Moederdag en oma is boos

29-04-2024 16:19 409 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een am I the asshole vraag.

Is het in jullie ogen raar dat mijn moeder van inmiddels achter in de 60 nog steeds een big deal maakt van moederdag ?

In mijn ogen is dat meer een ding waarop je basisschool kind haar gekleide kralen aan haar moeder cadeau doet met een plakkerige zoen en een goedbedoeld ontbijtje.

Mijn moeder woont op ruim 2 uur rijden en verwacht dat we op de dag zelf alles om haar laten draaien inclusief cadeau. Een etentje is niet voldoende nee er moet ook een cadeau komen. De afgelopen jaren indien ik vrij was met moederdag met oudste dochter dan toch maar tijdens het moederdag weekend die kant op. Gescheiden dus er werd voor mij toch niet echt wat georganiseerd. Bij oma ook niet behalve dan cadeau van mijn kind aan mij maar verder dus de grote oma show.

Al eens eerder slaande ruzie gehad inclusief pruillip bij oma toen ik geen zin had in de rit en mijn voorstel om op een dag dat we elkaar sowieso zouden zien ergens lekker op mijn kosten te gaan eten werd afgeslagen 'want dan is het geen moederdag'.

Afijn. Ik heb nu een baby van drie maanden en mijn oudste dochter gaat al een paar dagen in de meivakantie daar logeren. Dus ik stelde voor om dan op
de vrijdag voor moederdag wat te doen want dan haal ik haar op. Zaterdag moeten we weer thuis zijn want paardrijden van dochter. En nu is ze dus boos. Want ik moet het paardrijden maar afzeggen en het hele weekend dan maar daar blijven zitten want zondag moederdag.

Heb gezegd dat ik dat niet ga doen. En nu zijn de rapen gaar. Wie is er hier nou de gekkie? Ze haalt erbij dat ik haar niet waardeer en krachttermen a la 'kijk eens naar alles wat ik voor jou heb gedaan heel je leven'
Alle reacties Link kopieren Quote
Merkimer schreef:
29-04-2024 16:28
Vroeger met moederdag was het ook een hele happening hoor. Dan moest mijn vader ook een cadeau hebben en werd er echt een luxe ontbijt in elkaar gezet op een dienblad met bloemen en moest "een vrouw zoals jij" van Hans de Booij worden gedraaid op de draagbare cassette recorder die mijn broer dan vast mocht houden en zo schreden we de slaapkamer binnen.

Allemaal leuk en aardig maar ik heb nu zelf twee kinderen en wil in mijn eigen huis in mijn eigen bed met mijn eigen kinderen mijn versie van moederdag vieren en zeker niet de halve dag in de auto naar haar. Zeker niet met een kleine baby.
Tsja het komt van 2 kanten he.
Ik heb ook 2 kinderen waarvan 1 een baby van 5 weken oud. Ik zou die rit naar mijn moeder wel maken. Maar ik heb dan ook een heel goede band met haar.

Dat lijkt hier minder het geval te zijn. Zij wil teveel van je en jij lijkt er duidelijk geen zin in te hebben. En viert liever Moederdag met je eigen gezin. Is je goed recht, maar je moeder is blijkbaar gevoelig voor je afwijzing en gooit haar kont tegen de krib.

Lastig. Als je de moeite niet wil doen zou ik er verder geen woorden aan vuil maken als ik jou was. En niet teveel over nadenken
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.beleven.org/feest/opa_en_oma_dag
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Merkimer schreef:
29-04-2024 16:28
Vroeger met moederdag was het ook een hele happening hoor. Dan moest mijn vader ook een cadeau hebben en werd er echt een luxe ontbijt in elkaar gezet op een dienblad met bloemen en moest "een vrouw zoals jij" van Hans de Booij worden gedraaid op de draagbare cassette recorder die mijn broer dan vast mocht houden en zo schreden we de slaapkamer binnen.

Allemaal leuk en aardig maar ik heb nu zelf twee kinderen en wil in mijn eigen huis in mijn eigen bed met mijn eigen kinderen mijn versie van moederdag vieren en zeker niet de halve dag in de auto naar haar. Zeker niet met een kleine baby.
Groot gelijk heb je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het leuk als de kinderen eraan denken. Mag met een bezoekje, een kaartje of wat ook.

Doe ook altijd iets voor moeder en man voor zijn moeder. Heb soms ook nog een kind jarig op die dag. Toen hij klein was skipte ik dan mijn Moederdag. Deden we op zaterdag de cadeautjes die de kinderen op school gemaakt hadden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
29-04-2024 17:13
Sinds jij moeder bent en je kinderen aan moederdag doen zal je moeder een stukje in moeten schikken.

Je wil je eigen kinderen ook jou in het zonnetje laten zetten. Het is niet alleen maar haar show meer.
Eens, Moederdag vervalt zeker als je oma wordt

En eigenlijk al zodra je jongste naar de brugklas gaat
Alle reacties Link kopieren Quote
missfitz schreef:
29-04-2024 17:00
Ik heb ook zo’n moeder ja. Ze had eens een keer alle kinderen uitgenodigd voor een etentje, op vrij korte termijn, twee dagen ervoor ofzo. Heel leuk en goed bedoeld maar mijn man had al plannen gemaakt voor die dag met ons gezin dus we konden niet. Man boos omdat ze niet even overlegd had met hem, moeder teleurgesteld etc. Heel drama natuurlijk, ik heb uiteindelijk die hele Moederdag gecanceld en helemaal niks gedaan omdat ik er zelf totaal geen zin meer in had en het alleen maar teleurgestelde mensen opleverde. Dus ik heb veel zin in dit jaar :sarcastic:
Sneu voor je man om dan gelijk alles te cancellen. Je moeder was domweg laat. Jij bent ook moeder, dus niet gek dat je man iets plant voor jullie. Dat je 'veel zin' in dit jaar hebt, is ook deels je eigen schuld. Denk dat je man niets meer durft of wil organiseren...
Alle reacties Link kopieren Quote
Merkimer schreef:
29-04-2024 16:58
@lorrelies

Slaande ruzie is niet fysiek maar dit keer was het via de app. Het is ook al regelmatig aan de telefoon geweest in het verleden. Het gaat dan gepaard met o.a. negeren maar de app zelf was echt een tirade inclusief veel hoofdletters en dat is toch echt wel schreeuwen maar dan met geschreven woorden. En er worden dingen bijgehaald die er niets mee te maken hebben in mijn ogen. Het voelt alsof ze het niet accepteert als ik iets anders wil dan zij.
Alleen al daarom zou ik lekker wegblijven. Je hoeft je door niemand voor rotte vis uit te laten maken, ook niet via de app en ook niet door je moeder. Gewoon terug appen dat je zo niet behandeld wenst te worden en dat je wel weer eens langs komt als ze een beetje is afgekoeld, volgend jaar of zo.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Emotionele chantage idd.

Maar ik ben wel een beetje verbaasd dat je als volwassene met je moeder in een vechtrelatie blijft zitten. Ze heeft veel macht over jou. En jij trekt een dikke cynische muur op. Dat is niet gezond voor jezelf en je eigen gezin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
29-04-2024 17:00
Ik neem gemakshalve maar even aan dat je slaande ruzie niet letterlijk bedoelt.
Ik behoor niet tot het kamp dat moederdag maar commerciële flauwekul vindt. Ik krijg graag een cadeautje of ontbijtje of wat dan ook van mijn kind. Ik ga ook altijd met een cadeautje naar moeder en schoonmoeder. Schoonmoeder geeft er niet heel veel om en zou er geen praat over maken als we niet zouden komen. Mijn eigen moeder zou dan wel lichtelijk teleurgesteld zijn, al zou ze ook heel blij zijn als ik haar kort daarvoor of daarna uit lunchen neem. Dus hier wordt wel aan moederdag gedaan.
Jouw moeder maakt het echter wel erg bont met haar guilt tripping. Je biedt haar iets hartstikke leuks aan en zij kiest ervoor om een scene te trappen. Nou, graag of niet hoor, dat gedrag moet je absoluut niet faciliteren. Niet meegaan in haar drama en gewoon zeggen: nou, jammer dat je het aanbod afslaat, ik had het gezellig gevonden om vrijdag wat met je te gaan doen. Volgend jaar beter dan.
En klaar. Niet meer woorden aan vuil maken en je niet laten verleiden tot discussies.
Dit vind ik een goeie tip.

Hopelijk kun je zelf straks wel genieten van je Moederdag :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Merkimer schreef:
29-04-2024 16:28


Allemaal leuk en aardig maar ik heb nu zelf twee kinderen en wil in mijn eigen huis in mijn eigen bed met mijn eigen kinderen mijn versie van moederdag vieren en zeker niet de halve dag in de auto naar haar. Zeker niet met een kleine baby.
En daar heb je alle recht toe. Je hebt genoeg alternatieven geboden, maar dat wil ze niet, dus dan geen moederdag voor haar.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren Quote
alouette schreef:
29-04-2024 17:33
Dit vind ik een goeie tip.

Hopelijk kun je zelf straks wel genieten van je Moederdag :heart:
Eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
bijtie schreef:
29-04-2024 17:24
Emotionele chantage idd.

Maar ik ben wel een beetje verbaasd dat je als volwassene met je moeder in een vechtrelatie blijft zitten. Ze heeft veel macht over jou. En jij trekt een dikke cynische muur op. Dat is niet gezond voor jezelf en je eigen gezin.
Eigenlijk ben ik het hier wel een beetje mee eens.

Zo te lezen heb je een beroerde relatie met je moeder maar voor de omalievevrede hou je de boel in stand. Jouw moeder mag je dochter niet inzetten om haar gelijk te halen maar op deze manier creëer je dit natuurlijk wel. Heel naar voor dochter maar voor mij zouden de logeerpartijtjes voorlopig even van de baan zijn.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, ik zou Moederdag skippen en de komende maanden. Is ze gek geworden? Wat een manipulatief mens is dat! Ben heel blij dat mijn moeder al jaren roept, het is leuk als je langskomt maar je bent niets verplicht! Ik vind het heel aso dat jij maar even dat paardrijden moet afzeggen, hallo??? Nee serieus, bij mij zou voor een paar maanden even de boel op slot gaan. Zo laat ik me niet behandelen, ook niet door mijn eigen moeder. Rot op!
Alle reacties Link kopieren Quote
O I T A
.
Alle reacties Link kopieren Quote
NTA

Wij deden er ook nooit echt wat aan. Als je kunt, leuk, maar loopt het anders dan helemaal prima.

Sowieso gaat het kind dat inmiddels zelf moeder is geworden en een gezin gesticht heeft bij ons voor op bezoekjes aan oma.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 29-04-2024 18:22
Reden: Not The Asshole
1.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje dat verplichte karakter maakt toch dat het helemaal niet gezellig is. Begrijp die moeder niet zo.

TO kom je broer wel opdraven?
sjaantje37 wijzigde dit bericht op 29-04-2024 18:13
0.37% gewijzigd
Prima voorstel van jou hoor.
Nogmaals zeggen dat je moederdag graag die vrijdag met haar viert en dat je die zondag je eigen moederdag viert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij ( als ik mijn moeder, mijn man en mij. Dochter) vinden Moederdag leuk. Een goed excuus om een cadeautje te geven en te krijgen. Meestal gaan we uiteten met mijn ouders en mijn broer en zijn gezin. Thuis wordt ik verwend door mijn man en dochter. Bij Vaderdag doen we hetzelfde. We weten altijd wel een leuk/mooi cadeau aan elkaar te geven. Het is niet zozeer het commerciële maar het de ander in het zonnetje zetten omdat je gewoon een fijne ouder bent.

Jouw moeder reageert niet fijn. Je hebt een kleintje van 3 maanden. In die periode draait het hele leven nog om eten, slapen, poepen etc. Je hebt je moeder een heel mooi voorstel gedaan. Jammer dat zij daar zo op reageert. Hopelijk kun je het loslaten. Ze draait wel weer bij.. ze heeft jullie tenslotte nodig voor de verering 😉
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Merkimer schreef:
29-04-2024 16:28
Vroeger met moederdag was het ook een hele happening hoor. Dan moest mijn vader ook een cadeau hebben en werd er echt een luxe ontbijt in elkaar gezet op een dienblad met bloemen en moest "een vrouw zoals jij" van Hans de Booij worden gedraaid op de draagbare cassette recorder die mijn broer dan vast mocht houden en zo schreden we de slaapkamer binnen.
Ik ga stuk!!! :hyper:
Even geen inspiratie.
-April- schreef:
29-04-2024 17:14
Tsja het komt van 2 kanten he.
Ik heb ook 2 kinderen waarvan 1 een baby van 5 weken oud. Ik zou die rit naar mijn moeder wel maken. Maar ik heb dan ook een heel goede band met haar.

Dat lijkt hier minder het geval te zijn. Zij wil teveel van je en jij lijkt er duidelijk geen zin in te hebben. En viert liever Moederdag met je eigen gezin. Is je goed recht, maar je moeder is blijkbaar gevoelig voor je afwijzing en gooit haar kont tegen de krib.

Lastig. Als je de moeite niet wil doen zou ik er verder geen woorden aan vuil maken als ik jou was. En niet teveel over nadenken
Woon jij ook op 2 uur rijden? En ze maakt die rit vrijdag al, toch prima om het dan te vieren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
29-04-2024 18:11
NTA
Laatje schreef:
29-04-2024 17:44
O I T A
Wat is dit voor raar gedoe?
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
29-04-2024 18:18
Wat is dit voor raar gedoe?
Oh, omdat het een AITA-vraag is :)

Je hebt gelijk, ik zit teveel op Reddit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op het moment dat jij moeder werd begin jouw moederdagtraditie met je eigen gezin.
Jij beslist of en hoe je (schoon)moeder daarin past.

Dat mag je moeder jammer vinden, teleurgesteld zijn, ze kan er zelfs boos om worden. Maar voor ruzie zijn er twee nodig.

Ik snap wel dat je het heel naar vindt dat je moeder boos is om deze reden, en het weigert te begrijpen.
Daar kan je alleen niets aan veranderen.

Dus wordt de keuze: je eigen ding doen, moeder boos, maar die went uiteindelijk wel
Investeren in je moeder, en je eigen moederdag misschien gedeeltelijk op een andere dag vieren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Merkimer schreef:
29-04-2024 16:28
Vroeger met moederdag was het ook een hele happening hoor. Dan moest mijn vader ook een cadeau hebben en werd er echt een luxe ontbijt in elkaar gezet op een dienblad met bloemen en moest "een vrouw zoals jij" van Hans de Booij worden gedraaid op de draagbare cassette recorder die mijn broer dan vast mocht houden en zo schreden we de kamer binnen..

Hahaha😆 wat bizar maar grappig🫣
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik herken het wel een beetje. Schoonmoeder is ook zo. Alsof je hele relatie om 1 dag gaat. Wij gaan er relaxed mee om. Kunnen we dan gaan we langs en anders niet.

Mijn oudste is geboren op de verjaardag van oma. We horen al tig jaar dat dat echt niet leuk is :devil:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven