moeders die gekozen hebben voor scheiden: opgelucht of spijt

09-02-2016 16:59 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals in mijn vorige topic te lezen was, denk ik er al een tijdje over om te scheiden van mijn man. Ik word echter zo onzeker van alle mogelijke negatieve gevolgen die een scheiding voor de kinderen kunnen hebben. Daarom ben ik op zoek naar moeders die gekozen hebben voor een scheiding. Zijn jullie er gelukkig van geworden of juist niet? Hoe was het voor de kinderen en hoe is het nu met ze?

Help me alsjeblieft. Ik voel me nu zo ongelukkig, maar als ik voor mezelf kies, voel ik me weer zo egoïstisch.
Ik ben een kind van gescheiden ouders en ben zelf een keer gescheiden.



Van mijn ouders vond ik niet erg en leefbaar. Van mijn eigen scheiding vind ik het nog steeds jammer dat het samen zijn niet werkte. Ik had een leuke man.



Maar spijt... Nee. Ja. Bij vlagen. Ik heb inmiddels al heel lang een nieuwe relatie en ook een kind met deze partner. Ik heb mij voorgenomen nooit meer uit elkaar te gaan.
Opgelucht.

En spijt van mijn keuze voor hem: jong, naïef, verliefd. Ik zal het nooit meer doen, dat onstuimige en ondoordachte.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissVatting schreef op 11 februari 2016 @ 07:21:

Opgelucht.

En spijt van mijn keuze voor hem: jong, naïef, verliefd. Ik zal het nooit meer doen, dat onstuimige en ondoordachte.Hoe oud was jij dan en je ex?
Dat er gezegd wordt dat er tegenwoordig te snel gescheiden wordt... Realiseer je dat je zelden of nooit het hele verhaal kent. Ja, sinds scheiden niet meer taboe is en de wegen die je moet bewandelen duidelijker en toegankelijker zijn, wordt er sneller gescheiden. Klopt. Maar mensen scheiden in het algemeen niet omdat man het dopje van de tandpasta er scheef, of niet, opdraait. Er is een reden, en die reden is altijd persoonlijk. Wat iemand aankan, is ook persoonlijk.



Wat ik merkte was dat mensen enorm verbaasd waren over mijn scheiding. Ja dat snap ik. Ik heb nooit iets gezegd tegen iemand in real life. En ex hing tegenover de buitenwereld ook altijd de geweldige vader en echtgenoot uit. Maar deur dicht en dat was over, en werd steeds erger. Voor een hoop mensen in die buitenwereld zal ik vast gescheiden zijn zonder goede reden. Ze moesten eens weten.
Opgelucht. Inmiddels 15 jaar geleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven