Paranoïde, zwangerschapshormonen of juiste intuïtie?

02-03-2015 09:59 360 berichten
Alle reacties Link kopieren
....
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vragen een optie??

-Goh, vriend, die [naam meiske] op jouw fb, wie is dat eigenlijk? ken ik die ook?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om een voormalig collega en ik heb haar nooit ontmoet..

Als hij over haar praat spreekt hij ook over een voormalig collega, maar noemt haar niet bij naam.

Moet zeggen dat hij over alle vrouwen die ik niet ken spreekt als voormalig collega of oud studiegenoot. Hij heeft nogal lang samen geleefd met een extreem jaloerse ex,dus denk altijd dat hij daarom geen naam noemt.

Misschien in de gedachte dat hij dan niet liegt maar ook geen problemen krijgt.

Mede omdat ik weet dat hij op eieren moest lopen bij haar wil ik niet zo zijn en maak er dus ook nooit een punt van.
Alle reacties Link kopieren
Even er van uitgaande dat je hem tijdens en na de vorige zwangerschap niet links heb laten liggen en zijn wensen en gevoelens hebt genegeerd omdat de baby alle aandacht vroeg waardoor hij nu bang is dat dat weer gaat gebeuren.



Dan zal het best wel zo zijn dat hij gesetteld is in een vast patroon en deze vrouw hem nu spanning en uitdaging biedt die jij hem dus niet geeft omdat jij met hele andere zaken bezig bent en hij dus alles wel meedoet maar er geen voldoening uit kan halen.



Zo'n andere vrouw met rammelende eierstokken straalt gewoon de wens uit om bevruchtigd te worden, en er zijn wel meerdere mannen die daartoe aangetrokken voelen, helemaal als het idee wordt gewekt dat het alleen maar om zaaddonatie gaat zonder de verdere verplichtingen. Als je man die spanning en aantrekking bij jou niet kan vinden, omdat jij dus al zwanger bent, dan zal jij hem toch echt op een andere manier aan je moeten binden. En dat kan wel eens betekenen dat jij het voor hem op een andere manier interessant moet maken. En wat hij interessant vindt is echt niet hetzelfde als wat jij vindt dat hij interessant zou moeten vinden. Hollywood onzin is echt niet wat altijd reeel is.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Waarom vraag je hem niet iets over die foto? Mooie insteek om ergens over te beginnen. Ik zou namelijk wel raar opkijken als iemand in eens uit het niets een sexy foto naar mijn man stuurt. Wat is daar dan aan vooraf gegaan en hoe hecht is hun band? Je kunt toch vragen wie dit is?
quote:Grafitti schreef op 02 maart 2015 @ 10:16:

Hij heeft nogal lang samen geleefd met een extreem jaloerse ex,dus denk altijd dat hij daarom geen naam noemt.

...

Mede omdat ik weet dat hij op eieren moest lopen bij haar wil ik niet zo zijn en maak er dus ook nooit een punt van.Echt? En hij heeft bij die ex zeker weten geen scheve schaats gereden?
Alle reacties Link kopieren
Ken ik haar ook is eenrare vraag. Je weet natuurlijk zelf heel goed of je iemand wel of niet kent. Ik zou gewoon op de man afvragen he vriend ik vind de foto die x heeft gestuurd nogal uitdagend. Wat vind jij daar eigenlijk van? Zou ze je willen versieren? Beschuldig je hem nergens van. Zegje alleen dat je hasr gedrag vreemd vindt. Maar biedt wel ruimte voor een gesprek hoe hij over haar denkt.



Dat hij niet zoveel interesse voor je zwangere buik heeft vind ik niet gek. Tenslotte ben je al voor de 2e keer zwanger dus het hele nieuwe en je verwondere over is er wel af. Voor mannen blijft een zwangerschap toch abstracter.



Dat hij wat afwezig lijkt op gezinsuitjes zou net zo goed kunnen komen omdat hij met zijn gedachten is bij hoe het straks zal zijn als jullie met zijn vieren zijn en of er dan veel veranderd.

Hoewel hij natuurlijk evengoed kan denken pff straks gaan we alleen nog maar naar kinderdingen en zit ik daar weer jaren aan vast. Was ik maar met x. Kortom als je niet praat weet je het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 02 maart 2015 @ 10:18:

dan zal jij hem toch echt op een andere manier aan je moeten binden. En dat kan wel eens betekenen dat jij het voor hem op een andere manier interessant moet maken. En wat hij interessant vindt is echt niet hetzelfde als wat jij vindt dat hij interessant zou moeten vinden. Hollywood onzin is echt niet wat altijd reeel is.En nu even concreet?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik noem ook geen namen als ik naar iemand verwijs die mijn oartner niet kent. "Een vrouw op mijn werk" is aanzienlijk informatiever dan "Marietje"
Alle reacties Link kopieren
quote:erizo schreef op 02 maart 2015 @ 10:25:

[...]





Echt? En hij heeft bij die ex zeker weten geen scheve schaats gereden?Dat vraag ik me ook af. En daarnaast, jullie zijn al acht jaar samen, hij weet dan toch zo onderhand wel hoe jij in elkaar steekt, of je jaloers bent aangelegd of niet?
Alle reacties Link kopieren
Erizo: Nee ik weet zeker dat dat niet gebeurd is.. voor zover iemand niet het type vreemdganger kan zijn is hij dat niet.

Het leven met haar was een ontzettende rollercoaster en hij geeft altijd aan blij te zijn dat wij samen zo n lekker rustig leven hebben en, op wel eens een gezonde ruzie na, geen gezeik hebben.



JaW: ik heb mijn man zeker niet links laten liggen, natuurlijk komt er veel op je af met een baby maar wat dat betreft zijn we echt een team. En als je doelt op seks is krijg ik vaak te horen dat dit ook goed zit.. misschien is het niet zozeer Hoe hij tegen mij doet of wat hij zegt, maar dat ik twijfel of hij het echt meent. En dat heb nooit eerder bij hem ervaren.



ClubmetFan: Dat vind ik dus heel moeilijk, ik merkte dat hij die avond wel extra lief was,hij weet natuurlijk ook dat ik dat bericht en foto heb gezien. Had gehoopt dat ik er iets over zou zeggen,al was het maar,'ja ach zij is een beetje gek en denkt verder Niet na'.

Hij weet overigens wel dat ik weet wie ze is.

Steekt me ook dat hij het nog moest liken, begrijp me goed het was geen naaktfoto of zo,maar als cover van de dvd 'gewillige belastingadviseuse' zou het zeker volstaan!
Je had het op het moment moeten aankaarten.. maar je kan er nog best op terugkomen. Dat die foto je toch niet helemaal lekker zit, waarom zou ze zoiets sturen? Maar idd niet beschuldigend.
Alle reacties Link kopieren
Isa: Ik durf van mezelf te zeggen dat ik een gezonde jaloezie heb, iets wat iedereen soms wel heeft denk ik.

Dan denk ik ook, doe niet zo kinderachtig en ik zeg niets.

Maar neem aan dat hij wel aanvoelt dat ik dit niet bepaald leuk vind.

Maar denk zeker niet dat hij mij een jaloers type vindt!

En die scheve schaats weet ik echt behoorlijk zeker dat die niet is gereden bij zijn ex.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 maart 2015 @ 10:30:

[...]

En nu even concreet?

Moeilijk iets concreets te geven als ik de man in kwestie niet ken. Maar over het algemeen is er vast wel iets waar zijn interesse naar uitgaat. Een hobbie, dans, muziek, interesse qua sport, cultuur, geschiedenis, auto's, boten, treinen, vliegtuigen of andere objecten. Iets waar hij graag over praat en waar hij graag met iemand iets in onderneemd. Als je hem daarin tegemoet kan komen en hij merkt dat jij interesse toont en luisterd naar zijn verhalen daarover, dan heb je meteen dat contact weer te pakken dat hij nu krijgt van iemand anders die interesse in hem toont.



Als makkelijke oplossing bij een aantal van dit soort zaken zijn het bezoeken van tentoonstellingen of andere locaties die dat thema behandelen. Of dit nu een Autorai is of de massale re-enactment van de slag bij Waterloo. Of dit nu een 'stijl'dans avond is of een optreden in een theater. Er is vast wel iets van hem waar hij graag met een partner over praat.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Dat hele feesboek he , maakt meer kapot dan je lief is.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat kun je wel zeggen BonuHbakkie!



Misschien dat ik ook wel bij jullie wil peilen wat jullie vinden van zo n foto..moet zo'n grap kunnen of gaat dat bij een gebonden man te ver?

Ben ik niet ruimdenkend genoeg?



En sugarmiss, fijn dat je aangeeft dat een man de tweede zwangerschap anders zal ervaren,dat is ook zeker in mij opgekomen..
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 02 maart 2015 @ 11:00:

[...]



Moeilijk iets concreets te geven als ik de man in kwestie niet ken. Maar over het algemeen is er vast wel iets waar zijn interesse naar uitgaat. Een hobbie, dans, muziek, interesse qua sport, cultuur, geschiedenis, auto's, boten, treinen, vliegtuigen of andere objecten. Iets waar hij graag over praat en waar hij graag met iemand iets in onderneemd. Als je hem daarin tegemoet kan komen en hij merkt dat jij interesse toont en luisterd naar zijn verhalen daarover, dan heb je meteen dat contact weer te pakken dat hij nu krijgt van iemand anders die interesse in hem toont.



Als makkelijke oplossing bij een aantal van dit soort zaken zijn het bezoeken van tentoonstellingen of andere locaties die dat thema behandelen. Of dit nu een Autorai is of de massale re-enactment van de slag bij Waterloo. Of dit nu een 'stijl'dans avond is of een optreden in een theater. Er is vast wel iets van hem waar hij graag met een partner over praat.



Zo bind jij een man aan je?



Een man die zich niet aan je wil binden, bindt zich niet aan je. Ook niet met gefakete interesse.



Niet dat ik denk dat dit bij TO aan de hand is.

TO, ik denk dat je eerlijk moet zijn naar hem. Ook zeggen dat het je onzeker maakt, geen ruzies starten oid, maar het gewoon open gooien.

Het is vior hem ook niet eerlijk dat jij steeds denkt: 'jaja, het zal wel' als hij iets liefs zegt/doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 02 maart 2015 @ 10:56:

Isa: Ik durf van mezelf te zeggen dat ik een gezonde jaloezie heb, iets wat iedereen soms wel heeft denk ik.

Dan denk ik ook, doe niet zo kinderachtig en ik zeg niets.

Maar neem aan dat hij wel aanvoelt dat ik dit niet bepaald leuk vind.

Maar denk zeker niet dat hij mij een jaloers type vindt!

.Als jij van jezelf weet dat je gezond jaloers bent en hij weet dit ook, begrijp ik niet goed waarom je dit niet gewoon met hem bespreekt. Er rinkelen alarmbellen bij je en je schrijft dat het veel spanningen bij je veroorzaakt, dus bespreek het zsm met hem.
Ik zou nooit zomaar zo'n foto sturen naar een collega. Wel als ik een oogje op hem heb, of als wij hechter zijn en ik weet dat hij dezelfde humor heeft.
Wat vervelend dat hij er zo gesloten over is. Want al zou hij fysiek niets met haar uitspoken, ze ontwikkelen wel een bepaalde band die hij voor jou verborgen houdt en die jou te ver gaat. Dat zie ik als emotioneel vreemdgaan en dat zou ik net zo fout vinden als werkelijk vreemdgaan. Wat je hier allemaal schrijft, het contact wat tussen hen gaande is, dat je je daar onprettig bij voelt, dat je paranoia wordt van zijn gesloten houding erover, heb je dat al met hem besproken? Hou hem eens een spiegel voor: hoe zou hij het vinden als jij vergelijkbaar contact had met een andere man. Zou hij dat allemaal maar ok vinden? Ik zie alleen maar dat je vragen probeert te stellen, maar niet dat je jouw gevoelens duidelijk maakt. Waarschijnlijk ziet hij niet in hoe ongepast dat contact is en hoe afwezig hij is en zal hij zich dat pas beseffen als je een keer goed tot hem doordringt. Vooral niet bang zijn hem af te stoten met jaloezie. Daar maakt hij het zelf naar. Als je met 1 of ander mokkel aanpapt, daar vervolgens geheimzinnig over doet en je afwezig gedraagt, dan maak je je vriendin jaloers. Kom op zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 02 maart 2015 @ 11:21:

[...]





Zo bind jij een man aan je?



.



Nee,



je hebt duidelijk de context gemist waar dit uit kwam.





Ten eerste gaat het hier niet over het faken van interesses, daar zien mannen al snel doorheen.

Ten tweede, dit had te maken met het in stand houden van een bestaande verbintenis, zoals elke man continue verteld wordt dat ze naar vrouwen moeten luisteren, geldt ook het omgekeerde, dat de vrouw ook interesse moet tonen in de man, en die interesses zijn niet alleen seks.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Wat mensen wel niet op feesboek plaatsten. Niet normaal soms. Dan niet doorhebben wat wel of niet kan. Alles moet maar kunnen tegenwoordig. Ik hd ooit feesboek voor een spelletje die mij wel leuk leek. Dus feesboek aangemaakt. Dan moet je mensen toevoegen anders heb je niet genoeg enz enz. Wat ik in die korte tijd al voorbij zag komen.....

Gauw afgeschaft.

Als ik heeeeellll eerlijk ben vind ik feesboek triest. Moet je nu alweer zien wat t aanroocht. Gewoon omdat mensne niet met zoiets om kunnen gaan. Niet begrijpen wst wel of niet kan. Grenzen van internet zijn onduidelijk. Omgangsnormen. Ik kan er wle een boek over schrijven. Het heeft ook geen zin eigenlijk er wat over te zeggen , mensen willen niet zien en horen. Te lastig.

TO sterkte. Het hoeft dus helemaal niks te betekenen. Maar je zit ermee. Dan vraag ernaar. Misschien valt t allemaal wel mee.
Probeer je nou zoveel mogelijk het woord 'feesboek' te gebruiken?
haha nee hoor! Zo typ ik het altijd. Is gewoonte geworden denk ik. whaaaaa
Alle reacties Link kopieren
OLDschoolchicK: Zit zeker wat in, ik bespreek inderdaad niet mijn gevoel. Op de een of andere manier voelt dat alsof ik mijn trots op geef of zo.

Maar je verwoord wel goed wat ik voel denk ik,waarom niet open zijn naar mij?

Ik denk dat ik de afgelopen jaren dat soort dingen ook niet zo heb verwoord omdat ik dacht,ik wil niet zoals zijn ex overkomen.

maar ja, daar zitten wel grenzen aan..

Heb altijd geaccepteerd dat hij bv spreekt over een collega's zonder te benoemen dat het een vrouw is, omdat ik dan denk,tja dat komt uit zijn verleden omdat hij bang is dat hij ermee in de problemen komt. Zijn ex gooide al met servies als er een vrouwelijke postbode gedag zei.

Maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet altijd leuk vond om te merken dat hij aan gaf dat hij een studiegenoot mee liet rijden en ik er achter kwam dat het een vrouw was.

Misschien eens wat meer rekening houden met mezelf?

Overigens toen ik eerst die foto zag dacht ik,je stelt je aan,komt Door de hormonen,het is maar een grap Etc.

Totdat ik mijn hart luchtte bij een vriendin over hoe kinderachtig het was van me en zij aangaf te schrikken van die foto.. vandaar ook niet meteen besproken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven