Partner drinkt teveel

26-07-2016 08:46 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Graag doe ik mijn verhaal omdat ik even mijn ei kwijt moet en omdat ik benieuwd ben naar jullie reacties. Soms heb ik het idee dat ik met mijn gedachten in een negatieve spiraal zit en dus niet meer positief kan denken. Let's go....



Mijn partner en ik zijn al ruim 10 jaar samen. De afgelopen 4 jaar heeft mijn man best pittige psychische problemen gehad. Burn-out, depressie en angststoornis. Wij hebben diverse hulpverlening gehad (nu nog steeds) en manlief slikt medicijnen om de scherpe randjes van zijn angststoornis weg te nemen. Dit lijkt goed te helpen. De afgelopen vier jaar heeft in het teken gestaan van vechten tegen deze problemen en dit heeft een behoorlijke druk op omze relatie gelegd. Ik heb namelijk alles in het teken van hem en het bewaren van de harmonie in huis gezet. Nu vier jaar later heeft hij alles redelijk onder controle en is hij naar eigen zeggen best gelukkig met hoe het nu gaat.



Maar nu is er het volgende probleem. Hij drinkt teveel. Manlief heeft altijd graag een borrel gelust. In de afgelopen maanden is het diverse keren voorgekomen dat ik hem in de vroege uurtjes dronken van de bank heb geplukt, terwijl hij de volgende dag weer moest werken. Het is zelfs een keer voorgekomen dat hij op zijn hoofd is gevallen en een lichte hersenschudding heeft opgelopen. Doordeweeks drinkt hij elke avond een sixpack bier en in het weekend drinkt hij minimaal 10 pilsjes en als er dan nog wijn is drinkt hij deze fles ook leeg. Als ik hem vraag waarom hij dit doet, dan krijg ik als reactie dat hij piekert over zijn werk en geen rust heeft in zijn hoofd. Het komt soms ook voor dat hij in een euforisch vrolijke stemming is en het naar eigen zeggen 'verdient' heeft. En dit gebeurd vaak terwijl ik lig te slapen. Hij heeft al een paar maanden gesprekken bij de verslavingszorg. Maar wat een slappe hap is dat zeg... Hij moet een dagboek bijhouden over hoeveel hij drinkt. En als hij dan teveel gedronken heeft krijgt hij van deze mevrouw 'op zijn kop', is hij twee dagen nuchter en valt weer in het oude patroon.

Mijn man heeft geen kwade dronk, maar kan wel heel irritant worden en verzeilen in eindeloze discussies met mij als hij teveel op heeft en wordt dan ook echt onredelijk. Naast dat ik mij over deze situatie zorgen maak (ik hou heel veel van hem en zou niet weten wat ik zonder hem moest), drijft het ons ook uit elkaar. Ik vind dat het stinkt, en vind hem echt onaantrekkelijk op zulke momenten. Ik betrap mezelf erop dat ik constant controleer hoeveel alcohol hij op heeft. Merk aan mezelf dat ik 'op' ben. Eerst de psychische problemen en nu staat er een alcoholprobleem voor de deur.



Ik ben benieuwd naar jullie reacties op mijn verhaal en misschien is er iemand die in hetzelfde schuitje zit, zodat we ervaringen uit kunnen wisselen.
Waarom niet nu vertrekken met de mededeling, schat je moet nu echt op eigen benen staan en je leven op orde krijgen voordat ons kind er is. Mijn aanwezigheid gaat niet helpen, en trekt mij omlaag, min zwangerschap moet nu verder stress vrij zijn. En ja dit is een ultimatum om nu voor eens en voor altijd je probleem met drinken onder ogen te komen. Ik trek de lijn en kan ook niet verder zo.
Alle reacties Link kopieren
He, wat naar.



Maar heel goed dat je nu voor jezelf en je toekomstige kind kiest. Dat is echt belangrijk.



Heel veel sterkte, want leuk is het niet...
TO, wat trekt jou om de verzorgende te zijn in de relatie, waarbij je partner de zwakkere is en jij alles moet regelen en besturen? Zie je niet dat er samen voor gaan om alcohol te overwinnen eigenlijk is, ik ga proberen te blijven staan met een alcoholist die tevens onderliggende psychische problemen heeft (gehad), en ik cijfer mijzelf weg want ik kan alles aan (niet waar).

Welk romantisch beeld heb je als je dochter/zoon straks papa onder invloed na school thuistreft, geen vrienden mee kan nemen naar huis want papa wil rust en privacy om door te gaan, etc etc. Jij bent geen hulpverlener en kan je man niet redden, want dan zou hij nu al uit de problemen zijn en niet zijn gaan drinken. Kijk maar eens goed in wat voor ongezonde relatie je zit, waar je partner eerst uitvalt jaren lang en daarna alcoholist is geworden. Laat je jullie kind straks alleen bij hem als hij zoveel drinkt? Krijgen jullie ruzie hierover als je zegt, ik vind dat onverantwoordelijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet TO hoor ;) Ik had later gereageerd in dit topic omdat mijn vriend ook te veel drinkt. Maar ik ben niet zwanger en mijn vriend en ik zijn 2,5 jaar samen.
Ik bedoel TO Ninika,
Alle reacties Link kopieren
quote:ninika schreef op 15 augustus 2016 @ 21:44:

Ik ben niet TO hoor ;) Ik had later gereageerd in dit topic omdat mijn vriend ook te veel drinkt. Maar ik ben niet zwanger en mijn vriend en ik zijn 2,5 jaar samen.



Oh ja, damn, dat had ik ook gelezen!:)



Maarre... Toch een verstandig besluit! Ook jij kiest voor jezelf. Verstandig.
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 15 augustus 2016 @ 22:40:

[...]





Oh ja, damn, dat had ik ook gelezen!:)



Maarre... Toch een verstandig besluit! Ook jij kiest voor jezelf. Verstandig.Dankje. Ik vind het wel moeilijk hoor. Mijn vriend is over een paar dagen jarig en wil dus tot daarna wachten met het hem vertellen.
Heel veel sterkte met je besluit en hopelijk begrijpt je vriend en ziet hij ook in, dat hij zijn koers omgaat gooien, richting jou en weg van de alcohol Ninika!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven