Samen beslissen = struikelblokje

30-09-2014 14:30 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet een hele lange OP schrijven, maar ben heel benieuwd wat jullie zouden doen?



Sinds een week of 10 hebben wij wat meer te besteden (gelukkig). Er staan nog wat kleine dingen open, zoals een regeling met de belastingdienst. Nu ziet mijn vriend dit als een open deur en wil graag een andere, nieuwe auto. Hij heeft een meer dan prima auto uit 2011. Ik heb een oud bakkie. Het is überhaupt luxe al gebruiken we beide de auto om te werken In de tijd dat het financieel minder was hadden we er 1, en dat was die oude.



Meneer wil nu graag NU een aanbetaling doen op een auto en de andere verkopen. Ik dacht net wat ruimte te hebben gevonden om te gaan sparen en iets te gaan opbouwen samen, want sparen is er nog niet van gekomen. Hij stopte het gesprek met "ik heb niets te vertellen..."



Echt? Serieus? Ik vind hem wel erg hard van stapel lopen, en vind een dikke bak een stuk minder belangrijk dan een potje sparen voor onvoorziene uitgaven (die is er, kleintje) + leuke dingen (vakantie, bruiloft..)



Wat zou jij doen / zeggen? Ik vind het gewoon onverstandig..
Geniet van elke dag!
quote:mrsnem schreef op 30 september 2014 @ 15:07:

Ik hoop niet dat ik nu veel facepalms krijg maar die stijging van inkomen ligt geheel aan mijn kant. Ik denk dat als ik het sommetje "gescheiden financiën" maak hij nog wel een jaar kan sparen voor alleen die aanbetaling.



Nou, een facepalm niet, niet van mij althans. Hier verdient mijn man wezenlijk meer dan ik. Zou ik het van mijn geld alleen moeten doen, kreeg ik ook nooit wat nieuws. Je gooit alles op één hoop begrijp ik? Waarom zou dat wel kunnen bij een ouderwetse rolverdeling zoals de onze, maar niet bij die van jullie? Je bent toch gewoon samen?



Afijn. Even terug komen op die nieuwe auto. Hij heeft er al eentje en die schijnt niet heel erg slecht te zijn als ik de OP zo lees. Waarom moet er eigenlijk een andere komen volgens hem? En waarom moet dan de zijne ingeruild worden en niet de jouwe? Dus even helemaal los van wie er hoeveel geld binnen brengt.



Ik snap het wel hoor. Hier gaat het ook sinds kort wat beter en ik kan de dagen wel aftellen dat we het geld over houden om het huis te verven. Maar er zijn ook nog andere dingen en die hebben gewoon voorrang. Dus dat verfwerk is weliswaar noodzakelijk maar kan eventueel ook nog wel in het voorjaar. Dat zijn afwegingen die je moet maken.



Je zou bijvoorbeeld eerst eens kunnen vragen waarom hij die nieuwe auto nou zo nodig vindt? Misschien is er wel een goede reden voor? En anders doodleuk melden; er moet nog .... betaald worden en er moet ... euro weggezet worden voor noodgevallen. Alleen al het eigen risico voor de zorg is niet om te lachen. Daarna kunnen we kijken wat er mogelijk is op het gebied van auto´s.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 30 september 2014 @ 15:21:

Ik zou een Berlijnse muur bouwen tussen zijn en jouw financiën.



Dit natuurlijk.



Echt rot voor je vriend dat hij kennelijk in coma heeft gelegen tussen 1998 en 2013, maar als je anno nu nog niet snapt dat je uitgaven niet voor je inkomsten horen uit te gaan, dan wens ik het niemand toe om daar een partnerschap mee aan te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap sowieso niet waarom je oude schulden van iemand zou moeten afbetalen van een gezamelijke rekening...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven