single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Ik heb vandaag boodschappen gedaan. Voor morgen, mijn verjaardag. Al vier ik het morgen niet, toch wat extra's in huis gehaald. Mijn ouders komen nog wel even een bakkie doen.

Vanmorgen ook nog naar pilates geweest. Verder lekker lui op de bank gehangen. Wij eten beide kerstdagen niet thuis. Voor 1e kerstdag hoef ik alleen het voorgerecht te verzorgen. Dat wordt een zalmbonbon gevuld met krab en een mini garnalencocktail. Als het goed is heb ik daar alles voor in huis.

Ik hoop er dus niet meer uit te hoeven😉.

Vanavond is onze pleegzoon ook weer thuis gekomen. Hij had een bloemetje bij zich van zijn moeder en hem. Voor de kerst en voor mijn verjaardag. Lief😘.
Gefeliciteerd Dolphine! En weer een jaartje erbij...zo worden we stiekempjes ouder he..haha.

Wat lief zeg, dat bloemetje van je pleegzoon..Nog een half dagje werken en dan ook lekker een paar dagen vrij. Heerlijk hoor. Klinkt lekker zeg, het voorgerecht! Ik moet morgen nog wel wat dingetjes halen, niet zo heel veel meer gelukkig. Hoop maar dat het niet al te druk is in de winkels. Straks maar wel even een briefje maken, voor ik het belangrijkste nog ga vergeten..

Ben je verder trouwens nog verwend? hahaha, dat klinkt een beetje dubbelzinnig..zo bedoel ik het niet!

Fijne avond nog!
Dank je wel Scarlet. Ik ben zeker nog verwend. Ik kreeg van C een digitale fotolijst, vind ik erg leuk! Van beide jongens allebei een boek. Mijn ouders en broer zijn langs geweest en mijn schoonmoeder ook nog even. En zo was het toch een gezellige dag. Vanmorgen ontbijt op bed gekregen van de mannen.

Mijn ouders hebben mee gegeten. Was een leuke dag vandaag. Helaas was pleegzoon weer te laat thuis vanavond. Komende 3 dagen dat hij bij ons is mag hij niet naar buiten toe.

Verder lekker rustig.

Andere pleegzoon belde vanavond nog. Die wil volgende week een paar dagen komen. Gezellig!
Ja leuk, zo'n digitale fotolijst! Gezellige dag gehad, ondanks dat je het niet echt vierde..toch een jarig gevoel, altijd fijn.

O o, hij moet het dus duidelijk nog even leren, jullie pleegzoon..Komt vast wel goed.

Boodschappen (hopelijk) allemaal binnen. Pfff, wat was het druk. Heb nu de stoofpeertjes op staan, het ruikt hier heeeeerlijk! Gaat helemaal lukken. Net kwam mijn vriendin uit A. nog even een minikerstpakketje brengen, doet ze elk jaar he..zo lief en leuk weer.

Verder vooral LUI!! haha
Ik moest toch ook nog even naar de winkel. Had geen eten voor vanavond. Lekker handig weer. Het viel me 100% mee met de drukte. Ik stond met 10 minuten weer buiten. Ook in de binnenstad was het helemaal niet druk. Eerder uitgestorven. Nog wel een leuk stukje voor mijn moeder en schoonmoeder gekocht voor de kerst. Nu lekker met de kaarsjes aan en een kerstfilm op. Heb erg slecht geslapen vannacht, dus ben moe en lui. Wel nog wezen sporten vanmorgen, ben weer trots op mezelf.
Lekker aan het genieten van de kerstdagen? Heerlijk hoor, hier in elk geval lekker relaxed en lekkere dingetjes eten, kerstfilms kijken. Was het gezellig met de familie?

Geniet nog even lekker van deze 2e kerstdag!
Heerlijke kerstdagen gehad. 1e kerstdag was gezellig en lekker. Iedereen had 1 gang gemaakt, dus bommetje vol gegeten. Gisteren verplichte nummer bij de moeder van C en 's avonds heerlijk uit eten geweest.

En nu sneeuwt het hier. Vanavond rustig aan met eten, gewoon lekker erwtensoep. Morgenochtend mijn knul ophalen. Die heeft het niet zo naar z'n zin en wil naar huis. Dus we gaan morgen op tijd maar rijden. Morgenmiddag komt pleegzoon ook weer en die andere komt dinsdag en blijft tot nieuwjaarsdag. Die trekt het thuis niet, is dwars, dominant volgens zijn pleegouders. Dit herken ik totaal niet in hem, dus om hem extra rust te geven komt hij extra naar ons toe. Maandag begint de verbouwing van de zolder, zo geen zin in die zooi.... Maar wel in het eindresultaat.

Vandaag languit op de bank schaatsen kijken. Lekker rustig dus, pfff ik lijk wel oud joh.
Welneeee, heeft niets met oud te maken hoor! :D Gewoon lekker af en toe helemaal niets, heerlijk toch!

En nu ben ik het toch een beetje kwijt hoor..: welke pleegzoon is thuis dwars? Jullie "nieuwe" pleegzoon of die andere?

haha, verwarrend! Hmm, nu ik het zo nalees denk ik dat ik het wel weet..de "dwarse" thuis is jullie eerste pleegzoon, die soms een weekend komt. Toch?

Ik zag op tv de beelden van de sneeuw in het zuiden..niet te geloven zeg. Hier echt helemaal niets blijven liggen. Zooo jammer! O, o, vanaf maandag dus in de troep..Hoe lang gaat het duren denk je? Maar wat fijn zeg, als het straks klaar is. Pff Bij vlagen moet ik enorm niezen..of ik word verkouden..of het is hier gewoon wat stoffig..whoehaha!
Het is idd oude pleegzoon die volgens zijn pleegouders niet te genieten is en van hun opknipt hiet heen mag als hij niet beter zijn best doet thuis. Ik vind het jammer dat ze het als straf/ beloning inzetten, want eigenlijk moet hij hier zich altijd welkom voelen. Ik ga lekker slapen zo, hoop dat ik een beetje door kan trekken vannacht.
Hihi, ik denk dat je autospelling een beetje in de weg zat in het stukje hierboven..maar ik begrijp het wel zo ongeveer..Hij mag dus niet naar jullie toe in de vakantie als hij thuis niet beter zijn best doet. Ja, dat is jammer zeg, dat ze er op deze manier mee om gaan. Lijkt mij ook niet de bedoeling. Een teken van machteloosheid, denk ik?

Bwahh, heb zo geen zin om te werken morgen! Wanneer ik er eenmaal ben is het wel weer ok hoor en gezellig enzo, maar ja, toch weer op tijd naar bed, want ik moet er weer vroeg uit..
Ik hoef niet te werken, maar wel vroeg ons bed uit. Tussen half 8 en 8 uur staan de timmermannen voor de vliering op de stoep.

Het was prachtig weer vandaag, strak blauwe lucht, zonnetje en vriezen. Mijn knul is gaan sleeën nadat we hem hebben opgehaald. Pleegzoon ook opgehaald. Die mocht niet naar buiten vandaag, dus die verveelde zich een beetje. Hij heeft nog wel gesolliciteerd bij de shoarmatent. Hij heeft natuurlijk geen brommercertificaat omdat hij pas 15 is. Toch hoop ik wel voor hem dat hij kans maakt, alleen maar hangen schiet ook niet op natuurlijk. En daar is hij erg goed in moet ik zeggen.

Werk ze morgen meid! Heb je nog wat van het schaatsen mee gekregen dit weekend trouwens?
Brr, dat viel helemaal niet mee vanmorgen zeg. Ik had helemaal geen zin om op te staan, toen het tijd was. Verder de hele dag wat niezerig (is vast geen woord) en gewoon een beetje een blehhh gevoel. Nu trouwens nergens meer last van, dus hopelijk gaat het morgen beter. Sleeen...niet te geloven he, dat er op sommige plekken gewoon sneeuw ligt en hier echt helemaal niets. Hoe was het met de klusmannen vandaag? Zijn ze al lekker opgeschoten?

Ik heb heerlijk genoten van het schaatsen, leuk hoor, dat dat er weer regelmatig op is.

Nog anderhalve dag doorbijten, dan lekker weer een paar dagen vrij....Vrijdag gelukkig een verplichte verlofdag.

Lekker!
De vliering is al klaar. Vandaag hebben ze het plafond en de verlichting gedaan. Er moet alleen nog 1 dimmer op. Ze hadden 1 verkeerde meegenomen. Maar dat komt hij vrijdag nog even doen.

Zoonlief heeft vuurwerk hoor. Die is niet meer te houden, maar hij zal toch nog even geduld moeten hebben.😉 Hij ligt ook al op bed nu, zo moe is hij van alle spanningen.

Helaas is andere pleegzoon niet gekomen vandaag. Zijn pleegouders wel gesproken, maar het schijnt pittig te zijn met hem. Als hij nog bijdraait mag hij morgen nog komen, maar de kans is volgens mij niet zo groot.

Met die andere vandaag naar de rechtbank geweest. Medeplichtig aan vernielen van een brommer en proberen te stelen. 14 uur taakstraf en de schade vergoeden. Komt hij nog goed weg. Er was ook nog een akkefietje met vals geld. Daar gaat hij jeugd reclassering voor krijgen. Nu maar hopen dat dit het laatste geweest is.
Oe, dat hoop ik ook zeg, dat dat het laatste "akkefietje" met pleegzoon was. Hopen dat dit nog een soort van erfenisje is van zijn "oude" tijd en dat hij nu echt zijn leven gebeterd heeft. Hopelijk krijgt ie snel een baantje..(ook omdat ie die schade moet vergoeden). Jammer, dat het met je andere pleegzoon even niet zo lekker gaat, die verwacht je dus eigenlijk niet meer morgen. Haha, je knul is er al helemaal klaar voor dus. Nog eventjes geduld.

En dan mag ie morgen ook pas veel later dan eerst vuurwerk afsteken, het is wel afzien voor die kids he! hahah

Lekker zeg, dat de vliering al klaar is. De rotzooi ook al opgeruimd?

Gelukkig morgen maar een half dagje..belachelijk was het vandaag, ze willen bij ons in vakantietijd een bezetting van minimaal 60%. Maar er komt momenteel zo weinig werk binnen, dat er gewoon niet genoeg is voor iedereen.

Da's toch idioot he..zit je daar niets te doen. Gelukkig hoef ik morgen maar een paar uur.
gelukkig nieuwjaar Dolphine! Was het gezellig en heeft je knul al zijn vuurwerk kunnen afsteken?

En nu is het dan weer 2015. Ik ben benieuwd wat dit jaar ons allemaal gaat brengen. Vooral op werkgebied staat er heel veel te gebeuren. Vandaag nog even de restjes opmaken (oliebollen, toastjes etc.) en dan wil ik miv morgen echt weer serieus wat afvallen. Ik heb me de laatste maanden echt helemaal laten gaan en nu is het genoeg.

Echt slank ga ik nooit worden en dat vind ik ook helemaal niet erg, maar nu is het gewoon weer een tikje too much en begin ik er wat last van te krijgen, niet dmv pijntjes oid, maar gewoon wat minder zeker van mezelf en dat vind ik vervelend. Maar de manier waarop vind ik nog erg lastig hoor..Ik heb die houvast van maaltijdvervangers nodig, wanneer ik minder ga eten heb ik die discipline niet, zo stom is dat..Dat koolhydratenvrij dieet hielp de 1e x geweldig, maar ik had ook het idee dat het de 2e x al heel anders was en dat is een duur grapje. Ook wil ik meer gaan bewegen, ik nog niet precies hoe ik dat ga aanpakken, misschien eerst eens beginnen met fitness programma op de X box.

Nu eerst de douche flink schrobben. Weer last van schimmel en weerplekken, dus heb dat goedje van HG maar weer gekocht, dat werkt als een tierelier..
Heel gelukkig 2015 lieve Scarlet. Maak er een mooi jaar van in goede gezondheid!

Wij hebben een lekkere dag gehad. Zoonlief was helemaal happy, hij was niet te houden. Hij heeft het ook noet helemaal volgehouden om tot 18:00 te wachten. Maar hij heeft genoten! Om 1 uur was het helemaal klaar met hem en wilde hij alleen nog maar naar bed. Maar dat mag ook wel na een hele dag buiten. Het mannetje slaapt nog. De grote man slaapt ook nog en helaas kan ik niet meer slapen.

En dan nu de 1e dag van 2015.



Nog een beetje lekker gewerkt gisteren?

Ik zag al mailtjes voorbij komen waar ik helemaal niet vrolijk van wordt. 12 januari een presentatie van 17:30 tot 21:00.... Of we daar even bij willen zijn. Pffff
Hihi ik zie nu pas dat je me vanmorgen net voor was met posten.

Tja goede voornemens, eigenlijk heb ik ze niet. Ik rook niet, ben niet te dik en sport 2a3 keer in de week.

Ben ook weer van plan om de Nijmeegse vierdaagse dit jaar te gaan lopen.

Eigenlijk ben ik best tevreden.

Het wordt wel een jaar van veranderingen, ten eerste natuurlijk op het werk, daarnaast gaat mijn knul een nieuwe fase in en naar de middelbare school. Morgen moet mijn moeder door de scan. Ook weer spannend.

Tja meer bewegen hoe doe je dat? Ik merk dat ik die stok achter de deur nodig heb, ik moet de les van te voren inschrijven en het zijn groepsleden, dat helpt mij. Ook het feit dat ik 's morgens voor het werk ga vind ik heel fijn. 'S avonds gaat het me niet lukken de discipline op te brengen.

Is wandelen niks voor je? Na het eten een rondje en dit steeds wat uit breiden? Je fietst natuurlijk ook al elke dag naar en van je werk.

Afvallen, is ook zo een he. Hoe doe je dat op een goede manier die ook nog vol te houden is? Eigenlijk zou je dan je hele levensstijl moeten veranderen, gezond en regelmatig eten, voldoende bewegen, het klinkt zo makkelijk, haha.

Mijn knul was pas om 12 uur wakker vanmiddag en is nog zo moe.... Die gaat mooi een beetje op tijd naar bed vanavond.
Wat spannend weer, je moeder door de scan..Hoe was het? ffVandaag de kerstspullen weer opgeruimd, toch wel weer kaal even hoor. Maar ik ben blij dat die klus ook weer geklaard is. Boodschappen gedaan en nu lekker languit op de bank. Nog een lekkere woondeken gekocht bij Lidl, superzacht en lekker warm, ter vervanging van het fleecedekentje wat ik had, ik zag dat er een brandgat in zat, geen idee hoe dat er gekomen is? Voor jullie zeker een spannend jaar, met je knul die straks naar de middelbare school gaat. Echt een nieuwe fase. En bij ook natuurlijk ook de werkperikelen, pff, het is ook overal hetzelfde, al is het bij jou wat anders..altijd wel "gedoe".

Ik heb een hekel aan wandelen. Hahaha, dus daar zou ik heel snel de brui aan geven.

Misschien is sportschool voor mij ook zo gek nog niet. Er zit er 1 hier heel dichtbij, alleen maar de hoek om, kan ik heen lopen. Voor werktijd is voor mij geen optie natuurlijk, maar ik ben natuurlijk best op tijd thuis, zou dan kunnen gaan. s Avonds lijkt mij ook dat ik daar dan geen zin meer in heb, zo na het eten, nee, dat zie ik ook niet gebeuren.

Ja en afvallen en volhouden..brrr, vreselijk. Kleine doelen stellen, heb ik gehoord, dus ik ga nu eerst voor 5 kilo. Pff, ik moet niet denken aan al die toastjes die er nog liggen en stokbroodjes, lekkere salades...:(

haha, 1 dag onderweg en ik heb het nu al zwaar..LOL

Ik probeer het toch weer met weight care shakes. Tussendoor fruit. Wel even streng in het begin, dus ook als avondeten een shake, ik wil even een soort kickstart.

Is je knul alweer een beetje bijgekomen?
Mijn knul is aardig bij getrokken ja. Al heeft hij vandaag de hele dag achter de PlayStation gezeten. Ach ja, mag best voor een keertje. Ik vanmorgen ook al boodschappen gedaan. Lekker om de weekendboodschappen in huis te hebben. Vanmiddag met mijn broer een andere bril uitgezocht. Morgen moet hij nog even terug om zijn ogen op te meten, daar was het nu te druk voor, dus voor morgen een afspraak gemaakt daarvoor. Gelukkig had hij al wel snel een model gevonden. Ik moest mee voor de keuring.

Mijn moeder krijgt woensdag de uitslag van de scan.

Wij gingen vanavond nog even naar de china light voorstelling in Utrecht. Maar het was druk, pffff alleen om binnen te komen waren we aL 3 kwartier verder en binnen was het ook schuifelend achter de meute aan, voetje voor voetje. Toch was het de moeite waard, ik ben blij dat we gegaan zijn. Zoonlief is niet mee geweest, achteraf maar goed ook, veel te druk voor hem. Hij kon gezellig bij de neef van C blijven.
Ik heb steeds het gevoel dat het zondag is, zo maf! Wat een saaie dag zeg..qua weer en qua hoe ik me voel..

Dat typische begin januari gevoel wat ik altijd heb. Geen zin om iets te ondernemen, maar het dan ook weer zooo saai vinden..pfff, wat ben ik lastig! Niemand om mee af te spreken om iets leuks te gaan doen, mijn knul krijg ik ook met stok de deur uit, pffff, saaaaaai!!

Nou ja..gaat ook wel weer over.

Wat is dat, die China light voorstelling?
China light is een voorstelling in de botanische tuinen in Utrecht. Allemaal verlichte objecten waar je langs loopt, gebaseerd op Aziatische sferen. Lampionnen, draken, verlichte bloemen, enz. Heel mooi om te zien. Maar zo loei druk helaas. Was dit jaar van 21 november tot morgen.

Vandaag is de Electra op zolder aangepast. Alleen nog even de vreesgaten in de muur dichten, dan kan er geschilderd worden. Die jongen stond om half 9 al weer op de stoep. Ik was vanmorgen om 5 uur wakker, ben er uit gegaan. Uurtje later weer terug naar bed en nog even wat hazenslaapjes gedaan, maar niet echt uitgerust. Vandaag weer met mijn broer naar de stad. Ogen op gemeten, hij moet aan de varievocaal glazen. Duur geintje.... Maar goed hij had zijn huidige bril ook al 8 jaar.

Mijn moeder belde in paniek. Ze waren op weg naar de huisartsenpost omdat ze zo'n pijn op haar borst had al sinds gisteren middag. Vanmorgen leek het beter te gaan, maar vanmiddag was de pijn terug. Gelukkig viel het achteraf mee en is het een spier die bekneld is door ws een verkeerde beweging. Maar je schikt toch, vooral omdat mijn moeder geen piepert is en nooit zo maar naar de dokter gaat.
Oh bah ja 'zeg, dan schrik je natuurlijk, wanneer je moeder zo'n pijn heeft. Gelukkig was het "maar" een beknelde spier..maar dat ze dan ook wel flink last van hebben denk ik?

Klinkt erg mooi zeg, dat China light..jammer eigenlijk he, dat het dan zo druk is dat je moet voortschuifelen.

Is net als bij ons elk jaar de IJsbeelden tentoonstelling. Moet echt prachtig zijn (en is het ook, wanneer ik de plaatjes zie) maar zulke lange rijen voor je binnen bent..Ik ben er dus nog nooit geweest, maf he.

Jij was er trouwens vroeg bij gisteren zeg! bah!

Gelukkig voel ik me vandaag weer stukken beter dan gisteren, het scheelde misschien ook wel dat het zo'n mooi weer was. Hopelijk was dit mijn januari dip en komt het niet weer terug..Trouwens, ik zit ook weer lekker in de overgangsperikelen. De ongesteldheid is weer verdwenen en weer "vrolijk" hier en daar een opvlieger.

blehhhhh!!! Daar kwam dat gevoel natuurlijk ook vandaan..
Haha Scarlet, fijn he die moodswings. Het schijnt er allemaal bij te horen.

Ik moet morgen ook weer aan de slag, zal wennen worden. Nieuw team, nieuwe werkplek, zelfde cliënten. Nog wel.

Morgenochtend eerst nieuwe smartphone en laptop ophalen. En eens kijken of ik de boel aan de praat krijg.

Vanavond pleegzoon opgehaald. We moeten flink de duimschroeven aandraaien bij hem. Ook bij zijn moeder thuis kon hij zich niet aan tijds afspraken houden. Nu is hij gepikeerd dat wij hem consequenties geven, maar hij is een beetje hardleers.😃
Dat was een eniverende werkdag. Vanmorgen nieuwe smartphone opgehaald. Vanmiddag vergaderd in de bibliotheek.... Of all places. Het is wel wennen, geen eigen ruimte maar plaats nemen in een openbare ruimte, zodat het laagdrempelig is en mensen makkelijk kunnen inlopen. Vrijdag heb ik de hele dag telefoondienst, dan kun je dus alles verwachten, vragen over veranderingen in de huishoudelijke ondersteuning staan met stip op 1. En daar weet ik niks van....

Wel nog gewoon mijn oude cliënten, daar veranderd voorlopig niks in. Maar wel extra druk dus. Moet ook elke maandag van 1 tot 3 vergaderen dusssss
Elke maandag vergaderen..pffff

Wat een veranderingen voor jou zeg, brrr. Ben jij de enige die vrijdag telefoondienst heeft?

Wat een begin van het nieuwe jaar..Sterkte, met alle veranderingen en de drukte.

Wij weer de hele dag systeem perikelen, waardoor we bijna niets konden doen. Vreselijk, wat duurt een dag dan lang.

Heb je dan helemaal geen eigen ruimte/kantoor, maar altijd een openbare ruimte? En is dat altijd dezelfde ruimte of wisselt dat?

Oh the blacklist gaat weer verder..heeeerlijk weer en superspannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven