Terug op de markt; nitwit m.b.t. daten

22-08-2012 23:54 2455 berichten
Ik ben sinds ruim 3 maanden weer vrijgezel, nadat ik ben bedrogen door mijn ex. In de stellige overtuiging dat ik minimaal een jaar alleen zal blijven, want ik ben enorm gekwetst door hem.

Twee weken geleden onverwachts uitgevraagd door iemand met wie ik al langer een klik had en een eerste en tweede date gehad. Vooral de geestelijke klik was heel sterk, en ik voelde zelfs een lichte kriebel bij de afscheidszoen. Afgelopen maandag belde hij me nog, en gaf aan me heel graag deze week te zien. Vindt me aantrekkelijk, etc. Wegens drukke agenda wordt afspreken lastig, maar normaliter sturen we elkaar af en toe een berichtje.



Máár het is na dit gesprek volledig stil. Ik stuurde twee berichtjes en krijg geen antwoord. Aangezien ik een enorme nitwit ben op dit gebied, vraag ik jullie wat dit kan betekenen..

haal die glazen bol maar tevoorschijn



P.s. Het is een serieuze vraag...helaas
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 23-08-2012 00:01
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gaaf trouwens dat jij ook in Italië bent geweest. waar ben jij precies geweest? Wat een eten he en die cultuur, heeeerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilly1980 schreef op 27 december 2013 @ 21:02:

Ha Julus,



Nee, dat is de gewone vakantie we gaan na ons huwelijk een stedentrip doen nog, rond de Kerst natuurlijk is dat heel leuk



Ik denk wel aan een kleur, champagne kan ook heel mooi zijn, neig naar zoiets:



http://weddings.nl/trouwjurken/30199.html



ben benieuwd wat je ervan vindt!



Ik zie het al voor me, de bruidsmeisjes in een jurkje met dezelfde stof haha.

Ben nooit met zoiets bezig geweest, nooit echt als meisje hiervan gedroomd, wat je van veel vrouwen altijd hoort Wist ook nooit echt of ik nou wilde trouwen of niet, maar nu met de juiste man weet ik het wel en zeker En begin het ook te kriebelen O wauw wat een mooie jurk
Lily, ik vind het een geweldige jurk! Is ook mijn stijl toevallig. Wel zou ik even goed kijken of die kleur je flatteert. Het is m.i. een kleur die moet staan bij je huidskleur. Als je hiervan houdt, moet je zeker kijken bij Rembo Styling. Zelfde soort jurken en meestal hebben ze ook veel kleur in de collectie. Kijk ook eens naar vorige jaren, daar zaten schitterende kleuren bij.



Even verder lezen
Dat is een dubbel goede reden Lily, om daar te trouwen. Niet alle gemeentehuizen hebben een mooie uitstraling. Ben wel benieuwd waar het is:)



Wij zijn rondom het Gardameer geweest, aan beide kanten van het eiland. Enorm toeristisch maar het viel ons toch heel erg mee. Omgeving Toscane vind ik ook erg mooi, dus dat is een goede keuze. Ook qua romantiek..haha.



Hoe reageerden je ouders?? En de zijne?
http://www.rembo-styling. ... id=356&Itemid=445&lang=nl
Hm, ik vind deze collectie niet zo. Maar die van voorgaande jaren is voor jou wel interessant.
Alle reacties Link kopieren
Julus, ga ik het toch verklappen, maak ook niet zoveel uit, hoef niet persé anoniem te blijven, aangezien ik toch een en al gejubel schrijf

Wij gaan trouwen in Gouda... ik vind het iig een stuk sfeervoller dan hier waar we nu wonen.



Ik vind het mooi die jurken van Rembo, wij hebben echt wel dezelfde smaak een beetje. Dat romantische. En ik wil geen 13 in dozijn jurk. Ook al houd je niet van roze, dan mensen toch denken "hee das gaaf en heel erg Lilly". Ik sta wel bekend om mijn eigen stijl met kleding. Ben helemaal weg van kleding en mode



Thnx voor de tip m.b.t de kleur. Zal het goed navragen, moeders heeft ook heel veel oog voor kleur en die gaat natuurlijk mee met passen t.z.t.



Mocht je nog een bijzonder idee hebben t.z.t. voor wat ik op de jurk aan kan doen qua jasje oid dan houd ik me aanbevolen Het gaat nml in de winter gebeuren (ik hoop zoooo op sneeuw dan ) ohhh wat heerlijk dat ik hier nog een jaar van kan dromen



Is nog wel eventjes wachten op de verlovingsring. Mijn ringmaat hadden ze weer eens niet, ik heb best smalle vingers. Dus lief had wel de maat meegenomen die ze in huis hadden bij de juwelier om iig de aanzoek met ring te kunnen doen, maar is vandaag terug gegaan en de nieuwe maat is besteld duurt alleen 3/4 weken :( maar voor de mooiste dingen moet je soms geduld hebben he



Het is wel een gek (maar wel heel bijzonder en fijn) gevoel: ik ben verloofd! haha
Alle reacties Link kopieren
Ps. heb natuurlijk wel een hele mooie foto van de ring, dus tuur daar nu zo af en toe naar
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, was dat dit jaar bij Gardameer? Daar zijn wij ook geweest in augustus... in Desenzano en Sirmione en Salo hebben we een hotel gehad. Wat grappig



Mijn ouders waren eerst even verbaasd (maar wel leuk natuurlijk) maar vinden het helemaal leuk!! En zijn moeder ook (vader uit beeld) en zn zus ook met vriend en kids. Schoonzus zei dta ze het erg leuk vond dat ik straks bij hun familie hoor officieel met naam enzo



Wel grappig, heb ontzettend leuke nichtjes aan de kant van mijn vriend, de kids van zijn zus. Binnenkort komen ze hier ook logeren en gaan we gezellig leuke dingen doen samen. Die kleine stormt ook altijd op me af als we daar komen vaak en maakt allerlei tekeningen voor ons en nodigt ons uit voor haar dansvoorstelling enzo. Echt zoooo lief! Echt fijn hoor als het zo klikt!



Is het nu trouwens rustiger mbt ex?
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 27 december 2013 @ 21:13:

[...]





O wauw wat een mooie jurk Ik ben redelijk in love op moment ook ja thnx
Lilly, van harte gefeliciteerd! Wat een heerlijke roze wolk zweef je op. Erg leuk om mee te leven. Had je niet een klein vermoedden dat hij je ging vragen met kerst? Lekker genieten van de voorpret en alles uitzoeken enzo. Jammer dat je je ring nog niet kan dragen, haha, ik zou ook erg ongeduldig zijn. Die wil je natuurlijk direct kunnen showen.



Julus, jullie ook plannen aan het maken zei je? Vast geen trouwplannen maar alles gewoon fijn tussen jullie. Ex gedoe finito?



Met Stimpy gaat het prima hoor, ook hier nog steeds super blij met elkaar en het gaat allemaal erg goed. Nog steeds, nog steeds niks ontdekt dat me echt tegen staat of niet leuk vind. We zien elkaar best veel, dat is heel prettig maar ik merk dat ik steeds moeite heb met afscheid nemen. Als we elkaar een paar dagen niet kunnen zien vind ik dat echt niet leuk. Gelukkig komt dat niet zo vaak voor maar helaas heeft hij nu een reeks diensten die hij moet draaien ivm oud en nieuw. 7 dagen achter elkaar. Met kerst waren we wel samen. Eerste kerstdag met de bubs naar zijn ouders en broer en zus met de kinderen. Dat was gezellig. Er is een nieuwe familiefoto gemaakt met mijn kinderen erbij en er waren ook cadeautjes voor ons allemaal. Lief!

Hij hoort er al echt bij volgens mij bij de kinderen. Ze vragen elke keer of hij er is die dag. Mijn dochter teleurgesteld als hij er niet is. Mijn zoon vind het prima zo. Die is allang blij dat er iemand in huis is die verstand heeft van computers en appjes en films



We hebben over een paar weken samen een vrije week en dan willen we via mijn werk op vakantie. Naar Marrakesh is het plan. Daar kijken we erg naar uit. Een hele week alleen ons tweetjes. Verder toekomstplannen hebben we nog niet hoewel we af en toe even op Funda kijken wat er hier in de buurt te koop is en weer over trouwen gehad en wat daar allemaal bij komt kijken enzo. En hoe we dat zien. Ik verwacht nog geen aanzoek hoor, haha, maar volgens hem gaat het wel zeker gebeuren

Mijn vriendin gaat dit jaar trouwen dus legitieme reden om ook lekker te snuffelen. Kom maar op met de jurken Lilly!

Mooie jurk trouwens en een prachtige kleur. Lieflijk maar niet te zoet. Vind wel veel strapless en dat zou ik voor mezelf niet willen. Liever iets met een mouwtje of one shoulder. Mijn droomjurk is met een gladde japon,iets uiteenlopend maar geen sleep. evt bij de heupen iets gedrapeerd maar geen laagjes of hoepel. Heb em nog niet gezien hoor

Volgens mij heeft Julus een aantal pagina's geleden een link geplaatst met trouwjurken. Die waren echt mijn smaak. Een keertje opzoeken en alvast wegdromen.
Film gekeken, zit echt in vakantiemodus. Hadden allebei een aantal dagen vrij en dat is zo lekker!



Lily...dat is vlakbij mij! Wat leuk zeg! Dat is zeker sfeervol.

En dan in de winter, wat zal dat mooi worden zeg. Ik zat net al naar jurken te kijken van dat merk wat jij plaatste, echt schitterende jurken zitten daar tussen. Vriend heeft ook zijn smaak weer laten weten, dat wijkt toch wel af.

En ik ga zeker met je meedenken over een jasje, al zag ik op die site ook al mooie, dus wie weet zit het er al meteen bij, bij de jurk?

Komen jullie ideeen wel overeen wat de dag betreft? Kun je al geloven dat je nu verloofd bent? Nee zeker.



Eerste vooruitzicht is dus je ring..ook al heel erg leuk. Ja, jij wordt straks ook in naam familie van ze, veel echter kan het niet. Wie had dit toch gedacht 1,5 jaar geleden?
Moet niet gekker worden, hadden wij ook al dezelfde reisbestemming? Ik vind het leuk!

Vertelde het natuurlijk aan vriend, hoe gelijk we oplopen, en hij zei; ja, maar niet helemaal natuurlijk...haha.

Las dat ook Stimpy en haar vriend het over trouwen hebben gehad, maar ik snap dat heel goed. Wij allemaal hier hebben nu de juiste te pakken en dan zet je zonder aarzelen (snel) stappen. Voelt gewoon goed, geen twijfels, dit is het.



Stimpy...wat een leuke berichten! Jij ook al in trouwmodus, ben blij dat ik je heb kunnen voorzien van tips. Ik ben ook gek op mooie jurken dus natuurlijk heb ik zitten kwijlen bij mooie trouwjurken. Er wordt wel naar gevraagd bij ons, maar hier is het geen onderwerp van gesprek. Nooit over gehad, wel in het algemeen, hoe we erover denken. Valt me op dat bij jullie allemaal hier er wel al vaker over gesproken is.

En jullie willen ook gaan kopen? Het is nu ook echt een kopersmarkt. Ik ben nu verkoper, helaas. Markt is niet echt goed.



Sinds ex hier niet meer mag komen, is het helemaal rustig. Alsof hij nooit bestaan heeft. Daar genieten we enorm van, en zo kunnen we in alle rust lekker ons leven leiden. Onze plannen zijn niet enorm bijzonder, maar dingen als concerten en stedentrips maken we altijd. Binnenkort gaat vriend een week op wintersport en dat was geheel onverwacht. Mijn idee en hij is zo blij! Daarna komt het vaarseizoen weer, en we hopen ook te kunnen verhuizen in 2014...dus genoeg om mee bezig te zijn.
Stimpy, fijn dat jullie samen een hele week naar Marokko gaan. Ook weer zo'n heerlijk vooruitzicht. Gaat bij jullie dus ook allemaal erg makkelijk, met elkaar. Ben benieuwd wat het nieuwe jaar jou allemaal gaat brengen, dus blijf vooral schrijven zodat ik enorm kan meeleven!
Hebben jullie nog plannen met Oud en Nieuw?
Julus, dat is ook heel prettig, in alle rust zonder ex gedoe plannetjes maken voor tripjes en naar huizen kijken. Hebben jullie al iets op het oog? Hoop dat je huis niet al te lang te koop zal staan.

Mijn vriend heeft ook een koophuis dat eerst verkocht zal moeten worden. We hebben geen echte peildatum wanneer we ongeveer willen samenwonen. Dat zien we wel wanneer die stap zich aandient. Er zal wel wat moeten gebeuren qua opknappen in zijn huis alvorens het te koop te zetten dus ik heb gezegd dat we daar aankomende zomer maar eens mee gaan beginnen. Dan zijn we al dik een jaar verder samen.

En ik sta zelf nog op de hypotheek met ex dus dat moet ook eerst geregeld zijn.



Mijn vriend is al getrouwd geweest en hij vertelde dat hij eerst dacht dat dat voor hem niet nog een keer hoefde eigenlijk. Maar met mij samen heeft ie daar eigenlijk geen bedenkingen bij omdat het zo goed voelt en logische stap zou zijn. En ik zou ook zijn achternaam willen aannemen. Wel met streepje ertussen en eigen achternaam



Oud en nieuw ben ik vrij en thuis met de kinderen en honden. De honden zijn panisch voor vuurwerk dus ik ben dan liever thuis. De avond ervoor komt mijn vriend na zijn werk naar ons toe en in de middag gaat hij dan weer weg, dan moet hij een aantal nachtdiensten draaien. Traditioneel appelflappen bakken met de kinderen en mijn ouders komen tegen de avond. Spelletjes doen en tv kijken. Mijn zoon wil wat vuurwerk afsteken en dan is het wel weer klaar. Geen verdere verplichtingen op 1 januari.
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,



Allereerst iedereen nog een heel fijn en liefdevol 2014 toegewenst, maar dat gaat vast helemaal goed komen . Ik voel in ieder geval dat het mijn jaar gaat worden



Eerst in februari trouwt de zus van mijn vriend. Daarna gaat het gebeuren, ik ga jurken passen Die roze die ik eerder liet zien wil ik gaan passen o.a.. Heb mijn schoonzus, moeder en beste vriendin mee gevraagd. Morgen ga ik ook mijn beste vriendin en moeder vragen of ze getuige willen zijn. Allemaal erg leuke stappen. Afgelopen maandag weer na wat dagen vrij met de feestdagen begonnen met werken en iedereen op werk verteld van het aanzoek. Iedereen helemaal blij! Nog steeds even wachten op mijn verlovingsring die in mijn maat wordt besteld, maar ik hoop hem volgende week of die week erop te hebben. Spannend! Dan voelt het nog meer officieel als ik die prachtige ring aan mijn vinger heb elke dag



Voor de rest gaan we een paar moeilijke dagen tegemoet. Komend weekend is het drie jaar terug dat de vorige vriendin van lief overleden is en dat brengt natuurlijk veel herinneringen naar boven. Merk wel dat we er steeds beter saampies mee om kunnen gaan en goed over kunnen praten. Wat dat betreft groeien we steeds meer naar elkaar toe. Morgen gaan we samen naar het stadhuis en hebben we een afspraak om ook het stadhuis te bezichtigen en daarna krijgen we een prijsopgave. Daarna gaan wij samen naar het graf. Een beetje heden en verleden combineren



Lief had het na aanzoek wel een beetje moeilijk. Merkte dat hij stiller was en had al wel beetje naar gevraagd, maar kreeg er niet echt wat uit. Uiteindelijk toch van de week een goed gesprek gehad en blijkt dat hij schuldgevoel had naar vorige vriendin, aangezien zij altijd wilde trouwen en kinderen en hij dat destijds niet wilde. Hij vond het allemaal onnodig en lekker kont tegen de krib gooien. Nu zij overleden is, is hij anders naar dingen gaan kijken en is daardoor ook verandert met dit soort dingen. We hebben er iig een goed gesprek over gehad en snap dat ook wel. Met dit soort dingen word je toch even weer geconfronteerd met dat verleden. Hij is voor de rest heel heppie hoor dat we verloofd zijn, maar dit zijn nog dingen die soms naar boven komen.



Met O&N zijn wij overdag naar familie gegaan van beide kanten en 's avonds vanaf een uur of tien lekker samen thuis. Om twaalf uur het nieuwe jaar ingeluid met een goeie vrijpartij haha. Love rules! ik ben zo heppie



Stimpy, hoe is het met jouw honden gegaan, hebben ze erg last gehad? Is het nog gezellig geweest met de appelflappen bakken ? :-) Klinkt erg leuk in ieder geval!



Julus klinkt goed hoor jullie plannen, het hoeven ook geen grootste plannen te zijn om toch een leuk vooruitzicht te hebben hoor! Van dit soort dingen die jij noemt kan ik ook volop genieten, heerlijk om naar vakanties uit te kijken. Wij gaan in mei ook weg, wederom naar Italie, nu de Bloemenriviera en Toscane en ook nog een paar dagen Rome en Milaan. Zeg me niet dat jullie hetzelfde van plan zijn, dat zou te bizar zijn haha. Maar leuk om te lezen hoe je je het je vriend zo gunt dat hij op wintersport gaat. Jullie klinken nog steeds als een erg leuk en liefdevol stel! Wat onwijs fijn om te lezen dat het rond je ex nu eindelijk eens rustig aan het worden is. Dat hebben jullie wel verdiend. Hopelijk toch op termijn je huis kunnen verkopen, je leest de laatste tijd toch best goeie berichten, ook vandaag weer, dat de huizenverkoop aan het stijgen is.



Trouwens, lees nu net jouw stukje terug dat het stadhuis waar wij gaan trouwen dichtbij jou is. Wie weet heb je t.z.t. de mogelijkheid en zin om te komen kijken en elkaar te ontmoeten, maar dat is voor later en laat ik aan jou over!
Meiden, ik zie ineens dat ik gewoon een bericht gemist heb van Lily! Tijd om me weer eens te laten zien.



Ook voor jou en de anderen een heel liefde- en succesvol 2014 gewenst, maar de vooruitzichten zijn alvast goed:)



Lily, even met het laatste beginnen; ik voel me vereerd en lijkt me hartstikke leuk! Moeten we maar even via de mail contact houden. Dat is dan bijzonder zeg, elkaar live zien en dan meteen op jouw trouwdag!



Uh...toevallig hebben wij laatst hier besproken dat het ons leuk lijkt om naar Toscane te zijn...no shit. Italie is ons zo enorm goed bevallen, daar willen we meer van.

Als het goed is heb jij ondertussen je ring? En heb je al een datum gepland om trouwjurken te gaan passen? Spannend! Er is een trouwtopic, misschien is dat leuk voor je om mee te schrijven? Kun je ook nog wat tips vandaan halen.



Ik vind dat jij/jullie enorm goed omgaan met de voor jouw lief moeilijke tijd, omtrent het aanzoek en zijn overleden ex-partner. Dit zal altijd een lastig punt blijven, maar jij hebt inmiddels al bewezen hier goed mee om te kunnen gaan. Mede daardoor wil hij zijn leven met jou delen, zeker weten. Niet iedereen kan dat!

Benieuwd naar alle ontwikkelingen, want die zullen er nu in een razend tempo zijn.



Even posten
Stimpy, hier hetzelfde verhaal omtrent O&N; vanwege een panische hond kun je het niemand aandoen om elders te vieren, dus wij zijn thuis gebleven. Ik had het idee opgepakt om de hond wat bier te geven (vindt ie lekker, schijnt), zodat hij wat relaxter zou zijn. En het hielp! Is altijd nog beter dan een pil erin stoppen, vonden wij. Net voor de jaarwisseling kreeg hij nog een half flesje, en volgend jaar hebben wij dus al het ideale middeltje



Hij wil met je trouwen? Jeu, wat moet dat goed voelen zeg! Ik zeg altijd; al gebeurt het nooit, het gaat toch om de intentie dat je partner je graag voor altijd (voor lang) in zijn leven wil. De intentie op zich is al helemaal voldoende, geeft een fijn en zeker gevoel.

Ook hier is het onderwerp even ter sprake gekomen...alsnog.

Niet enorm serieus, of concreet. Maar er heeft zich een verdieping voorgedaan. Een hoger level, of hoe je het ook wil noemen. Ik liet me leiden door angsten (zoals jullie weten), en me kwetsbaar opstellen doe ik niet graag. Heb ik nu voor het eerst wel gedaan, ben de diepte in gegaan en was enorm eng. En wat was dat goed! Vriend zegt altijd; liefde is een keuze. Hij koos vanaf dag 1 voor mij en dat blijft zo. Dat betekent dat als het even wat minder gaat, je achter die keuze blijft staan. Soms moet je slikken, wat harder eraan trekken, maar de keuze is gemaakt. En dat geeft zoveel vertrouwen!



Anyway, hij maakt het mij makkelijk om alle kwetsbaarheid te laten varen, over alles kan gesproken worden. We zijn een fijn stel, zoals hij zegt. Dus we houden fijn alle opties open en ik laat mij verrassen door het leven.



Hoop jullie snel te lezen!
Huis nu een aantal maanden in de verkoop, maar nog geen bod. We wachten rustig af. Ook ik voel dat dit mijn jaar wordt, Lily! Ik word 40 dit jaar...echt bijzonder.
Lilly, heb je je ring inmiddels al? En hoe ging het de afgelopen periode met de rouwverwerking. Best pittig lijkt me, snap best dat je vriend zich enigszins schuldig voelde naar zijn overleden vriendin aangezien hij met jou wel wil trouwen maar dat niet met haar wilde.

Kom vooral vertellen hoe het uitzoeken van de jurk is geweest. Erg benieuwd.



Julus, wat fijn dat jullie toch weer een stap verder verdiept zijn in jullie relatie. Tijd is en blijft het toverwoord, dat blijkt maar weer. Goed van je dat je je weer kwetsbaar durft open te stellen. Je vriend geeft je blijkbaar het gevoel dat het goed is en mag. Leuk trouwens dat je blik op het trouwen verhaal hierdoor toch net weer even anders wordt. Ik wilde ook nooit trouwen met mijn vorige partners, vond het maar niks en erg ouderwets. Nu met mijn lief heb ik voor het eerst het gevoel dat trouwen met hem een logische stap zou zijn. Niet alleen voor een romantische dag om de liefde te vieren maar natuurlijk ook praktisch gezien. Ik kan mij niet meer voorstellen zonder hem te zijn, alles voelt zo enorm goed, vertrouwd en rustgevend. Echt alle facetten zijn aanwezig waarvan ik denk dat het zo hoort, zo moet liefde zijn. Door een behoorlijke rugzak op het gebied van expartners kan ik het nu vergelijken met wat ik miste in die relaties aangezien ik nu gevonden heb wat ik altijd wilde. Altijd was er wel iets wat ik eigenlijk niet leuk vond of niet bij mij paste maar ik dacht altijd dat elke relatie wel aanpassen en meten was en hard werken was.

Gevoel wat ik voor mijn lief heb is zo niet te beschrijven anders dan ik gewend was. En het belangrijkste dat het geheel wederzijds is. We klikken met alles zo goed. Zodra hij mijn huis binnenstapt ben ik oprecht blij dat hij er is. Zijn wamte, aanwezigheid en liefde maken dat ik mij heel fijn voel. En daar doet hij eigenlijk niks bijzonders voor. Ook als hij er niet is voel ik mij zo verbonden met hem en voor het eerst sinds jaren geen gepeins en gepieker over mijn relatie.



Hij ervaart dat net zo, bij mij voelt hij zich thuis. Hij heeft natuurlijk nog zijn eigen huis maar daar is hij alleen als hij moet werken op tijden dat het niet heel handig is om hier te zijn.

Gister nog heel lang zitten kletsen over onze eerste date en hoe het daarna is gelopen. Hoe vloeiend alles in elkaar is overgelopen. Hoe bizar ik het vond en vind dat ik zo snel na mijn collega exlief hem in mijn hart heb gesloten terwijl ik exlief echt erg leuk vond en erg verdrietig was toen dat eindigde. Wij hadden toen net contact via whats app en facebook en hij wist mij altijd zo goed op te beuren als ik een dip had. Zelfs toen ik hem nog niet ontmoet had werd ik al blij van hem. En dat is nooit overgegaan. Achteraf zegt hij dat ik het toen al wel wist alleen de ruimte er niet voor had om het toe te laten. Heeft natuurlijk ook even geduurd voordat ik toe durfde te geven dat ik hem meer dan leuk vond. Maar juist door zijn manier van praten en afwachtende houding, vooral niks forceren en zijn vertrouwen heeft hij mij gewonnen.

Het klopt gewoon allemaal, bij hem ben ik wie ik zijn wil. Een gevoel wat ik nooit echt ervaren heb. Trouwen met hem voelt als niet meer dan logisch.



We zijn intussen naar Marrekech geweest. Erg leuk gehad, leuke stad hoewel je het na een paar dagen wel gezien hebt en we troffen het ook erg slecht met het weer. Twee dagen zon en de rest erg koud met regen. Maar erg genoten met en van elkaar. Heerlijk om zo'n ervaring met je lief te kunnen delen. Daar heeft hij mij twee keer heel lief gevraagd om te trouwen, één keer in het Engels en één keer in het Frans Tuurlijk zei ik yes en oui maar het echte aanzoek zal toch echt in het Nederlands en op de knie moeten plaatsvinden Dat dan ook wel weer. Hij zei trouwens nog dat het misschien uit gekkigheid gezegd was maar dat ie het wel meende Ik wacht gewoon nog even verder op het officiele aanzoek, haha.



Met de honden ging het trouwens voor hun doen redelijk met oud en nieuw. Gedrogeerd met een beetje advocaat net als vorig jaar Maar ze zijn echt panisch voor elke knal dus ik ben blij dat die maanden er weer op zitten want in november hoor je ze hier al knallen buiten. Mijn oudste hond heeft laatst een hele reeks epileptische aanvallen gehad. Heel naar om te zien. Volgens bloedonderzoek niks bijzonders dus nu monitoren om de hoeveel tijd ze terug komen en wat eventueel de trigger is. Vooralsnog komt het om de paar weken. Dus dat is minder.



Verder gaat het heel goed hier met ons allemaal. De kinderen vinden het nog steeds erg leuk als lief hier is. Mijn oudste vond het laatst erg jammer toen ik zei dat lief pas over een week hier kon zijn, althans dat zij hem konden zien omdat ze ook een paar dagen in de week bij hun vader zijn. En mijn jongste geeft hem nu ook kusjes en knuffels bij het afscheid, die is daar best zuinig op normaal gesproken.

Hun vader heeft sinds kort een vriendin, weet er niet veel van en ken haar ook niet maar ze heeft onze kinderen al wel gezien, best snel na twee weken. De kinderen laten er ook niet veel over los behalve dat ze wel aardig is. Het feit dat ze twee erg jonge kinderen heeft vinden ze weer wat minder leuk Erg benieuwd hoe dat gaat lopen.



2014 moet zeker een goed jaar gaan worden!
Ha Stimpy, leuk dat je zo'n uitgebreide update komt geven!

Wat jij schrijft, herken ik van a tot z! Jij omschrijft het heel mooi en zoals ik het ook ervaar, fijn is dat he?

Gek is dat eigenlijk; heel lang heb ik (net als jij denk ik) bij mijn vorige relaties heus nagedacht over trouwen, maar ik kon of wilde die stap gewoon niet zetten. Ik dacht (tot voor kort nog steeds) dat ik dat hele concept gewoon niks vind, inderdaad ouderwets en voegt niks toe. Maar nu kom ik erachter dat ik het gewoon voor mezelf heb beredeneerd vanuit DIE relaties, en dat ik daaraan wederom tot voor kort heb vastgehouden. Omdat ik die knop niet kon omzetten, of het gewoon wegduwde. Dat is toch niets voor mij..



En dan ben ik wel zo eerlijk om nu toe te geven dat ik met vriend hele andere gedachtes heb. Komt door hem, door onze relatie. Ik weet namelijk dat ik niet meer verder wil zoeken, en ook niet meer hoef!



Wat mooi dat hij je in Marokko heeft gevraagd, ook al was het nog niet officieel. Dat hij het zei en meende, is al meer dan goed genoeg. Dan zal het aanzoek ook niet lang meer duren, wat een mooi vooruitzicht! Valt het jou ook op dat we alledrie min of meer gelijk op lopen hier? Dat is toch geweldig! Dat geeft hoop aan alle vrouwen die het nu even niet zien zitten. Voor ons is dat niet eens zo heel lang geleden... Nu 1,5 jaar een setje en elke dag enorm happy. Heel soms denk ik stiekem, hoe kan dat? En blijft dit zo? Realist als ik ben weet ik dat het kapot kan, maar onze basis is nu al enorm sterk. En groeiende.



Wat erg van je hond, wat zul jij je een zorgen maken! Ik ben enorm gehecht aan onze hond, hoelang heb jij de jouwe?



Klinkt erg goed zoals je kinderen en je lief samen gaan. Je kan alleen maar hopen dat hij die vriendin lange tijd houdt, als ze aardig is. Dat is trouwens al heel wat!



Vriend is op vakantie en stuurt me zulke lieve berichtjes...ik mis hem. Maar missen is ook erg goed!



Tot schrijfs!
Dat toegeven (en dat kan met elke stap die je moet zetten in je relatie) heeft alles te maken met tonen van kwetsbaarheid. Nu ik dat heb laten varen en me voor mijn doel helemaal open stel, leer ik dat het me alleen maar iets kan opleveren. Namelijk dat wat ik écht wil en dat is zo bevrijdend!! Dat maakt gelukkig, en dat wil ik graag houden. Dat betekent dat ik hiermee moet doorgaan, en dat komt inderdaad omdat ik me zo veilig, geliefd en enorm gewaardeerd voel. Hij bewondert me, en ik hem. Hij verbaast en verrast me in positief opzicht. Ik ben telkens benieuwd wat er nog meer in hem zit als persoon, hij blijft voor mij een verrassing en dat ervaart hij ook bij mij. Blijf je verbazen, verwonderen. Een volwassene die zoveel als kan het kind in zichzelf laat zien, maar daarnaast ook zeer volwassen reageert en anticipeert. Perfecte combi!
Hoi Julus



Mijn honden komen uit het buitenland, de oudste is destijds een jaar of 3 geschat en ik heb haar nu 3,5 jaar. Het zou kunnen dat ze ouder is omdat het lastig in te schatten is zodra ze uit gewisseld zijn met de tandjes. Ja, ik maak me wel zorgen om haar. Ze heeft vorige maand echt heel heftige aanvallen gehad waarbij ze totaal van de wereld was en wel zes keer opnieuw in een aanval schoot. Elke keer beginnend met een soort doodsstuip, echt heel naar om te zien. Mijn kinderen waren er ook bij en die schrokken enorm. Gelukkig raak ik daar niet van in paniek en kon ze gerust stellen dat het heel naar om te zien is maar dat het erbij hoort en dat de hond daar zelf niks van merkt.



Ik herken ook wat je zegt, een aantal bruiloften bijgewoond vroeger en ik vond het zo niks voor mij. Ik zag mezelf daar niet met mijn ex staan. Dat plaatje klopte gewoon niet voor mijn gevoel. Wij hebben wel een GP gedaan omdat we het voor de kinderen goed geregeld wilden hebben en gevoelsmatig was dat voor mij gewoon een zakelijke overeenkomst, niks romantisch aan en zo hebben we dat ook beleefd. Een paar handtekeningen en klaar. De ambtenaar van de gemeente gaf er nog een beetje een romantisch tintje aan zodat het alsnog op trouwen leek maar ik voelde me er erg ongemakkelijk bij. We stonden er maar wat bij te ginnegappen. We moesten ook echt elkaar de rechterhand geven en een jawoord geven. Volgens mij hoort dat helemaal niet bij een gp en ik vond het dus een beetje genant. Mijn ex kwam die ochtend van zijn werk af en ik had onze oudste naar de psz gebracht. Na afloop ging hij meteen weer aan het werk en haalde ik de oudste weer op alsof er niks gebeurt was We hebben ook niemand verteld dat we dat gedaan hadden.



Wat jij zegt over toegeven herken ik ook. Door de bagage van de afgelopen jaren, het enorme vechten van vorig jaar sta of stond ik in een soort van overlevings modus waarbij ik het lastig vind of vond om te accepteren dat het gewoon goed is wat mij overkomen is met mijn lief. Geen twijfels, geen onzekerheid wat hem betreft. Ik mag tegen hem aan leunen, ik hoef het niet alleen te doen wat ik zo gewend was.

Mijn opgebouwde natuurlijke drang om af te stoten zodra iemand doordringt in mijn kwetsbaarheid had ik best last van. Dat weet lief ook en hij zegt dat het met tijd goed moet komen. Hij snapt ook hoe het komt. Ik heb er best wel eens tegen moeten vechten als het duiveltje in mij heel hard zei dat ik alleen weer verder moest, zelf kan ik het namelijk nog beter en ik weet dat ik het heel goed kan alleen. En dan bedacht ik mij wat hij nou aan mij heeft. Alleenstaande mama van twee kids en een inkomen wat net genoeg is om van rond te komen elke maand. Hij, die nooit zelf kids wilde en alle vrijheid heeft om te gaan en staan waar hij wil moet zich steeds aan ons aanpassen.

Ik besloot dan maar voor hem dat het vast niet was wat hij echt wilde.

Maar hij wist me er elke keer van te overtuigen dat het precies is wat hij wil. Hij wil mij en alles wat bij mij hoort. En ik geloof het, ik voel het. Niet omdat ik het graag wil horen en zien maar omdat ik het lees in zijn ogen die me altijd zo vreselijk lief aankijken dat ik er nog steeds verlegen van kan worden.



Mijn lief is een vent die nuchter in het leven staat. Hij heeft voor mij twee relaties gehad waarvan de eerste niet noemenswaardig en met de tweede langdurig samen geweest en getrouwd. Met haar ervaarde hij zijn allereerste diepe verliefdheid en heeft daar geen echte issues in ervaren. Ze waren uit elkaar gegroeit, ze scheelden 9 jaar en zij wilde toch meer uit het leven halen dan ze samen deden. Daar heeft hij best verdriet van gehad maar hij moest ook toegeven dat het inderdaad minder was geworden. Pas toen hij voor zijn gevoel echt klaar was met haar stond hij weer open voor wat nieuws. Ondertussen waren ze al een jaar uit elkaar en gescheiden. Een man met een fijne jeugd, stabiel nest en leuk leven. Hij neemt niks mee waar ik aan moet werken. Dat ben ik ook niet gewend. Zo'n pure ziel, onbeschadigd. Met mijn ex liep ik tegen van alles aan en vooral tegen een muur waar ik niet doorheen kwam. Ik wilde hem begrijpen, snappen waarom hij de dingen deed en zei die zo kwetsten maar ik zag het niet.

Mijn lief is zo blanco, het is een verademing.



Tijd is het toverwoord. Alles voelt zo goed en zo fijn dat mijn afstoot buien steeds minder worden en ik steeds meer accepteer dat het kan en mag. Ik verwonder mij er dagelijks om.
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,



Nou heb ik jouw bericht gemist Julus haha. Wat bizar dat jullie ook aan Toscane denken/hebben gedacht. Nog precies vier maandjes en dan gaan wij erheen, jeeej!



Ik heb inderdaad sinds bijna twee weken nu de ring en oh wat is ie mooi . Mijn lief heeft een goede smaak hihi, alle dames op het werk zitten helemaal te zwijmelen bij mijn aanzoek verhaal haha, die hebben niet allemaal blijkbaar zo'n romantische man Lief zegt ook dat ik niets dan dit verdien, lief he



Met Valentijnsdag trouwt mijn schoonzus, dus daarna pas begin ik met trouwjurken passen. Ben wel vorig weekend met mijn moeder op pad geweest, bij een aantal trouwwinkels naar binnen gestapt om te kijken wat ze hebben hangen. Ik ga nml voor een gekleurde jurk en niet traditioneel wit en 9 van de 10 jurken zijn gewoon wit. Dus gaat een uitdaging worden.



Die hele mooie roze jurk die ik eerder liet zien is uit een eerdere collectie. Nog wel te bestellen bij dat merk, maar ze hebben nergens een pasjurk en ook niet via het merk te krijgen. En ik ben zooooo verliefd geworden op deze jurk. zondag 2 maart een afspraak bij een grote bruidswinkel en die hebben de jurk wel in het wit hangen, dus kan ik iig qua pasvorm kijken of ie bij me past en ze zouden hun best doen op tijd een staaltje van de kleur te regelen. Spannend! Ik heb het gevoel dat deze het is. Zag hem en nog steeds als ik er naar kijk voelt het zo ( en ik kijk natuurlijk geregeld naar het plaatje haha). Enige is, wat jij ook al eerder schreef Julus, is dat de kleur bij mijn huid moet passen. Zo spannend! Als deze het niet wordt heb ik nog een mooie op het oog:



http://weddings.nl/trouwjurken/32910.html



Op zich ook wel heel mooi als je in de winter trouwt....



Voor de rest zijn we druk geweest met het uitzoeken van een locatie na het trouwen. We hebben er drie en eentje is intussen afgevallen! Blijven er twee over en we twijfelen best wel! Echt zo moeilijk, ze zijn totaal niet vergelijkbaar met elkaar. Heel lastig! We kunnen er iig bij alle twee uitgebreid dineren en naborrelen. We zijn geëindigd nu dat we met 40 man gaan eten, dus een mooi aantal. Het zijn echt de mensen die we er die dag bij willen hebben Lekker een dag zoals wij het willen



Voor de rest bezig met van alles en nog wat ernaast, plaatjes zouden van kapsels, fotograaf al beetje uitzoeken etc etc.. Echt heel leuk om mee bezig te zijn. Als ik dan 's avonds op bed lig, fantaseer ik ineens hoe we de auto uitstappen en iedereen daar staat hihi. Vind het nog een heel gek idee eigenlijk, dat ik dat straks ben die in een trouwjurk samen met mijn lief ga trouwen en iedereen er voor ons is enzo. Het is echt heel bijzonder!



Ik had ook nooit eerder iets met trouwen hoor. Sloot het nooit uit. Met mijn eerste echte grote liefde had ik dat wel gewild, maar we waren nog jong en mijn ex vriend was nog lang niet aan zoiets toe destijds. Hij hield met veel dingen de boot een beetje af, wilde nooit teveel over de toekomst praten enzo. Achteraf heeft ie daar wel spijt van, maar dat is weer een ander verhaal haha. Met andere vriendjes is het ook nooit zo serieus geworden. En ja, ik ben super gelukkig en blij dat ik met mijn lief ga trouwen De voorbereidingen zijn bijna even leuk



Ruim twee weken geleden was natuurlijk de sterfdatum van mijn lief zijn vorige vriendin. Merk al wel dat het dit jaar beter gaat, hij kan er beter over praten, is hierdoor minder afstandelijk en terug getrokken dan vorig jaar. Ik heb een mooi gedicht en stukje geschreven voor en over haar en heb ik bij het graf voorgelezen. Vond lief echt heel mooi en bijzonder en wat ik geschreven heb klopte helemaal zei hij. Ik heb ook een gele roos meegenomen, omdat die voor warmte, liefdevol en kracht staat. Iets wat ik de afgelopen 1,5 jaar over haar te horen heb gekregen. Maar ook voor koesteren en heb verteld hoe zij en de gedachte aan haar nog gekoesterd wordt elke dag, in bijzonder door lief. En dat het ook staat voor nieuw begin, maar dat wij nooit zullen verder leven zonder haar naast ons. Dat was o.a. een stukje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven