Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...



In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?



In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.



Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.



Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'



Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.



Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.



Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.



Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)



Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat je dit nieuwe topic niet eens onder een nieuwe nick bent begonnen, als je met je vorige al zo herkenbaar was.

Maar het is een mooie, ingewikkelde, langzame maar best stijlvolle psychisch wrede straf voor je man, op deze manier. Niet dat ik denk dat hij dat nog heel lang gaat trekken, maar het idee is best knap.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:elle5460 schreef op 13 mei 2016 @ 14:32:

[...]



Haha, in mijn geest wel, maar ik heb kindjes beste meds, dus nee...hij ging zwemmen,met af en toe een duik, soms een kopje onder.



.

Maar ik zal hun papa nooit in het kanaal gooien.

.

.aardig verwoord zo, of niet?

Anders probeer ik nog wat anders.

voor je kindjes is het beter dat hij op de kant blijft.

plaatsvervangend kan je wel een buurman erin werpen natuurlijk
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 mei 2016 @ 14:35:

Wat raar dat je dit nieuwe topic niet eens onder een nieuwe nick bent begonnen, als je met je vorige al zo herkenbaar was.

Maar het is een mooie, ingewikkelde, langzame maar best stijlvolle psychisch wrede straf voor je man, op deze manier. Niet dat ik denk dat hij dat nog heel lang gaat trekken, maar het idee is best knap.





Die leest toch niet meer meeeee. Want dat heeft ie beloofd.

Net zoals ie ooit trouw aan TO heeft beloofd....

En dan nog iets met een patatkraam en kinderen bekijken die ijsjes aten.
quote:asi-es-la-vida schreef op 13 mei 2016 @ 13:54:

De vraag is waarom hij naar de hoeren is gegaan, gek genoeg zie ik deze in dit hele verhaal niet terug ...

je hebt twee soorten antwoord

1. is het meest waarschijnlijk: omdat hij dat geil vindt. maar willen vrouwen niet graag horen

2. omdat hij ertoe gedwongen wordt, door drank/ drugs/ verslaving/ slechte jeugd. Is natuurlijk flauwekul maar klinkt wel beter voor vrouwen
quote:S-Meds schreef op 13 mei 2016 @ 14:41:

[...]



je hebt twee soorten antwoord

1. is het meest waarschijnlijk: omdat hij dat geil vindt. maar willen vrouwen niet graag horen

2. omdat hij ertoe gedwongen wordt, door drank/ drugs/ verslaving/ slechte jeugd. Is natuurlijk flauwekul maar klinkt wel beter voor vrouwen



Ik geloof dat het meestal reden 1 is. Een goeie vriend van me heeft jarenlang hoeren bezocht en ik was de enige die dit wist (hij had geen relatie overigens) en heb daar weleens met een paar potjes bier erbij hele gesprekken over gevoerd. Ook al wist ie dat het toneelstukjes waren, hij vond het gewoon geil. De sfeer van zo'n privehuis in stappen (hij ging niet naar de ramen) en dat die meiden dan allemaal daar zaten en hij er zo eentje kon uitkiezen. Dat ze sletterige pakjes aan hadden, zich gewillig gedroegen... het maakte voor hem de ervaring compleet. Ook het vooraf selecteren/verheugen/kijken/reviews lezen op hoerensites etc.



Nu heeft hij een relatie en is hij naar eigen zeggen gestopt met de hoeren. Hij vergelijkt zijn vriendin met een sterrenrestaurant en de hoeren met een vette bek halen bij de FEBO. Allebei lekker op een andere manier en niet te vergelijken.



Wat eigenlijk helemaal niet zo'n rare is. Want de vette bek stilt je onmiddelijke trek maar bevredigt niet .... en het sterrenrestaurant is een beleving maar daarna heb je soms nog weleens honger.



Maar goed vrouwen zijn geen eten en een trouwakte is geen kladpapiertje.
quote:Deadpool schreef op 13 mei 2016 @ 14:28:

Ik zit zelf 1000x liever op een klein kutflatje zonder wormvormig aanhangsel slappe zak vent dan dat ik mijn trots zo te grabbel zou gooien. En zwak gejank / zwelgje gedrag is ook zo sexy als een croc slipper.



En dan het kinderen verhaal. Noem me een rare maar nu ik zelf zwanger ben en zie wat het allemaal inhoudt (en dan moet ik nog bevallen kan je nagaan) krijg ik alleen maar sterker zo'n gevoel van 'als ik ooit zo schoftelijk bedonderd zou worden ben ik weg'. Want als iemand de vrouw die zijn vlees en bloed heeft gedragen zo wenst te behandelen dan zou ik me daar echt veelste goed voor vinden. Snel wordt er dan geroepen 'ja daar zijn de kinderen de dupe van' en ja dat is heel spijtig maar is dat had die leugenaar dan toch eerder moeten bedenken? En dat ie verders een leuke papa is mag hij dan tijdens zijn dagen laten zien aan zijn kids. Dat betekent nog niet dat ik er een minuut langer mee onder 1 dak wil zitten en zijn onderbroeken ga wassen. Weet je waar een kind wat aan heeft? Aan een sterke vrouw, een moeder. Die laat zien dat je geen deurmat hoeft te zijn om ze een leuke jeugd te geven.



Moet jij eens opletten als je wel in het 'kutflatje' moet, en je struint wat weggeefhoeken af of doet een oproepje binnen je familie/vrienden hoe snel je huis weer volstaat met spulletjes en je door kan. Ook zal hij kinderbijslag en alimentatie e.d. moeten betalen en meebetalen aan de kosten van de kinderen zoals schoolspullen. Echt ik zou zwaar de neiging krijgen om te roepen 'voor elke rooie cent die jij uitgeeft aan je huilie therapie wil ik er een om lekker te winkelen of naar de sauna te gaan'. Want zijn gedrag wordt beloond van hier tot gunder (och gossie wat zielig, overspannen, koetsjie koetsjie op zijn werk). En jij dealt er maar mee.



Ga nou eens uitrekenen wat die snollen hem al gekost hebben. Er van uitgaande dat zijn cijfers kloppen (wat ik echt niet geloof maar dat is een tweede) en wat jullie gezin van dat geld had kunnen doen. Jullie rijden in een oude rammelbak maar hij heeft wél geld DAAR voor over. Dat zou ik echt niet te verkroppen vinden. Elke keer als je wat laat liggen want 'te duur' was dat geld wat je bespaart wel goed genoeg zodat hij een of andere spleet kon neuken.



Ik zal nu wel een standaard antwoord krijgen 'dat dit niet de gewenste reacties op je topic zijn' maar dammit woman, waar is je zelfrespect!?
Alle reacties Link kopieren
quote:Deadpool schreef op 13 mei 2016 @ 14:46:

[...]





Nu heeft hij een relatie en is hij naar eigen zeggen gestopt met de hoeren. Hij vergelijkt zijn vriendin met een sterrenrestaurant en de hoeren met een vette bek halen bij de FEBO. Allebei lekker op een andere manier en niet te vergelijken.



Natuurlijk heb je mannen die bij gebrek aan beter, of bij gebrek aan seks naar de hoeren gaan.

Maar iemand die het echt, ECHT geil vindt, daar geloof ik dan niet van dat hij dat vergelijkt met een vette bek halen. Ik zou het logischer vinden als hij zou zeggen " ik heb nu elke dag een daghap " , dat culinaire eens in de zoveel tijd, daar kan ik wel zonder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nog even een aanvulling:



De truuk is ook met welke instelling je in dat flatje gaat zitten. Je kan er verbitterd gaan zitten van 'ja je váder' en er een nare ervaring van maken of je grijpt het aan om te laten zien dat het leven nou eenmaal tegenslagen kent maar dat je er hoe dan ook mee kan dealen. Zonder dat je daarbij hun beeld van hun vader hoeft aan te tasten. Zoals Elle ook al heel mooi omschrijft. Hij kan best de lieve goeie papa blijven daar hoef je echt niet voor naast hem in bed te liggen elke avond.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 mei 2016 @ 14:50:

[...]





Natuurlijk heb je mannen die bij gebrek aan beter, of bij gebrek aan seks naar de hoeren gaan.

Maar iemand die het echt, ECHT geil vindt, daar geloof ik dan niet van dat hij dat vergelijkt met een vette bek halen. Ik zou het logischer vinden als hij zou zeggen " ik heb nu elke dag een daghap " , dat culinaire eens in de zoveel tijd, daar kan ik wel zonder.Klopt de notoire hoerenloper blijft die trek houden. Helemaal mee eens. Dan krijg je dus de mannen als die van Zeeland. Dan gaat het om de handeling de voorpret, het stiekeme en het geile wat het super super spannend maakt. Dat heeft imo geen donder te maken met zielig/bijna overspannen/geknakt paardenbloempje zijn zoals die man nu laat zien. Maar gewoon met het bloedgeil vinden om seks te hebben met dit soort type vrouwen.
quote:elle5460 schreef op 13 mei 2016 @ 13:36:

[...]



Waren dat ooit mijn woorden?...Loïs ..nvt.Zeg ik dat? Het komt uiteindelijk wel op hetzelfde neer als jij de man (met kinderen) het kanaal inloodst.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat nooit zo goed dat mensen bij elkaar blijven "voor de kinderen".

Ik ben één van de jongste hier en bij mijn generatie toch een hoop gescheiden ouders. Ik ken geen één jongvolwassene die zegt: waren m'n ouders maar bij elkaar gebleven.
Het zou mij helemaal niet interesseren WAAROM hij naar de hoeren ging.
Als je in het begin op een flatje zit is het moeilijk omdat je nog midden in het rouw proces zit. Maar je leert andere mensen kennen, je gaat dingen doen waar je zin in hebt of wat je niet kon doen. Aan het eind van het jaar ben je verbaasd dat je te lang in een relatie hebt gezeten die niet goed was.



TO je meiert al een tijd door meid. Je hoopt tegen beter weten in dat hier allemaal goed bedoelde adviezen komen dat het weer goed komt en dat je huwelijk beter is dan ooit. Dat kan na 1 slippertje misschien, maar niet nadat je met een hoerenloper leeft. Newsflash: ik ken vrouwen die weten dat hun kerel vreemd gaat bij het leven en toch blijven. Voor het 'gezin', of omdat hun kerel goed verdient en ze niet naar dat flatje willen. Geloof me dat zijn sekreten geworden of complete wrakken. Waar je zin in hebt.
quote:Kwejeebo schreef op 13 mei 2016 @ 15:00:

Ik snap dat nooit zo goed dat mensen bij elkaar blijven "voor de kinderen".

Ik ben één van de jongste hier en bij mijn generatie toch een hoop gescheiden ouders. Ik ken geen één jongvolwassene die zegt: waren m'n ouders maar bij elkaar gebleven.Alles valt of staat hoe je met je kinderen omgaat na de scheiding. Maak je er een machtsspel van over de hoofden van de kinderen of ga je als volwassenen met elkaar om? Hier is de situatie nu zo dat ik enorm goed door een deur kan met zijn exvrouw en we regelmatig ook samen contact hebben over de app of weleens wat gaan drinken. Gewoon omdat het een leuk mens is. Belangrijke dingen voor de kinderen dan zijn we er allevier (ook haar nieuwe vriend is een toffe kerel) en ik heb weleens gesprekken gehad met de (inmiddels) puberzoons en die geven aan dat er vroeger altijd spanning was en nu niet meer en dat ze het fijn vinden dat er altijd wel iemand thuis is/tijd voor ze heeft/ ze ergens bij kan helpen. Tuurlijk willen ze liever gewoon ouders die bij elkaar blijven. Maar zoals mijn 13 jarige stiefzoon terecht opmerkte 'ja maar dan wél als het gezellig is en geen spanning dus dat er helemaal geen ruzie was geweest'. En ze hebben alles door hoor. Hele verhalen heeft hij gehouden over dat hij dan boven zat en vanalles hoorde, of papieren had gelezen of weleens boven de telefoon van de haak pakte als hun moeder beneden met een vriendin zat te bellen om haar hart te luchten. Ze krijgen álles mee hou daar maar rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 13 mei 2016 @ 14:41:

[...]



je hebt twee soorten antwoord

1. is het meest waarschijnlijk: omdat hij dat geil vindt. maar willen vrouwen niet graag horen

2. omdat hij ertoe gedwongen wordt, door drank/ drugs/ verslaving/ slechte jeugd. Is natuurlijk flauwekul maar klinkt wel beter voor vrouwenOf een beroerd sexleven misschien? Willen vrouwen natuurlijk ook niet horen ...
quote:asi-es-la-vida schreef op 13 mei 2016 @ 15:08:

[...]





Of een beroerd sexleven misschien? Willen vrouwen natuurlijk ook niet horen ...Ja en in plaats van dat hij dat in al die jaren eens een keer aankaart bij zijn vrouw, gaat hij lekker naar de hoeren want dat zal ze vast veel liever willen horen?
quote:*-_lilith_-* schreef op 13 mei 2016 @ 15:12:

[...]





Ja en in plaats van dat hij dat in al die jaren eens een keer aankaart bij zijn vrouw, gaat hij lekker naar de hoeren want dat zal ze vast veel liever willen horen? Bij die hoer hoeft 't ie niet aan te kaarten. Voor bepaalde mannen is hoerenbezoek prettiger omdat ze niet willen praten,maar gewoon de daad and that is it.
Alle reacties Link kopieren
precies en dat is nou net de reden waarom hij dat niet heeft aangekaart haha
quote:asi-es-la-vida schreef op 13 mei 2016 @ 15:16:

precies en dat is nou net de reden waarom hij dat niet heeft aangekaart hahaHeb je mijn onderschrift gejat?
Alle reacties Link kopieren
nee, zuiver toeval
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook wat ik bedoelde Deadpool. Het gaat erom hoe je met elkaar omgaat, of je bij elkaar blijft of scheidt. Als je bij elkaar blijft 'om bij elkaar te blijven', maar kinderen daarmee wel opgroeien tussen spanningen en geheimen.. tja..
quote:*-_lilith_-* schreef op 13 mei 2016 @ 15:12:

[...]





Ja en in plaats van dat hij dat in al die jaren eens een keer aankaart bij zijn vrouw, gaat hij lekker naar de hoeren want dat zal ze vast veel liever willen horen?





Ik meen dat Zeeland al eens heeft aangegeven dat het niet aan de seks kon liggen in hun geval.



In het algemeen klopt het wel dat gebrek aan (goeie) seks een reden kán zijn waarom een man naar prostituees gaat. Of bv wanneer er door ziekte geen seks meer mogelijk is ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:asi-es-la-vida schreef op 13 mei 2016 @ 15:16:

precies en dat is nou net de reden waarom hij dat niet heeft aangekaart haha

Mijnheer...dat haha, erachter stoort mij enorm.

.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:asi-es-la-vida schreef op 13 mei 2016 @ 15:08:

[...]

Of een beroerd sexleven misschien? Willen vrouwen natuurlijk ook niet horen ...Ik heb ook tijden een beroerd seksleven gehad... wist niet dat ik toen gewoon een gigolo had kunnen inhuren joh!
quote:Kwejeebo schreef op 13 mei 2016 @ 15:21:

Dat is ook wat ik bedoelde Deadpool. Het gaat erom hoe je met elkaar omgaat, of je bij elkaar blijft of scheidt. Als je bij elkaar blijft 'om bij elkaar te blijven', maar kinderen daarmee wel opgroeien tussen spanningen en geheimen.. tja..Precies. En kinderen voelen dat. Mijn man heeft nooit écht verbaal schreeuwende ruzie gehad met zijn ex. Toch geven de kinderen aan dat ze al jaren elke keer stress hadden in huis. Als ik dan doorvroeg hoe dit zich uitte dan zeggen ze dat het ze pas echt opvalt nu het anders is. Oftewel ze zeggen dingen als 'vroeger keken ze boos als we hard zaten te lachen of was het stil aan de eettafel of hadden ze nooit zin om met ons wat te gaan doen en nu is het gezellig en kunnen we gewoon grappig doen en lacht papa vaker en is mama niet meer altijd streng'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven