Vertrouwen beschaamd

03-08-2015 16:26 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik moet even wat kwijt. Sinds een jaar heb een ik een relatie. Zij is sinds 2 jaar weduwe. Hierdoor is heel vaak moeilijk geweest. Het is en relatie met ups and downs geweest.

Iedere keer als er moeilijke momenten waren zij ze dat ze eigenlijk niet toe was een relatie. Maar ik ben er altijd geweest voor haar.

Afgelopen week heb ik wel serieus haar vertrouwen beschaamd en heeft de relatie hierdoor wel erge knak gekregen.

We waren net terug van een romantische reisje.

Alles ging heel goed en we stonden na lange tijd terug helemaal op dezelfde lijn.

Maar dan heb ik een fout gemaakt, weliswaar langs mijn kant onbewust. Ikzelf ben soms een flapuit en heb met een andere vrouw enkele berichtjes heen en weer verzonden waar mijn lief uit vast stelt dat ze niet de enige zou zijn waarop ik op gefocust ben. Een kleine domme conversatie die langs mijn kant al grappend gemaakt werden.

Langs mijn kant waren er absoluut geen bijbedoelingen laat staan dat ik op zoek zou zijn naar een andere relatie.

Ze is dermate boos geworden en heeft mij de deur gewezen. Dit is nu een week geleden.

Met haar is echt niets mis en ze is voor mij heel belangrijk, dat weet ze dat heb ik de laatste dagen telkens ook zo benoemd.

Het was een hele week een verschrikking omdat er heel erg boos was. Ze voelde zich vernederd door mij.

Sinds gisteren heeft ze ipv heen en weer met elkaar te sms-n me wel terug opgebeld. Het was fijn om ze nog eens te horen en we hebben er nog eens over gepraat. Uitgepraat is het niet want ze blijft er op hameren en ik probeer haar te overtuigen dat er geen foute bedoelingen achter zaten. Ze zegt dat ze gewoon niet de energie heeft om zich daarover heen te zetten en de relatie verder te zetten. Ze heeft het ook zwaar gehad met het verlies van haar man en op de koop toe heeft ze nu terug heel veel last van een hernia.

Ik begrijp haar enerzijds dat ze teleurgesteld is en ik begrijp ook dat ze er uit wil afleiden dat ik niet correct ben.

De eerste dagen leek het echt op een welles nietes gesprek.

Maar zoals men zegt; "vertrouwen komt te voet en gaat te paard."

Ik weet dat ik haar niet moet blijven proberen te overtuigen.

Maar nu? We hebben elkaar nu een week niet meer gezien. De boosheid is wel een stuk minder maar ze houdt de boot volledig af.

Ik moet haar vertrouwen terug zien te winnen en dat doe je niet met een bosje bloemen of enkel te zeggen hoeveel ik van haar hou.



Wat kunnen jullie mij meegeven?

Hoor het graag.



Bartelomeus



Maar zoals men zegt
Alle reacties Link kopieren
quote:Bartelomeus schreef op 03 augustus 2015 @ 16:48:

[...]





Wel, ze is het absoluut waard dat ik op de knieen ga. En ze heeft me de afgelopen week ook echt laten kruipen, heel zwaar door de mangel gehaald en uitgescholden. Ik wil haar ook niet tegenspreken. Ik besef ook heel goed na het verlies van haar man dat ze er dit ook echt niet bij kan hebben. Ik heb haar gisteren ook verteld dat ze mijn alles is en heel belangrijk is voor mij. Maar ze houdt wel voet bij stuk momenteel. Ik hoop dat ik haar deze week terug kan ontmoeten en mijn liefde voor haar kan tonen

Oké...nou, mischien krijg je nog wel haar liefde terug.

Je best doen, dan doet de liefde de rest.

.

En nooit , maar dan ook nooit meer met een andere vrouw appen, beloof haar dat.

Dan komt het vast weer goed.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten

dit zegt genoeg
Geniet en leef
Alle reacties Link kopieren
En koop een Lief klein ringetje voor haar.

Is ze vast heel blij mee.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:elle5460 schreef op 03 augustus 2015 @ 17:03:

[...]



Oké...nou, mischien krijg je nog wel haar liefde terug.

Je best doen, dan doet de liefde de rest.

.

En nooit , maar dan ook nooit meer met een andere vrouw appen, beloof haar dat.

Dan komt het vast weer goed.

Waarom mag hij nooit meer met een andere vrouw appen?

Ik zou me als ik hem was nog eens heel hard gaan afvragen of ik wel een vrouw wil die eerst twijfelt of ze wel een relatie wil, daarna bij het minste of geringste uit beeld verdwijnt, scheld en zo hysterisch doet.
Alle reacties Link kopieren
Zij vindt het abnormaal dat ik iemand aanklik die ik nauwelijks ken en daar een dergelijke conversatie mee heb.

En ze zei ook, en wat als ze je naaktfoto's zou sturen? Wat zou je dan doen??? Je hebt me dat ook eens een keer gevraagd...



Een half jaar geleden heb ik eens gevraagd voor een paar pikante foto's te sturen toen ik in het buitenland was. Gewoon om dat ik zo naar haar verlangde
quote:elle5460 schreef op 03 augustus 2015 @ 16:34:

[...]



Ik vecht ook heel hard...

Weet je?...

Ik zou niet anders willen, daar ben ik de vrouw voor.

Te trots ook..ik zou nooit maar dan ook nooit iemand schaden.

Nooit.

.

Ga nog liever zelf onderuit.



.

En dat..?..dat verwacht ik ook van mijn partner.

Ik hou niet van slappe hap.

Karakter....en hoe!Zo werkt het niet. Dat weet je zelf ook, anders hadden je relaties beter gewerkt. Waarom stel je dat beeld niet eens wat bij naar een normalere visie op relaties en mannen en vrouwen?
Is dat alles? Sorry, maar dan vind ik haar reactie zeer overtrokken. Ik zou me afvragen of jij het nog de moeite waard vindt om zo door het stof te moeten gaan. Dit gaat echt helemaal nergens over.



En Elle, wat ben jij een gefrustreerd mens joh, je reacties gaan echt nergens over. Jammer dat je zo zuur in het leven staat.
quote:Bartelomeus schreef op 03 augustus 2015 @ 17:07:

Zij vindt het abnormaal dat ik iemand aanklik die ik nauwelijks ken en daar een dergelijke conversatie mee heb.

En ze zei ook, en wat als ze je naaktfoto's zou sturen? Wat zou je dan doen??? Je hebt me dat ook eens een keer gevraagd...



Een half jaar geleden heb ik eens gevraagd voor een paar pikante foto's te sturen toen ik in het buitenland was. Gewoon om dat ik zo naar haar verlangde

Niet teveel in meegaan. Zij wil hysterisch doen, haar keus. Als er daadwerkelijk

niets achter zat weet je dat en zit zij fout. Tenzij je stiekem best hoopte op een flirterig gesprek, dn heeft ze een punt
Alle reacties Link kopieren
quote:Sidroht schreef op 03 augustus 2015 @ 17:09:

[...]



Niet teveel in meegaan. Zij wil hysterisch doen, haar keus. Als er daadwerkelijk

niets achter zat weet je dat en zit zij fout. Tenzij je stiekem best hoopte op een flirterig gesprek, dn heeft ze een puntVoor mij zat er totaal niets achter, echt niet. Maar zij vind dat het flirten is
Alle reacties Link kopieren
quote:Bartelomeus schreef op 03 augustus 2015 @ 17:07:

Zij vindt het abnormaal dat ik iemand aanklik die ik nauwelijks ken en daar een dergelijke conversatie mee heb.

En ze zei ook, en wat als ze je naaktfoto's zou sturen? Wat zou je dan doen??? Je hebt me dat ook eens een keer gevraagd...



Een half jaar geleden heb ik eens gevraagd voor een paar pikante foto's te sturen toen ik in het buitenland was. Gewoon om dat ik zo naar haar verlangdeHad dan een tijdschrift gekocht.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 03 augustus 2015 @ 17:12:

[...]



Had dan een tijdschrift gekocht.Tja, ze heeft toen wel een paar pikante foto's verzonden
Volgens mij was het al best wel moeizaam, deze relatie. En dat is deels begrijpelijk omdat zij haar man kwijt is, maar jij hoeft je niet alles te laten aanleunen en je hoeft je ook niet in de hoek vreemdganger te laten duwen door haar. Als dit over haar grens gaat, wat kan, kan ze dat ook op een normale manier bespreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 03 augustus 2015 @ 17:12:

[...]



Had dan een tijdschrift gekocht.Elle je begrijpt er geen snars van hij wou graag een pikante foto van zijn geliefde niet van een of andere snol uit een tijdschrift
Geniet en leef
Alle reacties Link kopieren
Lijken me niet echt schokkende berichten.

Geen grond voor haar om je uit te schelden.



Is zij eerlijk over haar gevoelens naar jou toe? Heeft ze alles al zodanig verwerkt dat ze in staat is om een relatie met jou aan te gaan?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sidroht schreef op 03 augustus 2015 @ 17:08:

[...]



Zo werkt het niet. Dat weet je zelf ook, anders hadden je relaties beter gewerkt. Waarom stel je dat beeld niet eens wat bij naar een normalere visie op relaties en mannen en vrouwen?

Ik doe mijn best he?

Ik doe mijn best.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:elle5460 schreef op 03 augustus 2015 @ 17:15:

[...]



Ik doe mijn best he?

Ik doe mijn best.

Dat zal.

Maar het lijkt er gewoon op dat wat je tegen alle mannen hier roept vooral is hoe jij had gewild dat jouw mannen op jou hadden gereageerd, en dat jij graag wil dat iemand zo met jou omgaat. Dat is niet realistisch en je adviezen zijn schadelijk voor anderen.
Nou, als dat werkelijk de hele app-conversatie is geweest, dan vind ik dat ze behoorlijk overdreven gereageerd heeft! Oké, ze is haar man verloren, maar dat geeft haar totaal geen recht om zo overdreven te reageren. Het zou goed kunnen zijn dat ze nog niet genoeg heeft gerouwd om het verlies van haar partner, maar dan moet ze dit eerlijk aangeven en niet dit soort akkefietjes uithalen en jou zo behandelen. Maak dan de relatie uit en ga rouwen! Je kan er als nieuwe partner dan namelijk op wachten dat er snel een volgende escalatie komt. Bij zo iemand moet je constant je woorden en daden op een schaaltje afwegen, relaxed hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:mandylion schreef op 03 augustus 2015 @ 17:15:

Lijken me niet echt schokkende berichten.

Geen grond voor haar om je uit te schelden.



Is zij eerlijk over haar gevoelens naar jou toe? Heeft ze alles al zodanig verwerkt dat ze in staat is om een relatie met jou aan te gaan?



Laat ons zeggen dat er periodes zijn dat ze me liever niet bij haar heeft. Als ze verdrietig is voor haar man voelt ze ook de liefde voor hem terug, en dan zegt ze me dat ook dat de liefde voor mij precies web ebt dan.

Zo hadden we recentelijk een periode begin juli, ze herbeleefde de week terug waarin hij overleden is. Maar toen die week voorbij was werd de liefde voor mij terug sterker
quote:elle5460 schreef op 03 augustus 2015 @ 17:05:

En koop een Lief klein ringetje voor haar.

Is ze vast heel blij mee.Zolang het maar geen ring van je moeder is!
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 03 augustus 2015 @ 17:18:

Nou, als dat werkelijk de hele app-conversatie is geweest, dan vind ik dat ze behoorlijk overdreven gereageerd heeft! Oké, ze is haar man verloren, maar dat geeft haar totaal geen recht om zo overdreven te reageren. Het zou goed kunnen zijn dat ze nog niet genoeg heeft gerouwd om het verlies van haar partner, maar dan moet ze dit eerlijk aangeven en niet dit soort akkefietjes uithalen en jou zo behandelen. Maak dan de relatie uit en ga rouwen! Je kan er als nieuwe partner dan namelijk op wachten dat er snel een volgende escalatie komt. Bij zo iemand moet je constant je woorden en daden op een schaaltje afwegen, relaxed hoor Ik ben het met je eens, het is vaak moeilijk voor mij. ik ben er heel begripvol in en weet dat ze het nog niet verteerd heeft. Als die momenten er zijn dan krijg is soms commentaar over de stomste dingen
quote:Bartelomeus schreef op 03 augustus 2015 @ 17:18:

[...]





Laat ons zeggen dat er periodes zijn dat ze me liever niet bij haar heeft. Als ze verdrietig is voor haar man voelt ze ook de liefde voor hem terug, en dan zegt ze me dat ook dat de liefde voor mij precies web ebt dan.

Zo hadden we recentelijk een periode begin juli, ze herbeleefde de week terug waarin hij overleden is. Maar toen die week voorbij was werd de liefde voor mij terug sterker



Lieve Bartelomeus,



Natuurlijk zijn er strubbelingen tussen jullie nu maar bovenstaand bericht geeft wel ook heel duidelijk aan dat ze echt nog niet over haar overleden echtgenoot heen is, mijns inziens.

Ze is nog behoorlijk aan het rouwen zo te zien.



Ik denk dat je haar het beste maar even met rust kunt laten.

Hoe naar ik het ook voor je vind.



Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me dat je genoeg stof gehapt hebt.

Je had geen foute (bij)bedoelingen.

Je wilde haar niet kwetsen, en het spijt je dat je dat per ongeluk toch gedaan hebt.



Ze wil niet nog eens iemand verliezen? Jou niet verliezen? Mooi, jij haar ook niet. Als dat weer helder is kunnen jullie verder.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Bartelomeus schreef op 03 augustus 2015 @ 17:20:

[...]





Ik ben het met je eens, het is vaak moeilijk voor mij. ik ben er heel begripvol in en weet dat ze het nog niet verteerd heeft. Als die momenten er zijn dan krijg is soms commentaar over de stomste dingenPrecies, dat is toch ook niet fijn voor jou! Past het niet in haar straatje, ben jij weer de pineut. Ik zou er eerlijk gezegd voor bedanken, je bent nu wel een heel makkelijk 'slachtoffer' voor haar.
Je weet zeker dat er niet iets mis is met deze vrouw? Ze is hoogstwaarschijnlijk snel jaloers, vermoedelijk uit verlatingsangst. Ik vind haar reactie op dat ene gesprekje wel erg ver gaan nu. Je hebt al zo vaak je excuses aangeboden en bent voor haar op de knieën gegaan en nog scheldt ze je de huid vol. Bovendien zit ze nog veel te veel vast aan haar overleden man. Heel begrijpelijk en ik heb daar ook zeker respect voor, maar toch zou ze verder moeten: met jou. Dat ze alleen wil zijn om haar verdriet te verwerken begrijp ik ook, maar wat ik soms lees gaat echt te ver. Overweeg eens om met haar naar een therapeut te gaan want dat gedrag dat zij vertoont is echt niet gezond meer.
quote:Eleonora schreef op 03 augustus 2015 @ 17:19:

[...]





Zolang het maar geen ring van je moeder is!Nee haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven