Voordelen single

13-06-2014 01:22 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn de / je voordelen van vrijgezel zijn als je 30+ bent?
quote:krand schreef op 14 juni 2014 @ 12:56:



Dingen als vakanties weet ik inderdaad niet.

Gaan jullie dan op single reis of gewoon echt alleen op pad?

Soms groepsreizen (voornamelijk naar landen waar ik mezelf niet heel veilig voel alleen of waar je door taalproblemen gewoon te veel tijd kwijt bent aan regelen van je reisschema) Maar ik vind het ook heerlijk om in mijn uppie naar Noord Amerika of Australie te gaan en met 'n stoere SUV een flinke roadtrip te maken.

Geen specifieke singlegroepsreizen trouwens, op één keer na omdat die datum me gewoon beter uit kwam, ik vind 'n gemengde groep persoonlijk erg gezellig.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 14 juni 2014 @ 16:36:

[...]





Alsof dat zo erg is. Ik vind het juist leuk dat ik er op die manier vrienden bij gekregen heb. Ik zie het dus niet als een verplichting, maar als een aanwinst. En daarbij komt dat ik er niet altijd bij hoef te zijn. Zelfde met familie.



Nou, als je hier toch de topics soms leest zijn er schoonfamilies waarmee je liever geen dan wel contact hebt

Maar zonder gekheid, ik heb zelf een erg fijne, lieve schoonfamilie dus wat hen betreft herken ik de verplichting ook niet.



Jij vindt het wel leuk en als je het ook nog eens goed met elkaar kunt vinden is dat fijn, zonder meer.

En niet erbij hóeven zijn is/voelt al weer anders dan dit binnen een nieuwe relatie niet meer willen.



In die zin is het sociale een deel ervan, voor mij althans.
wij slapen nooit.
Ik heb veel behoefte aan tijd voor mezelf. Heb mijn ouders en vrienden al, als daar ook nog 'n partner bij komt dan is dat druk zat, als er dan ook nog verplichtingen naar zijn familie/vrienden bij komen dan vind ik dat teveel worden.
Alle reacties Link kopieren
icetea, t zou ook erg veel worden, nog een schoonfamilie erbij.

een leuke schoonfamilie, niks mis mee.

maar 2 schoonfamilies, pffffffff....
wij slapen nooit.
Ik ben ook helemaal niet van de verplichtingen, ik snap ook serieus niet dat mensen zichzelf dat aandoen. Elk jaar met de feestdagen weer die topics...
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 14 juni 2014 @ 18:21:

icetea, t zou ook erg veel worden, nog een schoonfamilie erbij.

een leuke schoonfamilie, niks mis mee.

maar 2 schoonfamilies, pffffffff....Haha Valentina, ook dat idd. En dan tel ik werk, huishouden nog niet eens mee. En er is nog iets, oja, opvoeden .
wij slapen nooit.
Apart dat in dit topic de zogenaamd negatieve aspecten van een relatie worden genoemd. Vooral omdat die dingen lang niet voor iedere relatie gelden.



Zo ga ik - als getrouwde vrouw - ieder jaar een maand alleen op reis, hebben we hier nooit gezeur over rommel, kijken we allebei onze eigen series en eten we waar we zin in hebben. Sociale verplichtingen doen we niet aan. Als je zin hebt, dan ga je, anders niet. Simpel. We hebben zelfs een extra slaapkamer voor als we even de ruimte nodig hebben. Soms is dat heerlijk een bed voor jezelf! Verder richten we ons - net als singles - op zaken als vrienden, werk, hobby's en ontwikkelen we onszelf (dat staat echt niet ineens stil als je een relatie hebt) Op deze manier houden we het al ruim zeven jaar leuk.



Zelf zou ik voor geen goud meer single willen zijn. Niet omdat ik zwak ben, of niet stevig in mijn schoenen sta, zoals hier wordt geopperd, maar omdat ik van mijn man hou en het heerlijk is om samen te zijn.
quote:valerievaldera schreef op 14 juni 2014 @ 18:30:

Apart dat in dit topic de zogenaamd negatieve aspecten van een relatie worden genoemd. Vooral omdat die dingen lang niet voor iedere relatie gelden.



Zo ga ik - als getrouwde vrouw - ieder jaar een maand alleen op reis, hebben we hier nooit gezeur over rommel, kijken we allebei onze eigen series en eten we waar we zin in hebben. Sociale verplichtingen doen we niet aan. Als je zin hebt, dan ga je, anders niet. Simpel. We hebben zelfs een extra slaapkamer voor als we even de ruimte nodig hebben. Soms is dat heerlijk een bed voor jezelf! Verder richten we ons - net als singles - op zaken als vrienden, werk, hobby's en ontwikkelen we onszelf (dat staat echt niet ineens stil als je een relatie hebt) Op deze manier houden we het al ruim zeven jaar leuk.



Zelf zou ik voor geen goud meer single willen zijn. Niet omdat ik zwak ben, of niet stevig in mijn schoenen sta, zoals hier wordt geopperd, maar omdat ik van mijn man hou en het heerlijk is om samen te zijn.Precies, als je iemand vindt die bij je past hoef je niks op te geven.
Alle reacties Link kopieren
Maar zit ook daar niet een verschil in, dat je het in het beginsel al leuk vindt/lijkt om met iemand je leven te willen delen?



Toen ik nog wel een relatie had, waren we het nagenoeg over bijna alles samen eens. Daarbij beoefenden we bijv. dezelfde sport, vonden hetzelfde leuk om op tv naar te kijken, zelfde soort humor, vriendenclub die goed op elkaar aansloot. Kortom, we zaten op veel dingen echt heel erg op 1 lijn. Inrichting in huis, afzonderlijk dingen van elkaar doen, echt nooit een punt. Nouja, behalve 1x toen ik geconfronteerd werd met een kostganger die uiteindelijk langer bleef dan de bedoeling was. Dat leverde wel een aantal pittige discussies op in het begin, hoewel ik de gedachte erachter, om dit te doen, goed begreep.
wij slapen nooit.
quote:iceteapeach schreef op 14 juni 2014 @ 18:47:

Maar zit ook daar niet een verschil in, dat je het in het beginsel al leuk vindt/lijkt om met iemand je leven te willen delen?



Toen ik nog wel een relatie had, waren we het nagenoeg over bijna alles samen eens. Daarbij beoefenden we bijv. dezelfde sport, vonden hetzelfde leuk om op tv naar te kijken, zelfde soort humor, vriendenclub die goed op elkaar aansloot. Kortom, we zaten op veel dingen echt heel erg op 1 lijn. Inrichting in huis, afzonderlijk dingen van elkaar doen, echt nooit een punt. Nouja, behalve 1x toen ik geconfronteerd werd met een kostganger die uiteindelijk langer bleef dan de bedoeling was. Dat leverde wel een aantal pittige discussies op in het begin, hoewel ik de gedachte erachter, om dit te doen, goed begreep.

Ik denk dat er best mensen zijn die liever het een of het ander hebben of voor wie het, zoals bij mij, niks uitmaakt of er wel of niet wordt gedeeld.



Zoals jij had, zo synchroon leven, dat lijkt me dus echt niks.
Mwoah, ik heb juist veel ruimte voor mezelf nodig. Hoef echt niet álles de hele tijd samen te doen, zou ik doodongelukkig van worden. Gelukkig hoeft dat ook helemaal niet. Je kan samen bepalen hoe je een relatie inricht. Het is dus heel belangrijk dat je de juiste persoon treft.



Als ik de reacties hier lees van single vrouwen die zo negatief aankijken tegen relaties, dan denk ik alleen maar: kennelijk heb je nooit een echt goede relatie gehad of nooit de juiste persoon getroffen, want zo hoeft het echt niet te zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 14 juni 2014 @ 18:52:





Als ik de reacties hier lees van single vrouwen die zo negatief aankijken tegen relaties, dan denk ik alleen maar: kennelijk heb je nooit een echt goede relatie gehad of nooit de juiste persoon getroffen, want zo hoeft het echt niet te zijn!Ja, dat heb ik ook bij dit soort topics. Ik heb hier ook nog nooit een nadeel aan relaties gelezen dat ik zelf herken. Maar ik heb dan ook een leuke relatie. Op zich snap ik het wel: singles vragen in dit soort topics naar de voordelen van het single zijn omdat ze daar gewoon even behoefte aan hebben en dat leidt vaak tot het verzinnen van nadelen aan relaties. Maar gelukkig zijn er genoeg stellen bij wie het wel leuk is!
Alle reacties Link kopieren
quote:annelaure schreef op 14 juni 2014 @ 18:51:

[...]



Ik denk dat er best mensen zijn die liever het een of het ander hebben of voor wie het, zoals bij mij, niks uitmaakt of er wel of niet wordt gedeeld.



Zoals jij had, zo synchroon leven, dat lijkt me dus echt niks.Zo synchroon was het niet hoor want ik had een nagenoeg work a-holic als partner. Om de voor ons toen essentiele dingen wel ja. En ik weet dat ik dat idd liever heb dan een complete tegenpool. Zou me veel te veel energie kosten.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 14 juni 2014 @ 18:52:

Mwoah, ik heb juist veel ruimte voor mezelf nodig. Hoef echt niet álles de hele tijd samen te doen, zou ik doodongelukkig van worden. Gelukkig hoeft dat ook helemaal niet. Je kan samen bepalen hoe je een relatie inricht. Het is dus heel belangrijk dat je de juiste persoon treft.



Als ik de reacties hier lees van single vrouwen die zo negatief aankijken tegen relaties, dan denk ik alleen maar: kennelijk heb je nooit een echt goede relatie gehad of nooit de juiste persoon getroffen, want zo hoeft het echt niet te zijn!Kan, of men verandert zelf door de jaren heen om steeds beter erachter te komen wat wel en niet werkt, waar je wel of geen concessies meer in wil doen. Hoeft niet altijd een kwestie van 'niet de juiste tegengekomen' te zijn.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 14 juni 2014 @ 19:04:

[...]





Kan, of men verandert zelf door de jaren heen om steeds beter erachter te komen wat wel en niet werkt, waar je wel of geen concessies meer in wil doen. Hoeft niet altijd een kwestie van 'niet de juiste tegengekomen' te zijn.Ja, je kunt zelf ook veranderen en er misschien achter komen dat je toch iets anders wil, of liever niet samen met iemand leeft. Maar als je het hebt over concessies, dan moet ik toch zeggen dat ik me eigenlijk niet kan bedenken op welk moment in mijn leven ik concessies heb moeten doen. Ik zou niet weten wat ik anders zou hebben gedaan als ik single was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit altijd aparte vragen.



Op het moment dat je in een fijne relatie zit of tevreden met jezelf bent als single, dan neem je de 'nadelen' ervan voor lief.



Ik heb nog nooit gehad dat ik het ene liever dan het andere was. Op het oment dat ik er wel naar verlangde single te zijn, werd ik dat meestal ook, en andersom ook.



Over het algemeen vind ik het leven zelf (en het leven met mezelf) gewoon superleuk, ongeacht of iemand daar als relatie bij zit of niet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook gek dat tevreden met jezelf en je leven gelijk hetzelfde zou zijn als' negatief doen over relaties'.



Er zijn zowel singels als niet-singels in mijn omgeving waarbij ik absoluut niet jaloers ben op hoe ze leven of hun leven inrichten.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Miss Zilver, ja, dat zei ik al, van dat zelf veranderen en er zo achter komen dat je bepaalde dingen gewoon niet meer wil. Ondanks dat je er wel goede ervaringen mee hebt (gehad). Een halve werkdag (uitgaand van 8 uur) iemand in mijn huis hebben vind ik tegenwoordig al de max.
wij slapen nooit.
Ik had nooit kunnen denken dat ik met iemand zou kunnen samenwonen, maar met mijn man lukt het wel. Je kan je zo vertrouwd bij iemand voelen dat het niet anders voelt om bij iemand te zijn. Je hoeft je niet aan te passen, je hoeft je niet anders voor te doen, je kan gewoon jezelf zijn.



Dit maakt dat ik - als eigengereid type - nu toch samenwoon met mijn man. Ik heb een bepaalde rust gevonden bij hem, het gevoel thuis te zijn. Ik denk echt dat het ligt aan de chemie tussen twee mensen, als je echt bij elkaar past, dan kun je over dit soort dingen heel anders gaan denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 14 juni 2014 @ 19:21:

Ik vind het ook gek dat tevreden met jezelf en je leven gelijk hetzelfde zou zijn als' negatief doen over relaties'.



Er zijn zowel singels als niet-singels in mijn omgeving waarbij ik absoluut niet jaloers ben op hoe ze leven of hun leven inrichten.



Mee eens.



Wanneer je als single gelukkiger probeert te worden door de voordelen van het single zijn (en dus zogenaamde nadelen van een relatie) op te noemen, vraag ik me af waar je dan gelukkig van wilt worden. Van de gedachte dat er stellen zijn waarbij sommige dingen niet leuk lopen? Dat er stellen bestaan die ruziën om de afstandsbediening of die het huishouden slecht verdeeld hebben? Ik zou me daar niet mee bezig proberen te houden. Richt je eerder op wat je echt leuk vindt: de inrichting van je huis, je hobby, vrienden of wat dan ook. En probeer niet zo bezig te zijn met het feit dat je "single" bent en te zoeken naar wat er niet leuk zou zijn bij sommige relaties. Dan lijkt de kans me groter dat je je gelukkiger gaat voelen!
Alle reacties Link kopieren
Of richt je op jezelf. Waarom zou je de bevestiging van een partner )(of vrienden, of familie, of kinderen, of je werk) nodig moeten hebben om je leven de moeite waard te vinden?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het ook best eens te maken kan hebben wanneer een relatie net over is. Als je al best een tijd aan een relatie gewend bent geweest, dan voelt het ook heel raar om ineens weer dingen geheel zelfstandig te moeten gaan ondernemen. Op allerlei gebied. Je gaat je leven herinrichten, zonder diegene.



Dat is ook logisch en als de relatie beroerd is gëëindigd bijv. kan ik me indenken dat je behoefte voelt aan het relativeren van ook de leuke dingen binnen een relatie.

Mss dan meer bedoeld als feel-good-als-single zijnde, even een hart onder de riem krijgen, dat zowel een relatie alsook het single leven prima kan zijn. Beide voldoening gevend.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 14 juni 2014 @ 18:30:

Apart dat in dit topic de zogenaamd negatieve aspecten van een relatie worden genoemd. Vooral omdat die dingen lang niet voor iedere relatie gelden.



Zo ga ik - als getrouwde vrouw - ieder jaar een maand alleen op reis, hebben we hier nooit gezeur over rommel, kijken we allebei onze eigen series en eten we waar we zin in hebben. Sociale verplichtingen doen we niet aan. Als je zin hebt, dan ga je, anders niet. Simpel. We hebben zelfs een extra slaapkamer voor als we even de ruimte nodig hebben. Soms is dat heerlijk een bed voor jezelf! Verder richten we ons - net als singles - op zaken als vrienden, werk, hobby's en ontwikkelen we onszelf (dat staat echt niet ineens stil als je een relatie hebt) Op deze manier houden we het al ruim zeven jaar leuk.



Zelf zou ik voor geen goud meer single willen zijn. Niet omdat ik zwak ben, of niet stevig in mijn schoenen sta, zoals hier wordt geopperd, maar omdat ik van mijn man hou en het heerlijk is om samen te zijn.Dat klinkt een beetje als living alone together, jullie behouden feitelijk een aantal van de voordelen van het vrijgezellenleven door niet alles samen te doen en elkaar veel ruimte te geven. Mooi toch als dat voor jullie werkt!
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dan weer af hoe dat dan zit met 'we eten wat we willen'. Is dat 'ik kook voor mezelf en niet voor de ander ook al wonen we samen/hebben relatie 24/7'?. Oke, uitzonderingen daargelaten van wie de partner met grote regelmaat laat thuis is/uitgezonden/in ploegendienst werkt. Ik ging even van een normale tijd, voor beiden thuis aanwezig voor het bijv. avondeten uit.



En nee, dat is niet sarcastisch bedoeld, wel oprechte vraag. Kijk, ik kan me nog voorstellen dat je niet tot 22.00 uur zou wachten met eten totdat je partner thuiskomt van werk bijv. Hoewel ik dat dan zou scharen onder 'ik kook voor mezelf'. Tegen half zeven heb ik wel echt de gierhonger nl. Dan zit mijn ruggenwervel toch wel tegen mijn maag aangeplakt .
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een slechte en een fijne relatie gehad.

serieuze relaties dan, scharrels en verkeringen tel ik niet mee.



maar mijn single bestaan bevalt me heel goed. ik heb geen zin om dingen anders te gaan doen of iemand erbij te krijgen waarmee ik rekening moet houden.



scheelt natuurlijk ook dat ik kinderen heb.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven