Vreemdgegaan?

01-05-2024 18:04 122 berichten
anoniem_66348c0873c18 wijzigde dit bericht op 02-05-2024 13:55
99.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
01-05-2024 20:14
Wauw :woa: .


Zoek opvoedondersteuning ipv vreemde kerels in huis te halen om je zoon voor je aan te pakken. Bah, wat een walgelijk gedrag van jou.
Dit! En straks heeft hij natuurlijk opeens ook een diagnose, want onhandelbaar..

Ik vind het hartverscheurend hoe je praat over je zoon en ik vind je naïef..
Alle reacties Link kopieren Quote
MissLittle schreef:
01-05-2024 20:00
Ik snap dat het raar over komt.
Maar heel even, we zitten hier anoniem, je weet niet zo veel van iemand's leven en je moet het doen met een verhaal wat er is geplaatst.
Mijn zoontjes mening doet er niet toe? uhm, ja en nee.
Tuurlijk vind ik het belangrijk dat hij zich wel goed voelt.
Maar hij heeft eerdere relaties dingen voor mij bepaalt wat wel en niet mag.
En als hij gedrag vertoont wat niet door de beugel kan en m'n vriend pakt hem aan, ja ik vind het prima.
Want m'n zoon is echt niet de makkelijkste.
Wtf. Hoezo pakt jouw vriend hem aan?
Jouw vriend heeft van zijn spullen en van je zoon af te blijven.
En jij vind dat goed?
Je moet echt hulp gaan zoeken want zo raak je je zoon kwijt. Je bent totaal geen veilige basis voor je kind.
Ik weet hier helaas alles van. Ik heb ook jaren gedacht dat ik 'niet makkelijk' was. Achteraf was ik gewoon aan het overleven, was ik 'makkelijk' geweest dan hadden diverse meneren hun losse handjes nog verder kunnen uitleven.
Met mijn moeder er als aanmoediging bij.
Echt, zoek hulp, voor je zoon.
Deze relatie is toch niks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jouw ex bleek een narcist, zijn ex blijkt niet helemaal lekker in de bovenkamer, je zoontje is dusdanig "echt niet de makkelijkste" dat (voor hem) totale vreemden hem "aan mogen pakken".

In al deze verhalen geef je het roer van je leven uit handen aan anderen. Dat kan soms heel verleidelijk lijken want wanneer je niet zelf aan het roer staat kan je heel eenvoudig onder de verantwoordelijkheid uitglibberen. Maar het maakt je ook een speelbal van de golven van (stormen van) een ander.

In dit specifieke verhaal ben je de speelbal van zowel je vriend als zijn ex en via de zijlijn ook nog een beetje van hun gezamenlijke vriend. Dat kost je in ieder geval al zo veel getob en gepieker dat je hier om hulp komt vragen (en met je verhaal dan terecht onder een vergrootglas wordt gehouden) en een hoop wantrouwen en onzekerheid.

Misschien helpt het je om je eigen grenzen eens tegen het licht te houden. Een grens gaat altijd over je eigen gedrag. Dus niet "zo kan hij toch niet met me omgaan!“ maar "Wanneer een man een hele XL rugzak vol drama met zich meebrengt dan haak ik af en ga ik geen relatie met hem aan". Het is heel gezond om heldere grenzen te hebben en ze helpen je daadkrachtig te zijn in plaats van een speelbal.

Het is jammer (en ook wel begrijpelijk) dat je defensief wordt door de tip om op zoek te gaan naar ondersteuning bij de opvoeding. Moeilijk gedrag bij kinderen heeft negen van de tien keer een onderliggende oorzaak. En als je weet wat die oorzaak is en hoe je die het hoofd kunt bieden dan heb je nooit meer de inbreuk van een vreemde nodig om hem bij te sturen (als dat nog nodig is, soms verdwijnt dat helemaal). Veel veiliger voor je zoon en ook fijner voor jou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou regie nemen over mijn eigen leven. Wat vind je echt belangrijk? Wat je antwoord ook is, kies daar dan voor.
anoniem_66348c0873c18 wijzigde dit bericht op 02-05-2024 18:16
99.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
De dingen voor de schermen, dus door wat je tikt, vinden mensen zorgelijk en terecht toch?

Dat van wat er speelt achter de schermen weten jullie niets, dat is ook makkelijk roepen van jou.
En als er begeleiding bij moet komen mbt je zoon, dan is na paar maanden in de weekenden met die nieuwe verkering die hij niet prettig vindt en dan ook nog die vriend hem wel laten aanpakken echt een goed opvoedingkundige aanpak? Dat durf je met droge ogen te beweren hier?

Dat is naast al het drama met die zogenaamde nare ex..
lucifee2024 wijzigde dit bericht op 01-05-2024 22:30
46.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
MissLittle schreef:
01-05-2024 22:16
Het is zo makkelijk om een oordeel te vellen op een aantal berichten/reacties wat ik heb geplaatst. Jullie allemaal hebben geen idee hoe het er achter de schermen aan toe gaat met m’n kind en in de opvoeding. De rest vullen jullie allemaal zomaar even in omdat jullie denken dat ik zo handel. Of dat ik samenwoon?! Hoe dan?! Zo achterlijk ben ik niet om meteen in relatie van 4 maanden te gaan samenwonen. Mijn god zeg. En ja ik heb begeleiding voor m’n zoon. Mocht het helpen voor jullie gemoedstoestand. En uh oh ja jeugdbeschermingstafel komt binnenkort ook aan te pas. Zo genoeg informatie voor jullie?

Heel erg fijn dat die hulp er is en komt, hopelijk kunnen jullie beiden groeien met die hulp.

Daarnaast moet je natuurlijk niet zo'n kerel in huis halen bij je kind dat het al moeilijk heeft (nee, ook niet voor 2 weekenden in die vier maanden dat jullie samen zijn). Laat staan dat je hem je kind ook nog aan laat pakken. Dat kan echt niet, ontzettend onveilig voor je kind.

Ik hoop dat je die man vanaf nu voorlopig weghoudt bij je kind en voortaan andere mannen ook. En ze al helemaal niet meer met kind laat bemoeien (laat staan hem aan laten pakken).
Alle reacties Link kopieren Quote
MissLittle schreef:
01-05-2024 19:49
M'n zoon mag hem niet.
Maar dat komt door z'n eigen gedrag.
Ik ben heel duidelijk geweest naar hem.
Het is zijn huis, zijn regels, dus moet hij zich daar aan houden.
In die 4 maanden tijd is hij maar 2 weekenden geweest.
Maar de laatste keer misdroeg hij zich en zei ik er wat van, hij luisterde niet, en m'n vriend pakte daardoor z'n telefoon af.
En daardoor vind m'n zoon hem niet meer leuk en wil er niet meer heen.
M'n zoon heeft gewoon te luisteren simpel zat.
Dit is de informatie die je ons zelf aanreikt. Je geeft zelf aan dat je je vriend en zijn irritatiedrempel en bijbehorend gedrag boven je zoon, zijn emoties en zijn eigendommen plaatst.

Natuurijk moet je zoon luisteren. Naar jou en binnen de mogelijkheden die hij heeft. Niet naar je vriend. Nu niet en voorlopig nog lang niet (tenzij hij op het punt staat iets heel gevaarlijks te doen of iets dergelijks natuurlijk).

Maar jij moet ook luisteren. Naar hem. En als ouder moet je naast met je oren ook luisteren met je hart en je gezonde verstand. Hoe is het voor mijn zoon dat hij (weer) een nieuwe partner moet verwelkomen, hoe kan ik hem het beste helpen om (wederom) te wennen aan een partner die ik zelf wel heb uitgekozen maar waar hij nul inspraak in heeft gehad, wat heeft hij nodig om ook een fijn weekend te hebben als ik daar ben bij de man waar ik van hou maar hij zich zonder zijn eigen vertrouwde spullen in het huis van een voor hem zo goed als vreemde toch moet zien te vermaken. En dat soort luisteren laat je hier helemaal niet zien.

"Hij heeft maar te luisteren, simpel zat" zijn in de situatie waarin je je zoon hebt gebracht echt hele verdrietige woorden.
Lucifee2024 schreef:
01-05-2024 18:09
Toch altijd zo bijzonder die exen die ineens bordeline hebben volgens die mannen.
Ja, en ex-man is altijd een narcist.
Alle reacties Link kopieren Quote
MissLittle schreef:
01-05-2024 20:00
Mijn zoontjes mening doet er niet toe?
Maar hij heeft eerdere relaties dingen voor mij bepaalt wat wel en niet mag.
En als hij gedrag vertoont wat niet door de beugel kan en m'n vriend pakt hem aan, ja ik vind het prima.
Want m'n zoon is echt niet de makkelijkste.
Volgens mij is het niet de taak van jouw zoon om ervoor te zorgen dat jij leuke relaties kan hebben. Maar is het eerder jouw taak om ervoor te zorgen dat hij veilig en gelukkig opgroeit. Zelfs al heb je de pech dat je een ontzettend moeilijk kind hebt tegen wil en dank, tegen al je goede opvoeding in… ben ik toch wel benieuwd waarom hij nu al is blootgesteld aan verschillende partners van zijn moeder. Waarvan de laatste dus al binnen 4 maanden na het starten van de ‘relatie’. Waarom moet je hem daar zo mee belasten? Waarom moest hij perse mee naar het huis van die kerel?

En verder denk ik, gezien de andere problematiek die omtrent de opvoeding speelt, dat je zo snel mogelijk moet kappen met deze kerel. Deze man rommelt overduidelijk nog aan met zijn borderline ex, jij hebt daar nog een blinde vlek voor maar als je maar lang genoeg bij deze parel blijft gaat dat ook weer allemaal drama opleveren. Drama waar je zoon ook weer aan blootgesteld wordt en wat jullie niet kunnen gebruiken.
Mia schreef:
01-05-2024 22:58
Ja, en ex-man is altijd een narcist.
Haha ik wens je heel veel plezier met m’n ex. 😂😂😂😂😂
Alle reacties Link kopieren Quote
MissLittle schreef:
01-05-2024 20:00
Ik snap dat het raar over komt.
Maar heel even, we zitten hier anoniem, je weet niet zo veel van iemand's leven en je moet het doen met een verhaal wat er is geplaatst.
Mijn zoontjes mening doet er niet toe? uhm, ja en nee.
Tuurlijk vind ik het belangrijk dat hij zich wel goed voelt.
Maar hij heeft eerdere relaties dingen voor mij bepaalt wat wel en niet mag.
En als hij gedrag vertoont wat niet door de beugel kan en m'n vriend pakt hem aan, ja ik vind het prima.
Want m'n zoon is echt niet de makkelijkste.
Misschien heb je meer relaties dan goed voor je is gehad. Voor voorlopig tenminste. Je zoon is er klaar mee. Hij is misschien niet de makkelijkste maar dat komt ook niet uit de lucht vallen.
Het is niet oke als je zo twijfelt aan een nieuwe potentiele relatie in de fase waarin je elkaar nog verder moet ontdekken.

Samengevat: je kent beide sinds ze nog een stel waren. Begin 2023 ging dat uit en ze hebben nog een tijd seks gehad waardoor zij hem kon proberen wijs te maken dat hij de vader van haar kind was. Inmiddels is het kind geboren en komen ze nog af en toe samen ook al heeft hij sinds eind 2023 een relatie met jou.

Nu krijg je screenshots en denk je dat ze moeite heeft genomen die te vervalsen. Hij dekt zich in door haar steeds opnieuw te blokkeren na contact met haar en reageert opvallend door ondanks de ruime openingstijden van verschillende storten vrij te nemen om haar spullen weg te gooien.

Ik zou denken dat hij heel boos op zijn vrije dag ook naar haar toe is gegaan, en ik zou de screenshots geloven en geen zin hebben in dit manmens in het leven van mijzelf en mijn kind.
Van een kleine vonk komt vaak een groot vuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
MissLittle schreef:
01-05-2024 23:49
Haha ik wens je heel veel plezier met m’n ex. 😂😂😂😂😂
Iemand vond hem een goede ouder voor hun kind ;)
Van een kleine vonk komt vaak een groot vuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
MissLittle schreef:
01-05-2024 19:10
Hij geeft dus aan dat hij alles al in januari had verwijderd en geblokkeerd heeft van haar. Telefoonnummer, social media. Daarom die screenshots. Ik kan het niet plaatsen. En dat dit al eens eerder is gebeurd in een andere relatie. Dat mede daardoor die relatie ook voorbij is gegaan. Ja wat zegt dat dan.
Hij heeft tussen ex en jou nog een relatie gehad waarbij ze ook zulke berichten heeft gestuurd?
Alle reacties Link kopieren Quote
MissLittle schreef:
01-05-2024 20:21
Het feit dat je alleen dat stuk pakt wat is vet gedrukt het enige is wat bij je binnen komt, zegt genoeg over jou.
Het is heel gemakkelijk zo, om iemand aan te vallen waarvan je niet het hele verhaal kent.
En ik ga de rest ook allemaal niet delen, ik vind het goed zo. Ik ben klaar hier op deze forum.
Waarom voel je je zo aangevallen? Maak he5 gewoon uit. Echt fit wordt niks. En dat is niet lullig naar jou bedorlt
Alle reacties Link kopieren Quote
MissLittle schreef:
01-05-2024 22:16
Het is zo makkelijk om een oordeel te vellen op een aantal berichten/reacties wat ik heb geplaatst. Jullie allemaal hebben geen idee hoe het er achter de schermen aan toe gaat met m’n kind en in de opvoeding. De rest vullen jullie allemaal zomaar even in omdat jullie denken dat ik zo handel. Of dat ik samenwoon?! Hoe dan?! Zo achterlijk ben ik niet om meteen in relatie van 4 maanden te gaan samenwonen. Mijn god zeg. En ja ik heb begeleiding voor m’n zoon. Mocht het helpen voor jullie gemoedstoestand. En uh oh ja jeugdbeschermingstafel komt binnenkort ook aan te pas. Zo genoeg informatie voor jullie?
Ik lees dat je echt zwaar hebt en dat de opvoeding je zwaar valt. Dat is geen schande he. Ik heb 2 adhders en ik wist af en toe echt niet hoe ik met ze moest omgaan.
De oplossing is dan echt niet om iemand anders ze aan te laten pakken helaas. Dat had wel fijn geweest als dat zou helpen maar helaas werkt dat alleen maar averechts. Als je zoontje wordt "aangepakt" zou jij echt degene moeten zijn die dat doet en niet iemand die voor je zoon een vreemde is. Of een bijna vreemde. Dat is namelijk echt heel schadelijk voor een kind. En ik weet dat het moeilijk is maar het kan echt alleen als je het zelf doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Had je niet beter een topic kunnen openen over de problemen met je kind?
Lijkt me iets belangrijker dan de drama die je nu hebt met je kersverse vriendje.
Hoe oud is je zoon?
My illness is chronic but my tits are iconic
Alle reacties Link kopieren Quote
MissLittle schreef:
01-05-2024 18:38
Tja, dat weet je nooit van tevoren toch? Wie je tegen komt. Wie ze uiteindelijk werkelijk blijken te zijn. Zo heb ik zelf 10 jaar een relatie gehad met de vader van m’n zoon. Bleek een narcist te zijn.
Klassiek: de gekke vrouwelijke ex is een borderliner en de gestoorde mannelijke ex een narcist.

Of ben je de psychiater van beide exen, dat je zulke diagnoses kunt stellen?
andnowwedance wijzigde dit bericht op 02-05-2024 08:49
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Neem langer de tijd om iemand te leren kennen. Deze man hopt van de ene in de andere relatie en heeft een rits problemen achter zich waar je u tegen zegt.

Daar begin je geen relatie mee of je kijkt het een jaar aan om te kijken of het wel past bij jou en je kind. Zo iemand stel je in de eerste 6 maanden tot een jaar niet voor.

En dat drama over vreemdgaan gaat echt helemaal nergens over, dat is iets voor jongvolwassene in hun studie tijd die hoeren en sloeren: lijkt mij toch dat je dat stadium voorbij bent, dan wel dat je dat doet en buiten de deur houdt.

Ik zou in ieder geval je prioriteiten heroverwogen: hoe belangrijk is een man met wie je net een paar maanden een relatie hebt en waarvan je ontdekt dat hij niet bij jou en je kind past? Je hebt hem in een korte tijd veel te belangrijk gemaakt.

Het is tijd om los te laten of in ieder geval fors meer afstand te nemen en hem buiten het leven van je kind en je familie te houden tot zijn leven meer stabiliteit heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
MissLittle schreef:
01-05-2024 19:28
Meeste klopt wel ja, behalve de spullen, er stonden spullen van haar bij hem thuis.
Ze hadden afgesproken dat zij die mocht laten staan bij hem totdat zij een huisje had gevonden.
Maar door de actie wat zij zondag heeft uitgevoerd, heeft hij alles naar de stort gebracht.
Ben ik de enige die dit lullig vindt? Die ex zit in een crisisopvang, heeft geen huis en heeft net een kind gekregen.
En nu is ze die paar spullen die ze nog ergens had ook nog kwijt.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
merano schreef:
02-05-2024 07:02
Ben ik de enige die dit lullig vindt? Die ex zit in een crisisopvang, heeft geen huis en heeft net een kind gekregen.
En nu is ze die paar spullen die ze nog ergens had ook nog kwijt.
Nee, ik vind het heel erg om de spullen van een ander weg te gooien als wraak omdat ze iets doet wat je niet zint. Hij neemt er speciaal vrij voor. Ongeacht wat de ex wel of niet gedaan heeft, dat doe je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
merano schreef:
02-05-2024 07:02
Ben ik de enige die dit lullig vindt? Die ex zit in een crisisopvang, heeft geen huis en heeft net een kind gekregen.
En nu is ze die paar spullen die ze nog ergens had ook nog kwijt.
Ja, dit dacht ik ook toen ik het las.
My illness is chronic but my tits are iconic
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoog Maaskantje gehalte dit..
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
01-05-2024 18:09
Toch altijd zo bijzonder die exen die ineens bordeline hebben volgens die mannen.
Net zo bijzonder als die exen die ineens narcistisch zijn volgens die vrouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
merano schreef:
02-05-2024 07:02
Ben ik de enige die dit lullig vindt? Die ex zit in een crisisopvang, heeft geen huis en heeft net een kind gekregen.
En nu is ze die paar spullen die ze nog ergens had ook nog kwijt.
nee joh, die man is een lul

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven