Vriend is agressief

15-05-2017 01:17 136 berichten
Hoi, ik zit al langer op dit forum maar heb speciaal voor dit topic even een account aangemaakt.

Mijn vriend wordt steeds heel erg agressief en ik weet niet meer wat ik kan en wil doen. We zijn al 4 jaar samen en elk weekend bij elkaar.

In het eerste jaar ging het al wat mis. Ik was bijna 16, hij 21. Zijn vorige relatie was stuk gelopen omdat zijn ex vreemd was gegaan en zij had iedereen vertelt dat hij haar zou mishandelen. Door dit alles was mijn vriend heel erg wantrouwend en begon al snel alles te controleren wat ik deed. Naïef als ik was liet ik het toe, zo wou hij altijd weten waar ik was, mocht ik niet alleen naar buiten en maakte hij nepprofielen aan om te kijken of ik vreemd zou gaan. Hier hebben we vaak ruzie over gehad en als mijn vriend boos is wordt hij heel erg agressief, hij gaat dan met dingen gooien en schreeuwen. Noemt me vaak een "k..hoer" en heeft me ooit bespuugd. Uiteindelijk kwam ik erachter dat hij via internet ironisch genoeg naar sekscontact zocht.

Destijds wou ik het uitmaken maar hij vertelde dat hij zichzelf dan van kant zou maken of mijn leven zou verpesten. Ik durfde het ook niet omdat al mijn vrienden ook zijn vrienden zijn.

Uiteindelijk ging dit over, maar de ruzies bleven, en nu 4 jaar verder nog steeds. Het gaat echt om de kleinste dingen kan hij compleet uit zijn dak gaan, vaak is dit savonds en is het sochtends weer over. Ik word er dan heel bang van, hij gaat schreeuwen, smijt met spullen en deuren en afentoe slaat hij (niet hard)

Als het over is durf ik niet met hem er over te praten want het is altijd mijn schuld en soms zegt hij sorry maar het ligt nooit aan hem maar het is altijd een reactie op iets wat ik doe. Dreigen met weggaan helpt ook niet want ik hou echt van hem, en we gaan samenwonen. Hij zegt dan "je weet hoe ik ben dan had je in het begin maar weg moeten gaan"

Afgelopen weekend ging het weer goed mis. Hij was dronken en wou seks, maar ik wou slapen (ik ben chronisch moe dus we hebben niet veel seks omdat ik er geen energie voor heb). Hij werd vervolgens zo boos dat hij alles bij elkaar heeft lopen schreeuwen, naar beneden is gegaan en vanuit daar tegen dingen is gaan trappen. Ik hoorde de buren tegen elkaar zeggen of ze de politie moesten bellen. Uiteindelijk kwam hij weer boven en begon aan mijn billen te zitten, ik duwde hem weg maar hij hield me stevig vast. Toen ik iets zei vroeg hij met wie ik wél seks had en begon te lachen, duwde me van het bed en is weer naar beneden gegaan. Vanochtend was er weer niks aan de hand.

Nu klinkt het misschien als een vreselijk persoon, maar dat is het niet. Hij heeft echt heel veel goede kanten. Maar nu we misschien zouden gaan samenwonen weet ik het niet goed meer. Soms ben ik bang dat hij me wat aandoet. Heeft iemand tips misschien? Of ervaringen, gaat dit ooit beter
worden? Ik wil namelijk agressietherapie gaan voorstellen maar vraag me af of ik daar mee verder kom
anoniem_346526 wijzigde dit bericht op 15-05-2017 01:33
1.63% gewijzigd
Jeetje wat een lang verhaal zie ik nu, sorry :-(
Geweldige kerel. Ik zou 'm houden als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Zo, lees even je eigen tekst alsof een vriendin het schreef en bedenk dan eens wat je die vriendin zou adviseren.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
15-05-2017 01:33
Zo, lees even je eigen tekst alsof een vriendin het schreef en bedenk dan eens wat je die vriendin zou adviseren.
daarom zeg ik dat hij ook goede kanten heeft, in een negatief verhaal kan ik hem moeilijk goed over laten komen maar hij heeft echt veel goede kanten, ik ben niet op hem gevallen omdat hij zo agressief was natuurlijk. Mijn vrienden kennen hem ook en de twee tegen wie ik het heb vertelt zeggen enkel dat ik een "duimpje erop moet drukken"
Duimpje op drukken?

Geen idee wat dat moet betekenen. Maar heej zolang jij jezelf wilt wijsmaken dat hij een topper is... Geluk ermee!
Fingerprints schreef:
15-05-2017 01:38
daarom zeg ik dat hij ook goede kanten heeft, in een negatief verhaal kan ik hem moeilijk goed over laten komen maar hij heeft echt veel goede kanten, ik ben niet op hem gevallen omdat hij zo agressief was natuurlijk. Mijn vrienden kennen hem ook en de twee tegen wie ik het heb vertelt zeggen enkel dat ik een "duimpje erop moet drukken"
Al had hij enorm veel goede kanten, als iemand agressief is, mij van het bed duwt, slaat en weet ik veel wat nog allemaal, kon hij wieberen.

HEEL vlug weg met die man!
Maar gelukkig slaat hij niet hard. Wat een pareltje.
doornroosje9 schreef:
15-05-2017 01:43
:thumbsup:
Jij houdt van hem, en hij ook. Ga eerst eens van jezelf houden en als de bliksem hem bij het vuil zetten. Je kan zoveel parfum op een drol spuiten, stinken doet het toch en veranderen doet het niet. Het enige waarvan je spijt zal hebben als je bij hem weg bent en een normale partner vindt die jou wel behandelt als mens, is dat je het niet veel eerder hebt gedaan.
Als je je niet op je gemak voelt bij hem moet je zeker niet met hem gaan samenwonen.

Hoe lief hij ook voor je is als hij wel in een goede bui is - dat maakt niet goed dat hij agressief is. Hij klinkt ook helemaal niet lief. Hij zal best zijn leuke kanten hebben, maar hij is dominant, controlerend, wantrouwend en agressief en dat gaat niet goed aflopen.

Ik denk dat je zelf ook wel weet dat je het uit moet maken. Heel veel sterkte.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Wat vindt je dat zijn leuke lieve kanten zijn? Wie weet is hij wel zo bijzonder als hij niet agressief is dat ik wel kan begrijpen waarom je hem niet vaarwel wil zeggen.
Je gaat niet met een eikel samenwonen. Ervaring heb ik er niet mee.
Rest nog de rol van de buren: hoe kon je hun letterlijk horen praten, hebben ze de politie gebeld of vonden ze het ook wel meevallen.
En met wie had je wel seks gehad, dat hij dat wil weten snap ik wel hoor. En wat bedoel je met chronisch moe, wat is de oorzaak daarvan of bedoel je dat zoals ze bij ons in de streek zeggen?
Fantastische vent. De man van je leven.
Ik zou er instant 5 kinderen mee gaan maken. Vandaag nog aan beginnen!

Ik hoop alleen dat de buren binnenkort het lef hebben om de politie te bellen.
doornroosje9 schreef:
15-05-2017 01:43
:HA:

Wel heel triest eigenlijk, dat je nog niet weg bij hem bent...
Als ik zulke verhalen lees en zeker bij jonge mensen, vraag ik me telkens af in welk voorbeeld je hebt gezien bij je ouders.
Was "slaan", constant controleren, elkaar uitschelden, ... daar doodnormaal?
Stel dat je zijn gedrag bij je ouders of aan je moeder zou vertellen?
Welk advies zou zij geven?
Natuurlijk heeft hij ook goede kanten.
Niemand is alleen maar slecht.
Ook Ted Bundy kon heel charmant zijn, en zelfs Hitler was heel goed voor zijn honden.
Maar het is het totaalplaatje waar je mee moet leven, en in dat plaatje ben jij regelmatig bang voor hem.
Ik weet niet waarom hij doet zoals hij doet, maar wat ik wel weet is dat jij dit niet verdient.
Wat ik ook weet is dat jij hem niet kunt veranderen, dat moet hij zelf doen en kennelijk ziet hij daar al jaren de noodzaak niet van in.
Ook denk ik dat zijn ex die aantijgingen wb mishandeling niet verzonnen heeft. Ik denk dat hij bij haar precies hetzelfde gedrag vertoonde.
Het enige juiste dat je kunt doen is bij hem weggaan. En ja, daar zul je verdriet van hebben, want ik geloof best dat je van hem houdt, ook al begrijp ik niet goed waarom.
Ik wil je wel aanraden voorzichtig te zijn, ik ben bang dat hij je iets aandoet als je het uitmaakt terwijl je alleen met hem bent.
Misschien kun je het beter per telefoon doen, of met andere mensen in de buurt.
Hoe dan ook, ik hoop echt dat je voor jezelf kiest. Het leven kan zoveel leuker zijn dan dit.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ik heb ook ooit een vriendje gehad die zei dat hij voor de trein zou springen als ik het uitmaakte. Ik zei "is goed, ik loop wel mee naar het spoor". Toen was het gauw afgelopen. Manipulatie ten top.
Lieve schat, dit is niet goed, en dat je weet je zelf ook. Alleen dat durf je niet toe te geven voor jezelf. Tuurlijk heeft hij zijn goede kanten.

Helaas heb ik hetzelfde als jouw mee gemaakt, ik praatte hetzelfde als jouw. Niemand wist het, ik hield alles voor mijzelf. Misschien doe jij dat ook. Zoek iemand die je kunt vertrouwen en praat erover! Want dit is zwaar en moet je niet alleen willen doen. Praten lucht op.
Zelf ben ik uiteindelijk weggaan, ik was echt heel erg bang voor hem. En geloof mij, ik heb nu iemand die heel lief is, waar ik absoluut niet bang voor ben, waar ik heel gelukkig mee ben. En dat kan voor jou ook.
Ik snap dat het niet makkelijk is, maar kies voor jezelf. Een relatie hoort vertrouwd en goed te zijn, en daar hoor je zeker niet bang te zijn.

Je hebt zo weinig zelfvertrouwen, en daardoor kan hij je zo manipuleren. Ga als eerste stap met iemand praten. En stop met zand in je eigen ogen te strooien. Want ook al heeft hij zijn lieve kanten, en man die van jou houdt, gedraagt zich niet zo!
:hug:
Niet alleen hij heeft therapie nodig, jij ook. Er is iets goed mis met je als je ervoor 'kiest' om zo'n relatie te blijven zitten.
Waar zijn je ouders trouwens in dit verhaal?
Mijn ouders hadden allang ingegrepen.
Maar je woont dus alleen? Anders horen je ouders jullie ellende toch ook.
Raar verhaal....
Veel plezier met samenwonen!

Ik heb nog een bank te koop.
Fingerprints schreef:
15-05-2017 01:17
Zijn vorige relatie was stuk gelopen omdat zijn ex vreemd was gegaan en zij had iedereen vertelt dat hij haar zou mishandelen. Door dit alles was mijn vriend heel erg wantrouwend en begon al snel alles te controleren wat ik deed.

Geweldig excuus om jou monddood te maken en te 'mogen' controleren. Maar je snapt zelf hopelijk inmiddels ook dat wat zij vertelde waarschijnlijk de waarheid is?

Als je weggaat zal hij over jou ook zulke verhalen ophangen, want aan hèm ligt het niet. Fijn type, kun je op bouwen :nope:
Alvast vooruitlopend op de toekomst, hoe zal zo'n man vader zijn voor zijn kinderen? Wil je dat?
Waar doet hij dit? Aangezien jullie niet samen wonen... als mijn vriend dit gedrag zou hebben vertoont in het bijzijn van mijn ouders had mijn vader of moeder hem uit het zolderraam geflikkerd namelijk.En andersom ook, als ik me zo idioot had gedragen naar vriend ook.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Je was bijna 16 toen je met hem samen kwam. Waarschijnlijk is dit je eerste serieuze relatie, en denk je dat dit normaal is. Maar dat is het ECHT NIET.

Je zit echt in een hele foute relatie met en hele hele foute man. Hij slaat je nu niet hard (echt je moet jezelf eens horen praten...), maar dit gaat alleen maar erger en erger worden. Je verziekt je leven door bij hem te blijven. Hoe denk je dat je leven er over 15 jaar uitzien? Hij wordt alleen maar agressiever. Op een dag slaat hij je nog het ziekenhuis in of verkracht je als je geen zin hebt in sex. Binnenkort staat de politie aan de deur, en je buren hebben gelijk als ze hun bellen. Hoe denk je dat hij tegen je kinderen zal doen als die er ooit komen?

WAKE UP!!!!
Wat zeggen je ouders hierover?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven