Vriend kocht huis zonder overleg. Relatie lijd eronder. Wat

30-11-2015 11:48 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag iets voorleggen: Ik ben 35 jaar nu. Een paar jaar geleden kreeg ik een relatie. Ik was vreselijk verliefd!

Mijn vriend wilde absoluut niet in de stad wonen. We hadden snel een huis nodig, omdat hij destijds op een camping woonde en dat niet praktisch was met zijn 2 kinderen (uit zijn vorige relatie).

Weinig ruimte. Ik sliep op de bank als zijn kinderen er waren en de kinderen bij hem in bed. In overleg met hem namen we een huurwoning aan in een dorp. Ik heb met hem overlegd of hij dat zag zitten, in dat bepaalde dorp wonen. Zo zaten we ook beide een beetje tussen ons werk in. Dat vond hij prima, maar… hij wilde uiteindelijk wel eens iets anders. Ik ook natuurlijk. Ik werkte in de stad. Hij had destijds net een eigen zaak. Het pand daarvan had hij gekocht en stond midden in de landerijen, zo’n 30 kilometer van de stad. Omgeving vrij “leeg” en een dorpje op zo’n 4 kilometer in een boerenomgeving. Naast het bedrijfspand stond een huis, wat toen nog bewoond werd.

We wonen nu zo’n 2 jaar in het dorp. Onlangs komt hij thuis en hij zegt: ik heb het huis gekocht naast de zaak. De bewoonster was eruit en hij had het gekocht. Daar is natuurlijk een traject aan vooraf gegaan, maar dat heb ik nooit geweten. Hij heeft daar niets over gezegd. Zijn woorden waren letterlijk: Ik wil dat… Wat jij ervan vindt interesseert mij niet. Je kunt mee en anders rot je maar op. Ik ben boos en gekwetst. Ik zit nu even tijdelijk bij een vriendin in. Ik vind echt niet dat je zo’n grote beslissing neemt zonder overleg met je partner. Het huis staat dus ook op zijn naam. Ik ben echt geschokt. Maar hij zegt dat hij bang was dat ik “nee” zou zeggen. En hij vindt dat ik het niet begrijp. Hij heeft een eigen zaak en dat huis is praktisch voor hem qua werk. En een eigen zaak is belangrijk. Dat moet ik begrijpen zegt hij. Dus wat vinden jullie? Heeft hij gelijk? Zal ik meegaan? Ik houd van hem en zijn kinderen, maar ik weet niet of ik het daar wel leuk ga vinden. Ik ken er niemand. Ja, zijn familie woont in de buurt, maar daar heb ik niet echt een klik mee. Ik moet dan ook 3 kwartier rijden over kleine landweggetjes enzo, naar mijn werk (en dus naar vrienden, want die wonen allemaal in de stad). Hij zegt dat ik wel gewoon kan stoppen met werken en bij hem in de zaak kan komen. Maar vooral na deze actie zie ik dat helemaal niet zitten. Dan ben ik afhankelijk van hem, geen eigen inkomen, geen eigen huis en ik vind het werk dat ik nu heb ook heel leuk. Dus ik voel me nu heel erg rot… Ik weet niet wat ik moet doen. Graag jullie mening.
Alle reacties Link kopieren
Heel verstandig TO om dit te beeindigen. Dat je dat gepikt hebt zeg in het begin, dat hij eiste dat je kwam logeren omdat hij niet alleen met de (zijn eigen) kinderen wilde zijn. Dat is toch absurd, hij heeft gewoon een kinderoppas gezocht.

Wees erop voorbereid, dat hij nu heel vervelend gaat worden. Hij is namelijk zijn gratis kinderoppas kwijt en dat is niet hoe hij het in gedachten had. Omdat je al eerder dingen hebt gepikt (zoals dat bij hem logeren) ging hij ervan uit dat je dit ook wel weer volgens zijn plan zou doen en kon hij rustig zeggen: je pikt het maar, of anders rot je maar op. Deel hem rustig mee dat je hebt besloten voor optie 2 te gaan, geen reden om in discussie te gaan, blijf dit herhalen. Hij is duidelijk genoeg geweest: of mee verhuizen of oprotten. Nou je hebt erover nagedacht en het wordt optie 2. Dan zal hij je een schuldgevoel proberen aan te praten mbt de kinderen, laat dat niet gebeuren. Verbreek het contact met de kinderen, hoe minder je ze ziet hoe minder schuldig je je voelt en hoe sneller zij erover heen zijn. Zoek desnoods contact met de moeder en leg de situatie uit, ze zal je vast begrijpen en als er eerder geen sympathie over en weer was, zal dat nu ontstaan. Dan kan de moeder aan de kinderen uitleggen waar jij gebleven bent, want de vader zal dat vast niet op een aardige manier doen.

Probeer het contact heel zakelijk te houden, blijf netjes en laat je niet uit de tent lokken. Waarschijnlijk heeft hij binnen een week of 2 wel een andere oppas gevonden, want hij gaat dat echt niet alleen doen, en vanaf dat moment wordt de afhandeling makkelijker voor je, want dan kan hij zijn pijlen op iemand anders richten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een .£¥*%"¤£$#

En ik zou tegen hem zeggen dat je niet opdondert, maar UIT VRIJE WIL weg gaat! Geef hem een datum wanneer HIJ kan opdonderen (ik zou zeggen: 1 december )en kijk of je je huur toch kan betalen dmv huurtoeslag e.d.

Je bent beter af zonder hem als ik dit allemaal zo lees.
Alle reacties Link kopieren
Wat een eikel eersteklas, goed dat je bij hem weggaat! Dit is een bizarre actie en die hoort niet thuis in een gelijkwaardige relatie. Sowieso al belachelijk dat hij niet alleen met zijn kinderen wil zijn. Wat een rare man moet dat wezen...

Ik hoop dat jij in het huurhuis kunt blijven. Als je er niet kunt blijven zou je bijna het huurcontract op zeer korte termijn moeten ontbinden zonder zijn medeweten.... Dan kan hij lekker zelf ook snel oprotten! Die zwangerschapstest vind ik ook een goede om deze idioot op zijn nummer te zetten. Zorg wel snel dat je alle documenten e.d. veilig stelt.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Aiii Toekie, ik krijg rillingen van je posts.. Ook dat hij al tegen de kinderen gezegd heeft dat je "toch wel terug komt".. Wat een enge man. En wat goed van jou dat jij het nu inziet. Je komt er wel!
quote:lotus77 schreef op 30 november 2015 @ 15:27:

Dit gaat nog een staartje krijgen denk ik want hij heeft niet verwacht dat jij nu nee verkoopt. En tja, hoe gaat hij nu oppas regelen op zo'n afgelegen plek? Het zou mij niet verbazen als hij nu een trukendoos open moet trekken om jou terug in het gareel te krijgen.



Let goed op jezelf, denk zakelijk en pas op dat ie er niet met alle spullen en geld vandoor gaat. Hij heeft namelijk al duidelijk laten zien dat hij wat financiën betreft een beeld heeft waarin jij niet voorkomt als het erom gaat.

EENS!
Sterkte toekie! Denk aan je zelf nu. Ik trek soort kerels niet mijn moeder heeft me ook geleerd op eigen benen te staan. Je moeder heeft gelijk xx
quote:gwen_ schreef op 30 november 2015 @ 17:09:

Je vraagt je meteen af waarom de moeder van zijn kinderen van hem is gescheiden.Ja precies.
Alle reacties Link kopieren
Laat ik even voorop stellen dat het niet koosjer is hoe je vriend heeft gehandeld. Ik heb ook een eigen zaak en zo nu en dan moet je direct zakelijke beslissingen nemen zonder dat je kan overleggen met je partner. Het kopen van het naastgelegen pand kan van vitaal belang zijn voor de voortzetting van je bedrijf. Als die kans zich voordoet - en die kans is echt een gelukstreffer(!!!)- dan moet je die kans grijpen. Mijn partner is begaan met mijn zaak, maar beslissingen omtrent mijn zaak neem ik zelf, daar kan en wil ik niet over hoeven te overleggen.

Okee, tot zover.. Hoe je het verder invult is natuurlijk wel een ander verhaal. Daar speelt de partner een hele belangrijke rol in. Zoals de vriend het aangepakt heeft is gewoon lekker makkelijk, ik bepaal... Als hij eenzijdig gaat beslissen waar jullie gaan wonen... Doei!! Hij kan het woonhuis ook verhuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Toekie schreef op 30 november 2015 @ 15:59:

Black-shoes, ik zit bij een vriendin in nu... dus maak je geen zorgen (hij kan schreeuwen, maar doet verder niets hoor, valt mee). Ik was natuurlijk boos en ben weggegaan. Maar ik liep zelf vast met mijn gedachten.. begon te twijfelen. Ook doordat hij doet alsof hij helemaal niks raars heeft gedan. Sorry heb ik nog niet gehoord. Maar door al deze duidelijke reacties heb ik het hoofd weer helemaal helder! Ik voel mij nog wel rot natuurlijk. Ook erg verdrietig. Dit had ik niet voor ogen, dat het zo zou lopen. Maar hij kiest voor zichzelf, dan moet ik dat nu ook doen. Het zei zo...

Als ik dit aan hem zou laten lezen, dan zegt hij waarschijnlijk "Oh, VIVA... allemaal vrouwen.. logisch".

Ik laat het niet lezen hoor. Totaal nutteloos. Maar het heeft mij wel enorm gesterkt. Dank jullie wel!



Ja, dit is een manipulatief soort man, die altijd zijn eigen gelijk denkt te hebben.



Zat je op een mannenforum, dan zou hij zeggen: "vast allemaal kerels zonder baan of vriendin". Niet intrappen dus.



En hij is wel erg asociaal naar je toe. Laat je niet langer gebruiken en kies voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Toekie schreef op 30 november 2015 @ 14:13:

"Hoe snel zijn jullie trouwens gaan samenwonen? Waarom sliep jij op de bank als zijn kinderen er waren en niet in je eigen huis?"



Na een half jaar ongeveer. Ik had een eigen huisje, maar dat was vrij klein. 1 klein slaapkamertje. Dus hij had zijn kinderen in een kleine woning op de camping. Was wel een woning, maar ook maar met 1 slaapkamer (groter dan de mijne). En eh... hij eiste dat ik er was als de kinderen er waren. Hij wilde niet alleen zijn met de kinderen. En ook, dat zegt ook al genoeg... Niet dat ik dat allemaal accepteerde. Daar hadden we wel eens ruzie over. Maar uiteindelijk "won" hij... Als ik dit ook allemaal terug lees...het gaat niet over, dit gedrag. Het is een ongezonde relatie. Ondanks dat hij natuurlijk ook lieve leuke kanten heeft. Dit gaat niet over, dit gedrag. Zijn vader was ook zo. Hij komt uit en gezin waarin de vrouw "dienstbaar" is. Zijn moeder doet ook alles voor hem. Ik ben kind van gescheiden ouders. Mijn moeder werkte altijd en zei tegen mij: word nooooit afhankelijk van een man". Dus je snapt: dat botst. Dus ik heb nu ook besloten dat ik ga stoppen. Maar mijn hart breekt ook om de kinderen. De jongste zei laatst "wanneer kom je weer terug? papa zegt dat je weer terug komt... wanneer dan?" Dat zegt hij dus wel tegen de kinderen, maar hij doet er verder weinig aan. Ik hoor niet veel van hem. Hij is namelijk ook heel trots... Zal niet snel iets toegeven of een "zwakke" kant laten zien. Maar goed... al met al... hoe verdrietig ook. Tijd om te stoppen en mezelf weer terug te vinden. En ik vind het een mooie... "jij houdt van hem, hij ook" Zo is het inderdaad.Die man heeft er zelf een zooitje van gemaakt, door aan kinderen te beginnen waar hij zelf niet eens voor wilt zorgen. Maar dat is niet jouw fout. Hij heeft jou uitgezocht als een soort oppas/meebetaler aan een degelijk huis. Niet omdat hij je echt zo leuk vindt of een gelijkwaardige relatie met je wilde.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu Toekie? Heb je het gezegd? Hoe reageerder hij?
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 30 november 2015 @ 20:15:

[...]





Die man heeft er zelf een zooitje van gemaakt, door aan kinderen te beginnen waar hij zelf niet eens voor wilt zorgen. Maar dat is niet jouw fout. Hij heeft jou uitgezocht als een soort oppas/meebetaler aan een degelijk huis. Niet omdat hij je echt zo leuk vindt of een gelijkwaardige relatie met je wilde.Hij heeft waarschijnlijk iets tegen z'n ex gezegd als " ik wil kinderen en jij zorgt ervoor. Als het je niet bevalt, dan rot je maar op"
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ben ook wel benieuwd hoe hij reageerde op jouw nieuws om niet mee te verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
De jongste zei laatst "wanneer kom je weer terug? papa zegt dat je weer terug komt... wanneer dan?"



Dus hij manipuleert je via de kinderen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Mouzepoes schreef op 30 november 2015 @ 11:54:

Sorry, mar dit zou voor mij een dealbreaker zijn. Dit soort beslissingen neem je, in een serieuze relatie, samen met je partner, je stelt de ander niet voor een voldongen feit.



Ik zou op zoek gaan naar een eigen huis, in de stad, bij je vrienden in de buurt, en je werk, waar jij je wel prettig voelt.Mosterd van mij ....dit.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Izzy75 Hij reageerde boos. "Jij begrijp het gewoon niet!!! Ik heb een eigen zaak! Maar bekijk het maar.. ga maar lekker naar die stad van je!". Als ik probeer uit te leggen dat zijn manier van brengen nou niet de meest tactische was en dat, als hij het anders had gebracht, ik het nog overwogen had... Dan zegt ie: och, mevrouw de psychologe weet het weer mooi te brengen (ik ben geen psycholoog hoor, hij noemt me zo). En dat was het dan....

Dus hij geeft geen millimeter toe. Wat mij boos maakt, maar ook verdrietig. Hij was in het begin ook gek op mij hoor. Al had hij toen al wat moeilijk trekjes in mijn ogen. Van die kleine dingetjes waarvan ik dacht "Hmmm... niet leuk". Snel aangevallen voelen bvb. En ook niet altijd even eerlijk.

Dus dit doet mij best wel pijn, dat hij me zo laat vallen. Zo ga je toch niet om met iemand waar je van houdt...? Maar hij zegt dat ik moeilijk doe en het gewoon moet snappen dat hij daar moet wonen. Met of zonder mij.
quote:sugarmiss schreef op 30 november 2015 @ 12:13:

Ik zal het je nog sterker vertellen. Jij hebt helemaal geen relatie!

Binnen een relatie overleg je met elkaar en ga je voor het gezamenlijk belang.



Hij gaat alleen voor zich zelf en overlegt niets. Je bent 0,0 belangrijk voor hem en hij wisselt je zo in voor een ander a l s het moet.



Oh je mag best meeverhuizen. Dan heeft hij weer een huishoudster, seksmaatje en kinderoppas.

Nu probeert hij je ook nog over te halen om werkneeemster van zijn bedrijf te worden.



Ik zou bij hem weg gaan. Echt hij geeft geen moer om jou.



Dit dus. Dikke doei de middelvinger.



Ook zo fijn om de kinderen er in te betrekken. Hij zoekt gewoon een nanny :(
Toekie dat je zelfs nog maar twijfelt om met deze man verder te gaan, ik snap het niet. Zo laat je je toch niet behandelen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Toekie, ik zag een update voorbij komen en wil je even een geven.



Wat ga je nu doen, of wat kun je doen.

Heb je een onderkomen? Of moet je nu met je ex in het huis verblijven tot hij oprot.

Ik wil je nogmaals zeggen, kijk uit en zorg dat je de belangrijkste papieren van jezelf altijd bij je hebt. Laat ze niet achter waar hij bij kan.



Hou je hoofd koel en ga stappen zetten zodat je alleen verder kunt, het komt goed, nu wel.
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Alle reacties Link kopieren
Oja, en met zijn ex ging het stuk, omdat hij vreemdging, vaak loog en blowde. Ook toen ze kinderen hadden. Dat heb ik van haar, want hij vertelt een ander verhaal: ze had nooit interesse in hem, wat hij deed enzo. Ze hadden ook vaak ruzie.

Alleen zij is feller dan ik, dus zij kon hem wat beter aan.
quote:Toekie schreef op 01 december 2015 @ 14:52:

Izzy75 Hij reageerde boos. "Jij begrijp het gewoon niet!!! Ik heb een eigen zaak! Maar bekijk het maar.. ga maar lekker naar die stad van je!". Als ik probeer uit te leggen dat zijn manier van brengen nou niet de meest tactische was en dat, als hij het anders had gebracht, ik het nog overwogen had... Dan zegt ie: och, mevrouw de psychologe weet het weer mooi te brengen (ik ben geen psycholoog hoor, hij noemt me zo). En dat was het dan....

Dus hij geeft geen millimeter toe. Wat mij boos maakt, maar ook verdrietig. Hij was in het begin ook gek op mij hoor. Al had hij toen al wat moeilijk trekjes in mijn ogen. Van die kleine dingetjes waarvan ik dacht "Hmmm... niet leuk". Snel aangevallen voelen bvb. En ook niet altijd even eerlijk.

Dus dit doet mij best wel pijn, dat hij me zo laat vallen. Zo ga je toch niet om met iemand waar je van houdt...? Maar hij zegt dat ik moeilijk doe en het gewoon moet snappen dat hij daar moet wonen. Met of zonder mij.

Hoeveel respect spreekt hier uit van hem naar jou? Hij maakt een fout, maar aan alle kanten maakt hij jou klein, monddood en gaat hij niet in op het onderwerp, maar pleegt hij karaktermoord.



Wees blij dat je van deze man af bent. Hij kleineert je, wil zijn macht over jou laten gelden en is in het geheel niet bezig met jou geluk of jullie gezamenlijk geluk, alleen met dat van hemzelf.

Leer dat jouw geluk óók belangrijk is en niet opzij hoeft te worden gezet voor een ander.
quote:Toekie schreef op 01 december 2015 @ 15:01:

Oja, en met zijn ex ging het stuk, omdat hij vreemdging, vaak loog en blowde. Ook toen ze kinderen hadden. Dat heb ik van haar, want hij vertelt een ander verhaal: ze had nooit interesse in hem, wat hij deed enzo. Ze hadden ook vaak ruzie.

Alleen zij is feller dan ik, dus zij kon hem wat beter aan.Run, Toekie, run!
quote:Toekie schreef op 01 december 2015 @ 15:01:

Oja, en met zijn ex ging het stuk, omdat hij vreemdging, vaak loog en blowde. Ook toen ze kinderen hadden. Dat heb ik van haar, want hij vertelt een ander verhaal: ze had nooit interesse in hem, wat hij deed enzo. Ze hadden ook vaak ruzie.

Alleen zij is feller dan ik, dus zij kon hem wat beter aan.

Waarom wil je een vriend 'aan kunnen'? Waarom zou je als een moeder je vriend in het gareel moeten en willen houden? Ik kan me voorstellen dat ze daar flauw van werd. En zij was feller dan jij? Dus is het al helemaal niet raar, als je zo zou door denken, dat je hier dus ook de stekker uittrekt.



Zie je dat HIJ de gemene deler is en dat het niet jouw schuld is dat het nu uitgaat? HIJ gedraagt zich onmogelijk. En jij stond het altijd toe. Leer je eigenwaarde, zelfrespect en zelfvertrouwen terugvinden, dan beloof ik je dat je dit soort types voortaan links laat liggen.
Dikke kans dat hij nog wel bozer wordt als hij doorheeft dat je echt voet bij stuk houdt.
Ik zou nog steeds in mijn eigen stad wonen, niet naar een dorp verhuisd zijn en al helemaal nooit in the middle of nowhere gaan leven. Zeker niet met een man die het in zijn hoofd haalt zo met mij om te gaan.



Ik woon zelf al ruim 5 jaar in mijn droom appartement. Ik woon in een redelijk kleine stad, vlakbij een grote stad waar ik studeer en werk. Ik heb een aantal relaties gehad, maar nog nooit overwogen om weg te gaan uit mijn huisje. Ondanks dat mijn exen in die grote stad wonen, wat voor mij best veel voordelen had en waar ook veel van mijn vriendinnen wonen: er is héél veel nodig om mij weg te krijgen uit mijn eigen huis. Dat geef ik niet zomaar op. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik onafhankelijkheid enorm belangrijk vind. Hoe geweldig een man ook is, als de relatie toch nog stukloopt ben ik dakloos. Mooi niet. De beschrijving die jij geeft over de houding van jouw vriend zegt mij meer dan genoeg: niet bij intrekken. Maar dat ben ik.



Edit: baan opgeven al helemaal NOOIT.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven