Vriendin wilt tijd voor haarzelf

04-12-2016 12:44 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik weet niet heel goed hoe ik moet beginnen en vind het lastig om mezelf te verwoorden.

Ik heb een relatie van 3 jaar en een aantal maanden. Het verliep allemaal goed waren heel verliefd op elkaar (natuurlijk heb je altijd ups en down alleen daar werkte je samen aan). Totdat ik 3 dagen geleden te horen kreeg dat haar "gevoel van verliefdheid" van wat we op het begin hadden weg is. Het kwam voor mij totaal uit een onverwachtse hoek en kan er maar moeilijk mee omgaan. Nu wil ze dus tijd voor haarzelf, en wil ik die haar ook gunnen. Dus we hebben nu al een tijdje niet gepraat, terwijl ik dat juist zo graag wil. Want ik ben bang dat er nu nog een groter muur tussen ons in komt te staan door gebrek aan communicatie. En snap ik ook niet hoe zij me zo ineenkeer kan laten vallen. Maar het is voor mij zo moeilijk want ik krijg er het gevoel bij alsof ik aan het lijntje word gehouden totdat zij een beslissing kan maken. En wat ik het rare eraan vind is dat ze de dag erop naar een kroeg gaat met een vriendin.Ik ben gewoon bang dat ik haar kwijt raak en er dwalen zoveel gedachtens door me heen waar ik niet weet wat ik er mee aan moet.



Ik hoop dat iemand wijze raad voor me heeft.



Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
quote:survival01 schreef op 06 december 2016 @ 09:26:

[...]





Dankjewel, probeer nu zoveel mogelijk met mezelf bezig te zijn. En aan de hand van de dingen die ik tegenkom op social media van haar kan ik eigenlijk al beslissen dat het klaar is. Dacht dat ze echt even afstand wou houden en het daarna misschien wel goed zou komen. Ik vind het jammer.



Ja, zo kwam het inderdaad een beetje over. Jij klinkt trouwens wel een stuk volwassener dan zij, dus waarschijnlijk waren jullie uiteindelijk toch wel uit elkaar gegroeid. Blijft niet leuk en daar mag je je best even triest over voelen.



Heb je een huisdier, knuffel daar dan wat mee en veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dat is natuurlijk erg lastig om te horen van je vriendin. Ik ben van mening dat verliefdheid inderdaad weg kan gaan. Maar houden van word. Ik denk wel dat je af en toe vlinders in je buik moet hebben zo van : wauw dit is mijn vriend(in). Ja lastig... als ze wat afstand wilt kan je die haar ook beter geven en zelf je ding blijven doen. Probeer je er niet al te veel op te richten, ze gaat je vanzelf missen ( hopelijk) en misschien ,als jullie afspreken doe wat liefs zoals een roos meeer nemen of dingen waarvan jij weet dat zij fijn vind. Niet om te slijmen maar om haar "opnieuw verliefd" te laten worden. Heel veel succes en hopelijk loopt het goed af.
Alle reacties Link kopieren
Kan dit te maken hebben met een redelijk onzekere persoonlijkheid?

Als ik jou verhaal lees, kan ik me er erg goed in inleven, en ik snap ook dat het stukje naar de kroeg gaan, jou doet denken en jou rot laat voelen.

Het is erg moeilijk, maar puur om jezelf te beschermen, zal ik er maar meer van uit gaan dat je er vanaf nu alleen voor staat.

Als zij ziet dat jij zelf ook alles kunt, en dat jij ook alleen nog een sterke persoonlijkheid bent, zal haar dat misschien weer aantrekken.

Hou het positief, ga niet zeuren dat ze naar de kroeg gaat, en hou je eigen gedachtes in bedwang door zelf ergens je aandacht aan te besteden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moeilijkesituatie schreef op 07 december 2016 @ 00:09:

Kan dit te maken hebben met een redelijk onzekere persoonlijkheid?

Als ik jou verhaal lees, kan ik me er erg goed in inleven, en ik snap ook dat het stukje naar de kroeg gaan, jou doet denken en jou rot laat voelen.

Het is erg moeilijk, maar puur om jezelf te beschermen, zal ik er maar meer van uit gaan dat je er vanaf nu alleen voor staat.

Als zij ziet dat jij zelf ook alles kunt, en dat jij ook alleen nog een sterke persoonlijkheid bent, zal haar dat misschien weer aantrekken.

Hou het positief, ga niet zeuren dat ze naar de kroeg gaat, en hou je eigen gedachtes in bedwang door zelf ergens je aandacht aan te besteden.Of ik onzeker ben of zij onzeker is? Ik probeer me nu zoveel mogelijk te focussen opmezelf en haar los te laten. Ook probeer ik positief te blijven al is dat soms moeilijk. Ik heb nooit moeilijk gedaan over dat ze naar de kroeg ging ofwat dan ook, maar op dat moment vond ik het niet kunnen. Pff heb soms wel een heel naar leeg gevoel vooral als ik later thuiskom en alleen ben mis ik gewoon de gezelschap..
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
quote:Moeilijkesituatie schreef op 07 december 2016 @ 00:09:

Kan dit te maken hebben met een redelijk onzekere persoonlijkheid?

Als ik jou verhaal lees, kan ik me er erg goed in inleven, en ik snap ook dat het stukje naar de kroeg gaan, jou doet denken en jou rot laat voelen.

Het is erg moeilijk, maar puur om jezelf te beschermen, zal ik er maar meer van uit gaan dat je er vanaf nu alleen voor staat.

Als zij ziet dat jij zelf ook alles kunt, en dat jij ook alleen nog een sterke persoonlijkheid bent, zal haar dat misschien weer aantrekken.

Hou het positief, ga niet zeuren dat ze naar de kroeg gaat, en hou je eigen gedachtes in bedwang door zelf ergens je aandacht aan te besteden.



Ik denk dat je gelijk hebt, maar dat TO ook moet nadenken of hij deze relatie zelf nog wil.



Dit is namelijk ook niet bepaald een leuke situatie om in te zitten en het lijkt gewoon een aflopende zaak (of ze nu wel of niet terugkomt).



TO, heb je iets leuks afgesproken voor het weekend? Gewoon door laten gaan, of ze nu wel of niet opeens wil langskomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 08 december 2016 @ 23:07:

[...]





Ik denk dat je gelijk hebt, maar dat TO ook moet nadenken of hij deze relatie zelf nog wil.



Dit is namelijk ook niet bepaald een leuke situatie om in te zitten en het lijkt gewoon een aflopende zaak (of ze nu wel of niet terugkomt).



TO, heb je iets leuks afgesproken voor het weekend? Gewoon door laten gaan, of ze nu wel of niet opeens wil langskomen.Ik ga dit weekend gewoon mijn eigen ding doen met vrienden, heb haar alleen via whatsapp nog gesproken maar ze kan mij nog steeds geen antwoord geven.. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, dus ik wacht af. Ik wil niet degene zijn die er een punt achter zet. Zoals ik eerder al heb gezegd; ik bereid me op het ergste voor en ik kan er helemaal niks aan veranderen hoe graag ik het ook wil.
Alle reacties Link kopieren
Van uitstel komt afstel, zelf een eind er aan maken, is wel hard, maar beter dan dat je nog valse hoop blijft houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er beter zelf een einde aan deze relatie kan maken. Het heeft nu lang genoeg geduurd, niet?



Je laat nu wel erg met je sollen en je wordt zo met de minuut minder waardevol voor haar.



Voor je eigen bestwil: maak het uit.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt tijd dat je aangeeft dat je niet met je laat sollen TO. Ze houd je aan het lijntje.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat misschien de leeftijd ook meespeelt. Jullie zijn allebei nog zo jong en je vriendin heeft wellicht het gevoel dat ze zich nu nog niet wil binden en als dat de reden is dan snap ik dat ergens wel. Hoe rot ook voor jou maar je kan niet vasthouden aan iemand die niet wil. Ga je op jezelf richten en belangrijker hou geen hoop des te sneller slijt dit. Niet om je gevoel te weg te wuiven want liefdesverdriet is gewoon rot ongeacht welke leeftijd je hebt maar je bent nog zo jong.
Alle reacties Link kopieren
We hebben gepraat en het is nu uit, ze wil het niet meer proberen omdat ze bang is dat het naar een maand weer fout gaat lopen en omdat ze niet zeker weet of het ''gevoel'' wel terug komt . Ze heeft me ook verteld dat ze eigenlijks niet wou dat het uitging en dat ze hoopt dat ze over een maand weer bij me terug komt??? Ik vind 't zo ontzettend raar en ik raak daarvan in de war omdat ik het juist nog wou proberen.. Ik weet niet echt wat ik moet, de ene kant wil ik verder met m'n leven en aan de andere kant wil ik ook nog bij haar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dit voel je nu waarschijnlijk niet zo, maar laat haar gaan. Hier word je toch niet wijs van? Ga lekker je eigen ding doen en wie weet wat voor leuks er op je pad gerecht komt.. p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven