Vrouw kostwinner, en man...?

28-02-2014 11:11 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst was er een topic over een vrouw die kostwinnaar was en het redelijk gehad had met haar man (en hij met haar), omdat ze thuis ook nog eens alles regelde.



Nu ben ik zelf sinds kort ook in een positie waarin ik kostwinnaar ben. Ik vind dat prima, want ik hou van mijn werk. Nu was ik een aantal dagen op cursus op een locatie in Nederland met een aantal overnachtingen. Toen ik (moe) terugkwam ging er gelijk een was in, en ging ik aan de slag met andere huishoudelijke dingen. Voor de kinderen had hij conform afspraak gezorgd, maar daar was alles mee gezegd. De vieze kleren lagen nog in de kamer, ik kon ze gelijk in bad doen, want ze hadden vieze haren en mijn dochter had rode uitslag op haar billen. Zelf maak ik altijd een heel ritueel van het slapengaan, maar dat is aan mijn man niet besteed: de doet gewoon het licht uit. Daardoor heb ik het gisteravond goedgemaakt met een extra lang verhaaltje. De agenda regel ik ook - hij delete gelijk de mailtjes van school -, waardoor we vandaag iets vergeten waren mee te geven aan één van de kinderen, omdat ik ook nog niet helemaal alles op een rijtje had en hij sowieso van niets wist.



Verder vindt hij dat we een (fulltime) nanny moeten nemen. Een rol van huisman ziet hij niet zitten, dus zelf heeft hij ook een aantal zakelijke initatieven voor ogen, maar dat zijn plannen die vooral veel tijd (en misschien geld) gaan kosten en die voorlopig nog niets gaan opleveren.



Ik sta overal voor open, maar ik wil voorkomen dat onze relatie straks scheef groeit, zoals in het topic. Dus, bij deze: wat kan ik verwachten van hem in deze situatie? En hoe hou ik mijn relatie goed, met deze niet-traditionele rolverdeling?
Alle reacties Link kopieren
Lekker op cursus, uitgebreid uit eten en slapen in een luxe hotelkamer. Mag je kostwinner zijn maar zo slecht klinkt het ook niet. Zo denken veel mannen.

Geen Nanny maar laat hem z'n gang gaan. Misschien niet zo goed als jij dat zou doen maar het komt uiteindelijk wel goed.

Maar niet de boel overnemen en dan gaan klagen.
Alle reacties Link kopieren
Werkt hij nou zelf helemaal niet of minder?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 28 februari 2014 @ 12:27:

[...]



Mooi. Goede insteek om naar het nu te komen.Heb ik bij mijn ex geprobeerd, zonder succes. Ik hoop dat het bij TO anders gaat, maar helaas herken ik er iets te veel in.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je man een hele grote rotschop onder zijn hol geven! Richting het uitzendbureau wel te verstaan!
Dit verhaal doet me denken aan een workshop die ik van de week had over gender. Het ging over de taakverdeling tussen mannen en vrouwen in ruraal Afrika. Zelfs de mannen daar bleken nog gewilliger dan jouw man om in te springen als hun vrouw aan het werk ging.

Tijd voor een verhelderend gesprek lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je man niet werkt en jij wel een goede taakverdeling maken. En het lijkt me eerlijk als manlief het leeuwendeel van het huishouden en de zorg voor de kinderen op zich neem. Maar accepteer wel dat hij het anders doet dan jij.

Veel vrouwen denken dat alleen de manier waarop zij het huishouden runnen de juiste manier is. Als mijn man de was opvouwt doet ie dat anders dan ik het doe. Is het beter hoe ik het doe? Nee, anders. Als ik denk dat ik zelf alles beter doe moet ik het zelf doen en niet zeuren.



Dus: taken verdelen en accepteren dat hij het anders doet dan jij. Als hij niet wil, niet werkt en een nanny wil, z'n koffer overhandigen en met een dikke zoen afscheid nemen.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend bedankt voor alle goede reacties. Stemt echt tot nadenken. Ik weet alleen nog geen pasklare oplossing, maar het proces is op gang gekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 28 februari 2014 @ 11:41:

Hij delete de mailtjes van de school van jullie kinderen zonder ze te lezen?



Los van de rest van je verhaal zou dit voor mij een serieuze issue zijn. Waarom saboteert deze lieverd de opleiding en toekomst van zijn kinderen?Dat zou ik ook bijzonder storend vinden (en heel erg onvolwassen).
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 28 februari 2014 @ 15:05:

accepteer wel dat hij het anders doet dan jij. Anders is natuurlijk prima. Maar kinderen niet goed verzorgen, de vieze was laten slingeren en mail van school deleten is natuurlijk niet acceptabel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven