Wat is dat toch met vreemdgaande mannen de blijvende vrouwen

16-10-2014 10:02 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, de zoveeeelste man die ik tegenkom die vreemd wil gaan of al vreemd gaat. En dat de normaalste zaak van de wereld vinden. Maar ze vinden het altijd wel erg als hun vriendin zich hetzelfde zou doen als wat zij doen. En dat ze dan bij haar weg zouden gaan. En die vrouwen weten dit maar velen blijven bij die mannen en accepteren dus eigenlijk dat ze vreemd mogen gaan en dat zij dat zelf niet mogen.



Ik vind dat zo krom en te bizar om te begrijpen. Die vrouwen vinden het niet leuk uiteraard dat hun man vreemd gaat maar blijven wel. Dus kan de man eigenlijk doen en laten wat hij wil en zij blijft heel braaf alleen voor hem. De mannen doen het af als ja ik ben een man en alle mannen doen dat. Ik ben nou eenmaal zo en dat kan ik niet veranderen.



Wat vinden jullie hier van? Ik kan me er zo boos om maken. Zou zo'n vrouw door elkaar willen schudden. Ik verbaas me hier zo over (naar aanleiding van een man die met mij uit wilde waarbij ik achteraf kwam dat hij een vriendin had, en owja ook een kind van nog geen jaar).

Het beinvloedt ook helaas mijn kijk op mannen en relaties. Het lijkt steeds erger te worden. Ik bekijk de toekomst behoorlijk pessimistisch. Het lijkt wel of dit de normaalste zaak van de wereld is geworden.
Het is niet dat de keuze zo zwart wit is dat er alleen monogamie en vreemdgaan bestaat...



Als je behoefte hebt om met anderen dan je partner seks te hebben kun je dat ook bespreekbaar maken. Het liegen en bedriegen maakt het laf. Is het zo belangrijk voor je? Leg dat dan uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 16 oktober 2014 @ 10:26:

[...]



Vergoeilijk jezelf niet!!.....minkukel.Elle volgens mij zie je in M. iemand die hij niet kan zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Oh gaan alleen mannen vreemd?



Jeetje.



En zwaktebod? Hoe kun jij van iemand anders weten wat voor een traject daar aan vooraf gegaan is? Hoe de relatie is en wat er al geprobeerd is? Of waar de onovermogens liggen om dat te proberen?



Het is zo makkelijk om van buitenaf te oordelen, alleen uit angst dat jouw eigen partner, die vast niet zo zwak is, zoiets nooit zou kunnen doen.





Niet dat ik leugens en bedrog goedkeur, maar ik heb er eigenlijk altijd wel begrip voor, van beide kanten. En ik zie heel goed hoe dat soort dingen ontstaan en hoe mensen daarmee kunnen worstelen. En het kort door de bocht afdoen als een zwaktebod vind ik te makkelijk. Mensen zijn nou eenmaal soms zwak, mensen maken fouten. Mensen hebben redenen om hun relatie toch in stand te willen houden. Ik ben niet degene die daar over moet oordelen.
Alle reacties Link kopieren
Dat iemand niet in monogamie geloofd is prima maar zoek dan iemand die dat ook niet doet en begin daar een relatie mee.



Dan kan je beiden met medeweten van de ander seks hebben met anderen.



Door gewoon maar vreemd te gaan veroorzaak je veel verdriet bij de andere partner. En soms ook bij diegene met wie vreemd gegaan wordt want daar worden vaak ook valse beloftes aangedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 16 oktober 2014 @ 10:39:

Oh gaan alleen mannen vreemd?



.





That'll be the day.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Beste Roderoosje85



Om te beginnen kan ik je geruststellen. Echt niet iedere man gaat vreemd hoor. Maar ik kan me jou gevoel wel voorstellen.



Een mooi onderwerp waar ik, als man, misschien iets over mag vertellen?



Mannen zijn geboren met hun mannelijke hormonen. En dat zorgt er voor dat mannen veel aandacht voor vrouwen hebben. En ook een hoge drift hebben op seksgebied. Tot zover klopt het verhaal dat mannen altijd wel (stiekem) ook naar andere vrouwen kijken. Ook als ze een vaste relatie hebben. Dat gevoel om niet even naar een andere vrouw te kijken kan een man niet uitschakelen. Dat zit er gewoon ingebakken.



Maar...........

De meeste mannen in een vaste relatie kunnen wel goed omgaan met dat gevoel. Ze kunnen wel aan seks denken, als ze een aantrekkelijke vrouw voorbij zien lopen. Maar zullen dat dus nooit in uitvoering brengen. Daarvoor houden ze teveel van hun vriendin of vrouw.



Ook vrouwen zeggen wel eens: “Je mag wel onderweg honger krijgen. Als je maar thuis eet.” Waarmee ze zeggen dat hij wel mag kijken maar de seks thuis gaat uitvoeren met haar. En zo gaat het ook in de praktijk.

En zal een stelletje samen blijven en genieten van elkaar.



Dus, de man heeft wel zijn seksdrift, maar heeft voor zichzelf de disipline dat hij de ontlading thuis doet bij eigen vriendin of vrouw.



Echter een aantal mannen hebben die disipline niet. Of hebben er (even plat gezegt) schijt aan en grijpen elke kans die zich voordoet om vreemd te gaan. Ze hebben daar ook weinig tot geen schuldgevoel bij (mannen kunnen hun gevoel op dat gebied grotendeels uitschakelen). Ze volgen simpelweg hun driften. Oftewel ze lopen hun pik achterna. Heb je als vrouw zo’n man getroffen dan ben je slecht af. Immers hij heeft, voor zichzelf, het gevoel dat dit voor een man normaal is.



Dus de meeste mannen zijn wel trouw aan hun vriendin of vrouw hoor.

Toch is er 1 kanttekening te maken.

Als is een man nog zo trouw aan zijn vrouw. Als op een gegeven moment de relatie heeeeeellllll erg slecht wordt. Er vaak ruzie is. En/of de seks sterk wordt verminderd dan doemt er wel een gevaren gebied op. Als dan zo’n man een lieve, begripvolle vrouw tegen het lijf loopt die wel naar hem luistert en aardig is.........

Als is een man dan nog zo trouw. De kans dat hij ‘voor de bijl’ gaat is dan levensgroot.



Er gaat dan echt door zijn koppie het volgende:

‘Wow wat een lieve begripvolle vrouw. En ze ziet mij ook wel zitten. Met kans op meer. Wat moet ik doen? Eigenlijk kan het niet natuurlijk.... Ik ben getrouwd / heb een vriendin.....

Maar moet ik deze geweldige vrouw dan afwijzen? Wat is mijn alternatief? Afketsen en thuis proberen? Daar krijg ik ruzie en de seks staat al helemaal op een laag pitje. De kans om daar te worden afgewezen is groot.’



En dan kan zelfs de best mogelijke vent uiteindelijk toch switchen en gaan voor de nieuwe vrouw.



Kortom: Een goede relatie krijgen is punt 1. Maar een goede relatie ook goed houden is punt 2. Blijf er aan werken, hou het voor elkaar spannend en hou sleur zoveel mogelijk uit de buurt. En hou het leuk voor elkaar. Een relatie is ook investeren in elkaar.



quote:shehot schreef op 16 oktober 2014 @ 10:33:



Het valt me vaak op dat in topics waar dit onderwerp naar voren komt, het degene zijn die het ook doen, elkaars geweten lopen te sussen met allerlei verzachtende omstandigheden (lees goedpraten).Wat is er mis met naar je eigen aandeel kijken waar het is misgegaan in de relatie? Daarmee keur je het vreemdgaan toch niet goed?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 16 oktober 2014 @ 10:38:

[...]



Elle volgens mij zie je in M. iemand die hij niet kan zijn. Klopt enn.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 16 oktober 2014 @ 10:29:

[...]



Hoezo kan ik jouw antwoord raden? Vreemdgaan komt overal voor en er zijn genoeg mensen vreemdgegaan in hun leven die eerder zouden hebben durven zweren op het graf van hun moeder dat ze dat nooit zouden doen.



De één heeft een harmonieus huwelijksleven, met weinig tegenslag, goede seks en gaat misschien nooit vreemd. Een ander is getrouwd met kidneren, zware hypotheek, verplichtingen en een zwaar depressieve en zieke vrouw en heeft een seksloos en liefdeloos huwelijk en zoekt wellicht af en toe vertier buiten de deur, omdat de prijs van scheiden hem te hoog is en hij ook zijn behoeften heeft.



Is de eerste man, bij wie alles meezit, dan beter dan de tweede, die heel veel op zijn bordje heeft gekregen?



Niet alles is zwart/wit.
Rob, hou in godsnaam op met die plaatjes. Mensen zijn hier niet debiel, die kunnen zelf ook wel een illustratie bedenken. En hoezo kun jij to geruststellen? Omdat jij een man bent? Je kunt niet voor alle mannen spreken, en niemand kan to garanderen dat ze zelf niet ooit vreemd gaat uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Huh, wat reageren jullie heftig. Je hoeft elkaar toch niet te gaan uitschelden hier?

Voor vreemdgaan heb je een man en een vrouw nodig, en ik ken ook vreemdgaande vrouwen. En ja, dat zou ik voor mezelf afkeuren en ik heb daar echt wel een sterke mening over. Ik vind trouw in een relatie van enorm grote waarde. Maar als een ander dat niet deelt, dan kan en wil ik dat een ander niet opleggen. (En gelukkig denkt mijn partner er ook zo over, anders zou ik niet met hem samen zijn).
Beter een half motto....
quote:shehot schreef op 16 oktober 2014 @ 10:37:

Het is niet dat de keuze zo zwart wit is dat er alleen monogamie en vreemdgaan bestaat...



Als je behoefte hebt om met anderen dan je partner seks te hebben kun je dat ook bespreekbaar maken. Het liegen en bedriegen maakt het laf. Is het zo belangrijk voor je? Leg dat dan uit.

Weet jij hoe het in andersmans relatie werkt? Welke patronen er zijn ontstaan in misschien 20 jaar huwelijk? Hoe de communicatie loopt en hoe met issues omgegaan wordt?



Ik denk het niet. Dus hoe kun jij dan stellen dat mensen 'gewoon dit en dat moeten doen'? Jij weet helemaal niet of dat kan, of dat niet al geprobeerd is, wat dat teweeg zou brengen, wat er op het spel staat als de relatie verbroken wordt, wat er op het spel staat als er dingen op tafel gegooid worden.



Relaties, zeker lange, zijn vele malen complexer dan jij hier doet voorkomen. Mensen overigens ook. En dan kan er best iets 'de beste keuze' zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat die mensen in staat zijn om dat te kiezen of dat er niet 100 redenen zijn waarom ze daar niet voor kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het deze keer eens met de mannen in dit topic!



Rob
Alle reacties Link kopieren
Rob...beste rob, laat die plaatjes eens weg.

Je ontkracht je tekst hiermee, en dat vind ik persoonlijk erg jammer.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Al die vreemdgaande mannen moeten hiervoor toch gewillige vrouwen vinden... het is dus wel heel generaliserend om te stellen dat mannen altijd maar rond neuken en vrouwen heilig zijn en elkaar altijd steunen. Beide zijn niet waar.

Zo is mijn man meer monogaam ingesteld dan ik ben (ik ben overigens wel 100% trouw) en is mijn ervaring dat vrouwen elkaar juist veel afkatten en hard voor elkaar zijn. Dan super dunne ideaal is vaak niet afkomstig van mannen, maar van vrouwen!



Vreemdgaan zal altijd een probleem blijven omdat wij biologisch gezien niet echt gemaakt zijn om het bij 1 partner te houden. Dit is cultureel zo gegroeid, maar niet vanzelfsprekend. Monogamie is daarom een keuze, die voor de een makkelijker is dan voor de ander. In het verleden was ik in relaties niet altijd trouw. Ik ben gevoelig voor spanning en heb ook wel dingen gedaan puur uit nieuwsgierigheid. Nu ik getrouwd ben heb ik helemaal voor mijn man gekozen, hij verdient het dat ik mezelf alleen aan hem geef. Ik zou hem ook nooit pijn willen doen, dus genoeg reden om mezelf niet in gevaarlijke situatie te begeven. Die behoefte heb ik ook eigenlijk niet meer.



Kanttekening: Om me heen zie ik dat vreemdgaan in lange relaties (laten we zeggen 10 jaar plus) veel voorkomt. Het zou voor mij geen reden zijn om meteen mijn huwelijk op te geven. Natuurlijk is dit wel een beetje afhankelijk van de situatie, een slippertje of een lange affaire?
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 16 oktober 2014 @ 10:39:

Oh gaan alleen mannen vreemd?



Jeetje.



En zwaktebod? Hoe kun jij van iemand anders weten wat voor een traject daar aan vooraf gegaan is? Hoe de relatie is en wat er al geprobeerd is? Of waar de onovermogens liggen om dat te proberen?



Het is zo makkelijk om van buitenaf te oordelen, alleen uit angst dat jouw eigen partner, die vast niet zo zwak is, zoiets nooit zou kunnen doen.





Niet dat ik leugens en bedrog goedkeur, maar ik heb er eigenlijk altijd wel begrip voor, van beide kanten. En ik zie heel goed hoe dat soort dingen ontstaan en hoe mensen daarmee kunnen worstelen. En het kort door de bocht afdoen als een zwaktebod vind ik te makkelijk. Mensen zijn nou eenmaal soms zwak, mensen maken fouten. Mensen hebben redenen om hun relatie toch in stand te willen houden. Ik ben niet degene die daar over moet oordelen.Nee, ook vrouwen gaan vreemd, daarvoor geldt hetzelfde. Over dat zwaktebod, dat is wat ik noemde. Ik heb helaas zelf ervaren hoe zoiets kan lopen. En achteraf misschien best begrijpelijk, mensen kunnen fouten maken etc. Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken. Typisch verhaal: jonge kinderen. Man die liever gaat borrelen dan thuis in het baby en peutergekrijs te zitten. Ik die me er alleen voor voelde staan. Hem om meer steun vroeg. Hij die een kirrende collega had die naar hem op keek. Tja, hoe menselijk om dat dan veel leuker te vinden dan de zoveelste oorontsteking van je kind. Dat bedoel ik met zwaktebod. Voor je eigen pleziertje kiezen, ten koste van je gezin. Want het wordt er thuis niet gezelliger op natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 16 oktober 2014 @ 10:53:

[...]



Weet jij hoe het in andersmans relatie werkt? Welke patronen er zijn ontstaan in misschien 20 jaar huwelijk? Hoe de communicatie loopt en hoe met issues omgegaan wordt?



Ik denk het niet. Dus hoe kun jij dan stellen dat mensen 'gewoon dit en dat moeten doen'?Inderdaad, dat is nogal een arrogante betweterige houding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 16 oktober 2014 @ 10:39:

Oh gaan alleen mannen vreemd?



Juist niet, uit onderzoek blijkt, dat procentueel vrouwen vaker vreemdgaan dan mannen. En hoe hoger opgeleid, hoe groter de kans.



En meer dan een kwart ging wel eens vreemd. En dat is over alle leeftijden. Maar met de jaren (als je alleen kijkt naar 40-ers) groeit dat percentage heel sterk.
Ik ben single, wil best graag een goede relatie en ben ook dol op seks.



De (vele) mannen die mij proberen te versieren, zoenen, met me proberen meer te gaan doen en wel naar binnen willen als ze mij bijvoorbeeld thuis brengen vinden het thuis wel voldoende goed genoeg om niet weg te gaan (eerst) bij hun vrouw en kinderen.



Ze klagen, ze jammeren, ze doen zielig, hangen allerlei verhaaltjes op maar weggaan? Neehoor. Maar ondertussen mij wel in bed proberen te krijgen.



Hoezo is er de garantie dat ze weggaan bij hun partner, Rob? Als ze het allemaal zo ontzettend achjereminee zo slecht hebben. En jaar in jaar uit de één na de ander proberen te versieren en die vrouwen daadwerkelijk voortdurend bang zijn voor "concurrentie".



Ondertussen willen die mannen dat ik klaar ga liggen, dat ik hen zo zielig vindt maar hoe is dat voor mij? Wat brengt mij dat op? Hoe voelt dat voor mij? Als ze mij zo leuk lijken te vinden dat ze die seks en aandacht en gezellige tijd bij mij proberen te zoeken?



Ze gaan niet met mij op vakantie terwijl ze het uit kunnen maken en een nieuwe relatie aan kunnen gaan maar nog steeds met hun vrouw ook al gaat het zo slecht, gezamenlijk naar feestjes, zorgen voor elkaar bij ziekte, hebben met die vrouw nog steeds een gezinsleven en houden mij ondertussen een buit voor die ik toch niet kan krijgen want oh wat zou ik toch leuk zijn als ik maar toe zou geven aan hen en anders ben ik toch wel "kieskeurig".



Hun argwanende vrouwen houden mij buiten de gezellige vriendinnenonderonsjes of de leuke uitstapjes met anderen en maken ondertussen opmerkingen dat ik te kritisch ben.



Daar zijn wel eens momenten bij waarop ik mij erg irriteer, verdrietig van wordt of zin heb om die vrouwen die vervelend tegen mij doen eens van repliek te dienen, terwijl ik mijn best doe hun mannen van me af te houden ook weer op straffe van sociale uitsluiting door die mannen.



Aan de andere kant ben ik blij dat ik in ieder geval toch niet zo'n soort relatie heb, ik zou er niet tegen kunnen, zo'n man. Maar geen relatie brengt ook best nadelen qua aandacht, lichaamscontact, planningen, zorg, niet met iemand samen leven. Maar dit doen en dan leugens, verdriet, bitterheid, bedrog voor lief nemen? Nee, zelfs dan toch liever niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 16 oktober 2014 @ 10:49:

Rob, hou in godsnaam op met die plaatjes. Mensen zijn hier niet debiel, die kunnen zelf ook wel een illustratie bedenken. Ook een hele goede morgen.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Bim schreef op 16 oktober 2014 @ 10:50:

Huh, wat reageren jullie heftig. Je hoeft elkaar toch niet te gaan uitschelden hier?

Voor vreemdgaan heb je een man en een vrouw nodig, en ik ken ook vreemdgaande vrouwen. En ja, dat zou ik voor mezelf afkeuren en ik heb daar echt wel een sterke mening over. Ik vind trouw in een relatie van enorm grote waarde. Maar als een ander dat niet deelt, dan kan en wil ik dat een ander niet opleggen. (En gelukkig denkt mijn partner er ook zo over, anders zou ik niet met hem samen zijn).Mee eens.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Voor vreemdgaan gaat het maar om 1 iemand hoor die daarvoor nodig is in een relatie. De ander waar hij of zij het mee doet, kan van niets weten, single zijn en dus niet vreemdgaan etc.



De partners weten ofwel meestal echt van niets of zijn er echt heel vaak niet zo blij mee en durven en willen de beerput niet opengooien of de partner blijft liegen in hun gezicht en dat ze er niet blij mee zijn dat hun partner vreemdgaat is dan de understatement van het jaar.
Oh en ik kan inderdaad de 'jij bent toch veel leuker dan mijn eigen vrouw, jij bent tenminste niet zo ingedut en saai, jij bent spánnend' ook niet meer horen hoor. Ik maak me weinig illusies als het om mijn medemens gaat eigenlijk. Maar ik ken ook vrouwen die zich zo opstellen, maar die pakken het anders, en wat minder direct aan.



Ik vind het eigenlijk ook heel begrijpelijk dat men na 20 jaar eens met een ander wil seksen eigenlijk. Alleen mag dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Kijk, dat mensen behoefte hebben aan seks met anderen na een tijdje in een relatie te zitten, dat kan ik begrijpen. Zal ik waarschijnlijk ook hebben. Maar wat ik niet begrijp is dat dit dan niet wordt besproken. Het egoistische vind ik dat er dus mannen zijn die met andere vrouwen willen afspreken e.d. en dat goed praten onder het mom van tja ik ben een man. Maar het niet goed vinden dat hun vriendin dan hetzelfde zou mogen doen. Ook maar eens naar anderen kijken en leuke dingen mee doen. En het eigenlijk de vrouw dus verbieden maar dat ze zelf alles mogen doen en laten wat ze willen.



Dat is wat ik zo triest vind. Waarom is dit dan zo?
Compleet hypocriet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven