Wat vinden jullie hiervan?

21-04-2014 11:23 429 berichten
Even een update in mijn OP. Mede door alle lieve berichtjes die ik hier gekregen heb ben ik in gaan zien dat ik in een hele ongezonde relatie zat. Inmiddels ben ik bij mijn partner weggegaan
Er zijn twee dingen: persoonlijk vind ik dat een partner mag zeggen als hij vindt dat je te dik geworden bent.



MAAR: het gaat het om de manier waarop!!



Je bent ziek geweest, heb prednison geslikt... serieus ik zou als partner alleen maar heel blij zijn dat het weer goed met je gaat!! En tuurlijk mag hij zeggen dat hij je mooier vindt als je dunner bent. Maar de manier waarop hij dat duidelijk maakt, vind ik echt niet kunnen. Geen respect voor je hebben?? Sorry, maar je hebt een moeilijke tijd achter de rug en bent daar uit gekomen en neemt nu ook nog de moeite om in elk geval te proberen weer af te vallen! Dus wat denkt ie nou helemaal??! Dan verdien je JUIST respect!



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
melbrw, 2 uur geleden



Waar is Bella d'r vader als je hem nodig hebt?





Present!

En zoals gewoonlijk hoef ik alleen maar weer op motto te wijzen.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:esmesas schreef op 21 april 2014 @ 13:29:

[...]





Als ik eerlijk ben wel, jaren terug heb ik een acute hernia met verlammingsverschijnselen gehad waardoor ik met de ambulance opgehaald moest worden thuis. Mijn ouders waren bij ons en toen zijn mijn ouders mee gegaan en mijn partner is thuis gebleven om te gaan slapen en mijn ouders zijn met mij mee gegaan naar het ziekenhuis. Toen mijn ouders die nacht belde om te vertellen dat de operatie gelukt was werd hij boos omdat ze hem uit zijn slaap gehaald hadden en totaal niet geintereseerd in hoe het met mij ging

Dit alles heb ik toen ik weer alles kon ergens wel onthouden maar toch weggestopt omdat alles daarna onze relatie gewoon weer goed was voor mijn gevoel.



Je hebt toen al diverse signalen van hem ontvangen waaruit blijkt dat het een nare egoistische man is. Nu komen die 7kg's er nog eens bij. Waar wacht je nu op? Wat wordt zijn volgende stap?



Meid, je verdient zoveel beter dan dit
Alle reacties Link kopieren
Wat een hufter! Hij verdient een schop onder zijn kont zo het huis uit. Bah. Laat je niet als vuil behandelen meid. Sterkte!
Ach lieve TO



Jouw oogkleppen zijn aan het afvallen. Je gaat nu zien wat je al jaren aan het wegstoppen bent. Jouw partner is een hork eerste klas die er dus niet voor jou is als je het moeilijk hebt. Sterker nog, hij laat je vallen en trapt je daarna de grond in.



Dat is geen houden van! Ik geloof best dat jij van je partner houdt, maar ik denk dat jij dit groter maakt dan dat het echt is. Jij hebt een beeld gecreëerd van hoe een relatie en partner in jouw ogen horen te zijn, en dat jouw partner en relatie niet aan dat beeld voldoen dat stop je weg (been there, done that).



Ik hoop echt dat je oogkleppen snel helemaal afvallen en dat je een duidelijke grens gaat trekken en dat je die grens gaat bewaken. Ik hoop (maar betwijfel dat) voor jou dat je man gaat beseffen dat hij moet veranderen omdat hij je anders kwijt was. Maar vooral gun ik jou een man die lijf is, die er altijd voor jou is, die je steunt, stimuleert en houdt van jou zoals je bent.



Niemand is het waard dat jij zo aan jezelf gaat twijfelen.



Ik krijg de indruk dat jouw vriend iemand is die vooral op een mooie buitenkant gericht is.



Zodra er iets niet helemaal vlekkeloos is (hernia, ziekte, een paar kilo aankomen) dan laat hij het afweten of hij kleineert en kwetst je. Hoe ziet hij jou dan? Als een soort trophy wife die alleen mooi aan zijn arm mag hangen zodat hij er goed mee uitziet?

Maar zodra het minder is doe jij er niet meer toe? Dan heb je geen nut voor hem ofzo? En hoeft hij je ook geen aandacht en liefde te geven? Integendeel zelfs.



Wat is er zo fijn/lief/leuk/gezellig aan hem dat je al 20 jaar een relatie met deze man hebt? Want er moeten toch ook goede dingen zijn als je zo lang bij hem blijft.



Misschien is het tijd om een nieuwe afweging te gaan maken tussen het goede en het slechte.





Ik zou in ieder geval geen relatie willen met iemand die (zoals het lijkt uit jouw verhaal) geen werkelijke interesse in en respect voor mij heeft.
Ik voel me zo in de steek gelaten door mijn partner, als ik zeg dat hij me verdriet doet doordat hij zegt dat ik te dik ben zegt hij dat ik hem ook verdriet doe door niet af te vallen. Hij zei zelfs dat ik eten belangrijker vind dan onze relatie. Nou dat is echt niet zo, ik zit nu zelfs bij een dietiste om toch die 7 kilo eraf te krijgen.



Jullie advies is dat ik bij hem weg zou moeten gaan, het idee om een punt achter mijn relatie te zetten geeft me koude rillingen.

Niet omdat ik bang ben om alleen verder te gaan, maar omdat ik zoveel van hem hou. Jaren terug heeft hij een tijd een affaire gehad met een vrouw en zelfs dat heb ik hem vergeven.

Maar ik sta nu op het punt om voor mezelf te kiezen omdat ik dit niet langer meer vol kan houden. Mijn zelfvertrouwen heeft een flinke deuk opgelopen de afgelopen jaren.
quote:esmesas schreef op 21 april 2014 @ 16:18:

Ik voel me zo in de steek gelaten door mijn partner, als ik zeg dat hij me verdriet doet doordat hij zegt dat ik te dik ben zegt hij dat ik hem ook verdriet doe door niet af te vallen. Hij zei zelfs dat ik eten belangrijker vind dan onze relatie. Nou dat is echt niet zo, ik zit nu zelfs bij een dietiste om toch die 7 kilo eraf te krijgen.



Jullie advies is dat ik bij hem weg zou moeten gaan, het idee om een punt achter mijn relatie te zetten geeft me koude rillingen.

Niet omdat ik bang ben om alleen verder te gaan, maar omdat ik zoveel van hem hou. Jaren terug heeft hij een tijd een affaire gehad met een vrouw en zelfs dat heb ik hem vergeven.

Maar ik sta nu op het punt om voor mezelf te kiezen omdat ik dit niet langer meer vol kan houden. Mijn zelfvertrouwen heeft een flinke deuk opgelopen de afgelopen jaren.



Nog een keer dezelfde vraag: wat is er zo fijn/lief/leuk/gezellig aan deze man dat je nog van hem houdt?



Of vind je stiekem dat je geen man verdient die jou waardeert, je respecteert, je een fijn gevoel geeft over jezelf, en je gelukkig maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmesas schreef op 21 april 2014 @ 12:02:

hij heeft me laatst uitgelachen omdat ik een nieuw truitje aanhad vanwege dat hij het niet mooi vond. Dit truitje gebruik ik nu maar voor naar de yoga.



Ik ga steeds meer aan mezelf twijfelen, en ik voel me er erg rot door. Ik hoor iedere dag wel van hem dat hij me te dik vind en hij zei dat hij niet meer met mij in het zwembad gezien wil worden omdat hij zich voor mij schaamt.

Wat erg dat hij dit allemaal doet. Je uitlachen, tegen je zeggen dat hij geen respect voor je heeft, elke dag zeggen dat hij je te dik vindt en zeggen dat hij zich voor je schaamt. Dat is toch geen liefde, maar dat is iemand de grond inboren. Laat je niet zo kleineren door hem en kom voor jezelf op.
Op dit moment zie ik niet zoveel goede kanten van hem, ik voel me alleen maar in de steek gelaten.

Juist nu zou ik wel een brede schouder willen om op uit te huilen. Ik zou willen dat hij mijn rots in de branding zou zijn, zeker toen ik ziek was. Hele dagen was hij van huis omdat hij niet tegen zieke mensen kan, tenminste dat was zijn excuus.
quote:Wollstonecraft schreef op 21 april 2014 @ 16:21:

[...]





Nog een keer dezelfde vraag: wat is er zo fijn/lief/leuk/gezellig aan deze man dat je nog van hem houdt?



Of vind je stiekem dat je geen man verdient die jou waardeert, je respecteert, je een fijn gevoel geeft over jezelf, en je gelukkig maakt.



Ik weet het niet meer zo goed wat ik leuk en lief aan hem vind, hij was altijd gezellig, stoer met een klein hartje. Maar dat kleine hartje daar merk ik nu niets meer van.



Of ik denk beter te verdienen, inmiddels denk ik wel dat we geen gezonde relatie hebben en dat ik zo niet oud wil worden. Stiekem hoop ik dat hij dat inziet en me anders gaat behandelen.
Wat een lulhannes. Je bent niet eens te dik. Daarbij, je bent ook maar een mens, met zwakheden. Dus dat afvallen nog niet lukt is geen schande. En zeker niet iets waardoor je minder respect verdient. Respect verdien je niet vanwege prestaties, maar gewoon omdat je een mens bent.
Alle reacties Link kopieren
Nou, gezellig klinkt hij ook niet echt meer en ik vind het ook niet van heel veel stoerheid getuigen om je vrouw zo de grond in te boren, dus als ik het zo lees is er weinig van hem over.



Ik snap best dat het moeilijk is om zo'n lange relatie los te laten, maar kom op, deze man voegt geen greintje positiviteit toe.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Oh wauw, hij gaat nog vreemd ook,ven hij schoffelt je dagelijks onderuit.



Hij heeft niet alleen geen respect voor jou, jij hebt zelf ook geen enkel respect voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Waarom hou je van hem?



Hij houdt niet van jou.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
" Of ik denk beter te verdienen, inmiddels denk ik wel dat we geen gezonde relatie hebben en dat ik zo niet oud wil worden. Stiekem hoop ik dat hij dat inziet en me anders gaat behandelen. "





Dat kun je op je buik schrijven.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Ik heb idd moeite om onze relatie los te laten, heel soms droom ik ervan om bij hem weg te gaan. Dan droom ik ervan om rust te hebben en me niet schuldig te voelen over dat ik ziek geworden ben en dat ik daardoor die 7 kilo ben aangekomen.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 21 april 2014 @ 16:45:

" Of ik denk beter te verdienen, inmiddels denk ik wel dat we geen gezonde relatie hebben en dat ik zo niet oud wil worden. Stiekem hoop ik dat hij dat inziet en me anders gaat behandelen. "





Dat kun je op je buik schrijven.



+1, hij vindt dat het probleem alleen maar bij jou ligt, hij gaat zelf zeker niet willen veranderen want hij vindt dat jij moet veranderen. Dat je altijd een perfect plaatje moet zijn, nooit ziek, nooit minder dan zijn perfecte plaatje.



Het zal zeker lastig zijn om weg te gaan, als je al zo lang bij elkaar bent.

Maar bedenk eens hoe het is als je een paar jaar verder bent. Dan is vanalles mogelijk wat nu onmogelijk is:

Zelfvertrouwen, rust, een lieve man in je leven, zelfstandigheid. Uiteindelijk word je er alleen maar sterker van als je voor jezelf kiest.
Alle reacties Link kopieren
De dingen die jij zegt zijn echt heel erg.



1) Je bent ziek en hij steunt je niet. Nee hij is boos want je functioneert niet zo als normaal.



2) Hij ging vreemd.



3) Als je iets aankomt houd hij minder van je.



Kortom je moet lekker zijn, niet zeiken, en zijn huishouden draaiende houden. Wat geeft hij terug?



Je komt heel lief en onzeker over en dit gebruikt hij tegen je. Dit is echt geen gelijkwaardige relatie.

Misschien moet je gaan praten met een hulpverlener. Niet omdat er wat mis is met je maar soms kijk je met een ander perspectief naar je leven.
Lieve to, wat voegt deze man toe aan je leven?

Je voelt je niet geliefd, je twijfelt door hem aan jezelf, hij tast je zelfvertrouwen aan, hij ging of gaat vreemd, heeft alleen aandacht voor zichzelf.



Waar ben jij in deze relatie? Waar is de ruimte voor jouw behoeften?

Wat maakt dat je bij hem blijft, dat je van hem houdt?

Ik zie het werkelijk niet.
Deze man is een schoft.

Jij houdt van hem, maar hij houdt totaal niet van jou.

Je wilt toch niet samenzijn met een man die niet van jou houdt en zelfs om duffe redenen een afkeer van je heeft.

Het is heel makkelijk om bij hem te blijven, maar bedenk 1 goede reden waarom je met zo'n zak hooi samen wilt zijn.

Bang om alleen te zijn vind ik geen reden.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmesas schreef op 21 april 2014 @ 16:45:

Ik heb idd moeite om onze relatie los te laten, heel soms droom ik ervan om bij hem weg te gaan. Dan droom ik ervan om rust te hebben en me niet schuldig te voelen over dat ik ziek geworden ben en dat ik daardoor die 7 kilo ben aangekomen.

Die droom kan uitkomen. Maar dan zul je een moeilijke keuze moeten maken.

Hij klinkt egoïstisch, liefdeloos en oppervlakkig. 20 jaar is lang, maar geen reden om bij hem te blijven als hij zo weinig om je geeft.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:esmesas schreef op 21 april 2014 @ 16:33:

[...]





Of ik denk beter te verdienen, inmiddels denk ik wel dat we geen gezonde relatie hebben en dat ik zo niet oud wil worden. Stiekem hoop ik dat hij dat inziet en me anders gaat behandelen.

Hoe lang heeft het geduurd tot dit tot jou doordrong, en hoe lang is het geleden dat je dit bent gaan beseffen?



Hoelang zal het duren tot het tot je doordringt, dat gedrag dat door de jaren heen zo gegroeid is, niet meer terug zal veranderen naar de tijd dat het nog goed was?



Denk niet dat je eenzamer zult zijn zónder hem. Nu ben je veel eenzamer dan wanneer je alleen zou zijn.
quote:tyche schreef op 21 april 2014 @ 17:43:

[...]



Die droom kan uitkomen. Maar dan zul je een moeilijke keuze moeten maken.

Hij klinkt egoïstisch, liefdeloos en oppervlakkig. 20 jaar is lang, maar geen reden om bij hem te blijven als hij zo weinig om je geeft.



Het is idd een moeilijke keuze, maar zo ben ik ook niet gelukkig. Het doet erg veel pijn en verdriet om zo behandeld te worden.



De reden dat ik hier een topic geopend heb is om er achter te komen of dat wat mijn partner doet en zegt wel door de beugel kan of dat mijn gevoel hierin toch klopt dat het niet normaal is om zo met je partner om te gaan.



Ik ben niet zozeer bang om op mezelf te gaan wonen, het is alleen een moeilijke beslissing omdat ik nog steeds erg veel van hem hou ondanks wat hij gezegd en gedaan heeft.



Heel erg bedankt voor jullie lieve woorden, goede adviezen en jullie knuffels, het doet me goed
quote:iones schreef op 21 april 2014 @ 17:58:

[...]



Hoe lang heeft het geduurd tot dit tot jou doordrong, en hoe lang is het geleden dat je dit bent gaan beseffen?



Hoelang zal het duren tot het tot je doordringt, dat gedrag dat door de jaren heen zo gegroeid is, niet meer terug zal veranderen naar de tijd dat het nog goed was?



Denk niet dat je eenzamer zult zijn zónder hem. Nu ben je veel eenzamer dan wanneer je alleen zou zijn.Het heeft heel lang geduurd, het is dat mijn ouders me keer op keer vertellen dat het niet ok is wat hij doet. Daardoor ben ik gaan inzien dat er dingen niet kloppen. En als ik eerlijk ben klopt het al heel wat jaartjes niet. Het is alleen hard om voor mezelf toe te geven dat het al jaren niet klopt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven