Wat zal ik doen ?

08-09-2007 02:58 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
1,5 week geleden leer ik een leuke man kennen op RP..

Heel vertrouwd , gezellig leuk. Fotos uitgewisseld , telefoonnrs uitgewisseld.. Uren met elkaar zitten kletsen aan de telefoon.

Kortom een wederzijds klik zo via telefoon mail e.d

De hele week is het contact gezellig grappig echt Leuk.

Afgelopen week afgesproken om gisteren met elkaar te daten , maar door een ziekenhuis bezoek van mij kon dit helaas niet doorgaan.. Niet erg we zouden wel een nieuwe dag plannen, ik had vandaag(zaterdag) voorgesteld. Dit was goed.

Zijn woorden : Ik voel mij behoorlijk tot je aangetrokken wil je heel graag zien je vasthouden je knuffelen en meer van dit soort teksten.

Maar donderdagavond zegt hij in ene dat hij ons contact op een lager pitje wil omdat hij met zijn gevoel en verstand in de knoop zit , dit zit niet op 1 lijn volgens hem.

Zijn gevoel zegt : Go (ga naar haar toe ga haar zien)en zijn verstand zegt : Ho (rustig aan doen)

Ik vond dit prima , t ging ook allemaal wel een beetje snel.Maar hij bleef donderdagavond en vrijdagochtend(gister)smsen en lieve smsjes sturen.. Ik ging daar enthousiast in mee .

Toch stuurt hij smiddags (gister dus) een sms dat zijn gevoel en verstand nog niet op 1 lijn zat. Ik begreep hem inmiddels niet meer , ik vroeg hem wat er dan precies gaande was. Maar hij bleef erg vaag in zijn antwoorden. Waarop ik dus weer reageerde met dat ik graag wat meer duidelijkheid wilde.

Vervolgens zegt hij de date af voor zaterdag. Toen dacht ik : wat is dit nouwww ? Wat is er nu loos ?..

Dus hem daarnaar gevraagd wederom kreeg ik het antwoord gevoel versus verstand.

Toch kreeg ik een sms met de mededeling als je toch in de hoofdstad komt dit weekend geef mij een belletje dan kunnen we wel wat afspreken.. Toen snapte ik er helemaal niets meer van..

Hem gevraagd wat hij nou wilde en toen kreeg ik de mededeling dat ik er teveel boven op zat en hem pushte ?????

Ik en pushen ? ik wilde alleen duidelijkheid



Uiteindelijk hebben we gebeld gisteravond en toen kreeg ik wat meer duidelijkheid van hem. Dat hij mij idd erg leuk vind en de tijd en ruimte wil om er over na te denken wat ie er mee wil..

(ik denk dan pfff je wil iemand graag ontmoeten of niet en nadenken over gevoel en wat je er verder mee wil kan pas na een date na elkaar gezien te hebben lijkt mij)

Hij wil dus dit weekend geen date en wanneer dan wel ?? i dunno dat wist hij zelf ook niet.



Ik laat hem nu verder maar met rust , heb alles van hem verwijderd uit mijn telefoon zodat ik zelf niet kan smsen of bellen naar hem..

Maar ik weet even niet meer wat ik er mee moet ..



1. hem idd de tijd en ruimte geven en maar zien wanneer hij er uit is en weet wat ie wil of

2. zelf de knoop maar doorhakken en t hele contact maar beeindigen met de gedachte als t zo al gaat hoe moet dat dan als we echt gaan daten
Alle reacties Link kopieren
Het nadeel van internetdaten is dat je snel het idee hebt elkaar al aardig goed te kennen. Als je elkaar elke dag uren aan de telefoon spreekt bijv. dan steken er toch al bepaalde gevoelens de kop op. Dat is tenminste mijn ervaring. Heb me er ook weleens door mee laten slepen hoor en vond iemand ook al erg leuk voordat ik hem irl gezien had.



@ Vleermuis: ik heb wel het idee dat jij ook al gevoelens hebt voor die jongen (en zoals ik al zei vind ik dat best begrijpelijk). Je bent hem zelfs al aan het verdedigen eigenlijk en dat vind ik wel een "slecht" teken hoor. Dat zou je niet hoeven doen. Mocht jij het gevoel hebben hem toch graag een keer te willen ontmoeten dan moet je dat zeker doen, maar er verder gewoon niks van verwachten. En dat is moeilijk haha dat weet ik ook uit eigen ervaring! Ik wens je iig veel succes, maar zou het initiatief wel van zijn kant laten komen en zelf even niks meer laten horen....



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Deze kerel is gebonden, wat ik je brom. Praktisch elke single vent die de woorden meent zoals jij ze van hem hebt ontvangen, had allang bij je op de stoep gestaan.
Alle reacties Link kopieren
Prettig gestoord : gevoelens heb voor hem .. nah dat niet , ik vind hem erg leuk en gezellig.. Had het erg leuk gevonden om hem te ontmoeten. Om te kijken wat dat met mijn gevoel zou gaan doen. Of hij de moeite waard is om nog eens te daten of niet.

Veel verder qua gevoel sta ik er niet in , ben nuchter genoeg om te beseffen dat je elkaar eerst gezien moet hebben voor ik echt kan zeggen. Ja hij is leuker dan leuk..

Had wel t gevoel van jah er is een klik maar goed dat is alleen via mail en telefoon natuurlijk.. Of er in real life een klik is kan je pas weten wanneer je elkaar gezien hebt..





Het klopt wel dat ik hem loop te verdedigen. Sommige reacties hier vind ik behoorlijk fel en ik geloof niet dat hij echt zo in elkaar zit. (maar ja ook dat weet ik niet via telefoon en mail kan men veel zeggen natuurlijk) Dus de reacties van sommige hier kan ik mij wel voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ooit deed iemand eens zo tegen mij. Die kende ik niet via internet, maar via een collega. Daar sprak ik mee af, en dan zei hij vlak van tevoren af. Dat ging vaak zo, kwam ook dat emotionele gezwets over zijn gevoel bij kijken. Midden in de nacht smsen kon ook altijd. Als hij toevallig in de buurt was kon hij ook wel contact zoeken, maar dan wilde hij ook a la minute wat afspreken. Dit heeft lang gespeeld en hij heeft me echt mijn kop helemaal gek gemaakt, en mijn clou is......wat ik nu weet en toen niet, hij heeft een vriendin en een kind...
Die hormoonslavernij!!
Alle reacties Link kopieren
Vleermuis, de heftige reacties komen, denk ik, voort uit het feit dat er bij het leven gesjoemeld en gelogen wordt bij internetdating en dat meerdere vrouwen zelf iets dergelijks hebben meegemaakt of gezien in hun omgeving.



Gezond wantrouwen is de eerste vereiste als je gaat internetdaten. Hoe mooi iemand zich ook voordoet (lief, belangstellend enz.), je weet nóóit wie er erachter schuilgaat en een foto zegt in zo'n geval ook niets.



In 1,5 week kun je iemand onmogelijk kennen, dus je kunt ook niet zeggen 'dat hij zo niet is'.

Het enige wat je weet is de wijze waarop hij nu reageert en met jou omgaat. Dat hij wispelturig is, zich niet aan afspraken houdt, jou beticht van 'pushen', dat hij moeilijk doet en gemengde boodschappen zendt.



Op basis hiervan, belooft deze man niet veel goeds voor de toekomst (ongeacht wat daarachter 'schuilgaat').



Achterdeur dichttrekken en snel wegvliegen Vleermuis!
Alle reacties Link kopieren
Ach Vleermuis, alles is hierboven al gezegd, maar zelfs... ALS deze man tegoeder trouw is, en serieus problemen heeft met gevoel versus verstand.... nog VOORDAT jullie elkaar hebben ontmoet.... dan wil je toch zeker zelf al niet meer...?



Mss ben ik een bitch hoor, maar zo'n zeurkous en twijfelkont zou ik niet moeten. Als ie al moeilijk doet voor de 1e ontmoeting, op zo eentje zit je toch niet te wachten?



dus hoe dan ook: laten gaan die kwast!
Alle reacties Link kopieren
RA thanks voor je duidelijke uitleg.. en samenvatting..



Het klopt ook wat je zegt !!



En dan kan hijbv wel zeggen dat ie voorzichtig is.. tja zal allemaal wel maar als je voorzichtig wil zijn dan moet je niet op een datingsite gaan staan lijkt mij..



Ik ben eruit.. hehe (stiekum was ik dat wel maar was ff jullie bevestiging nodig hier)



Idd deur dicht trekken en zelfs niet op een kiertje laten staan ..
Alle reacties Link kopieren
Verstandig besluit Vleermuis!



Ik zou trouwens zelf wel mailen om hem dit mee te delen.

Ten eerste om duidelijkheid te scheppen naar hem, zodat hij je niet alsnog later nog eens te pas (of onpas) kan 'lastigvallen'.

En ook omdat ik vind dat dat 'netjes' is. Hij mag zich dan als een rare kwast gedragen, dat houdt niet in dat jij ook maar in het ongewis moet laten.



Maar goed, da's mijn mening.



Ik hoop voor jou dat je binnenkort wèl een leuk, betrouwbaar en enthousiast Vleermuismannetje mag ontmoeten. In 't eggie!

Succes.....
Alle reacties Link kopieren
RA.. daar ben ik niet bang voor... genoeg mannen die wel willen daten..



Ik was alleen een beetje perplex omdat ikd it nog niet eerder had mee gemaakt met een man.



Normaliter gaat t allemaal soepel , spreek je iets af , ga je gezellig iets drinken en/of eten.. En daarna zie je wel of t de moeite waard is om nog eens te daten of dat je t erbij laat..



Dat moeilijke gedoe is niets voor mij , ben zelf soms al complex genoeg (die paar dagen in de maand dan alleen hoor )moet er dan niet iemand bij hebben die nog complexer is ;)

En nog voor de date moet gaan nadenken over gevoelens en die hele mikmak pfff zwaarmoedig gedoe..
Alle reacties Link kopieren
dat dacht ik dus ook, dat hij er in het echt een beetje heel erg anders uitziet dan op de foto die hij gestuurd heeft
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het voor wat het is.. heb aangegeven dat ik het laat rusten.



Vrijdag had ik aangegeven dat we t contact maar moesten beeindigen , maar ben zelf terug gekrabbeld.. Omdat ik op beterschap hoopte, ergens toch duidelijkheid zou krijgen van hem en ging zelf door met reactie geven op zijn mailtjes en smsjes.

Baal nu een beetje van mijzelf dat ik toen niet beter naar mijzelf geluisterd heb en er gelijk een punt achter heb gezet..Maar goed is iets voor een volgende keer.



inzijn laatste berichtje aan mij schreef hij dat het laten rusten goed is en hij misschien mij van de week wel belt.

Ik reageer er niet meer op heb zijn mailtjes verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
Hm, nou als er nu al zoveel gedoe is zonder dat jullie elkaar uberhaupt in levende lijve hebben gezien, vind ik dat vrij veel zeggen. Zonde van je energie dus.
Alle reacties Link kopieren
Oei als de problemen al beginnen voordat je elkaar uberhaupt gezien hebt dan zou ik mooi nooit meer contact opnemen met die knakker. Hij klinkt me erg onstabiel in de oren. Of hij heeft inderdaad al een vriendinnetje, ik zou hoe dan ook even een tijdje niks van me laten horen en dan daarna weer zien. Ondertussen natuurlijk jouw lijntjes wel blijven uitgooien he? :)
Alle reacties Link kopieren
Gevoel versus verstand.................vraag eens of die vroeger vaak hier rondhing ?!



:)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem medegedeeld dat ik het contact wil beeindigen.

Zijn reactie was : Ik denk dat mn gevoel weg gegaan is na alle dingen die zijn gebeurd.Ik spreek je later deze week wel



Ik heb er een mail achteraan gegooid :



GEVOEL kan je pas krijgen als je iemand in t echt heb gezien..

enige wat je nu kan hebben is het IDEE

dat je iemand leuk en aardig LIJKT !!




Niet meer dan dat , geen idee wat jij je allemaal in je hoofd hebt gehaald.. Maar t lijkt erop dat je onwijs verliefd bent geworden op iemand (mij dus)die je dus totaal (nog) niet kent.

We zitten in een kennismakingsfase, je kan niet verliefd worden op iemands stem of op iemands foto's !!!

Nogal logisch dat het dan qua gevoel versus verstand niet op 1lijn zit.

Gelukkig heeft dat totaal niets met mij te maken maar met hoe jij tegen een datingsite en het daten aankijkt.

Zie het als een vriendschappelijk iets , je raakt aan de praat , af en toe een meningsverschil/ discussie. Maar dat mag en kan omdat je elkaar niet kent en zo elkaar aftast.

Ik vind je leuk , grappig gezellig , humoristisch maar was alles BEHALVE verliefd. Natuurlijk had ik stiekum wel een bepaalde verwachting geschept , maar weet door mijn datingervaring ook dat t tijdens een date (wanneer je elkaar dus in t echt ziet) nog alle kanten op kan gaan. Zowel positief als negatief..



Maar goed dat we elkaar niet hebben ontmoet, want dan waren je gevoel en je verstand helemaal van slag geraakt. Als je mij namelijk live ziet dan had ik niet ingestaan voor de gevolgen...




Misschien heb ik dan weer teveel gezegd tegen hem , maar wilde hem even uit een droom helpen dat hij er dus blijkbaar veel verder in stond dan ik dat heb gedaan..

(en ja ik ben misschien geen keiharde tante zoals jullie die gelijk t contact verbreken) Vind het ergens ook nog een beetje zielig voor hem dat hij er al zo ver in stond en daardoor met zichzelf in de knoop kwam te zitten..
Alle reacties Link kopieren
Vleermuis; ik denk, dat jij er net zo ver in zit als hij. Waarom laat je het niet gewoon los? Waarom al deze energie? Je vindt het voor hem een beetje zielig, dat hij er al zo ver instond. Dan ben je toch zelf net zo'n beetje zielig? Jij zit ook met jezelf in de knoop, want je opent zelfs een topic op internet.



Ik ben dan misschien wél een bitch, maar sjesus, wat blaas je dit op zeg. 1,5 week mailen, volop smsen, etc. en er zo'n verhaal van maken. Ik begrijp er geen reet van, écht niet. Hij doet raar, maar jij net zo goed. Wat ken je hem nou? Helemaal níet. Je zit voor hem te denken, je denkt te weten wat hij voelt, je vult voor hem in, etc. Doe dat nou maar lekker voor jezelf, want voor een ander kún je simpelweg niet denken. Hij geeft je geen enkele duidelijkheid, hij doet vaag, dan denk je toch al bij jezelf; graag of geheel niet? Durf eens in de spiegel te kijken naar je eigen aandeel in deze.



En natuurlijk hoop ik, dat je een leuke vent treft die wél gewoon normaal doet en heus wel weet, dat je elkaar eerst wilt zien voordat je over allerlei gevoelens gaat nadenken.
Volgens mij had je die mail beter nar jezelf kunnen sturen en projecteer je daarin jouw gevoelens op hem.



mijn eerste reactie is dat gevoel en verstand bij deze man in de clinch liggen omdat zijn gevoel zei dat ie jouw el en goede veeg wilde geven en zijn verstand dat zijn wettige echtgenote/officiele partner dat niet zo tof zou vinden.



Zeker iemand die dates op het laatste moment afzegt Ik had er laatst ook zo een. 3x date gepland, 3x afgezegd en toen kreeg ik een sms: "Sorry ik woon samen en heb een kind, maar de sex is zo slecht..."
Alle reacties Link kopieren
Vleermuis, dit klinkt als een oude bekende van mij op rp! Begint zn naam met een B?
Alle reacties Link kopieren
CL2 je hebt ook gelijk , ik besef mij heel goed dat ik voor hem denk.. Iets om aan te werken voor mijzelf...



Kreng zijn hyves pagina liegt er niet om , hij is single.. Of er moeten 15 vrienden van hem liegen op zijn hyvespagina al 5 maanden lang ?



Moravia.. zijn naam begint niet met een B



Hij gaf aan in een mailtje vandaag dat hij erg gevoelig is soms zelfs overgevoelig. En sloot af met wat lieve woorden dat hij mij een leuke meid vind en dat hij vind dat het erg makkelijk met mij klikte



Ik heb niks meer terug gestuurd puur omdat ik niet weet hoe ik er op moet reageren
Alle reacties Link kopieren
Hoi Vleermuis,

Ik zou nu gewoon niets meer terug sturen. Sluit het voor jezelf af. Ook al is hij single. Probeer objectief te kijken naar het verloop van jullie contact. Nu al onduidelijkheid, nu al ja, nee, ja, nee, nu al zo moeilijk met zijn/jullie gevoelens. Voorzie je hiermee een leuke start van een eventuele relatie?



Het lijkt mij niets. Maar dat moet je natuurlijk voor jezelf bepalen. Ik zou het laten rusten. Komt er nog wat, dan zie je het wel verschijnen. Dan kun je altijd nog zien of je er iets mee wilt. Maar ik zou lekker verder rondkijken voor een leuke vent, die je wel gewoon wil leren kennen. Een vent waarmee je gewoon een afspraak maakt die doorgaat en dan maar zien of het klikt.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
CL2.. ik heb meerdere hengels uitstaan..

Heb contact met nog een leuke aardige jongen, en dat contact gaat veel soepeler.. Af en toe een smsje, en die smsjes gaan meestal gwoon over hoe mijn of zijn dag was en/of dat we elkaar een fijne (werk)dag toe wensen, msn gaan de gesprekken ook veel gemoedelijker gewoon relaxed..Niets pusherigs aan geen moeilijke dingen , geen smsjes/msn met *liefdesverklaringen kusjes en ik denk aan je*teksten..



Ergens blijf ik wel nieuwsgierig naar de gedachten van Nr 1.. Maar zoals jij ook al aangeeft, niets meer sturen...van hem af laten komen..En wat jij ook al zegt.. er is niet echt een leuke start meer.. het echt leuke en spontane wat we begin vorige week hadden is er niet meer..
Alle reacties Link kopieren
Dus toch liefdesverklaringen...???? Toen ik zei dat ik dat apart vond, zei je dat het zo niet zat.
Alle reacties Link kopieren
Zamirah .. MrDate nr 1 waar mijn openingstekst over gaat die stuurde mij liefdesverklaringen o.a Ik voel mij behoorlijk tot je aangetrokken terwijl hij mij nog nooit had gezien.. IK heb hem never ever dat soort berichten gestuurd(ik sloot wel smsjes af met X en mijn naam erachter maar dat doe ik ook naar vrienden en vriendinnen.. ).

Men zei hier ook dat hij geile berichten stuurde , dat is niet waar hij stuurde lieve smsjes heb geen 1 geil smsje of bericht van hem gezien*gelukkig*



En mrdatenr2: stuurt helemaal geen smsjes of mailtjes met dat ie veel aan mij denkt , of mij mist etc.. Die stuurt gewoon een leuk smsje met wat vragen o.a hoe mijn weekend was, of ik leuke dag heb ..
Alle reacties Link kopieren
Ah een mailtje van MrDate waar de openingstekst over gaat :



ik denk dat het allemaal, te snel te veel te heftig.

en idd benauwend, waar door het gevoel weg is gegaan!



Maar laat lekker gaan en sta niet stil bij mijn gezeur






Net wanneer ik niet meer met hem bezig was en allang weer andere leuke contacten heb opgedaan op RP...

Geen idee of ik er op moet reageren maar ergens zegt een stemmetje in mij:

- die jongen is vreselijk gekrenkt en daarom zo gevoelig

- die jongen spoort niet



iemand nog een andere versie ?
Alle reacties Link kopieren
- die jongen is een zeikert die snel op z'n teentjes getrapt is

- die jongen is een eersteklas aansteller

- die jongen maakt van een mug een olifant



Eén ding heeft ie wel gelijk in en daar zou ik ook maar gehoor aan geven:

lekker laten gaan en niet meer stil staan bij z'n gezeur!



Deleten Vleermuis, ook in je hoofd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven