Wie is er hier nou de egoist?

29-08-2014 23:26 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Knallende ruzie vanavond: morgen zijn er grote feesten in het dorp waar mijn vriend vandaan komt en we vlakbij wonen. Paar wkn geleden heb ik al oppas geregeld, hij wist nog niet zeker of hij wel wilde gaan.. Nu is ie vanavond gaan borrelen en nu is hij helemaal om "het hele dorp komt" en "het wordt het feest van de eeuw" en nu wil ie ineens vanaf 17h al gaan.. Mr we hebben een verjaardag van mijn neefje op 2u rijden en oppas vanaf 20h. Nu wil hij dus niet meer mee want dit is belangrijker. Ik heb aangegeven diep teleurgesteld te zijn omdat:

Het niet de eerste keer is en hij altijd op het laatste moment met wilde plannen komt en mij alles met de twee kinderen laat regelen

Mijn neefje onwijs teleurgesteld gaat zijn, die is idolaat van zijn oom en ziet m al zo weinig

Hij geen 20 meer is en ik het echt onzin vind dat als wij daar om half 9 zijn en hij tot het bittere einde door kan feesten en we zondagmiddag nog met de kinderen gaan dit ook prima zou moeten zijn..



Maar ik vraag me wel af of ik nou zo moeilijk doe of dat hij zon egoist is??

Graag jullie meningen.. Ga zo trouwens wel proberen te slapen, dus als ik niet meer reageer komt dat morgen.. Ik ga zeker alles teruglezen, dus take it away..
quote:Thordis schreef op 30 augustus 2014 @ 00:43:

[...]



Ik persoonlijk ben blij dat ik er al 10 jaar weg ben, maar dat is een ander verhaal. Zo te lezen wonen to en man nog vlakbij het dorp van herkomst van man. En ik weet echt wat een happening dat soort feesten is, maar kom op, het is niet het eind van de wereld als je daar gewoon op de tijd arriveert die je eerst in gedachten had.Jij bent blij dat je er weg bent. Ik mis het nog steeds. Ik was ook lid van 7 verenigingen. Als er een dorpsfeest is in mijn oude buurt, ga ik juist 2 uur vroeger. Nog eens rondlopen in het dorp. De plaats waar ik mijn eerste kus kreeg. De plaats waar we 's avonds naar de sterren gingen kijken. De plaats waar we fantaseerden over onze toekomst.
Hij was nog niet zeker of hij wilde gaan, tot hij hoorde dat het 'n soort reunie van jeugdvrienden zou worden. Logisch dat ie dan opeens om is en het vanaf het begin wil meemaken. Snap niet dat TO 'm dan toch aan zo'n stom verplicht nummertje wil houden wat vooral haarzelf aan gaat.
Ben het helemaal met je eens Thordis.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 augustus 2014 @ 00:49:

[...]





Zo kun je het ook zien. Of je stelt jezelf flexibeler op en laat dingen af en toe eens waaien. Als het nou echt zo belangrijk is voor hem. Hij heeft het gevoel dat ie heel veel mist als ie er niet bij is vanaf het begin. TO komt niet over alsof zij zoveel misloopt als hij zich niet aanpast aan de gewijzigde voorkeuren. Ze is alleen zo flexibel als een loden deur en waarom eigenlijk.Hij is minstens zo flexibel. Geen enkele compromis van to is goed. Alleen zijn eigen pasbedachte plan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 30 augustus 2014 @ 00:44:

[...]



Daarbij kiezen die mannen/vrouwen echt zelf hun partners en worden ze niet tegen hun zin gegijzeld ofzo.Neuh, maar die verrekte roze bril, hè.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Thordis schreef op 30 augustus 2014 @ 00:44:

[...]



Daarbij kiezen die mannen echt zelf hun partners en worden ze niet tegen hun zin gegijzeld ofzo.

Ik zeg toch juist dat dit niet de fout is van de vrouw. Dat mannen even erg zijn.



Ik snap jou ook wel hoor. En mijn partner is een man die graag "gegijzeld" wordt. Ik moet hem soms echt buiten gooien. Ieder mens is anders. Ik snap TO, maar ik snap haar vriend ook.
quote:elninjoo schreef op zaterdag 30 augustus 2014 00:49 Hij was nog niet zeker of hij wilde gaan, tot hij hoorde dat het 'n soort reunie van jeugdvrienden zou worden. Logisch dat ie dan opeens om is en het vanaf het begin wil meemaken. Snap niet dat TO 'm dan toch aan zo'n stom verplicht nummertje wil houden wat vooral haarzelf aan gaat.Is andersom toch precies hetzelfde
quote:Enn schreef op 30 augustus 2014 @ 00:45:

[...]





[...]



hier.Dank je! Blinde mol dat ik ben .
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo, 2 minuten geleden

Hij was nog niet zeker of hij wilde gaan, tot hij hoorde dat het 'n soort reunie van jeugdvrienden zou worden. Logisch dat ie dan opeens om is en het vanaf het begin wil meemaken. Snap niet dat TO 'm dan toch aan zo'n stom verplicht nummertje wil houden wat vooral haarzelf aan gaat.

Eens. Heel wat anders dan een verjaardag.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Thordis schreef op 30 augustus 2014 @ 00:50:

[...]



Hij is minstens zo flexibel. Geen enkele compromis van to is goed. Alleen zijn eigen pasbedachte plan.Het is toch ook niet compromiswaardig? Dat is gewoon partnerpesten als TO haar vriend wil dwingen om mee te gaan op haar familiebezoekje. Ze kan zichzelf natuurlijk wél van verplichte nummertjes richting zijn familie ontdoen.
quote:*lelie* schreef op 30 augustus 2014 @ 00:52:

[...]





Is andersom toch precies hetzelfdeVolgens mij hoeft TO van haar vriend heus niet mee naar dat feest. Hij vermaakt zich daar wel met z'n jeugdvrienden. En waarschijnlijk nog beter als hij niet op z'n vriendin hoeft te letten, maar gewoon ouwe jongens krentenbrood kan zijn met zijn maten.
quote:Ismene schreef op 30 augustus 2014 @ 00:51:

[...]



Ik zeg toch juist dat dit niet de fout is van de vrouw. Dat mannen even erg zijn.



Ik snap jou ook wel hoor. En mijn partner is een man die graag "gegijzeld" wordt. Ik moet hem soms echt buiten gooien. Ieder mens is anders. Ik snap TO, maar ik snap haar vriend ook.

Zowel ik als mijn man snappen de vriend niet. En echt niet omdat we alles samen doen, we gaan vaker wel dan niet apart uit, vrijwel alles is bespreekbaar, maar dan wel graag een beetje rekening met elkaar houden.



Was die verjaardag om de hoek geweest dan had ik het ook echt geen punt gevonden. Veel plezier, neefje zie je volgende week wel weer en ik red me wel. Maar twee uur heen en twee uur terug in de auto met kleine kinderen is best een opgave. En dan nog een verjaardag daartussen en bij thuiskomst in je eentje twee kinderen in bed werken en te eten geven, ze heeft het over 'voeden' dus dat maakt dat ik denk dat het jonge kinderen zijn. Dat is best pittig en als ik dat alleen zou moeten doen zou ik passen. To zou het samen doen maar hij onttrekt zich op het laatste moment dus staat ze er alleen voor.

Ze zouden dat samen doen, wat het nog een flinke rit maakt voor een dagje op en neer, maar wel te doen.

Dát vind ik het oneerlijke eraan. Neefje zullen ze dus ook niet gek veel zien, met die afstanden, dat speelt ook mee.

En hij staat niet open voor een compromis. Van 'ik weet niet of ik ga' naar 'ik ga en zoek het uit met de rest'.
quote:Thordis schreef op 30 augustus 2014 @ 00:57:

[...]



Zowel ik als mijn man snappen de vriend niet. En echt niet omdat we alles samen doen, we gaan vaker wel dan niet apart uit, vrijwel alles is bespreekbaar, maar dan wel graag een beetje rekening met elkaar houden.



Was die verjaardag om de hoek geweest dan had ik het ook echt geen punt gevonden. Veel plezier, neefje zie je volgende week wel weer en ik red me wel. Maar twee uur heen en twee uur terug in de auto met kleine kinderen is best een opgave. En dan nog een verjaardag daartussen en bij thuiskomst in je eentje twee kinderen in bed werken en te eten geven, ze heeft het over 'voeden' dus dat maakt dat ik denk dat het jonge kinderen zijn. Dat is best pittig en als ik dat alleen zou moeten doen zou ik passen. To zou het samen doen maar hij onttrekt zich op het laatste moment dus staat ze er alleen voor.

Ze zouden dat samen doen, wat het nog een flinke rit maakt voor een dagje op en neer, maar wel te doen.

Dát vind ik het oneerlijke eraan. Neefje zullen ze dus ook niet gek veel zien, met die afstanden, dat speelt ook mee.

En hij staat niet open voor een compromis. Van 'ik weet niet of ik ga' naar 'ik ga en zoek het uit met de rest'.Als TO geen trek had in haar kind op sleeptouw nemen had ze wel voor de hele dag 'n oppas geregeld zodat ze haar handen vrij had tijdens familiebezoek. Lijkt me dat je 'n klein kind er ook geen plezier mee doet een halve dag in de auto te moeten zitten tenslotte. En als het gaat om sibling en neefje zien, dan kan ze beter op 'n dag gaan als het er geen massabijeenkomst is waardoor kinderen over de rel zijn en je met de volwassenen ook geen normaal gesprek kunt voeren.
quote:Thordis schreef op 30 augustus 2014 @ 00:46:

[...]



Paar wkn geleden heb ik al oppas geregeld, hij wist nog niet zeker of hij wel wilde gaan.



Staat in de op. Zo belangrijk vond hij dat feest niet. Hij had niets geregeld, wist niet of hij wel wilde en een afspraak gemaakt over die verjaardag. En dan is het de avond vooraf opeens hét feest en moet alles anders en TO mag het uitzoeken.



Heb jij kleine kinderen?Nee, maar het feit dat ik kinderen heb of niet maakt de verjaardag van mijn neefje niet belangrijker. Mijn partner heeft een eigen zaak. Ik heb ook een druk leven. We zien elkaar in de week niet (en dat terwijl we samen wonen). Ik heb liever 5 uur zijn onverdeelde aandacht, dan een hele week maar halve aandacht.
quote:elninjoo schreef op zaterdag 30 augustus 2014 00:54 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="*lelie* in "Wie is er hier nou de egoist?"" class="messagelink">*lelie* schreef op 30 augustus 2014 @ 00:52</a>:</b>

[...]





Is andersom toch precies hetzelfde</div></blockquote>Volgens mij hoeft TO van haar vriend heus niet mee naar dat feest. Hij vermaakt zich daar wel met z'n jeugdvrienden. En waarschijnlijk nog beter als hij niet op z'n vriendin hoeft te letten, maar gewoon ouwe jongens krentenbrood kan zijn met zijn maten.



Dan denkt hij toch alleen aan z'n eigen kop.

Wij gaan net zo makkelijk samen als alleen op pad. Maar als de een het fijn vind dat de ander ergens bij is doen we dat of geven het meteen aan. Hij kan toch gewoon gaan feesten alleen iets later. Ik liet hem gaan hoor maar de eerste beste keer dat het andersom is kan ie ook de kolere krijgen dan.
Alle reacties Link kopieren
nien, niet alle kinderen hebben een hekel aan autorijden.

en je weet ook niet of het een massa bijeenkomst wordt.



erger dan een dorpsfeest kan zo,n verjaardag nooit zijn, lijkt mij.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 30 augustus 2014 @ 01:11:

nien, niet alle kinderen hebben een hekel aan autorijden.

en je weet ook niet of het een massa bijeenkomst wordt.



erger dan een dorpsfeest kan zo,n verjaardag nooit zijn, lijkt mij.Ik vind dorpsfeesten heel leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 30 augustus 2014 @ 01:19[/message]:

[...]



Ik vind dorpsfeesten heel leuk



ik ben een paar keer met verschillende mensen naar dorpsfeesten geweest.

was overal hetzelfde, iedereen bezopen, veel ruzie en huilende meiden/vrouwen omdat de partner ergens had staan zoenen met een ex.



de laatste keer dat ik meeging was met een single vriendin. die wilde daar een bekende versieren.

toen heb ik eerst maar een joint gerookt, dan is het nog enigszins te doen.
wij slapen nooit.
quote:*lelie* schreef op 30 augustus 2014 @ 01:11:

[...]





Dan denkt hij toch alleen aan z'n eigen kop.

Wij gaan net zo makkelijk samen als alleen op pad. Maar als de een het fijn vind dat de ander ergens bij is doen we dat of geven het meteen aan. Hij kan toch gewoon gaan feesten alleen iets later. Ik liet hem gaan hoor maar de eerste beste keer dat het andersom is kan ie ook de kolere krijgen dan.

Wellicht vindt ie dat helemaal prima en hoeft hij niet zo nodig zo'n zwaan kleef aan mee als hij naar zijn vrienden of familie gaat.



Verder heb ik hier al vaker geschreven dat later aanhaken op zo'n feest niet leuk is. De anderen zijn dan al helemaal in de stemming en hij is gebroken na zo'n dag familieverplichting en kindergejengel.
quote:valentinamaria schreef op 30 augustus 2014 @ 01:11:

nien, niet alle kinderen hebben een hekel aan autorijden.

en je weet ook niet of het een massa bijeenkomst wordt.



erger dan een dorpsfeest kan zo,n verjaardag nooit zijn, lijkt mij.Erger dan 'n kinderverjaardag kan 'n dorpsfeest nooit zijn
quote:valentinamaria schreef op 30 augustus 2014 @ 01:23:

[...]





ik ben een paar keer met verschillende mensen naar dorpsfeesten geweest.

was overal hetzelfde, iedereen bezopen, veel ruzie en huilende meiden/vrouwen omdat de partner ergens had staan zoenen met een ex.



de laatste keer dat ik meeging was met een single vriendin. die wilde daar een bekende versieren.

toen heb ik eerst maar een joint gerookt, dan is het nog enigszins te doen.Geen drama bij ons, maar liefde, vriendschap en nostalgie.
Alle reacties Link kopieren
nostalgie is al niks.
wij slapen nooit.
quote:elninjoo schreef op zaterdag 30 augustus 2014 01:25 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="*lelie* in "Wie is er hier nou de egoist?"" class="messagelink">*lelie* schreef op 30 augustus 2014 @ 01:11</a>:</b>

[...]





Dan denkt hij toch alleen aan z'n eigen kop.

Wij gaan net zo makkelijk samen als alleen op pad. Maar als de een het fijn vind dat de ander ergens bij is doen we dat of geven het meteen aan. Hij kan toch gewoon gaan feesten alleen iets later. Ik liet hem gaan hoor maar de eerste beste keer dat het andersom is kan ie ook de kolere krijgen dan.</div></blockquote>

Wellicht vindt ie dat helemaal prima en hoeft hij niet zo nodig zo'n zwaan kleef aan mee als hij naar zijn vrienden of familie gaat.



Verder heb ik hier al vaker geschreven dat later aanhaken op zo'n feest niet leuk is. De anderen zijn dan al helemaal in de stemming en hij is gebroken na zo'n dag familieverplichting en kindergejengel. Wat een onzin. Als er nu echt een keuze gemaakt moest worden vind ik het nog anders. Maar het kan toch beide dus moet ie gewoon niet mauwen.
Ik denk niet dat we het er vanavond over eens worden .
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 30 augustus 2014 @ 00:33:

[...]



Ik ken zulke dorpsfeesten en ja, ik weet hoe dat werkt. Maar ik snap gewoon niet dat het bij iemand opkomt om zijn partner te laten stikken, alleen 4 uur in een auto te laten zitten en een verjaardag te laten doen alleen omdat hij 3 uur eerder naar zo'n feest wil.



Het is een volwassen vent met een gezin. Had hij 2 weken of zelfs een week vooraf gezegd dat hij wilde gaan en vanaf 17.00 dan had to daar iets mee gekund. Dit is slap en onvolwassen. En een compromis is niet mogelijk. To heeft voorgesteld om 18.00 terug te zijn van de verjaardag, heeft geregeld dat ze eerder weg konden en zelfs dat is niet goed genoeg. Nou sorry, maar dan ben je echt een kleuter in mijn ogen.

Precies.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven