Zie ik spoken door eigen onzekerheid?

26-06-2016 20:02 1077 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik hier mijn verhaal neergezet. Wegens anonimiteit heb ik de intro verwijderd enige tijd terug.

Korte samenvatting; ik was zwanger, oudcollega van man plaatste een uitdagende foto als reactie op zijn (totaal niet uitdagende) status op fb, ik ben gaan speuren en kreeg een naar gevoel. Hem ermee geconfronteerd maar hij had voor alles een logische verklaring. Althans voor hem heel logisch, voor mij nog steeds beetje dubieus.

Maar goed, ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven: het verweten aan zwangerschapshormonen en zijn onwetendheid en besloten hem te vertrouwen.



Nu zit ik toch weer met een dilemma en vraag me af wat ik hiermee moet.



Hij heeft een nieuwe baan.

Vorig weekend zaten we in de auto met kinderen en moest ik wederzijdse kennis appen,vroeg of dat even met zijn telefoon kon (mijne lag achterin). Ik weet niet meer waarom maar hij legde de telefoon even op zijn schoot (hadden geparkeerd) en toen hij zijn app opende zag ik dat hij had geappt met een vrouw waarvan ik vermoed dat ze een collega is.

Ondanks voorgaande info vond ik dat niet vreemd, hij mag gerust appen met vrouwelijke collega's. Hij rommelde iets met zijn telefoon en zei opeens: ach ik kan net zo goed zelf even appen nu.

Toen hij weer de app opende zag ik dat hij het gesprek had verwijderd. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik spoken zie, misschien de naam niet goed gezien,of vergist want de eerste letters lijken op die van een vriend etc.

Toen ik vanmorgen op fb keek had deze collega (een geheel onschuldige!) reactie op hem gegeven. Nog steeds prima, maar ik heb het dus toch goed gezien, de naam 'bestaat' wel degelijk in zijn kennissenkring.

Voor de duidelijkheid: het wantrouwen komt voort uit het vermoeden van het wissen van het gesprek, als het gesprek er nog gewoon in had gestaan was ik niet ongerust geweest.

Maar goed, het gelaten voor wat het was, we gingen immers een weekend weg en ik zal wel spoken zien.



De afgelopen dagen hebben we ruzie, de kinderen vragen veel negatieve aandacht,we zijn moe en zien elkaar weinig. Hij wil dat ik meer aandacht heb voor hem, en voor ons samen. Maar ik vind dat hij daar de afgelopen dagen weinig moeite voor deed nadat hij een feestje met collega's heeft gehad, anderhalf later thuis kwam midden in de nacht omdat hij was verdwaald (dit trek ik niet echt in twijfel) maar onze enige vrije avond samen dan wel om 20.00 in bed ligt en ik alleen op de bank.

Ik ben vandaag erg boos, boos om alles, boos om niets. Ik weet niet zo goed of het onderliggende probleem eigenlijk mijn wantrouwen is. En ligt dat wantrouwen bij mij? Ik ben erg onzeker over mijn uiterlijk na mijn zwangerschappen.

Moet ik dit voorval (WEER) gaan aankaarten? Ik vrees dat hij alles zal ontkennen en ik me weer een muts voel. En ik wil ook niet voor ongemakkelijke situaties gaan zorgen bij een bedrijfsfeestje..



Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ligt het probleem erin dat jullie vorige vertrouwensbreuk niet goed is herstelt. Dit heeft er volgens mee te maken dat hij jou daarin niet serieus heeft genomen. Het blijkt uit alles wat je schrijft dat je hem sindsdien vertrouwt op wilskracht en niet vanzelf.



Ik denk dat de enige mogelijkheid dan is om het vorige voorval opnieuw te bespreken. In eerste instantie niet op inhoudt maar op de communicatie erover en dat jij je weggezet voelde. Je kunt hem dan vragen nog eens naar jouw perceptie te luisteren. Hij kan dan jouw verhaal herhalen zodat je weet dat hij je begrepen heeft en hij kan je vertellen dat hij begrijpt dat dit je gekwetst heeft. Misschien dat hij nog missende puzzelstukjes kan toevoegen maar ik zou er niet op rekenen. Waarschijnlijk weet hij van veel dingen niet meer precies hoe het ging. Daar gaat het ook niet om, het gaat erom dat hij jouw gevoel serieus neemt.
Het is zoals het is
quote:Youk79 schreef op 26 juni 2016 @ 22:02:

Volgens mij ligt het probleem erin dat jullie vorige vertrouwensbreuk niet goed is herstelt. Dit heeft er volgens mee te maken dat hij jou daarin niet serieus heeft genomen. Het blijkt uit alles wat je schrijft dat je hem sindsdien vertrouwt op wilskracht en niet vanzelf.



Ik denk dat de enige mogelijkheid dan is om het vorige voorval opnieuw te bespreken. In eerste instantie niet op inhoudt maar op de communicatie erover en dat jij je weggezet voelde. Je kunt hem dan vragen nog eens naar jouw perceptie te luisteren. Hij kan dan jouw verhaal herhalen zodat je weet dat hij je begrepen heeft en hij kan je vertellen dat hij begrijpt dat dit je gekwetst heeft. Misschien dat hij nog missende puzzelstukjes kan toevoegen maar ik zou er niet op rekenen. Waarschijnlijk weet hij van veel dingen niet meer precies hoe het ging. Daar gaat het ook niet om, het gaat erom dat hij jouw gevoel serieus neemt.Precies dit! En je dan niet laten misleiden/afschrikken door dingen als "vertrouw je me niet??" "Ik snap niet dat je zo over me denkt" "daar kwets je me heel erg mee" want dat kan heel goed manipulatie zijn. En als je hem dan echt "kwetst" dan is dat maar even zo en daar komt hij dan wel overheen. Zoals jij je nu voelt kan ook niet. Geef dan aan dat jij ook gekwetst bent door zijn gedrag!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met je eens dat in zijn telefoon kijken een optie zou zijn, hoewel hij dat natuurlijk wel zou kunnen ontdekken door te zien wanneer ik online was. Eigenlijk wil ik me ook niet verlagen tot zoiets, maar denk ook wel eens, heel wat vrouwen die belazerd zijn waren er anders nooit achter gekomen.

Ik denk overigens niet dat mijn vriend vreemdgaat, vraag me wel eens af wat voor signalen hij bij andere vrouwen af geeft.

Zoals ik al zei: zoiets vind ik spelen met vuur, en dan kun je je op den duur branden.

Als ik naar mezelf kijk: er zal niemand een signaal van mij krijgen dat ik beschikbaar ben, ik ben overal open over mijn relatiestatus en straal uit dat ik gelukkig ben met hem.

Dat deed hij vroeger ook maar ik kom toch weer terug op de vorige situatie,dat heeft me ontzettend van mijn stuk gebracht. En als ik nu merk dat hij gesprekken wist en de reactie van haar zie op fb denk ik; oh gaan we weer! Ik heb hier geen trek in! Waarom wis je zoiets?

Ik merk overigens door dit topic te openen hoeveel mij die vorige situatie heeft gekwetst.
Alle reacties Link kopieren
Haha blijkbaar komen we redelijk tot dezelfde conclusie!
Alle reacties Link kopieren
Ha ha ha, ja ik zie het. Kan me je topic ook nog herinneren. Tijd voor een goed gesprek dus?
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
[quote]Youk79 schreef op 26 juni 2016 @ 22:02:

Volgens mij ligt het probleem erin dat jullie vorige vertrouwensbreuk niet goed is herstelt. Dit heeft er volgens mee te maken dat hij jou daarin niet serieus heeft genomen. Het blijkt uit alles wat je schrijft dat je hem sindsdien vertrouwt op wilskracht en niet vanzelf.



Ik vind je laatste zin erg treffend, denk dat dat absoluut 100% waar is!
Alle reacties Link kopieren
Vannacht was een van de kinderen onrustig, en hij ging bij ons kind op de slaapkamer liggen. Nam om 4.00 zijn telefoon mee en heeft als ik whatapp mag geloven ook zijn whatapp gecheckt.



Dus, ik neig nu naar controle van zijn telefoon voordat ik het gesprek aan ga????
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 27 juni 2016 @ 14:47:

Vannacht was een van de kinderen onrustig, en hij ging bij ons kind op de slaapkamer liggen. Nam om 4.00 zijn telefoon mee en heeft als ik whatapp mag geloven ook zijn whatapp gecheckt.



Dus, ik neig nu naar controle van zijn telefoon voordat ik het gesprek aan ga????Ik zou hem nog één kans geven om het zelf te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Lastig lastig...ik ben bang dat ik hem dan de kans geef alsnog alles snel te wissen.

Hoewel ik ook echt baal dat ik moet overwegen in die telefoon te kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 27 juni 2016 @ 16:00:

Lastig lastig...ik ben bang dat ik hem dan de kans geef alsnog alles snel te wissen.

Hoewel ik ook echt baal dat ik moet overwegen in die telefoon te kijken.Je zet je relatie toch niet zo snel op het spel als je twijfelt over wat hij uitspookt? Geef hem nog een kans om het te vertellen. Doet hij dit niet en blijft hij vaag en stiekem doen dan kan je dat altijd nog doen.
quote:pluisje26 schreef op 27 juni 2016 @ 16:11:

[...]





Je zet je relatie toch niet zo snel op het spel als je twijfelt over wat hij uitspookt? Geef hem nog een kans om het te vertellen. Doet hij dit niet en blijft hij vaag en stiekem doen dan kan je dat altijd nog doen.Ja of hij ziet de "achterdocht" als een teken dat hij voorzichtiger moet zijn en wist alles ed..
Alle reacties Link kopieren
Ik open ook wel eens op de meest rare tijden whatsapp. Ook als ik geen berichtjes heb. Dus dat hoeft niet direct wat te betekenen. Of hij zit in allerlei groepsapps waar 24/7 wel dingen in geplaatst worden. Soms lijken dingen meer dan ze zijn, wil ik eigenlijk vooral zeggen. Ga het gesprek aan over je gevoel...daar kan niet over gediscussieerd worden
Alle reacties Link kopieren
En wijzer geworden TO?

Heb je gepraat
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zijn tel checken. Dan heb je zekerheid. Of je vindt niks, en dan ben je gerust gesteld. Of je vindt wel wat, en dan weet je het tenminste zeker. Snap überhaupt niet dat je vorig jaar niet gecheckt hebt. Die onzekerheid is slopend.
Alle reacties Link kopieren
ik zou ook zijn tel checken, is hij de baas in huis of is jullie relatie gelijkwaardig?

Het komt een beetje over alsof je achter hem aanloopt, forgif me if im wrong..
Alle reacties Link kopieren
Net of het ook zo'n misdaad is om zijn tel te checken. Zo erg is dat toch ook weer niet? Netjes is het niet, maar lekker boeiend. Nu voel jij je al tijden onzeker en twijfel je over zijn eerlijkheid. Met een simpele check kan je erachter komen (had je echt destijds ook moeten doen!). Als je niks vind, kan je het misschien gaan loslaten. En als hij er dan achter komt dat jij gecheckt hebt: ach geen man overboord toch. Iemand die niks te verbergen heeft zal je dit al snel vergeven.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je ook de Whats app geschiedenis terug halen, ik zou dat eens Googlen als ik jou was en ik zou dan echt wel even zijn telefoon doorspitten! Dan weet je het maar zeker, dit is toch ook niks
Geniet van het leven!
Alle reacties Link kopieren
Dit probleem heeft even geen prioriteit gehad door omstandigheden. Kan er ivm herkenbaarheid niet op ingaan.



Ik heb geprobeerd een tijdje geleden om zijn telefoon te checken, dit was een hele opgave. Ik wilde kijken als hij onze kinderen in bad doet, viel me op dat hij zijn tel mee nam naar boven. Dat kan, hoewel ik niet weet waarom maar goed. Ik heb me blauw gezocht,nergens zijn telefoon te vinden.

Uiteindelijk toch op een goed moment te pakken kunnen krijgen, ik zag zo snel niks bijzonders. Geprobeerd het te laten rusten. Wel besproken dat we wat meer tijd voor elkaar moet maken,dit was een goed gesprek.

Vorige week viel het me op dat hij de telefoon ten alle tijde bij zich heeft,of dat ding is werkelijk onvindbaar.

Gaat hij s morgens onder de douche,neemt ie hem mee. Naar de wc? Neemt hem mee. Ik heb hem beetje voor het blok gezet, toen we weggingen gevraagd of ik zijn telefoon mocht lenen,mijne lag thuis. Hij pakt zijn telefoon, gaat eerst van alles doen waarop ik vraag; Jee wat doe je geheimzinnig? Wat ben je druk? Je kunt toch gewoon even je telefoon geven? Hij gaf aan dat hij net een foto wilde sturen in een groepapp waar ik ook in zit, maar dat zijn tel nu vast liep. Vreemd want hij was niet bezig met zijn tel toen ik erom vroeg en ik heb later ook geen foto gezien.

Omdat ik kan zien wanneer hij online is, zie ik dat hij op dat moment w app heeft geopend. Dit doet hij om de paar minuten. Ik kon me 1 persoon bedenken waarmee hij op dat soort tijdstippen appt, dus niet meteen paniek. Maar toen ik vroeg hoe het met degene ging, heeft hij die al dagen niet gesproken want die zit momenteel ergens zonder internet.



Vannacht toen hij naar ons kindje moest in w app gekeken, mijn naam stond bovenaan. Wat volgens mij vreemd is want hij heeft minimaal 10 keer na onze laatste appjes zijn w app geopend. En dat doe je toch niet als je niks verzend en ontvangt lijkt me?

Nou ben ik niet erg van de ict maar dit is toch vreemd? Ik heb het idee dat als ik ga slapen,hij snel op de wc een gesprek helemaal wist zodat als zijn telefoon wel een keer bereikbaar is voor me,ik niets zie.

Ik wil niet paranoïde zijn, maar mijn gevoel zegt dat er iets echt niet klopt.

Of werkt w app niet zoals ik denk? Ben ik gek?



Ik wil hem aan de ene kant ernaar vragen,maar weet dat ik te horen krijg dat er niets is en ik spoken zie. Wat heb ik daar aan denk ik dan?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk ts. Er speelt iets. Dit gedrag is zo passend en zo doorzichtig. Telefoon altijd meenemen is nergens voor nodig. Hij.maakt zich erg verdacht. Ik herinner nog je vorige topic en blijf erbij. Hij verbergt iets! Toen werd hij woedend lag te pruilen als een kind...
Alle reacties Link kopieren
Dovemansoortje; onze relatie is zeker gelijkwaardig, en ook al zou je dat misschien niet uit dit verhaal halen,ik ben ook niet iemand die over zich heen laat lopen.

Ik ben soms misschien wel iets te bang om het in dit soort situaties fout te hebben en daardoor kwaad aan te richten.



Appelienex: daar heb ik ook spijt van,ik had toen moeten checken,dan had ik meer duidelijkheid gehad.



Wat betreft de w app geschiedenis terug halen, daar moet ik even over denken..is volgens mij zichtbaar en best lastig. Wil ik dat doen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie Louise, ik moest ook terugdenken aan zijn reactie van toen.

Als hij dat nu weer zou doen zou ik werkelijk waar giftig worden, ik ben toch niet gek dat ik dit vreemd vind? Waarom ben je constant online als je volgens je gesprekken met niemand communiceert?
Je moet het gewoon opengooien. Je voelt het toch als er iets mis is? Je hebt ook 'bewijs', hij gedraagt zich vreemd door zijn telefoon ineens overal mee naar toe te slepen en niet meteen te geven zodra je er om vraagt omdat ie nog wat moet wissen.



Toen ik hetzelfde ooit meemaakte en ook dacht dat ik gek werd en dat het aan mij lag, was er ECHT een andere vrouw. Vertrouw op je intuitie.
Alle reacties Link kopieren
Lieve ts. Je hebt gelijk. Laat je niet gek.maken. als er niks was zou die telefoon niet overal.mee naar toe gaan. Normale mensen laten hem gewoon op tafel Liggen. Dit is klassiek gedrag. Heb je zijn computer al gecheckt? Deze man heeft een dubbelleven. Hij zou je vertrouwen.moeten geven maar ws draait hij het weer om dalijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad opeens zijn telefoon 'eisen'. Direct, zonder dat hij ook maar 1 toets aanraakt.

Dit is verdacht gedrag.

Heeft hij een code erop gezet, of veranderd?



Er schijnt een manier te zijn om whatsapp mee te kunnen lezen op je computer? Daar heb ik hier op viva eens iets over gelezen. Een soort schaduw-whatsapp.

Dat zijn verregaande acties hoor.

Ik zou eerst gewoon vragen of je in zijn telefoon mag kijken. Per direct.

Zo niet: waarom niet? Heb je wat te verbergen?
quote:s-a-r-kast schreef op 18 juli 2016 @ 10:12:

Er schijnt een manier te zijn om whatsapp mee te kunnen lezen op je computer? Daar heb ik hier op viva eens iets over gelezen. Een soort schaduw-whatsapp.

Dat zijn verregaande acties hoor.

Als je whatsapp op je laptop/computer hebt geïnstalleerd is dat heel makkelijk! Ik vergeet het altijd af te sluiten thuis, dus als iemand zou willen kan hij/zij alles lezen, maar goed ik heb niets te verbergen en mijn man heeft er geen interesse in. Iets in mij zegt dat jouw man er wel voor zou zorgen dat hij zichzelf uitlogt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven