Zou mijn vriend vreemdgaan?

25-07-2016 03:46 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Int het verleden ben ik vaak de dupe geweest van overspel.

Nu heb ik een vriend, lat-relatie, die soms laat op de avond doordeweeks weggaat. Nu slaap ik er doordeweeks niet want hij wil persé vroeg op bed. Maar we wonen in dezelfde straat, vandaar dat ik dat weet.

En het is echt zo'n buurt waar iedereen op elkaar let.

Ik heb hem wel eens vaker gevraagd waar hij dan heen gaat, maar ik krijg dan geen reactie of het antwoord dat ie me "nergens verantwoording voor hoeft af te leggen".

Of dat het mij niet betreft of aangaat. Ik vind dit nogal vreemd.

Waarom die geheimzinnigheid? Ik maak toch deel uit van hem?

Little white lies? Of heeft ie meer te verbergen? Zie ik spoken?



Ik weet dat jullie ook geen antwoorden hebben, maar ik hoor graag jullie mening.

En misschien tips ofzo.



Alvast bedankt!
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Waar heeft hij het dan drie kwartier over gehad tegen je?

Blijkbaar is hij bepaald gedrag goed zat?

Ik bedenk me altijd dat aan een verhaal op Viva ook een andere kant zit. Als ik lees bellen, WhatsApp en langs willen komen op één dag...? Teveel aanwezig, te pushy, vastklampen zodra hij vrijheid wil?



Ik denk écht dat jullie een heel ander idee hebben van een relatie en dat jij hem ergert en jezelf ontzettend verdriet doet door deze man vast te willen houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluttershy schreef op 26 juli 2016 @ 07:09:

Waar heeft hij het dan drie kwartier over gehad tegen je?

Blijkbaar is hij bepaald gedrag goed zat?

Ik bedenk me altijd dat aan een verhaal op Viva ook een andere kant zit. Als ik lees bellen, WhatsApp en langs willen komen op één dag...? Teveel aanwezig, te pushy, vastklampen zodra hij vrijheid wil?



Ik denk écht dat jullie een heel ander idee hebben van een relatie en dat jij hem ergert en jezelf ontzettend verdriet doet door deze man vast te willen houden.



Inderdaad dat ie er ff goed zat van was. Maar heb hem gevraagd wel duidelijk te zijn. We zouden praten, afspraken maken en niet direct zodra we elkaar zien, seks met elkaar hebben.

We zijn vorig jaar ook veel te snel van stapel gelopen. We kenden elkaar vaag van vroeger. Dus kenden elkaar eigenlijk amper. Ik kamp met depressie, schizo-affectiviteit, AAD, en heb een bipolaire stoornis. Ik heb eindelijk redelijk goede medicatie, en ben ook mede voor hem vaker in therapie gegaan (in eerste instantie voor mezelf natuurlijk) omdat hij alsmaar beweerde dat ik het probleem, de gekke was.

Maar hij triggert mij nogal eens dmv zijn ADHD, en wil absoluut geen medicatie of iets van therapie. Hij heeff ADHD en als anderen daar last van hebben, is dat niet zijn probleem; is zijn instelling.

Ook wil hij er vrij weinig van weten wat er in míjn hoofd omgaat. Ik heb me wel verdiept in ADHD, hopende dat ik er wat aan zou hebben. Maar volgens mij ist een 'geval apart'. Extreme moodswings heeft ie ook.



Ik ben hier naartoe doorverwezen om even mn verhaal kwijt te kunnen en stel dan ook zeer jullie reacties op prijs. Ik heb niet veel mensen om me heen waar ik dit mee kan bespreken. Vandaar ???? heb even behoefte aan een vorm van sociaaliteit.
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tasuya schreef op 26 juli 2016 @ 07:44:

[...]





Inderdaad dat ie er ff goed zat van was. Maar heb hem gevraagd wel duidelijk te zijn. We zouden praten, afspraken maken en niet direct zodra we elkaar zien, seks met elkaar hebben.

We zijn vorig jaar ook veel te snel van stapel gelopen. We kenden elkaar vaag van vroeger. Dus kenden elkaar eigenlijk amper. Ik kamp met depressie, schizo-affectiviteit, ADD, en heb een bipolaire stoornis. Ik heb eindelijk redelijk goede medicatie, en ben ook mede voor hem vaker in therapie gegaan (in eerste instantie voor mezelf natuurlijk) omdat hij alsmaar beweerde dat ik het probleem, de gekke was.

Maar hij triggert mij nogal eens dmv zijn ADHD, en wil absoluut geen medicatie of iets van therapie. Hij heeff ADHD en als anderen daar last van hebben, is dat niet zijn probleem; is zijn instelling.

Ook wil hij er vrij weinig van weten wat er in míjn hoofd omgaat. Ik heb me wel verdiept in ADHD, hopende dat ik er wat aan zou hebben. Maar volgens mij ist een 'geval apart'. Extreme moodswings heeft ie ook.



Ik ben hier naartoe doorverwezen om even mn verhaal kwijt te kunnen en stel dan ook zeer jullie reacties op prijs. Ik heb niet veel mensen om me heen waar ik dit mee kan bespreken. Vandaar ???? heb even behoefte aan een vorm van sociaaliteit.
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren
Tips geven heeft weinig zin als je toch je eigen plan trekt verder. Samen een flinke stoornis hebben op sociaal gebied wordt een kansloos hoofdstuk zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tasuya schreef op 26 juli 2016 @ 07:02:

[...]





Ik zou willen dat ik dat kon. Serieus. Maar ben te zwak, filantropisch of whatever ingesteld. Ik zou wat egoïstischer moeten zijn. Kom zelf nooit op de eerrste plek. Iemand daar nog goede tips voor? XD

Dat heeft niets met egoistisch te maken hoor.

Wat is er egoistisch aan je niet als een deurmat laten behandelen?



Overigens ben ik het wel met een van mijn voorgangers eens

Een verhaal heeft twee kanten

En bellen, smssen, willen langskomen op 1 dag klinkt inmijn ogen ook een beetje clingy



Als ik heb aangegeven dat ik dat niet wil, en de ander dramt door word ik ook pissig
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Jup.. het is nogal moeilijk en heftig. En nu wil ik niet hem de schuld geven, maar medicatie zou voor iedereen beter zijn. Ook tegen de drukte in zijn hoofd. De één noemt me gek, ik noem het in dit geval hoopvol.

Alleen moet hij dan wel de volgende stappen ondernemen.



En over dat zien en appen enzo... we wonen bij elkaar in de straat. Maar er komen nog wel eens mensen uit mijn 'donkere' verleden over de vloer die ik liever nooit meer zie. En ja, dat kan ie wel vaag zien als een vorm van controle.. of verantwoording. Wie zit er bij je? Terwijl dat niets met hem te maken heeft.
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren
Neem afstand, blijf vriendelijk maar neem echt afstand. Laat hem maar komen. Dat wil hij toch ook zo graag?



Hij mag eerst zn excuses aanbieden. Voor die tijd is hij niet welkom.



Als je dat nu niet volhoudt wordt t nooit wat. Ik heb n vergelijkbare lat (minder erg dan de jouwe) en als ik afstand neem (en dat is in het verleden zelfs maanden geweest) kwam ie altijd weer terug. Ben wel vriendelijk gebleven.



Komt ie niet, dan was je niet meer dan zn neukertje. Of loosdoos (mooi woord).
Alle reacties Link kopieren
quote:imogen75 schreef op 26 juli 2016 @ 08:35:

Neem afstand, blijf vriendelijk maar neem echt afstand. Laat hem maar komen. Dat wil hij toch ook zo graag?



Hij mag eerst zn excuses aanbieden. Voor die tijd is hij niet welkom.



Als je dat nu niet volhoudt wordt t nooit wat. Ik heb n vergelijkbare lat (minder erg dan de jouwe) en als ik afstand neem (en dat is in het verleden zelfs maanden geweest) kwam ie altijd weer terug. Ben wel vriendelijk gebleven.



Komt ie niet, dan was je niet meer dan zn neukertje. Of loosdoos (mooi woord).



Leuk is ie eh? "Loosdoos".. hahaha

Kijk.. hier heb ik wat aan. Dankjewel.

Wij zijn ook al eens bijna vier maand uit elkaar geweest.

En hij was inderdaad degene die terug kwam nadat ie eigenlijk nix van me hoorde. Ik liep zelfs een andere route met de honden.

Ik hoop alleen dat ie niet weer zolang wacht. Want het ging juist net zo goed. Maar dan gebeurt er iets, vaak iets onbenulligs.. en dan ist mis...



Nogmaals dankjewel.

Lieve groet



Verdere reacties zijn uiteraard welkom. Hart luchten is nooit verkeerd.
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren
Speltip nr 1; begin nooit een relatie met iemand uit de straat.



Daarnaast gaat dit never nooit niet werken als ik lees wat er allemaal mankeert aan jullie.

Ook denk ik dat hij drugs gebruikt, gezien zijn aso-gedrag.

Maar veel plezier met deze minkukel. Gaat gezellig worden in jullie straat...
Biertje?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Schulten-Frau schreef op 26 juli 2016 @ 09:02:

Speltip nr 1; begin nooit een relatie met iemand uit de straat.



Daarnaast gaat dit never nooit niet werken als ik lees wat er allemaal mankeert aan jullie.

Ook denk ik dat hij drugs gebruikt, gezien zijn aso-gedrag.

Maar veel plezier met deze minkukel. Gaat gezellig worden in jullie straat...





Kijk.. en dit soort reacties heb ik dus niets aan en raak ik van overstuur. Ook dit had wel iets vriendelijker gekund, nietwaar?

Of vat ik het nu totaal vereerd op?
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tasuya schreef op 26 juli 2016 @ 09:08:

[...]





Kijk.. en dit soort reacties heb ik dus niets aan en raak ik van overstuur. Ook dit had wel iets vriendelijker gekund, nietwaar?

Of vat ik het nu totaal vereerd op?

Sorry, leuker kan ik het niet maken, makkelijker ook niet.

Deze relatie is zo fout en destructief als wat. Dat je dat zelf niet inziet, joh.
Biertje?!
Welkom op het Viva forum



Waar sommige reacties niet altijd even aardig zijn en niet altijd in jouw straatje passen. Maar dat is waar je uiteindelijk hier voor op het forum komt: Voor de ongezouten meningen van anderen.



Meid, kijk goed naar jezelf waarom jij dit toelaat. Waarom mag hij jou zo als een deurmat behandelen? Neem deze tijd, waarin hij jou geblokkeerd heeft, voor jezelf om tot rust te komen en om te bedenken of dit is wat je echt wil. Zo ja: Dan zal je stevig in je schoenen moeten staan met deze meneer. En zal je heel veel van hem moeten pikken. En dat gaat je geheid een keer opbreken. Maar dan ben je waarschijnlijk al zo 'gebroken' dat je het niet eens meer ziet en het gelaten over je heen laat komen. Maar als dit niet is wat je wil: Neem dan nu maatregelen. Ga goed voor jezelf zorgen en laat hem gaan. Neem de tijd die jij nodig hebt en ga dan op zoek naar een leukere en lievere man. Dat verdien je. Het is mij nu ook gelukt. Ik heb een ongelofelijke lieverd



Maar in alle gevallen: Laat hem naar jou toekomen. Ga niet achter hem aan. Als hij weer contact met jou wil zal hij er wat voor moeten doen. Maar dan beslis jij en alleen jij wat je met dat contact gaat doen. Kom voor jezelf op! En ga meer van jezelf houden. Want dit is niet leuk en gaat in mijn mening ook niet meer leuk worden
Alle reacties Link kopieren
quote:Schulten-Frau schreef op 26 juli 2016 @ 09:14:

[...]



Sorry, leuker kan ik het niet maken, makkelijker ook niet.

Deze relatie is zo fout en destructief als wat. Dat je dat zelf niet inziet, joh.





Tjah, liefde maakt blind en zie al zo weinig met mn -5..

Hoe meer ik dit allemaal lees, denk ik ook "waar ben je in godsnaam mee bezig?"

Dit is geen gewoon gedrag en zo behoor je ook een ander niet te behandelen of zo behandeld laten worden

Wordt even goed doorbijten en sterk zijn.
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tasuya schreef op 26 juli 2016 @ 09:08:

[...]





Kijk.. en dit soort reacties heb ik dus niets aan en raak ik van overstuur. Ook dit had wel iets vriendelijker gekund, nietwaar?

Of vat ik het nu totaal vereerd op?



Ik weet niet of je op vriendelijke reacties zit te wachten of echt advies?

Of wat wij zouden doen in jouw geval? Ik zou het dus niet kunnen. Ik heb er ook een gehad die vond dat hij geen verantwoording hoefde af te leggen (want hij was man en ik maar een vrouw) en die relatie heeft niet zo erg lang geduurd. En ja, het is heel moeilijk om een relatie met iemand te beeindigen maar als het toch geen plezier geeft en alleen maar strijd dan hoefde het voor mij niet meer.

Ook dat blokkeren en niet reageren kon ik helemaal niks mee. Wat een machtsspelletje.



Succes met je beslissing.
Ik heb ook zo'n stel in de straat trouwens. Hij woont met z'n gezin in het ene deel van de straat, met haar parttime in het andere deel. Van dat gezin weet de laatste dus niets.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond langs gegaan om duidelijkheid te scheppen. Kwam vanalles tussen. Ik was een kwartier te laat. De kiddies zaten beneden en waren blij me te zien.

Vervolgens krijgt ie bezoek. (Ben ik ondertussen voor mn honden gaan zorgen.)



Kwam terug.. nix.. enige uitspraak die is blijven hangen is: "Ik maak hier de regels".

En ik altíjd alleen maar "ja en amen" zeggen? Geen inbreng of compromis? En dat alles weer aan mij lag. Hij zat de hele dag al op me te wachten, zei ie.

Ik wist van nix.



Paar dagen terug was hij heel anders. Lief, geen verwijten maken, of commentaar leveren, communiceren.. en dan is het fijn. Lekker tegen elkaar aanliggen enzovoorts.



Maar ik geloof dat ik nu bijna weet wat te doen.

Alleen nog even bedenken hoe ik het ga aanpakken.



Dank jullie wel voor jullie verhelderende meniningen en dergelijke hierop. Zelfs de minder "aardige" reacties hebben me toch ook echt wel aan het denken gezet. Dus ook bedankt daarvoor





Lieve groet
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Hij maakt de regels.....



Jij hebt allerlei psychische problemen, hij heeft er ook nog een stapeltje maar wil er vooral niets aan doen. Gevalletje "zo ben ik nu eenmaal".



Machtsspelletjes, blokkeren, preken, geen verantwoording af willen leggen. Tot nu toe heb ik nog niets gehoord wat ik aantrekkelijk zou vinden aan die man.



Hij is een lul en jij bent een deurmat. Maar hey, hij zal vast heel lief tegen je zijn als hij seks wil of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 03 augustus 2016 @ 06:07:

Hij maakt de regels.....



Jij hebt allerlei psychische problemen, hij heeft er ook nog een stapeltje maar wil er vooral niets aan doen. Gevalletje "zo ben ik nu eenmaal".



Machtsspelletjes, blokkeren, preken, geen verantwoording af willen leggen. Tot nu toe heb ik nog niets gehoord wat ik aantrekkelijk zou vinden aan die man.



Hij is een lul en jij bent een deurmat. Maar hey, hij zal vast heel lief tegen je zijn als hij seks wil of zo.





Nou.. dat laatste begin ik ook te geloven... en krijgt ie zn zin niet of ik kan het op dat moment ff niet vanwege pijn en even pauze wil.. wordt ie chagrijnig. En ist klaar. Gaat ie met zn rug naar me toe liggen en "slapen".



Ja.. ben denk ik gewoon zn persoonlijke loosdoos..

Pfff.. snap het zelf ook niet. Maar houd enorm van hem. Hij is niet alleen maar een klootzak.. altijd al wel een béétje.. echt een mannetje.



Maar dit is zoveel erger ineens. En alleen gericht naar mij. Want als er bezoek is en ik ben er.. is er niets aan de hand.. maar als ik dan alleen ben met m.. wordt er niet gezelliger op...
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren




Afscheid nemen van iemand waarvan je houdt/hebt gehouden is altijd lastig. Maar het gaat nu om jou. Jij bent het allerbelangrijkst en deze man is niet voor jou. Een relatie moet een aanvulling zijn in je leven, de kers op de taart. En dat is nu overduidelijk niet zo.


Of je neemt een liefdesbaby.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zitten in een patroon vast waar je echt niet uit gaat komen. Stop met deze destructieve relatie en vind jezelf terug.



Het boek : 'leven in je leven' wil ik je aanraden, hier staan terugkerende patronen in, de reden en de oorsprong. Samen met een goeie psycholoog en dit boek heb ik mijn patroon doorbroken en gezondere patronen aangeleerd en daar horen dit soort destructieve relaties niet meer bij!
Alle reacties Link kopieren
quote:Watson schreef op 03 augustus 2016 @ 09:47:





Afscheid nemen van iemand waarvan je houdt/hebt gehouden is altijd lastig. Maar het gaat nu om jou. Jij bent het allerbelangrijkst en deze man is niet voor jou. Een relatie moet een aanvulling zijn in je leven, de kers op de taart. En dat is nu overduidelijk niet zo.





Helemaal mee eens. Maar het is his way or the highway. Maar ik ga nu mn eigen weg inslaan.

Wie weet komt er ooit nog wat leuks op mn pad, al heb ik eerst wel eventjes genoeg van.
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 03 augustus 2016 @ 10:22:



Of je neemt een liefdesbaby.





Geen polonaise aan mijn lijf..

En heb weinig met die poepmachines..

Vind ze wel schattig enzo..

Maar zodra de 3K's om de hoek komen kijken: (Krijsen, Kotsen en Kakken), geef ik het liever terug aan de moeder.. hahaha..



sowieso..

Met al die psychische aandoeningen..

Kan en mag ik een kind niet aandoen, ook veel erfelijke factoren. Daarom ben ik ook zo dol op zijn kiddies.

Ik was niet de grote boze stiefmoeder, maar ze noemden me altijd "bonus-mama". Vond ik zo lief!



Ik hou jullie op de hoogte. Al is het alleen al voor mezelf om mn verhaal kwijt te kunnen. Ben dan ook behoorlijk geisoleerd qua communiceren en contacten.



Dus reacties altijd welkom. Voornamelijk.. hoe breng ik het? Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?





Xx
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren
quote:pleats schreef op 03 augustus 2016 @ 11:45:

Jullie zitten in een patroon vast waar je echt niet uit gaat komen. Stop met deze destructieve relatie en vind jezelf terug.



Het boek : 'leven in je leven' wil ik je aanraden, hier staan terugkerende patronen in, de reden en de oorsprong. Samen met een goeie psycholoog en dit boek heb ik mijn patroon doorbroken en gezondere patronen aangeleerd en daar horen dit soort destructieve relaties niet meer bij!





Thnx voor de tip.

Zal eens kijken bij de bieb of boekhandel :-)
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit zelf in een destructieve relatie gezeten, het heeft me 3 jaar gekost. Ik zag het ook niet, of wilde het niet zien, totdat mijn vader op een dag met een rake vraag kwam: word je gelukkig van hem?



Nee, dat werd ik niet. Ik werd alleen maar afgebroken door hem, en ik liet het gebeuren. Iedere keer schreef ik een briefje naar mezelf: 'nog 1 keer en ik stop ermee'. Toen het eenmaal klaar was had ik 21 (!) van die briefjes in mijn laatje. Het uitmaken was moeilijk, en ik heb daarna in een put gezeten, want negatief of niet, ik was een hele structuur kwijt en wist niet wat ik met de tijd aan moest. Ik ben in therapie gegaan, voornamelijk om aan mijn zelfbeeld te werken. Het heeft lang geduurd, maar het heeft me zo geholpen. Je eigen grens stellen is echt heel belangrijk. En dat gaat niet van de een op de andere dag.



Trek je eigen plan en probeer hem dat niet te laten bepalen. Hij maakt misschien de regels, maar voor zichzelf dan, niet voor jou. Jij stelt je eigen regels. Zet in je hoofd op een rij wat er allemaal niet volgens jouw wensen gaat en houd dat als stok achter de deur. Een gelijkwaardig gesprek is lastig met dit soort mensen, maar ik zou deze 'relatie' zeker beëindigen. Houd niet vast aan de sporadisch positieve momenten (dit heb ik te lang gedaan), want ook die zijn gemanipuleerd. Kies voor jezelf en verlos je van hem. Mijn sociale contacten waren ook nihil, maar ik heb ze allemaal weer opgebouwd. Het komt echt goed, maar niet als je doorgaat met hem.



Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven