Blaasontsteking na sex

22-09-2015 11:12 30 berichten
Het afgelopen jaar heb ik behoorlijk wat blaasontstekingen gehad, allemaal vlak nadat ik sex gehad heb.

Er zit soms maar 3 of 4 weken tussen en dan heb ik alweer de volgende ontsteking.

Ik plas goed uit na de sex, daar ligt het niet aan.

Zijn er tips om dit te voorkomen ?
Alle reacties Link kopieren
Had tot 4 jaar terug nooit een blaasontsteking gehad tot ik een nieuwe vriend kreeg, toen om de haverklap, was het net over met antibiotica stond er alweer een nieuwe voor de deur.. werd er gestoord van.



Toen het uit was heb ik nooit geen blaasontsteking meer gehad. Ook niet bij andere bedpartners. Misschien draagt hij toch iets met zich mee. Misschien eens een condoom proberen?
Alle reacties Link kopieren
(...)
quote:Jo_Anna schreef op 23 november 2015 @ 23:24:

Had tot 4 jaar terug nooit een blaasontsteking gehad tot ik een nieuwe vriend kreeg, toen om de haverklap, was het net over met antibiotica stond er alweer een nieuwe voor de deur.. werd er gestoord van.



Toen het uit was heb ik nooit geen blaasontsteking meer gehad. Ook niet bij andere bedpartners. Misschien draagt hij toch iets met zich mee. Misschien eens een condoom proberen?



ik geloof ook heilig in 'chemie' met je sekspartner wat dit betreft

heb ooit een vriendje gehad waarbij ik ook na iedere keer seks blaasontsteking kreeg

heb nu al jaren een partner waarbij ik er geen last meer van heb

bij de partners daar tussenin had ik af en toe blaasontsteking, wat achteraf dus een sluimerende blaasontsteking bleek (zie volgende alinea)



maar ook: laat je urine in het lab checken op de soort bacterie. ik heb jarenlang met sluimerende blaasontsteking gelopen waar ik de verkeerde antibiotica voor kreeg. het ging dus niet weg maar werd onderdrukt en stak af en toe de kop weer op.

pas na onderzoek en vaststelling van de bacterie en daarna dus de juiste antibiotica is het blijvend weggegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=20748689,noline]Morrigan- schreef op 24 november 2015 @



maar ook: laat je urine in het lab checken op de soort bacterie. ik heb jarenlang met sluimerende blaasontsteking gelopen waar ik de verkeerde antibiotica voor kreeg. het ging dus niet weg maar werd onderdrukt en stak af en toe de kop weer op.

pas na onderzoek en vaststelling van de bacterie en daarna dus de juiste antibiotica is het blijvend weggegaan.



Klopt!



Trouwens, deze vraag is al vaak voorbij gekomen. Even opzoeken en je hebt mega veel antwoorden
de wereld wacht om ontdekt te worden
Berichtje verscheen weer bovenaan

Cranberry, D-mannose, allebei geprobeerd maar hielp niet.

Ben inmiddels bij de huisarts geweest, getest op chlamydia, dat was het gelukkig niet.

Nu heb ik antibiotica die ik in moet nemen na de sex en dat helpt, geen blaasontstekingen meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven