Mannen die lopen te drammen om seks zonder condoom.....

08-10-2016 17:49 340 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even wat frustratie ventileren hoor

Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik met een man het bed deelde waarbij het zo'n gedoe was met het condoom. Ze wilden per se zonder. Ook toen in vertelde dat ik (om medische redenen) niet aan de pil ben. Wat is dat toch? Zijn die mannen op hun achterhoofd gevallen? Sparen ze SOA's?? Willen ze vrouwen bezwangeren!?

Ik heb een tijdje terug een scharrel gehad waarbij het steeds een gedoe was om hem aan het condoom te krijgen. Hij bleef maar drammen als een klein kind. Na de derde nacht ben ik zo boos geworden, en zei ik dat de lol er totaal af voor me was. Ik heb me aangekleed en ben weggegaan.

Van het weekend trof ik weer zo'n pannenkoek. Drammen en probeerde hem er toch in te krijgen terwijl ik al 3 keer 'nee' had gezegd. Nou, de lol was er meteen af; Doei! En je hoeft me ook niet meer te bellen.

Natuurlijk heb ik in het verleden ook lieve mannen getroffen, en ik weet ook wel dat dit lang niet bij iedereen zo is. Maar ik tref er nu al twee, en ben er best pissig over na gister. Hebben jullie hier ervaringen mee?

Wat is er in godsnaam zooo geil aan om het zonder te doen? Helemaal als je misschien wisselende contacten hebt? Ik begrijp het echt niet.
quote:winkje87 schreef op 08 oktober 2016 @ 20:42:

[...]





inderdaad, misschien niet dodelijk (meer) maar wel ongeneeslijk.Condooms beschermen niet tegen herpes en ook hier de vraag: hoeveel mensen laten zich testen op hepatitus voordat ze de condooms aan de wilgen hangen?
quote:winkje87 schreef op 08 oktober 2016 @ 20:42:

[...]





inderdaad, misschien niet dodelijk (meer) maar wel ongeneeslijk.Condooms beschermen niet tegen herpes en ook hier de vraag: hoeveel mensen laten zich testen op hepatitus voordat ze de condooms aan de wilgen hangen?
quote:Amand schreef op 08 oktober 2016 @ 20:38:

Hoeveel mensen doen samen met hun partner een HIV-test voordat ze besluiten geen condooms meer te gebruiken? Ik vermoed ontstellend weinig.Inmiddels is het gevaar hier grotendeels terug gedrongen. Maar dat is wel een direct gevolg van voorlichting en veilig vrijen, waardoor de epidemie een halt is toegeroepen. In regio's waar men niet is voorgelicht en veel wisselende contacten heeft, staan ze er heel anders voor. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Aids_in_Afrika
Alle reacties Link kopieren
Ook ik denk dat mensen die aan seriële monogamie doen idd weinig testen.

Zelf ken ik niks anders dan wisselende contacten (swinger) dus regelmatig testen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:winkje87 schreef op 08 oktober 2016 @ 20:46:

[...]



soatest bedoel ik ipv hivtest

Dan nog steeds: ?



Roepen dat iets in sommige gevallen misschien verstandig is zijn alleen maar woorden.
Alle reacties Link kopieren
quote:winkje87 schreef op 08 oktober 2016 @ 19:13:

[...]





Persoonlijk vind ik dat toch wel risicovol. Voor jezelf natuurlijk als eerste, maar ook voor de ander. Misschien niet heel groot, maar er hoeft er maar 1 tussen te zitten. En het kan ook zijn dat iemand zich anders voordoet. Ooit laten testen voor de zekerheid? (oprechte vraag overigens, geen oordeel )



Snap ik hoor, dat het een risico is, voor mezelf en voor de ander. Maar ik vraag niet om het zonder te doen, ik stel juist voor wel een condoom te gebruiken. Als hij dat dan niet nodig vind laat ik het ook maar zitten meestal omdat ik zonder ook fijner vind. Dus dan is het ieder ons eigen risico. Ik vraag wel of het veilig is, of hij zich heeft laten testen enzo. Weet wel dat dat antwoord dan weer gelogen kan zijn, maar ga daar niet vanuit. Om seks met iemand te hebben moet ik diegene wel heel erg leuk vinden. Als ik er bij voorbaat vanuit ga dat iemand liegt over seks en ziekten vind ik hem dus niet aantrekkelijk genoeg.



Zelf ben ik regelmatig getest, als de "relatie" over is liet ik me testen. We hebben het in mijn geval over twee mannen in drie jaar ofzo. Mijn laatste ex zou je achteraf kunnen scharen onder risicomannen dus veel wisselde seksavonturen. Dus na hem zeer uitgebreid getest op alles incl hiv maar alles negatief. En dus durf ik het wat mezelf betreft zonder te doen met mijn scharrel nu. En hopelijk is hij ook eerlijk wat dat betreft naar mij. En anders merk ik het daarna wel. Naïef of dom, misschien of waarschijnlijk wel. Maar mijn keuze toch?
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 08 oktober 2016 @ 20:49:

[...]



Dan nog steeds: ?



Roepen dat iets in sommige gevallen misschien verstandig is zijn alleen maar woorden.



Dit is helemaal een leeg statement. we communiceren hier met woorden.... Genitale herpes is wel te voorkomen door gebruik van condoom bij geslachtsgemeenschap, maar niet als je bijv eerst met je handen aan het geslachtsdeel met een zweer zit en dan aan je eigen.

Desalniettemin is het ongeneeslijk, maar wel aan te tonen met een reguliere soatest (waar overigens tegenwoordig ook een hivtest bijzit). Jij geeft als argument om het "veilig" onveilig te doen dat niemand zich laat testen als ze in (meerdere) monogame relaties zitten waar ze het zonder doen. Ik zeg dat dat wel verstandig is.
Alle reacties Link kopieren
Oh soatesten doe ik natuurlijk wel met regelmaat.
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
Zonder condoom is fijner, want meer gevoel. Da's logisch, maar (wat mij betreft) geen excuus om het met een nieuwe date zonder te doen.



Maar daarnaast zit er voor mannen volgens mij ook iets van een heel primaire gedachte bij: spuiten is territorium afbakenen. In haar vagina, in haar mond, in haar gezicht, over haar lijf... Je hebt d'r pas echt gedaan als je d'r onder-/volgespoten hebt. Zoiets. En dat lukt niet met condoom, natuurlijk.



Nog steeds geen excuus om het zonder condoom te doen, maar 't verklaart wel een beetje waarom ze je zo aan de kop zeuren. Jij laat je niet toevoegen aan hun territorium.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
Je toe laten voegen aan zijn territorium..

Oh die gaat in het Rake Citaten boekje
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
quote:bugs schreef op 08 oktober 2016 @ 21:31:

Zonder condoom is fijner, want meer gevoel. Da's logisch, maar (wat mij betreft) geen excuus om het met een nieuwe date zonder te doen.



Maar daarnaast zit er voor mannen volgens mij ook iets van een heel primaire gedachte bij: spuiten is territorium afbakenen. In haar vagina, in haar mond, in haar gezicht, over haar lijf... Je hebt d'r pas echt gedaan als je d'r onder-/volgespoten hebt. Zoiets. En dat lukt niet met condoom, natuurlijk.



Nog steeds geen excuus om het zonder condoom te doen, maar 't verklaart wel een beetje waarom ze je zo aan de kop zeuren. Jij laat je niet toevoegen aan hun territorium.



Spuiten prima, maar dan wel in me.

Maar niet in mijn mond en niet in mijn gezicht. Zou direct afknappen op een vent die in mijn gezicht wil spuiten. Maar waarschijnlijk heb je helaas gelijk.
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
quote:bugs schreef op 08 oktober 2016 @ 21:31:

Zonder condoom is fijner, want meer gevoel. Da's logisch, maar (wat mij betreft) geen excuus om het met een nieuwe date zonder te doen.



Maar daarnaast zit er voor mannen volgens mij ook iets van een heel primaire gedachte bij: spuiten is territorium afbakenen. In haar vagina, in haar mond, in haar gezicht, over haar lijf... Je hebt d'r pas echt gedaan als je d'r onder-/volgespoten hebt. Zoiets. En dat lukt niet met condoom, natuurlijk.



Nog steeds geen excuus om het zonder condoom te doen, maar 't verklaart wel een beetje waarom ze je zo aan de kop zeuren. Jij laat je niet toevoegen aan hun territorium.Alsof het katers zijn die lopen te sproeien.
quote:highlander schreef op 08 oktober 2016 @ 20:48:

Ook ik denk dat mensen die aan seriële monogamie doen idd weinig testen.

Zelf ken ik niks anders dan wisselende contacten (swinger) dus regelmatig testen.



Hier ook. En ik kan me ook niet heugen wanneer een swinger zelfs maar opperde dat er geen condoom gebruikt hoefde te worden. Ik hoef daar nooit over te discussiëren, zelfs niet naar te vragen. Zo vanzelfsprekend. Of ga ik dan met zulke andere mannen om?



Het gebeurt ook regelmatig dat een man dan moeite heeft om klaar te komen. Dat dan weer wel. Maar ja, daar passen we dan wel een mouw aan
quote:winkje87 schreef op 08 oktober 2016 @ 21:56:

[...]





Alsof het katers zijn die lopen te sproeien.Dat zijn het ook
quote:winkje87 schreef op 08 oktober 2016 @ 21:56:

[...]





Alsof het katers zijn die lopen te sproeien.Had je verder nog vragen?
Alle reacties Link kopieren
Dan doe je een boterhamzakje om zijn dinges.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De vergelijkingen vliegen je hier om de oren.. van de week waren mannen honden die op onze loopse wandel afkwamen.. nu sproeiende katers..

Moeten toch iets doen aan dat beeld van mannen
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
Mannen accepteren hun dierlijke natuur Diddie.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
joh, kom op zeg, die omschrijving van territorium afbakenen lijkt mij toch onzin.
Ik merkte dit bij NL mannen ook, in een aantal andere landen viel het me op dat het gebruik van een condoom veel "gewoner" is.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 08 oktober 2016 @ 22:11:

Mannen accepteren hun dierlijke natuur Diddie. Nu wij nog
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
Interessante discussie. Zelf vind ik ook zonder condoom lekkerder neuken, maar met wisselende contacten moet je voorzichtig zijn. Ik herken het drammen niet echt, maar ben soms zelf ook gemakzuchtig daarin. Laat me elk half jaar testen en al jaren soa vrij.



Terug naar je vraag: nee, als mannen drammen om 't perse zonder condoom te doen, vind ik ook 'n afknapper en kom dat gelukkig weinig tegen. Denk echt gevalletje van twee keer pech....



In the heat of the moment pas erover beginnen, is te laat. Stapje ervoor is chiller.
quote:highlander schreef op 08 oktober 2016 @ 22:11:

Mannen accepteren hun dierlijke natuur Diddie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook wel eens gedaan zonder omdat de man geen condoom wilde gebruiken. Hij zei dat hij getest was, nooit wat had en dat het wel kon. Ik voelde me er niet helemaal gerust op maar gaf toch toe omdat ik graag seks met hem wilde en geen spelbreker wilde zijn. Achteraf zat ik toch behoorlijk in de stress want ik kwam erachter dat hij wel wisselende contacten had. Het kan wel zo zijn dat het voornamelijk homomannen zijn die hiv hebben, maar er zijn ook heteromannen die het hebben en er zijn ook heteromannen die stiekem homocontacten hebben en je dat niet zullen vertellen. Wat ik wil zeggen is dat ik toen gewoon dom ben geweest en het nooit had moeten doen. Iemand kan je van alles vertellen maar je weet nooit of het de waarheid is.
Alle reacties Link kopieren
quote:winkje87 schreef op 08 oktober 2016 @ 22:18:

joh, kom op zeg, die omschrijving van territorium afbakenen lijkt mij toch onzin.'t Is zeker niet het enige dat mannen bezighoudt tijdens de seks. Maar ik (man) geloof wel dat het mee kan spelen hoor. Ik herken de gedachte soms wel, al doe ik er in bed niets mee.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven