Ontevreden seksleven

01-03-2012 21:31 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames (en mee lezende heren)



Ik zit met het volgende, mijn vrouw (31) (ja ik ben een man (29)) en ik zijn nu bijna 7 jaar samen. Niks te klagen, wat betreft een hoop dingen. Beide een goede baan, leuk huis, auto's voor de deur... Ach materialistisch allemaal prima op orde. Nog geen kinderen en

deze staan wat ons beide betreft ook nog niet in de planning.



Nu komt het probleem, ik vind de seks echt net aan een mager 5je... aan het begin van de relatie vlogen de vonken eraf op een gegeven moment veel stress gehad dus toen liep het wat terug. Maar de laatste jaren is het er niet beter op geworden. Van mijn kant ben ik eerst begonnen met lingerie kopen voor haar dat mij wel mooi leek. Ook weer wat anders, dus heb ik latex kleding

gekocht, hierna weer kant (Marlies Dekkers achtig), hierna weer wat anders.. Ook heb ik schoenen voor haar gekocht. Mijn doel was

om de boel weer spannend te maken. Mijn vrouw droeg de kleding dan een paar keer en daarna belande het achterin de kleding kast, soms als ik erom vraag dan komt het uit de kast. De hoge hakken die ik gekocht heb (samen met haar) die liggen onder het bed en die draagt ze net zo vaak als de kleding die ik gekocht heb. Op een gegeven moment ben ik samen met haar in Amsterdam naar een sekswinkel gegaan, daar hebben we speeltje gekocht, maar ook deze belanden achterin een kastje... vraag ik erom, dan misschien dat we ze dan een keer gebruiken... Ik voel gewoon geen waardering voor de moeite die ik gedaan heb.



Op een moment was bij mij de maat vol, ik wilde mijn vrouw weer terug hebben! (ja ik ga niet opgeven!!) dus ben ik het gesprek

aangegaan. Direct, open, eerlijk... ik heb vragen gesteld van: Wat vind jij van ons seks leven? wat zou jij graag willen? Wat is je grote

fantasie?

Ze vind het wel best, vind het wel goed zo... alleen ik niet!! Nu is het zo dat iedere keer als ik het gesprek aan ga over seks dan barst ze bijna in huilen uit omdat ze onzeker zou zijn over seks.... en dit huilen helpt nu ook niet echt met de situatie. Een huilende vrouw is nou niet echt opwindend! En een duidelijk (voor mij begrijpbaar) antwoord wacht ik dus nog op!!



Dames (en heren) advies over hoe ik hiermee om zou kunnen gaan, zou ik zeer opprijs stellen.
Maar wat heb jij gedaan om te zorgen dat zij JOU weer aantrekkelijk vindt?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg een flashback... Heb dit topic in andere woorden begin deze week gelezen van hellas4ever misschien moeten jullie samen eens kletsen, ik denk dat jullie het goed met elkaar kunnen vinden...
Ik vind je niet respectloos.

En ja, ik ben een vrouw, dat zie je ook wel aan mijn naam mag ik hopen.



Maar goed, mijn advies:



misschien die tv even uit, of wat jullie ook doen, lekker kletsen samen met een drankje erbij en contact maken.

Want als ik geen zin heb, komt dat omdat ik vind dat dr gewoon weinig ander contact is dan sexueel contact, misschien is dit bij je vrouw ook zo?



Voor de rest zijn de dingen die je hebt gedaan opwindend voor jou, maar ik denk minder voor haar.



Een vrouw wil een man die haar wil, en jij wil haar wel.. maar zij wil dit op andere gebieden zien.

Dat je haar mee neemt, is wel een teken dat je het laat zien, maar contact maken praten en samen lachen is wel prettig ook voor een vrouw.

Hoe liever ze je vind, hoe meer ze van je zal willen.



Als jij haar hebt laten blijken dat je haar saai vind in bed, dan snap ik haar onzekerheid.

Maar jou snap ik ook, je zoekt het tenminste niet ergens anders... die text kun je naar haar toe beter ook niet gebruiken... al zeg ik het nu wel.



Misschien meer ander lichamelijk contact, en vertel haar jou fantasieen.

Ik vind sex wel belangrijk in een relatie, dus ik snap wel wat je probleem is.

Een langer voorspel, een andere volgorde.. het eens op een andere manier proberen.

Massages geven en haar complimenteren als ze iets doet wat jij echt prettig vind.

Nie zo van goed zo schatje je zuig wel lekker nu... maar je weet wel wat ik bedoel denk ik...

Als jullie klaar zijn ofzo van zo, dat wat je toen deed vond ik wel erg prettig.

En complimentjes maken over haar, en hoe ze er uit ziet tijdens de sex ofzo misschien helpt het.

maar dat voorspel is het halve werk al.
Wat heb JIJ eraan gedaan om het spannend te maken?

Haar in een door jou gekozen setje duwen maakt haar echt niet geil hoor. Da's alleen maar voor jouw eigen pret.

Net zoals die hoge hakken, hoe verzin je het zonder eerst uit te vinden of ze dat echt wel leuk vindt.



Wat is eigenlijk precies het probleem? De frequentie? Of vind je het gewoon saai?



Ben je zelf "the worlds greatest lover"? Het kan namelijk ook zijn dat jij helemaal niet zo geweldig bent in bed als je zelf denkt. Focus je wat meer op haar, ipv op jezelf. Meteen met een dikke lul lopen zwaaien kan voor sommige vrouwen averechts werken.



Ze zal er wel over moeten praten, dat ben ik zeker met je eens. Anders kom je nergens.

Een stomme tip (maar soms werkt het): als ze het moeilijk vindt om erover te praten, laat haar het dan opschrijven. Dan voelt ze zich misschien minder opgelaten of onder druk gezet.



In het "ergste"geval zijn jullie seksueel uit elkaar gegroeid. Dan wordt het tijd voor andere stappen. Hopelijk komt het niet zover en kunnen jullie weer tot elkaar komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:danivo schreef op 01 maart 2012 @ 22:32:

Maar wat heb jij gedaan om te zorgen dat zij JOU weer aantrekkelijk vindt?





Precies, dat vroeg ik me ook af, zit zelf misschien met zijn behaarde lichaam in een boxershort!



En bedenk ook es, de slaapkamer is niet de YabYum club.
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets lees over een relatie van 7 jaar en dit probleem dan komt het (helaas) heel bekend voor. Ik zou er niet van staan te kijken dat je vrouw gewoon een stuk minder zin heeft gekregen en dat dit misschien wel blijvend zal zijn. Uiteindelijk kan die zin gewoon 0 worden.



Het gegeven dat ze zelf gaat huilen als je erover begin is ook heel triest en geeft ook heel wat aan. Duidelijk is dat je er niet met haar over kan praten. Wellicht kan je hulp zoeken via de huisarts, voor jullie beiden. Als ze daar niet aan wil mee werken, dan moet je zelf gaan nadenken wat je wil. Of de rest van je leven een broer en zus relatie of gaan scheiden.



Ik ben bang dat het door het te forceren op termijn je relatie ook stuk gaat lopen. Qua sex behoefte/verlangens is er een duidelijke mismatch tussen jullie twee.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens gewoon gepraat met haar? en nee,niet over de sex! kan zijn dat haar iets anders dwars zit.. Misschien dat ze eigenlijk toch wel gauw kinderen wil en durft ze daar met jou niet over te praten. Ze is dertig ,kan zijn dat bij haar de biologische klok ondertussen wel is gaan tikken.



En verder,focus nou eens niet de hele tid op sex.. ga met haar uit eten,pak haar eens gewoon lekker vast,een fijn gesprek.. weet ik veel. wandelen.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Waar staat smd voor?
Ik heb daar beelden bij... vul wat in dus... hahahahaha... vandaar doie vraag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n vriend gehad. 3,5 jaar een relatie gehad en niet samengewoond, dus misschien is de situatie iets anders maar ik herken mezelf er wel in. Hij vond seks ook geweldig, ik totaal niet, na een jaar al niet meer. Lullig gezegd, maar hij bakte er gewoon niks van Hoe ik ook stuurde, aanwijzingen gaf, vertelde wat ik wel en niet lekker vond, het hielp niks. Ik bleef ook kurkdroog zodat het soms echt veel pijn deed, maar van glijmiddel kwam hij al binnen 10 seconden klaar..



En in mijn beleving ging hij gewoon veel te geforceerd en kinderachtig met seks om. Kwam hij helemaal opgewonden aanzetten dat hij een paar leuke standjes op internet had gevonden.. Mja dan hoef ik al niet meer...



Ook het kopen van cadeaus en lingerie herken ik heel erg. Hij heeft me ook een keer hoge hakken gegeven en me later in een winkel zover gepraat dat ik nog daadwerkelijk een ander paar kocht ook. Terwijl ik er niet eens op kan lopen! Onlangs doktersadvies gekregen dat het met mijn enkels beter is als ik nooit meer op hakken ga staan. Prima! :-D Ook wilde hij me 'verassen' met een lingerieset, ging hij allemaal doorzichtige hints vragen over wat ik mooi of lelijk vond. Nou; geen push-up en niet te veel frutsels die je door je shirt heen zit. Maar voor hem blijkbaar zo moeilijk dat hij er maar over bleef doorzeuren (sorry dat ik er zo over praat, maar dit is echt in de laatste week van onze relatie gebeurd en heb ik me mateloos aan geirriteerd ).



Op het laatst vond er bij mij iets plaats waardoor ik gewoon een hele lange tijd geen enkele zin meer had in seks. Dus deden we het nauwelijks meer, eens per 10 dagen ofzo. Toen kwam hij ook al bijna klaar als hij me in bh zag (echt waar!), ik begon me echt zo'n buitenaards lustobject te voelen en voelde me ook kwetsbaar en bekeken....



Ik denk dat je veel hebt aan de tips die er al gegeven zijn. En ga jezelf ook absoluut niet zien als seksuele god of iets dergelijks, het kan best zijn dat ze het gewoon helemaal niet lekker vind. Ik weet niet of jij zo erg bent als mijn ex, maar misschien heb je iets aan deze ervaring vanuit de vrouw gezien zeg maar.. Succes en ik hoop echt voor je dat het goed komt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi smd.



Als ik je verhaal lees herken ik er veel in.

Ik heb in zowel jouw schoenen als in die van haar gestaan.

Ik denk dat ik me dus wel een beeld kan vormen.



Ik denk dat je het sexleven zoals dat jij voor ogen hebt (en dat is zoals ik het nu zelf heb en zou ook nooit meer met minder genoegen nemen) dat je dat waarschijnlijk niet zult vinden bij je vrouw. Als die sexuele klik er niet is komt die er, vrees ik, ook niet. Ga er maar van uit, dit is het waarschijnlijk. Helaas, hoe goed bedoeld ook, een paar schoenen, dildo, diner of bioscoopje veranderen hier helemaal niets aan. Er zijn geen lessen in geil zijn.



Je zou nog kunnen proberen om eens een avond lekker door te zakken met z'n tweetjes, met de belofte dat er die avond geen sex zal zijn en jij je daar uiteraard aan houd! Je moet natuurlijk wel praten over sex, je begint bijvoorbeeld over je allereerste sexuele ervaring of over de eerste keer dat je ergens opgewonden van raakte. Zo kun je volkomen ongedwongen (daar gaat het om, relaxed!) leren je schaamte (en als ik het goed begrijp vooral haar schaamte en ongemak) aan de kant te zetten.

Praten over sex , vooral als je daarna geen voornemen tot sex bezit, kan enorm opwindend zijn.



Er zullen wel meer tips op je afkomen nu..haal eruit wat je het beste past zou ik zeggen.

Ik hoop dat jij en je vrouw er samen uit komen.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens !!quote:dolores007 schreef op 01 maart 2012 @ 22:53:

Ik vind je niet respectloos.

En ja, ik ben een vrouw, dat zie je ook wel aan mijn naam mag ik hopen.



Maar goed, mijn advies:



misschien die tv even uit, of wat jullie ook doen, lekker kletsen samen met een drankje erbij en contact maken.

Want als ik geen zin heb, komt dat omdat ik vind dat dr gewoon weinig ander contact is dan sexueel contact, misschien is dit bij je vrouw ook zo?



Voor de rest zijn de dingen die je hebt gedaan opwindend voor jou, maar ik denk minder voor haar.



Een vrouw wil een man die haar wil, en jij wil haar wel.. maar zij wil dit op andere gebieden zien.

Dat je haar mee neemt, is wel een teken dat je het laat zien, maar contact maken praten en samen lachen is wel prettig ook voor een vrouw.

Hoe liever ze je vind, hoe meer ze van je zal willen.



Als jij haar hebt laten blijken dat je haar saai vind in bed, dan snap ik haar onzekerheid.

Maar jou snap ik ook, je zoekt het tenminste niet ergens anders... die text kun je naar haar toe beter ook niet gebruiken... al zeg ik het nu wel.



Misschien meer ander lichamelijk contact, en vertel haar jou fantasieen.

Ik vind sex wel belangrijk in een relatie, dus ik snap wel wat je probleem is.

Een langer voorspel, een andere volgorde.. het eens op een andere manier proberen.

Massages geven en haar complimenteren als ze iets doet wat jij echt prettig vind.

Nie zo van goed zo schatje je zuig wel lekker nu... maar je weet wel wat ik bedoel denk ik...

Als jullie klaar zijn ofzo van zo, dat wat je toen deed vond ik wel erg prettig.

En complimentjes maken over haar, en hoe ze er uit ziet tijdens de sex ofzo misschien helpt het.

maar dat voorspel is het halve werk al.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het trouwens niet eens met de opmerkingen dat als TO nu geen sex krijgt dat dat nooit zal verbeteren. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat over een paar jaar de situatie zelfs compleet omgedraaid kan zijn en hij degene is die geen zin meer heeft en zijn vrouw seksueel ontwaakt is. Maar het kan ook zijn dat zij ontwaakt en hij ook wakker blijft en dat de vonken er weer vanaf springen. Geef de moed niet zo snel op, als jullie echt van elkaar houden is er echt wel veel mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Lastige situatie...als eerste n compliment voor jou dat je zoveel moeite voor haar wilt doen.

Ook top dat je niet buiten de deur gaat sexen, toch?

En ook voor advies vragen via n topic vind ik top.



Wat als je haar vertelt dat ze jou op deze manier onzeker maakt, dat je zelfs al via n topic op de viva adviezen vraagt?!



Ik vind dat echt wel iets zeggen.



Zou het vreselijk vinden als mijn kerel niet zou weten dat ik hem aantrekkelijk vind.



Als je het praten lastig vind, schrijf n brief waarin je 'n brief terug vraagt.



3 jaar is niet niks.... En dan wordt het leven als broer en zus, en das niet de bedoeling!
Alle reacties Link kopieren
Doordat je nu hebt gezegd dat seks niet goed is, zou ik in haar geval bij alle bloemen, theatershows e.d. gaan denken dat dat je alleen om seks te doen is. Voor wat hoort wat. Tip om een maand of langer niet te seksen en alleen te pamperen lijkt me een goeie.
Vast binden en kijken wat ze dan doet
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar ik denk dat jij de hele dag aan

neuken denkt.

Ik zou er ook van balen.
Alle reacties Link kopieren
Smd, je zou je vrouw ook dit topic kunnen laten doorlezen en er dan samen over praten. Is dat niks? Dan weet ze hoe jij erin staat, en kan ze meteen ook de diverse reacties gebruiken voor 'eigen input', zeg maar. Want misschien weet ze helemaal niet zo goed hoe ze er zelf eigenlijk over denkt en is het goed om een en ander in woorden van anderen uitgedrukt te zien. Dan is het misschien gemakkelijker voor haar om te plaatsen of verwoorden wat voor haar geldt.

xYella.
Ik vind alle adviezen van 'doe je wel genoeg in huis en masseer je haar wel regelmatig' een beetje onzinnig.

In een normale gezonde relatie heb je toch gewoon zín in elkaar? Of het huis nu opgeruimd is of niet en of het vuilnis nu wel of niet buiten staat, mijn man blijft een lekker ding, en daar krijg ik vanzelf zin in. En van massages val ik in slaap, geil word ik er niet van.



En het is toch normaal om te verwachten dat je partner af en toe gewoon zomaar zin in jóu heeft? Daar hoef je toch niet voor te gaan masseren en allerlei trucs uit te gaan halen? Hoe geforceerd wordt dát? Bij alles wat hij doet gaat zij denken 'dan moet ik vanavond weer op mijn rug gaan liggen zeker'.



Al die kerels die hier weggezet worden als ordinaire viespeuken die teveel drammen om seks, puur en alleen omdat ze hun partner aantrekkelijk vinden en ook graag willen merken dat dat wederzijds is... heel vermoeiend lijkt me dat. Het is toch ook belachelijk en bizar dat je je eigen partner niet mag aanraken omdat ze bang is dat je 'meer wil'?



Ik zou me knap ellendig voelen als ik werd neergezet als een gefrustreerde viespeuk die teveel dramt om seks en meer bloemen mee naar huis moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
*Troides steekt een duim op naar Herfstig*
Alle reacties Link kopieren
quote:herfstig schreef op 02 maart 2012 @ 11:39:

In een normale gezonde relatie heb je toch gewoon zín in elkaar?



Ja!



Echter, in deze relatie zit iets fout. Hoe maak je dat beter? De een wordt idd geil van "broek uit, en bukken, ik ga je nemen!" , bij de ander werkt een erotische massage, bij een ander weer visuele prikkels. Als niks lijkt te werken is dat frustrerend. Bij topic starter blijkbaar voor beide, anders zou ze er niet om huilen.



Hoe meer dingen je in dat lijstje kunt toevoegen, hoe groter de kans dat TO en zijn vrouw iets van hun gading vinden.
Alle reacties Link kopieren
Het komt denk ik ook omdat seks zo'n gevoelig onderwerp is. Omdat je via de media bijna doodgegooid wordt met seks líjkt het allemaal heel normaal en open en niets is te dol, maar volgens mij werkt het zo vaak toch niet tussen partners. Het wordt ook heel snel beladen, zeker als de balans scheef is in de beide libido's. Als iets waarover het toch al moeilijk praten is dan ook nog eens negatief uitpakt, bijvoorbeeld in een afwijzing, wordt de lading snel veel groter en negatiever. De een is bang afgewezen te worden, de ander voelt zich onder druk gezet. Dat gebeurt snel en is de inzet van een negatieve spiraal. Maar als je allebei de wil hebt om die spiraal te doorbreken, is er veel mogelijk.



Wat mijn tip betreft om je vrouw dit topic te laten lezen: In een ander topic las ik toevallig zojuist van iemand die de reacties in het topic aan haar vrouw (die bijna geen zin in seks heeft) heeft laten lezen, en dat dit erin resulteerde dat zij het nu serieus neemt.

xYella.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je niet respectloos. Je praat er met haar over en dat is goed en je onderneemt echt actie en dat is ook goed. Ik denk alleen dat je het wel op de verkeerde manier doet. Overigens ben ik het ook met bovenstaande dames eens dat het niet per se er aan hoeft te liggen of jij haar wel masseert o.i.d.



Nog even terug naar die verkeerde manier, je richt je wel voornamelijk op je eigen genot als jij voor haar setjes en schoenen koopt. Ze vind het misschien wel leuk, maar het maakt haar waarschijnlijk niet bloedgeil. Vraag eens wat ze zelf opwindend vind. Huur samen een erotische film of trek je mooie pak aan met een lekker luchtje of iets dergelijks (ligt er aan wat zij graag wil, dat moet je eerst uitvinden).



Probeer het je eens in denken. Stel Ik vind het erg leuk als mijn vriend een lekker luchtje op heeft en bijvoorbeeld een pak draagt. We kampen met het probleem dat ik liever seks wil dan hij. Vervolgens, om de seks levendig te houden voor beide koop een kledingstuk voor hem wat hem heel sexy zal staan. Ik heb daar veel aan, maar mijn vriend haalt daar zelf geen seksuele opwinding uit. Vervolgens raak ik geirriteerd/wanhopig omdat mijn vriend daar niet op reageert door meer met mij seks te willen hebben.



Ik probeer even een analogie te schetsen hier en ik hoop dat je in ziet dat jouw manier niet bevorderlijk is. En je zoekt steun op dit forum, heb wel het idee dat je je best doet.



Verder wek je in je OP het idee dat jij het erg dwingend bespreekt. Ik denk dat je het zeker met haar moet bespreken, maar op een hele andere manier. In plaats van een gesprek te openen over dat je meer seks wil kun je beter vragen naar hoe het komt dat ze niet wil en hoe jullie het samen kunnen oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat heel veel stellen dit probleem hebben in een lange relatie. Jou pogingen om het op te lossen werken averechts. Jou reactie vind ik typisch mannelijk, niet vreemd natuurlijk alleen weinig helpend. Wel heel goed dat je advies komt vragen bij ons!



Naar mijn idee en ervaring hebben vrouwen meer zin in seks als ze goed in hun vel zitten en zich geliefd voelen. Als een man er druk op legt, al is het nog zo subtiel, willen "wij" gewoon niet meer.



Dus zoals de andere dames al zeggen, verlaag eerst de druk. gewoon knuffelen e.d. Zonder bijbedoelingen. Wacht eerst op haar initiatief ook al duurt dat een poosje. Waardeer haar initiatief dan vooral ook! (en niet met "dat mag je elke dag wel doen!")



Hoop dat je wat met alle tips doet. Jou manier tot nu toe werkt alleen bij mannen, maar dat is ze niet!
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel keer doen jullie het eigenlijk per week?



En komt zij wel eens naar jou toe dat ze zin heeft?



In mijn geval liep de frequentie terug van 1x per week naar 1x in de twee maanden. Ik kan je wel vertellen dat ik op een gegeven moment wel kon janken. Correctie: zàt te janken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven