Pijn bij geslachtsgemeenschap

02-04-2016 11:45 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin heeft telkens veel pijn bij geslachtsgemeenschap, waardoor het vrijen soms gewoonweg onmogelijk is. Eens hij "erin zit", zijn er geen problemen meer, maar soms is dit een heel lang karweitje vooraleer de pijn weg is.



Ze zegt dat ze op 1 plaats telkens ontzettend veel pijn heeft, aan de onderkant van haar vagina. Een ruw plekje, zeg maar, en wat we ook proberen, het is onmogelijk om mijn penis daar niet langs te doen schuren.



Ze is zelf te verlegen om advies op te zoeken, daarom besloot ik zelf maar eens om advies te vragen.



Bij voorbaat dank!
Alle reacties Link kopieren
Geen tijd om veel uit te leggen maar google eens op vaginisme (onbewust aanspannen van bekkenbodemspieren), hier heb ik last van. Ben na 2 jaar relatie (en dus 2 jaar lang veel gedoe) eindelijk naar de dokter gegaan en wou dat ik het 2 jaar eerder al gedaan had. Ik heb nu fysio hiervoor. Oh en het heeft niet per se altijd iets met trauma's te maken (mocht je die indruk krijgen van sites), dat is bij heel veel niet het geval.
Alle reacties Link kopieren
Als je 1x pijn bij de seks hebt gehad kan dat ook een trauma zijn. Dan ben je de volgende keer weer bij om pijn te hebben, dus span je de spieren weer onbewust aan enzovoort. Bekkenbodemfysiotherapie heeft mij erg goed geholpen! Maar dan moet je met je benen wijd liggen bij de fysiotherapeut, dat zal de vriendin van TO ook wel niet durven zeker? Tja...
Alle reacties Link kopieren
Toch naar de dokter. Ik had pijn op precies dezelfde plek. Bleek en mini schimmelinfectie te hebben, daarna pijn weg. Bijna helemaal (90-95%), toen was het een vertrouwensopbouw voor alles weg was. Ik heb er te lang mee rondgelopen! Ga met haar mee naar de dokter, zodat ze zich veiliger voelt.



Verder: standjes waarbij zij bepaalt! Dan kan ze precies bepalen hoe ver ver genoeg is. Dan deed mijn man bijvoorbeeld mijn clitoris of anus (of allebei) masseren zodat ik afgeleid raakte.



Mijn allergrootste doorbraak was toen ik kinderen kreeg. Nu kan hij er stukken sneller in en geniet ik veel meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven