Spiraaltje of implanon?

23-11-2016 12:04 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste is inmiddels 5 maanden en ik heb al n beetje spotting gehad. Tijd dus voor nieuwe anticonceptie. Ik kan alleen moeilijk kiezen. Twijfel voornamelijk tussen het Minera spiraaltje en een Implanon. Hebben jullie hier ooit tussen gekozen en wat was jullie overweging? Andere suggesties zijn ook welkom, maar volgens mij heb ik verder weinig keuze.

Mijn 'eisen': te gebruiken in combinatie met borstvoeding, liefst langere tijd werkzaam.
playingtheangel wijzigde dit bericht op 23-11-2016 12:05
Reden: Tikfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf een pessarium maar sta al een poos droog. Bij gebruik in elk geval geen hormonen en je voelt meer dan met condoom.
quote:anoniem1722017 schreef op 23 november 2016 @ 13:39:

Kaap even je topic TO, sorry maar kan iemand mij vertellen hoe dat wisselen gaat? Vind het best spannend namelijk. Voelen waar de implanon zit, verdoving van de huid, klein sneetje en dan wordt hij er met een tangetje uitgeprutst. Nieuwe implanon wordt vervolgens in het bestaande kanaal ingebracht. De bloeduitstorting was iets minder
quote:jusa schreef op 27 februari 2017 @ 08:33:

[...]





Voelen waar de implanon zit, verdoving van de huid, klein sneetje en dan wordt hij er met een tangetje uitgeprutst. Nieuwe implanon wordt vervolgens in het bestaande kanaal ingebracht. De bloeduitstorting was iets minder





Mijn huisarts heeft hem met een spuit ingebracht.



Ik was zelf doodsbang voor de pijn van het plaatsen van een mirena. Daarvoor koos ik voor de implanon. Alleen daar ging ik ook bijna out, door het idee dat zo'n ding in je arm gaat:').



Alleen het rare was; 5 min na plaatsen had ik verschikkelijke baarmoederkrampen. Ik kon niet staan, liggen of lopen. Het was echt de hel voor mijn gevoel en hield erg lang aan. Ik weet niet of het een mindfuck was, of dat mijn lichaam er totaal niet goed op reageerde.

Nu nergens meer last van en zit er nu 3 weekjes in. Ook kan ik hem zien en voelen, hij zit heel dicht op de huid. Dat geeft me een erg fijn gevoel.
quote:moosie87 schreef op 27 februari 2017 @ 08:55:

[...]





Mijn huisarts heeft hem met een spuit ingebracht.

...

Nu nergens meer last van en zit er nu 3 weekjes in. Ook kan ik hem zien en voelen, hij zit heel dicht op de huid. Dat geeft me een erg fijn gevoel.



Hij wordt geleverd in een spuit, topickaper vroeg zich af hoe wisselen ging. Ik voel hem inderdaad ook zitten, soms ook raar idee.



OT Ik begon met de mirena maar bleef bloeden. Na 3 mnd dus over op de implanon en de eerste 8 mnd heb ik dan geen bloedingen. Best prima!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zijdus schreef op 23 november 2016 @ 12:46:

Hier heel tevreden met een Implanon. Ik ben één van de (voor zo ver ik weet) ongeveer 30% die geen menstruaties meer heeft. Verder geen invloed op mijn libido of stemming bemerkt.Ik ook, heb mijn 4e er in zitten nu. Wisselen ging ook probleemloos (bij de gyn), als ik het littekentje van nog geen centimeter wil zien op de binnenkant bovenarm, moet ik héél goed kijken. Het is een heel licht en dun streepje, is nog nooit iemand opgevallen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Update van TO: Ik heb twee weken geleden een spiraaltje laten plaatsen. Vond het wel spannend, gezien sommige dramatische verhalen. In het voorgesprek begon de huisarts over de Kyleena. Het is een soort vervolg op de Mirena. Kleiner en met maar 1 soort hormonen. Niet geschikt voor vrouwen met overgangsklachten, maar prima om zwangerschap te voorkomen.
Het plaatsen viel me erg mee. Alleen het vastklemmen van de baarmoedermond was een beetje pijnlijk. Niet extra gevloeid en ik voel me prima. Misschien zelfs iets beter dan voorheen.
Over een maand krijg ik een echo voor de ligging, maar dat zit volgens mij wel goed. Ik kan de draadjes voelen, maar man niet. Mijn huisarts laat ze het liefst zo lang mogelijk, zodat ze zich om de baarmoeder heen krullen.
Enfin, tot nu toe dus helemaal tevreden!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met een staafje maar kan Mirena van harte aanbevelen. In 5 jaar tijd nergens last van gehad. En mijn menstruatie bleef nagenoeg uit, dat was niet meer dan een beetje spotting om de paar maanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven