Verkracht onder invloed

01-10-2015 19:51 589 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_212833 wijzigde dit bericht op 17-11-2015 19:19
Reden: Wil diet niet meer getoond hebben
% gewijzigd
Gelukkig zijn zonder zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Struggleofmelody schreef op 01 oktober 2015 @ 20:43:

Die 'vriendin' is dus een kennis vandaar die aanhalingstekens ik weet nietbwaar zij was niks. Maar ik ken dr goed genoeg om te weten als ze dr was dat het haar niks interesseerde. Hb haar geblokkeerd en alle contact meteen verbroken. Die jongen heeft 100% niks gebruikt omdat ik aan iederen vroeg kf ze mee wilde doen en iedeteen zij nee.



Twee pillen nam ik ondat ik niks voelde van de eerste.



Een kennis, dus niet eens een echt goede vriendin.

Wel goed dat je het contact verbroken hebt.



Dat die jongen niks gebruikt heeft kan je niet met 100% zeggen. Je weet niet wat hij voor de tijd gedaan heeft of in de tijd die jij je niet herinnert.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Broedkippetje schreef op 01 oktober 2015 @ 20:52:

[...]





Je bent echt heel tegenstrijdig.

Aan de ene kant zeg je dat je de helft van de tijd van de wereld was en niks meer weet, maar tegelijk weet je wel 100% zeker dat hij niks gebruikt heeft (ook geen alcohol? Joint?) en dat jij hem niks bijzonders hebt gedaan.

Hoe weet je dat dan zo zeker?Of al voordat TO er was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 01 oktober 2015 @ 20:51:

[...]



Ja tuurlijk.. drugs aannemen van Nederlanders mag uiteraard wel Je kunt ook op IEDERE slak zout leggen.

Jemig.

Het gaat daar helemaal niet om! Dat zet ik er bij omdat het over drie Marokkaanse jonge mannen ging.

Als het om drie Nederlandse jongens was gegaan en dat stond ook zo in de OP of drie groene geesten dan had ik dat er bij gezet.



Drie groene geesten

Nou als je van drie groene geesten drugs aan neemt hebt je al behoorlijk wat smarties op hoor.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
TO, waarom ben je zo destructief bezig?! Haat je jezelf zo erg dat je eerst jezelf moet volladen met alcohol en dan ook nog 2 XTC tabletten? Klinkt als een heel leeg bestaan, alsof je het niet doet omdat je een leuke tijd wilt hebben maar omdat je ergens voor wegvlucht. Klopt dat?
Iemand die onder invloed is kan geen toestemming geven voor seks. Dat horen die kerels zich ook te realiseren. Het is niet to's schuld. Ze is onverstandig door zichzelf in zo'n positie te brengen, maar die verkrachting is niet haar fout.
Ik vraag me ook af of je die vriendin waarmee je gegaan bent nog gesproken hebt? Misschien kan zij je meer vertellen over wat er gebeurd is?

Ik denk wel dat eerlijkheid het belangrijkste is en dat je je vriend moet inlichten. Sowieso voor het geval je toch een geslachtsziekte hebt opgelopen want hij is toch eerst zonder condoom bij je binnen gedrongen.



De volgende keer sowieso geen drugs meer gebruiken met vreemden, daar kunnen rare dingen van komen, daar ben je nu op een vervelende manier achter gekomen.



Helaas zal de politie het niet als verkrachting zien, sowieso omdat je zelf die pillen hebt ingenomen en ook nog om een condoom hebt gevraagd, desalniettemin voelt het voor jou natuurlijk wel zo.
quote:sandrasvw schreef op 01 oktober 2015 @ 20:46:

[...]





Misschien haar moeder ook, anders had ze het misschien aan haar kunnen vertellen in plaats van compleet radeloos te zijn en het aan niemand kwijt kunnen...Radeloos... Omdat je pillen vraagt bij drie onbekende mensen, uberhoubt bij onbekende mensen in huis gaat zitten, drie mannen nog wel, terwijl je een vriend hebt en dan om drugs vraagt en dan niet zomaar drugs, geen joint geen biertje wijntje etc... nee hoor, direct XTC! Wow... En dan ga je vreemd, krijg je spijt en voel je je misbruikt.
If you say, “Hey, would you like a cup of tea?” and they um and ahh and say, “I’m not really sure…” then you can make them a cup of tea or not, but be aware that they might not drink it, and if they don’t drink it then — this is the important bit — don’t make them drink it. You can’t blame them for you going to the effort of making the tea on the off chance they wanted it; you just have to deal with them not drinking it. Just because you made it doesn’t mean you are entitled to watch them drink it.



If they say, “No, thank you,” then don’t make them tea. At all. Don’t make them tea, don’t make them drink tea, don’t get annoyed at them for not wanting tea. They just don’t want tea, okay?



They might say, “Yes, please, that’s kind of you,” and then when the tea arrives they actually don’t want the tea at all. Sure, that’s kind of annoying as you’ve gone to the effort of making the tea, but they remain under no obligation to drink the tea. They did want tea, now they don’t. Sometimes people change their mind in the time it takes to boil that kettle, brew the tea and add the milk. And it’s okay for people to change their mind, and you are still not entitled to watch them drink it even though you went to the trouble of making it.



If they are unconscious, don’t make them tea. Unconscious people don’t want tea and can’t answer the question, “Do you want tea?” because they are unconscious.



Okay, maybe they were conscious when you asked them if they wanted tea, and they said yes, but in the time it took you to boil that kettle, brew the tea and add the milk they are now unconscious. You should just put the tea down, make sure the unconscious person is safe, and — this is the important bit — don’t make them drink the tea.



If someone said yes to tea, started drinking it and then passed out before they’d finished it, don’t keep on pouring it down their throat.



If someone said yes to tea, started drinking it and then passed out before they’d finished it, don’t keep on pouring it down their throat. Take the tea away and make sure they are safe. Because unconscious people don’t want tea. Trust me on this.



If someone said “yes” to tea around your house last Saturday, that doesn’t mean that they want you to make them tea all the time. They don’t want you to come around unexpectedly to their place and make them tea and force them to drink it going, “BUT YOU WANTED TEA LAST WEEK,” or to wake up to find you pouring tea down their throat going “BUT YOU WANTED TEA LAST NIGHT.”
Alle reacties Link kopieren
Echt ik denk dat je het erbij neer moet leggen dat je gewoon oerstom bent geweest.

Xtc van vreemden, met een kennis ook nog.

Drank erbij.

Dom dom dom.

Je bent een deel kwijt en weet dus niet wat er gebeurd is.



Je hebt spijt maar vooral omdat je dingen hebt gedaan die je nuchter niet zou doen omdat je een vriend hebt. Single had je dus misschien geen spijt. Velen doen wel eens wat doms onder invloed.



Je hebt het contact met die kennis verbroken, zorh dat je ook niet jongens niet meer ziet en probeer dit te verwerken.

Aan jou of je het eerlijk opbiecht aan je vriend.

En vertel hem dan niet dat je verkracht bebt want dat weet je niet! Je kan het leven van die jongen daarmee behoorlijk kapot maken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Sid-returns schreef op 01 oktober 2015 @ 20:56:

Iemand die onder invloed is kan geen toestemming geven voor seks. Dat horen die kerels zich ook te realiseren. Het is niet to's schuld. Ze is onverstandig door zichzelf in zo'n positie te brengen, maar die verkrachting is niet haar fout.



Het is geen verkrachting.

Dat je onder invloed bent omdat je zelf om twee pillen vraagt doe je toch bewust?

Je weet toch dat je onder invloed raakt, als je er twee direct neemt? Hartstikke gevaarlijk ook nog.

Gelukkig kan zij het nog na vertellen.

Had heel anders af kunnen lopen dit.
quote:Sid-returns schreef op 01 oktober 2015 @ 20:56:

Iemand die onder invloed is kan geen toestemming geven voor seks. Dat horen die kerels zich ook te realiseren. Het is niet to's schuld. Ze is onverstandig door zichzelf in zo'n positie te brengen, maar die verkrachting is niet haar fout.Ik heb heel veel mannelijke collega's in de 20 en ze hebben echt allemaal elk weekend seks met vrouwen die onder invloed zijn van drank e/o pillen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sid-returns schreef op 01 oktober 2015 @ 20:56:

Iemand die onder invloed is kan geen toestemming geven voor seks



Als je die redenatie strak volgt is een heel groot deel van alle sex verkrachting.

Ik durf te gokken dat bijna iedereen wel eens sex heeft gehad onder invloed.



Bovenstaande redenatie gaat alleen op als de jongen zelf niet onder invloed was en in staat was om zich te realiseren dat TO niet wilde en/of totaal niet in staat was zich een wil te vormen.

Dat kan gebeurd zijn, en dan is het verkrachting.

Maar dat weet je niet.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Seks zonder toestemming is verkrachting in mijn ogen. Je hebt geen seks met iemand die geen ja kan zeggen, je hebt geen seks met iemand die half bewusteloos is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sid-returns schreef op 01 oktober 2015 @ 20:56:

Iemand die onder invloed is kan geen toestemming geven voor seks. Dat horen die kerels zich ook te realiseren. Het is niet to's schuld. Ze is onverstandig door zichzelf in zo'n positie te brengen, maar die verkrachting is niet haar fout.En als beide partijen onder invloed zijn? Dan is het standaard maar gewoon de man zijn schuld?
Hahaha, dat verhaal over de thee..



Nee, ik vind het niet eerlijk.

Dus als je man gedronken heeft en dan vreemd gaat met de buurvrouw die niet onder invloed is verkracht zij hem ook?

Of is deze regel er alleen voor mannen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sid-returns schreef op 01 oktober 2015 @ 20:56:

Iemand die onder invloed is kan geen toestemming geven voor seks. Dat horen die kerels zich ook te realiseren. Het is niet to's schuld. Ze is onverstandig door zichzelf in zo'n positie te brengen, maar die verkrachting is niet haar fout.



Maar als die jongen ook onder invloed was en signalen compleet verkeerd interpreteerde?



Als een vent een meisje dronken voert en of drogeert en dan misbruik maakt, ja, dan heb je gelijk. Maar hier leek geen voorbedachte rade van de jongens, omdat to zelf om pillen vroeg en van daar af niets meer weet. Dus ook niet of ze wat ze allemaal gezegd,en gedaan heeft.
Later is nu
quote:Moiren_ schreef op 01 oktober 2015 @ 21:00:

[...]



Ik heb heel veel mannelijke collega's in de 20 en ze hebben echt allemaal elk weekend seks met vrouwen die onder invloed zijn van drank e/o pillen.

Dus?



Als je alletwee weet dat je gaat seksen en je kent elkaar langer is dat wat anders dan dit verhaal.
quote:Sid-returns schreef op 01 oktober 2015 @ 21:00:

Seks zonder toestemming is verkrachting in mijn ogen. Je hebt geen seks met iemand die geen ja kan zeggen, je hebt geen seks met iemand die half bewusteloos is.En als diegene om een condoom vraagt? Ik vind dat impliciet toestemmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sid-returns schreef op 01 oktober 2015 @ 21:00:

Seks zonder toestemming is verkrachting in mijn ogen. Je hebt geen seks met iemand die geen ja kan zeggen, je hebt geen seks met iemand die half bewusteloos is.



We weten niet hoe to overkwam, we weten niet of die jongen ook onder invloed was.

We weten alleen dat to niks meer weet.

Genoeg die in een drinken bui seks hebben, die zijn ook niet allemaal verkracht.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Sid-returns schreef op 01 oktober 2015 @ 21:01:

[...]



Dus?



Als je alletwee weet dat je gaat seksen en je kent elkaar langer is dat wat anders dan dit verhaal.Allemaal grietjes die in de kroeg of bij festivals opgepikt worden.
quote:MadameQetesh schreef op 01 oktober 2015 @ 20:24:

[...]





Je weet niks meer dus je weet ook niet of je toestemming hebt gegeven.

Het spijt me zeer je kan het wel verkrachting vinden maar dat maakt het nog niet dat het ook verkrachting is.



Jij bent degene die gevraagd heeft om de pillen, aan vreemden, en ze in heeft genomen.

Daarna is er van alles gebeurd maar dat weet je niet meer. Je kan dus ook niet zeggen of het wel of geen verkrachting is.

Zelfs als het dat wel is kun je het niet bewijzen.

Misschien heb je zelfs wel je eigen kleren uit gedaan, dat weet je gewoon niet meer.



Wijze les: nooit maar ook nooit drugs aannemen en innemen bij wild vreemden.



Er gaat vanalles door mijn gedachtes bij dit topic maar dat kan ik beter niet opschrijven, dus ben het hier helemaal mee eens.



Hopelijk heb je je les geleerd..
Daarbij maakt het ook niet uit, to voelt zich ellendig, en dan helpt roepen 'eigen schuld' hélemaal niks.



Ik blijf dergelijke mannen uitschot vinden.
quote:Lampie1986 schreef op 01 oktober 2015 @ 21:01:

Hahaha, dat verhaal over de thee..



Nee, ik vind het niet eerlijk.

Dus als je man gedronken heeft en dan vreemd gaat met de buurvrouw die niet onder invloed is verkracht zij hem ook?

Of is deze regel er alleen voor mannen?Iemand actief bespringen of wakker worden terwijl je gepenetreerd word lijkt me een wereld van verschil.
Alle reacties Link kopieren
Als jij duidelijk onder invloed en ontoerekeningsvatbaar was, en die jongen niet, dan heeft hij je inderdaad verkracht.



Het kan zijn dat je met hem flirtte, maar dat weten we niet.

Het kan zijn dat hij dacht dat je er wel voor in was, maar dat weten we niet.

Was het slim om aangeschoten drugs te gebruiken bij vreemden? Nee, duh. Betekent niet dat je dit verdient.



Het eindresultaat is in elk geval een rotervaring. Jij voelt je verkracht, of dat nu juridisch hard te maken is of niet, of je nu domme dingen hebt gedaan of niet, of die jongen nou bewust misbruik heeft gemaakt of niet. Daar moet jij iets mee doen. Afspraak met de ggd is gemaakt, slachtofferhulp lijkt me ook verstandig. Als jij jezelf zo in gevaar brengt en blijkbaar ook op andere gebieden slecht voor jezelf zorgt, is psychische hulp ook geen slecht idee.



Aangifte doen kan, maar of dat in deze situatie helpt, betwijfel ik.



Over je vriend... Ik denk dat je er niet onderuit komt om dit te vertellen. Zo'n gebeurtenis heeft invloed op je gedrag, emoties, alles. Hoe kun je dat überhaupt verborgen houden?



Leer hiervan om voorzichtig met jezelf te zijn. Het is gebeurd, het was stom, je hebt pijn. Richt je op jezelf weer opbouwen.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik heb wel eens in zeer dronken staat seks gehad, die ik ook echt zelf wilde, en ben in slaap gevallen .. ( ) geen idee of de man in kwestie toen nog doorgegaan is, maar ik kan dat niet als verkrachting zien. Ik vond het vooral lullig voor hem.



Het thee verhaal is verder een mooie metafoor, maar soms werkt het niet helemaal, zeg maar.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven