Crossfit

17-04-2024 14:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond een leuk topic over crossfit, maar die is wegens ouderdom gesloten.
Zijn hier nog crossfitters?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdje geprobeerd en er toen er weer achter gekomen dat ik krachttraining echt niet leuk vind (vond ik vroeger al niet toen het "moest" voor mijn sport). En het is te duur voor iets dat ik eigenlijk diep in mijn hart niet leuk vind. Ik geef het geld nu uit aan muziek(lessen) en train voor mijzelf (gratis, dus ik hoef mijzelf niet schuldig te voelen als ik oversla; hardlopen, fietsen en wandelen vind ik wel heel leuk, dus dat doe ik vanzelf en daarvoor hoef ik mijzelf niet te motiveren, ik ben gewoon geen binnensporter denk ik).
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersun2023 schreef:
20-04-2024 20:15
Ben ook geïnteresseerd om met Crossfit te beginnen, maar ik vroeg me af, is dit een zware en belastende sport voor je rug? Ik ben namelijk wel wat blessuregevoelig.

Als de blessuregevoeligheid van je rug een bepaalde fysieke oorzaak heeft dan is Crossfit misschien niet de beste sport voor je. Er zijn nogal wat oefeningen die (zeer) belastend voor je rug kunnen zijn, zoals olympic weightlifting, handstand tegen de muur, wall walk, toes to bar (evt. ff Googelen).

Als de blessuregevoeligheid te maken heeft met ongetraind zijn dan is het een kwestie van langzaamaan je rugspieren sterker maken en daar is crossfit heel geschikt voor. Zeker in het begin nog steeds goed opletten.

Een grote valkuil bij Crossfit is te zwaar willen trainen. Mee willen doen met de buren terwijl je daar nog niet klaar voor bent. Een goede trainer let daarop, maar je blijft zelf verantwoordelijk natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lento schreef:
21-04-2024 14:23
Tijdje geprobeerd en er toen er weer achter gekomen dat ik krachttraining echt niet leuk vind (vond ik vroeger al niet toen het "moest" voor mijn sport). En het is te duur voor iets dat ik eigenlijk diep in mijn hart niet leuk vind. Ik geef het geld nu uit aan muziek(lessen) en train voor mijzelf (gratis, dus ik hoef mijzelf niet schuldig te voelen als ik oversla; hardlopen, fietsen en wandelen vind ik wel heel leuk, dus dat doe ik vanzelf en daarvoor hoef ik mijzelf niet te motiveren, ik ben gewoon geen binnensporter denk ik).

Ja prima toch. Het belangrijkste is dat je een bepaalde modus vindt die voor jou werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ermee begonnen in het buitenland, trainen in 30 graden en regelmatig zwemmen in de WOD’s.

Over een paar maanden gaan we terug naar NL en dan ga ik enkele boxen uitproberen.

Ik was niet ongetraind toen ik begon maar in 6 maanden CrossFit ben ik echt super fit en strak, niet normaal en niet verwacht.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven