Help, Sheldon is aan de wandel....

21-05-2017 18:27 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
en nu moet hij goede schoenen. Sheldon is niet zo sportief maar wandelen vind hij wel leuk. Drie keer per week een rondje van 5 km en we zijn van plan om eens in de 2 weken samen een 10 / 15 km te doen. Hij loopt nu op een paar Nike Pegasus van tig jaar oud. Dus hij moet goede wandelschoenen. Maar hij vertikt het om echte wandelschoenen te kopen en hij werd een beetje bleek om de neus toen ik zei dat ie anders even bij een Runners world oid naar binnen moest lopen voor een paar goede schoenen.
Hij zal ze toch zelf moeten kopen en elke voet is anders, maar toch, hebben jullie advies voor goede loopschoenen die ook nog eens niet al te duur zijn.?
Joors troelie
Alle reacties Link kopieren
Zijn toch prima wandelafstandjes om op een paar oude najkies te doen?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt oud en antiek. En dan heb je prehistorisch. 😂
Joors troelie
Alle reacties Link kopieren
Hardloopschoenen zijn anders dan wandelschoenen. Voor dat laatste kan je hij beter naar Bever o.i.d.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Bij Decathlon hebben ze voor een paar tientjes prima wandelschoenen.
Alle reacties Link kopieren
Of bij de ANWB. Maar jeetje, 5 km, dat wandel ik nog weg op hoge hakken bij wijze van spreken. Gewoon laten lopen, dan voelt hij toch zelf wel dat hij voor een wat langere afstand wellicht wat comfortabelere schoenen nodig heeft?

Het is geen voettocht naar Santiago de Compostela he?
Decathlon idd.
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
21-05-2017 20:18
Hardloopschoenen zijn anders dan wandelschoenen. Voor dat laatste kan je hij beter naar Bever o.i.d.
Dit
Alle reacties Link kopieren
Als je lid bent bij ANWB kan je vaak in die winkels met korting schoenen kopen. Anders inderdaad Bever of Decathlon oid.

Nu weet hij nog niet beter, maar als hij goed wandelschoenen aan heeft wil ie nooit meer op die Nike's ;-)
Uiltje66 schreef:
23-05-2017 09:22
Als je lid bent bij ANWB kan je vaak in die winkels met korting schoenen kopen. Anders inderdaad Bever of Decathlon oid.

Nu weet hij nog niet beter, maar als hij goed wandelschoenen aan heeft wil ie nooit meer op die Nike's ;-)
Onzin. Voor stukjes tot twintig kilometer lopen goede Nikes veel en veel lekkerder dan die idiote zware wandelschoenen. Licht, luchtig, koel, soepel.
Wandelschoenen zijn compleet overkill als het niet zeiknat is of als je geen dertig kilometer door de bergen gaat sjouwen. Bizarre gewoonte in de platte Nederlands polder.
Nike is allemaal synthetisch van binnen,ik moet er niet aan denken om daar met deze temperaturen op te moeten lopen. Wandelschoenen moet je echt passen in een winkel,liefst waar ze er ook nog een beetje verstand van hebben.
Koop met leren voering dan heb je geen warme zweet voeten.
Zwaar zijn wandelschoenen met lopen helemaal niet.
Hardloopschoenen zijn misschien van synthetisch materiaal, maar die technologie heeft enorme sprongen gemaakt. Ze ventileren fantastisch en geven meer dat genoeg steun voor vlak terrein. Veel fijner dan echte wandelschoenen, zelfs met leren voering, waaraan in tig jaar niets is verbeterd.
Ik draag mijn leren Meindels (met leren voering) in ieder geval alleen nog bij bar en boos weer. Vroeger vond ik ze heerlijk lopen, maar tegenwoordig valt het me iedere keer weer op hoe zwaar, stug en oncomfortabel ze zijn in vergelijking met (goede!) hardloopschoenen.

Ik heb het overigens niet over die plastic Nikes van zestig euro, want dat zijn inderdaad zweetklompen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn er die de vierdaagse op klompen lopen, wandelschoenen zwaar overrated.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
23-05-2017 16:31
Er zijn er die de vierdaagse op klompen lopen, wandelschoenen zwaar overrated.
Klompen zijn nog niet zo slecht.

Een paar goede wandelschoenen zijn overigens wel een must voor de echt wandelaar.
Alle reacties Link kopieren
Goed is niet perse duur, duur is vaak alleen het naampje...op gympies van een Scapino of Bristol gaat het net zo best volgens mij.
die ik wilde bestaat al...
Mijn Nike hardloopschoenen die niet goed genoeg meer zijn voor hardlopen, zijn nog prima om mee te wandelen. Lekker licht en luchtig. Ik loop eigenlijk (nog) nooit meer dan 15 km. Goed ingelopen hardloop-Nikes lopen juist zo lekker. Ik gok dat dit ook voor de prehistorische Nikes van Sheldon geldt. Anders wil die vanzelf wel nieuwe. Bij bijv. Zalando zijn bijna altijd wel hardloopschoenen uit vorige collecties in de aanbieding, ben je voor 'n paar tientjes klaar.
Ik zou er niet aan moeten denken om op Nike te moeten wandelen, zelfs niet als het maar 10km is. Geheid dat ik blaren krijg want de schoen is veelste flexibel!

Het hoeven helemaal geen dure schoenen te zijn, als ze maar goed bij de voet passen en welke dat is, is voor iedereen verschillend! Ik heb juist schoenen met een hele stijve zool nodig!

De afwikkeling van je voet bij hardlopers zal ook anders zijn dan bij wandelaars, waardoor voor een aantal mensen gympen niet geschikt zijn om mee te wandelen.
Aparte schoenen kopen voor een paar km wandelen? Ik loop elke dag (heb even gekeken op Google maps en ja hoor het klopt) een ronde van 6, 7km met mijn hond, vandaag op enkellaarsjes van Nelson :) en heb alleen voor in de winter als het baggerweer is bij de ANWB winkel waterdichte laarzen met bontvoering gekocht waar 'wandellaarzen' op de doos stond.

Daar moest ik wel aan wennen; wat een zware dingen zijn dat dan opeens maar je komt wel met droge voeten thuis ook al loop je door plassen waar je tot aan je enkels in wegzakt.
Ik loop dan vnl over de stoep naar het park dat is een kwartiertje lopen en in het park over een schelpenpad of gras.

Twee keer in de week loop ik de dubbele afstand, mss iets meer en dan 's ochtends en 's avonds nog een blokje van een klein halfuur.
Gewoon op laarzen/schoenen/sandalen. Als ze maar lekker zitten, nergens knellen of te los zitten kan je zo'n stukje toch op gewone schoenen lopen? Ik heb nooit blaren of andere ellende, alleen in de zomer als ik op sandalen of teenslipperachtige dingen loop moet ik oppassen voor eelt op mijn hielen, lik Gehwohl voetbalsem erop na het douchen, voeten scrubben, voetbadje of naar de pedicure als je jezelf eens in de watjes wilt laten leggen en klaar.

Loop wel langzamer op sandalen dan op laarzen maar ik zie echt het nut niet van speciale wandelschoenen voor zulke afstanden. Ook nooit gezien bij andere hondenbaasjes, alleen bij mensen die echt 30, 40 km gaan lopen.
Ik denk echt dat je lekkerder loopt op je gewone schoenen, mss heb ik er minder last van omdat ik me niet kan herinneren dat ik die wandelingen niet maak tenzij het echt noodweer is of ik flink ziek ben maar anders zou ik gewoon schoenen nemen die je goed passen en er evt een gel-inlegzooltje indoen om te wennen.

Heb alleen Converse All Stars gympies en gek genoeg lopen die juist minder lekker, dan kom ik altijd met branderige hielen thuis als ik zo'n 15km gelopen heb.
Dan wel meteen even voeten wassen of voetbadje en voetcreme erop want kloven in je hielen = au! :(
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor de tips! Ik ga er nog ff over nadenken.
Joors troelie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven