Aanloopkatje, en nu?

08-03-2013 20:09 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit hier net een klein katje enoooooooorm hard te miauwen voor mijn deur....



Deur open gedaan; een klein zwart katje van hooguit een maand of vier.

Zo aanhankelijk als de pest.



De straat door geweest, niemand kent hem, zeggen alleen hem wel eens gezien te hebben.

Ik ben bij de mevrouw van Amivedi terecht gekomen, die heeft mijn gegevens.



Katje nu maar in huis genomen....



Maar ja, mijn kat staat niet te springen.

Katje heeft net de halve etensbak van mijn kat leeg gegeten, beestje lijkt uitgehongerd. Mijn kat heeft nog niet aangevallen, maar blaast als een gek.

Ik vind het niet tegen vallen.



Wat doe ik het best?

Katten uit elkaar zetten? Of het zo laten zolang als mijn kat niet aanvalt? Kleintje vindt alles best trouwens, die loopt rond of hij nooit anders gedaan heeft.



Ik houd katje sowieso vannacht binnen. Het is hondenweer, ik gooi zo'n beetje niet de straat op.

Hoop eigenlijk dat de eigenaar zo op de stoep staat.

Dat, of dat de eigenaar nooit meer komt en mijn kat vriendjes wordt met de aanlooppoes



Tips?



Help!
668, the neighbour of the Beast
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 maart 2013 @ 15:05:

[...]



dat mag, ik ben het ook niet eens met jouw aanpak, sterker nog ik vind je aanpak weinig constructief en niet bepaald gericht op het vinden van de rechtmatige eigenaar.Zeurdoos!!
Kan je hier niet ook fotootje van kat plakken of is dat te privacy-gevoelig? Ben inmiddels nogal nieuwsgierig geworden.
quote:redband schreef op 09 maart 2013 @ 15:06:

[...]



Zeurdoos!!waarom scheld jij? niet echt ladylike
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 maart 2013 @ 15:05:

[...]



dat mag, ik ben het ook niet eens met jouw aanpak, sterker nog ik vind je aanpak weinig constructief en niet bepaald gericht op het vinden van de rechtmatige eigenaar.echt waar , waarom blijf je zo doordrammen, ze heeft alles gedaan wat moet, maar niet wat JIJ wilt leg je er bij neer dat er mensen zijn die anders denken dan jij!
Nak, dat staat er allemaal al hoor, even teruglezen.

Na 1 dag komt Marels er bijvoorbeeld achter dat het poesje een kater is, en ze weet ook niet of hij gecastreerd is. Allemaal zaken die een asiel allang had kunnen ophelderen en wie weet was het dier dan al bij de eigenaar terug geweest. Daarbij zegt Marels zelf dat de kat toch niet kan blijven. Ze moet ook nog maar hopen dat het dier geen ziekten heeft overgebracht op haar eigen kat. Je moet er niet aan denken dat het dier FIP heeft bijvoorbeeld.
Het is weekend, ze doet precies zoals bij het dierenasiel staat vermeld, melden bij Amivedi!!
ik wil helemaal niks ronnie, het zal mij allemaal een worst wezen. Ik vind het alleen zielig voor de eigenaar
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 maart 2013 @ 15:01:

[...]



gezeur? Marels vraagt tips en die geef ik, jij doet een persoonlijke aanval, als ik kinderachtig zou zijn geweest dan had ik jou gestafd. Foei foei foeiga je gang
waarom zou ik?
De eigenaar komt niet bij amivedi terecht via dierenasiels??
En als ik eigenaresse was geweest, had het diertje een chip gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 09 maart 2013 @ 15:11:

De eigenaar komt niet bij amivedi terecht via dierenasiels??



Dat hangt van de medewerker af , heb ik gemerkt.

Veel mensen word al gellijk aangeraden om contact op te nemen met amivedi door andere dieren eigenaren als die horen lezen van vermissing, bij de dierenasiel moet je maar afwachten of ze het doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 09 maart 2013 @ 15:12:

En als ik eigenaresse was geweest, had het diertje een chip gehad.Die van mij hebben geen van alle een chip, die zijn hier geboren en wij hadden de bedoeling om ze binnen te houden wat ook gelukt is, nu willen ze niet eens naar buiten, het katje van mijn dochter heeft uiteindelijk wel een chip gekregen omdat ze een kampioen ontsnapper was .
Pfaff s.meds, je hebt je punt gemaakt hoor.. Zucht..



Marels, goed bezig! Ik hoop dat de eigenaar snel verenigd wordt met jr!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 maart 2013 @ 15:05:

[...]



dat mag, ik ben het ook niet eens met jouw aanpak, sterker nog ik vind je aanpak weinig constructief en niet bepaald gericht op het vinden van de rechtmatige eigenaar.Misschien wil de rechtmatige eigenaar niet gevonden worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 09 maart 2013 @ 15:11:

De eigenaar komt niet bij amivedi terecht via dierenasiels??Beide asiels hier in de buurt zeggen dat ze naar Amivedi doorverwijzen, ook als mensen bellen of hun kat gevonden is. En daar is Junior aangemeldt dus.
668, the neighbour of the Beast
Lieve Marels,



Ik vind dat wwat je gedaan hebt echt supertof is! En als ik jou was zou ik me niet steeds blijven verantwoorden tegenover al die dames hier die denken dat je het anders moet doen.



Junior heeft denk ik gewoon geweten waar hij moest aankloppen



Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Junior is wel even tijdelijk buitengesloten



Senior kwam vragen om zijn wekelijkse blikje natvoer. Junior lag boven op de stoel te pitten maar kwam op de geur af ofzo. Veel geblaas van Senior dus ik heb de kamerdeur maar even dicht gedaan. Junior zit op de gang nu zodat Senior rustig kan eten. Als Senior straks zn roes ligt uit te slapen mag Junior weer binnen
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ze bij elkaar gelaten ook snachts. Pas als ze elkaar hadden aangevallen had ik ze apart gezet. Dat blazen is niet gek, lekker laten gaan zou ik zeggen waarschijnlijk vinden ze straks wel een manier om met elkaar om te gaan!



Leuk en succes!
quote:klaprooss schreef op 09 maart 2013 @ 16:57:

Wij hebben ze bij elkaar gelaten ook snachts. Pas als ze elkaar hadden aangevallen had ik ze apart gezet. Dat blazen is niet gek, lekker laten gaan zou ik zeggen waarschijnlijk vinden ze straks wel een manier om met elkaar om te gaan!



Leuk en succes!Nou, denk niet dat ik ze s'nachts of zonder toezicht alleen zou laten: gewoon voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Amivedi is de overkoepelnde databank voor vermiste dieren.



Ik heb zelf kittens opgevangen en altijd via Amivedi laten lopen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Hier zeggen ze dat dus ook Gatti, dierenasiels nemen zelf geen meldingen aan maar verwijzen iedereen door naar Amivedi.



Duidelijk geregeld dus, maar dat heb ik onderhand al 12 keer getikt.



Net nog even naar de buren geweest. De buurjongen zegt dat het katje al sinds woensdag ofzo zeker hier in de buurt loopt. Geen wonder dat Junior zo'n honger had.

Wel een beetje minder kans dat Juniors baasje hem kwijt is en zoekt zo, natuurlijk....



Vriend is al negatief en bang dat katje niet opgehaald wordt en ziet het niet zitten om Junior te houden.

Ik hoop maar dat Senior gauw een beetje omdraait en vriend dus ziet dat het juist voor Senior op termijn leuk kan zijn; een kat erbij en dat hij Junior niet naar het asiel wil brengen, mocht blijken dat Junior geen baasje heeft wat naar hem op zoek is.



Wordt vervolgd, laten we nog steeds hopen dat Juniors baasje vandaag of morgen belt.
668, the neighbour of the Beast
Dan maandag even contact op nemen met dierenasiel. Jullie moeten het wel eens met elkaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak moet ik zeggen dat ik het asiel al gebeld HEB??



Katje blijft sowieso voorlopig hier tot de eigenaar zich komt melden. Mocht die écht niet komen, dan zien we dan wel weer verder.

En ALS het al zo ver moet komen, dan hopen we gewoon dat Senior het tegen die tijd leuk is gaan vinden en we om die reden Junior gewoon houden.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Marels, heb tot nu toe meegelezen maar mocht het katje nou niet opgehaald worden en jullie hem toch naar het asiel moeten brengen, dan zijn er hier misschien wel forummers die Junior een fijn huis willen bieden. Dat zou ik dan eerst proberen.



Maar je kan natuurlijk, mocht 'ie dus niet opgehaald worden, ook eerst een termijn afspreken om te kijken of Senior bijdraait. Mijn ervaring is dat dit, zeker tussen katers, meestal wel het geval is.



Lief dat je dit allemaal zo serieus neemt en doet en negeer die azijnpissers hier.
Ik ben mijn eigen bananenschil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven