Afknappers bezichtiging koophuis.

06-07-2011 23:30 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
zelf heb ik al een aantal huizen bekeken en soms ben ik om de meest idiote dingen totaal afgeknapt op een huis...



*foto's van een tokkiegezin (slaat nergens op i know!)

klusjes die niet zijn afgemaakt zoals een keuken waar nog geen plinten waren gelegd, een deurtje ontbrak

kit die vies was in keuken/badkamer



A.s. maandag hebben we de eerste bezichtiging van ons appartement(staat sinds afgelopen vrijdag te koop) en tweede bezichtiging in de planning...we hebben al een allround makelaar en er is al een woningstyliste geweest om ons huis goed in te richten...(vooral veel weggegooid/naar garage gebracht)



Zijn er nog kleine dingen waar je zelf (deels) op afgeknapt bent die ik wellicht nog kan doen? DANK!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratteke schreef op 07 juli 2011 @ 11:26:

Ik heb een soortgelijk iets gehad als Designed. Toen we het huis gingen kijken waar we nu wonen was ik erg onder de indruk van de woonkamer. Gróót! En een open haard! En een mooie keuken mét vaatwasser. helemaal goed dus. Wij naar boven, ik als eerste.



Ik gebruik altijd de trapleuning en in deze trap zit een bochtje. Er zitten dus 2 leuningen aan. Ik ben in het bochtje, pak de andere leuning en ik donder bijna naar beneden! Zit de leuning helemaal niet vast in de muur!



Reactie van de makelaar ''oh ja, is ook zo, die zit los..."



Ben me wezenloos geschrokken.



jees, jij ook al...!!

Vind het echt zwaar belachelijk dat zo'n makelaar zoiets weet, en het niet aangeeft of even maakt voordat hij mensen het huis aanprijst.

De NVM was trouwens wbt onze bezichtiging, echt niet te spreken over dergelijke acties en heeft ons later (ong 1 jaar later )laten weten dat de bouwkundig inspecteur had aangegeven dat het zeer werd afgeraden de woning te betreden. Dit was al bekend bij de makelaar
life ain't a perfect story, write it while you live it
Alle reacties Link kopieren
Nou, zal ik dan maar vertellen wat wij gekocht hebben

Een huis uit 1925 wat wel 20 a 30 cm de grond in verzakt is en dus gigantisch scheef staat, deuren kunnen binnen niet dicht, kozijnen zijn scheef, dak met boktor/houtworm in de balken, rotte kozijnen, een ontzettend verouderde badkamer (blauw bad, blauwe wastafel, blauw toilet etc), de hele bovenverdieping moet opnieuw, er moet een nieuw dakraam in, nieuwe dakgoot, nieuwe ketel, ook de schuur is verzakt en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Het was gigantisch slecht gefotografeerd, alles stond er maar half op. En toch zijn we er mega verliefd op geworden .



Waar ik op afknapte tijdens bezichtigingen waren tokkieburen of ligging aan snelweg/spoorlijn. Wat ik ook afschuwelijk vind is zo'n glazen aangeplakte serre, net zo'n plantenkas vind ik dat.



Wat we ook meegemaakt hebben: mensen die hun huis uit móesten en dus absoluut niet van plan waren op te ruimen. Echt alles enorm smerig, ieuw! Iemand met een complete zwembadhal in de tuin (en nee dat was niet positief, was oud, verrot en nam de hele tuin in beslag) of iemand die een hele garage met bovenverdieping voor duiven had, álles zat onder de duivenpoep! Bah! :puke:



Gelukkigmeisje, volgens mij heb jij een keurig huis als ik het zo lees hoor. Die extreme dingen die hier genoemd worden heb jij volgens mij echt niet.
Wij zijn laatst bij een bezichtiging ook een enorme afknapper gehad.



Er zaten al huurders in en we liepen in de gang al tegen 'een muur' van echt oud frituurvet en rook aan.



De makelaar ging meteen de ramen openzetten etc. In de keuken zat aan de bovenkastjes & plafond en spotjes een gele laag aangekoekt vet. Die frituurpan stond op het aanrecht en zo te zien al maaaaanden in gebruik.

De makelaar probeerde nog de positieve punten aan te halen en zei; "nou hier hebben de combi-oven is net zoals de rest van de keuken uit 2009' trekt het deurtje open en die ging heel gauw weer dicht , er lag nog iets in en dat lag daar waarschijnlijk al tijden; ze moest kokhalzen van de geur.



Ze vond het zelf heel erg en genant. Ze zei wel dat het boven best netjes was, dus wij toch even kijken. Toen ik op de trap al kon ruiken dat ze boven ook flink rookte zijn we naar huis gegaan. Ik kan ook goed door dingen heenkijken, en zie vaak al voor me hoe ik het wel zou willen hebben. Maar die geuren krijg je gewoon niet uit het huis.



Toen ik trouwens die middag langs onze kapstok liep, roken onze jassen naar de snackbar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dan wel geen koophuizen bekeken, maar wel tig huurhuizen en daar zitten ook enorme afknappers tussen.



Ten eerste wijken waar je nog niet dood gevonden wil worden (kom je aanrijden en dat je denkt, djezus, wat voor deprimerende pokkezooi is dit??). Vuilnis over straat zwervend, uiteraard grossierend in hondenpoep, kapotte tv's met overal glas op straat, overal graffiti, de witte kapotte plastic tuinstoelen die op straat staan en waarvan je ook het vermoeden hebt dat die er al weken staan, etc. En dan alleen maar grauw en grijs. Het enige groen is dan de kuithooge onkruid tussen de (verzakte) stoeptegels.



Maar goed, we hadden het over het huis. Nou, deze staat dan ingeklemd tussen aso buren die duidelijk nooit wat met hun tuin doen, behalve kratten, autobanden en winkelwagentjes opsparen. En binnen kom je dan een stank tegen waar je u tegen zegt. Ik trok wit weg. Het huis was een voormalige wietkwekerij en die geur was werkelijk overal. De deurposten waren helemaal kapot! Er had een kat goed huisgehouden om zijn/haar nagels bij te houden. Dus de onderkant van het hout van die deurposten waren de helft van de bovenkant.



Ik vond het er zo ellendig, dat ik een paar minuten binnen ben geweest (en dan nog meer uit verbazing), wetende dat ik waarschijnlijk nog liever in een auto woon dan daar.....pffffff. De woningbouw deed er uiteraard niks aan, je mocht het helemaal zelf opknappen (vond ik ook nog zo bizar!).
Alle reacties Link kopieren
Een andere afknapper was een ontzettend leuk huisje (ik was er echt heel erg van gecharmeerd!), maar die stond op een soort industrieterrein practisch naast een slachthuis/vleesverwerkende fabriek en die STANK!! Je zou gewoon nooit buiten kunnen zitten of je ramen openzetten. En niet veel verder stond een electrafabriek waarvan het rondzong dat het niet geheel ongevaarlijk was qua electrastraling/hoogspanning zoiets. Ook niet iets wat je koud laat als je net een baby hebt gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Oh inderdaad schouderklopje! Wij hebben ook enkele hele leuke huizen gezien en dan staan ze op het industrieterrein! Nou zelfs zonder stank wil ik daar nog niet zitten hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha goed om te lezen waar het allemaal op mis kan gaan! Gelukkig voldoet mijn huis aan al jullie eisen: uitstekend onderhouden, in nette, rustige, kindvriendelijke buurt. Ruime kamers, bewoond door niet-rokers, nieuwe keuken, frisse badkamer enz. enz.



Komen jullie allemaal kijken?
Niet om te zeiken hoor, maar een kindvriendelijke buurt is niet voor iedereen een pluspunt. Ik heb in zo'n buurt gewoond waar je je nek brak over kinderfietsjes die her en der verspreid lagen, en waar het van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat niet fijn was vanwege krijsende en gillende spelende kinderen. Het was niet eens een tokkiebuurt, maar een veilige, verkeerluwe straat waar het dus een walhalla was voor kinderen. Fijn voor hen, en voor hun ouders, maar als kindvrije met een iets ander levensritme was het voor mij een straf om daar in de zomer te wonen.
OT: de Marseille zeep hebben ze bij de Action (het is dan allesreiniger smaak Marseille).



Ik had 'm in m'n handen, niet meegenomen. Doe ik volgende keer zeker!
quote:spectral schreef op 07 juli 2011 @ 10:01:

[...]



Dat is natuurlijk niet helemaal waar.... een huis heeft een bepaalde marktwaarde. Als het afgeleeft is ligt die waarde een stuk lager. Koop je het dan en heb je geen geld voor verbouwing leef je eigenlijk boven je stand.



Wij kopen dus liever een afgeleefd huis tegen een lage prijs en knappen dat op. Zo maken we over het algemeen ook nog een aardig rendement (waardevermeerdering). En niet onbelangerijk, we leven niet in een huis dat is ingericht (keuken/badkamer) met de smaak van iemand anders.



ach, je leeft altijd met de smaak van een ander, namelijk die van de ontwerper die een dessin op een behangetje heeft gezet.

Ik ben verder niet zo moeilijk, zolang de keuken niet van donker eikenhout met houtsnijwerk is, ben ik al snel tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Smaak is toch niet per definitie iets wat je zelf gemaakt of verzonnen hoeft te hebben?

Wij houden van het landelijke riviera maison achtige, dat vinden heel veel mensen mooi. Maar er zijn er ook een heleboel die liever voor strak en modern gaan.



Persoonlijk vind ik het heel erg zonde als ik een huis zou kopen met een gloednieuwe keuken die eigenlijk nét niet mijn smaak is. Dan is het zonde om hem eruit te halen. Maar dan had ik dus liever inderdaad een huis met een bruine oude keuken, waarvoor ik véél minder betaalde, die ik eruit kon slopen en dan iets uitzoeken wat wél helemaal mijn smaak is.
quote:Aubrey schreef op 07 juli 2011 @ 12:14:

Niet om te zeiken hoor, maar een kindvriendelijke buurt is niet voor iedereen een pluspunt. Ik heb in zo'n buurt gewoond waar je je nek brak over kinderfietsjes die her en der verspreid lagen, en waar het van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat niet fijn was vanwege krijsende en gillende spelende kinderen. Het was niet eens een tokkiebuurt, maar een veilige, verkeerluwe straat waar het dus een walhalla was voor kinderen. Fijn voor hen, en voor hun ouders, maar als kindvrije met een iets ander levensritme was het voor mij een straf om daar in de zomer te wonen. Haha precies, ik had vorige maand een bezichtiging, hartstikke mooi huis, totdat ik op het dakterras stond. Kinderspeeltoestellen all over in de omliggende tuinen. Ik zag het al voor me dat ik in de zomer lekker rustig op m'n terras wilde liggen en ik dan compleet gek werd van de jankende, schreeuwende kids.. Voor mij dus een reden om uiteindelijk niet verder te gaan met dat huis.
Alle reacties Link kopieren
De meeste huizen die we hebben bekeken waren slecht onderhouden of de vrouw des huizes was niet goed in schoonmaken.

Even snel geveegd, alles in een hoek geveegd (pak toch een stofzuiger?) Gasfornuis zwart van de vette troep, de afzuigkap ook zwart en vet met lange bruine draden stof/spinnenweb.

En het goorste vond ik in een huis de vloerbedekking, die mensen hadden een grote hond (niks mis mee, wij hebben ook een hond en 2 katten) maar de huidvetten en viezigheid was zo opgestapeld rondom de salontafel, er lag gewoon een grijze plakaat op de vloerbedekking. En dan de lucht nog natuurlijk. Vind het dan best sneu voor de hond én de 2 kleine kindjes die ze hadden (te zien aan de foto's)
quote:lasvegas84 schreef op 07 juli 2011 @ 12:31:

[...]



Haha precies, ik had vorige maand een bezichtiging, hartstikke mooi huis, totdat ik op het dakterras stond. Kinderspeeltoestellen all over in de omliggende tuinen. Ik zag het al voor me dat ik in de zomer lekker rustig op m'n terras wilde liggen en ik dan compleet gek werd van de jankende, schreeuwende kids.. Voor mij dus een reden om uiteindelijk niet verder te gaan met dat huis.



nou dan ga je daar toch niet wonen.

Voor velen is het wèl een pluspunt. Maar dat geldt voor wel meer dingen merk ik. De ene wil het liefst een afgeleefd huis omdat ze het dan helemaal naar eigen smaak kunnen opknappen, de ander kiest liever voor een goed afgewerkt huis met net niet de goede keuken, maar wel een die volstaat.



Als we zo gaan redeneren hoef je in je advertentie geen pluspunten meer te noemen alleen maar: te koop: huis met 4 kamers.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk gewoon dat iedereen zo eerlijk mogelijk moet vertellen wat een huis wel en niet heeft. Dan kan ieder ermee doen wat ie wil toch?
Alle reacties Link kopieren
Afknappers: ik ging een huis van een loodgieter bekijken, zat er een grote barst in de wasbak in de badkamer. En niet een 'verse', maar 1 die er duidelijk al een tijdje in zat.



Ander huis: douchecabine zat met tape aan elkaar (huis was nog maar een paar jaar oud)
Alle reacties Link kopieren
Zwarte muren in de woonkamer. Ik houd van lichte kleuren en zag mezelf al 100x die muur oversauzen...
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig dat er buurten zijn waar kinderen veilig buiten kunnen spelen. Ik juich dat alleen maar toe. Het is alleen iets waar ik in de toekomst voor mezelf rekening mee houd.
Alle reacties Link kopieren
De hond van de potentiële nieuwe buren die voor de bezichtiging al in je enkels hangt en buurman nergens te zien.
Alle reacties Link kopieren
Een appartement op de 1e verdieping, met een geheel nieuwe badkamer en toilet, echter toilet was zo gepositioneerd dat je er alleen op kon zitten als de deur open stond (geen ruimte voor knieen) ze hadden voor de badkamer een slaapkamer opgeofferd, was heeeel groot, maar ook hier een onbegrijpelijke indeling. Enorme lege ruimte.. Zo zonde; alles nieuw, maar het zou er allemaal weer uit moeten om het te laten werken..



Toppunt was echter de benedenburen die duiven hielden, t balkon zat onder de poep!
het valt me op dat er best veel van de buurt afhangt. En dan bedoel ik niet of er voorzieningen zjn, maar of de buren duiven houden, of honden hebben of hun tuin niet onderhouden.

Best balen, maak je je huis verkoopklaar...vers likje verf, butsen in het houtwerk wegplamuren, appeltaartspray en marseillezeep in het groot op voorraad.....verpesten je buren je verkoopkansen.
Alle reacties Link kopieren
dat zijn nou eenmaal helaas de factoren waar je weinig invloed op hebt, niet als verkoper en ook niet als koper..
Inderdaad Starshine.
* neemt zich voor morgen onkruid te wieden. Er staan hier in de straat ook huizen te koop.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Starshine, haal het onkruid bij de buren dan ook direct weg. Ben 1x in een mooie woning geweest maar bij de buren was het zo'n bende in de voortuin dat ik het niet aandurfde daarnaast te gaan wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven