AH moestuintjes 2016

08-03-2016 13:30 499 berichten
Vandaag kreeg ik van AH de eerste moestuinpotjes. Zijn er meer mensen die ze gaan sparen?

Hebben jullie tips, do's en dont's die we kunnen uitwisselen?
quote:bossanova schreef op 01 april 2017 @ 01:02:

O, zijn ze anders dit jaar? Had er nog niet echt naar gekeken, wel omdat ik geen nee wou zeggen een berg verzameld alweer.Ja ze zijn anders dit jaar. Ze hebben ook bloemen erbij zitten dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 28 maart 2017 @ 16:33:

Ik ben wel klaar met die moestuintjes eigenlijk. Na een paar jaar achter elkaar mogen ze nu wel weer eens wat anders verzinnen. Ze zijn bezig met verzinnen hoe je het moestuinproject verbeterd aanbiedt. En dat is aardig gelukt dit jaar.



Gisteren kreeg ik kaneelbasilicum. Dat ga ik wel proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 27 maart 2017 @ 19:55:

Oh neeeeeeeeeee dat wordt weer hyper jeugd die je al bij de kassa op staat te wachten want hebbuh hebbuh hebbuh...Als ze zeggen/roepen 'heeft u moestuintjes' zeg ik altijd 'ja!' En loop ik door
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 01 april 2017 @ 07:31:

[...]





Als ze zeggen/roepen 'heeft u moestuintjes' zeg ik altijd 'ja!' En loop ik door
Alle reacties Link kopieren
Planten gaan altijd dood bij mij
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik ga het dit jaar eens proberen. Net de eerste 2 gekregen. Rucola en groot kaasjes kruid(?). Die laatste ken ik niet Zometeen even googlen want eerst eten maken (daarvoor ging ik tenslotte naar de AH). Of als iemand het hier al weet te zeggen intussen?
Vandaag de zonnebloem, juffertje in 't groen, rucola en paksoi gezaaid. Ben benieuwd. De peterselie en radijs die ik afgelopen week heb gezaaid beginnen als te ontkiemen. Morgen even naar de Action (ofzo) voor terracotta potjes om ze over een paar dagen in over te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik een poging gedaan... Geen van de 5 verschillende soorten plantjes wilden groeien, ook al had ik de instructies goed opgevolgd. Ik vond het raar, want zo heel slecht ben ik niet met planten. Mijn andere planten in huis doen het namelijk altijd prima!

Dit jaar sla ik de plantjes dus gewoon af.
Alle reacties Link kopieren
Voor wie in de buurt van Amsterdam-Oud West woont: De Albert Heijn op de Overtoom (de grote, bij de Bilderdijkstraat/ 1e Constantijn Huijgen) heeft een heel groot pallet staan met hele dozen moestuintjes. Gratis meenemen. 1 doos = 84 tuintjes.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hier hebben die van 2016 nog steeds kiemkracht. Duurt iets langer dan op het doosje staat.

Ik heb zelfs binnen in huis een lieve heer beestje gezien. Keurig in bekertje en buiten uitgezet.
Juffertje-in-het-groen is toch niet eetbaar? Een moestuin is toch voor groente, dus eetbaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:aviv_13 schreef op 16 april 2017 @ 17:36:

Juffertje-in-het-groen is toch niet eetbaar? Een moestuin is toch voor groente, dus eetbaar? Sommige oneetbare planten zijn nutsplanten omdat ze ongedierte afhouden of basis voor gier zijn of een groenbemester zijn. Uiteraard staan er ook gewoon sierplanten tussen alle nutsplanten in.
anoniem_26602 wijzigde dit bericht op 21-05-2017 22:47
0.75% gewijzigd
Hoera! Mijn ouders hebben de kaneelbasilicum voor me. Daar ben ik zo benieuwd naar!

Vanaf morgen kunnen we bij de AH weer sparen voor tweede diner gratis. Ligt het nu aan mij, of is die actie nog maar pas geweest?
In oktober als ik het goed heb.
quote:rianne323 schreef op 17 april 2017 @ 10:00:

In oktober als ik het goed heb.Dank je; dat is inderdaad nog niet zo lang geleden.
quote:aviv_13 schreef op 16 april 2017 @ 17:36:

Juffertje-in-het-groen is toch niet eetbaar? Een moestuin is toch voor groente, dus eetbaar?Toepassingen (van wikipedia) https://nl.wikipedia.org/wiki/Juffertje-in-het-groen

Zowel de bloemen als de zaaddozen kunnen gedroogd worden. De zaaddozen hebben een gecompliceerde, decoratieve vorm, die door velen aantrekkelijk gevonden wordt in droogboeketten.



Die had ik ooit. Maar een stel heksen met bezem hebben er korte metten mee gemaakt.

Alles moet in de pot van ze. Doen het anders vooral met tafeltje dekje. Knuppel in de zak kennen ze gelukkig niet. Anders haalden ze die ook nog tevoorschijn.



Die kon ik ook krijgen. Hopen dat het er nog is. Gaat die in een pot tegen de muur zoals vanouds.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 17 april 2017 @ 08:52:

Hoera! Mijn ouders hebben de kaneelbasilicum voor me. Daar ben ik zo benieuwd naar!

Vanaf morgen kunnen we bij de AH weer sparen voor tweede diner gratis. Ligt het nu aan mij, of is die actie nog maar pas geweest?



Volgens mij begint die actie normaal aan het eind van de zomer en loopt ze door tot de kerst. Je kon de actie van 2016 nog inleveren tot januari 2017 dacht ik. Dus ja is pas geleden.



De moestuin actie lijkt me dit keer erg kort?!
Alle reacties Link kopieren
Die AH potjes vallen al om als je er naar kijkt. Bovendien komen die zaadjes niet goed door het papier. Ben al weer jaren bezig, maar als er wat opkomt en ik plant het in de tuin wordt het meteen opgegeten door de slakken. Zou er eigenlijk mee moeten stoppen
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar een groot succes, ik werk bij Appie dus had vorig jaar na de actie een heleboel meegenomen.

Toen ook een meter moestuin op een verrijdbare tafel gemaakt en al m'n tuintjes erin gehad. Uiteindelijk terroriseerde de courgetteplant zo ongeveer de hele meterbak Dit jaar alleen maar kruiden en kleine plantjes erin en de grote planten in de volkstuin van mijn vriend.

Heb weer 2 dozen meegenomen bij Appie dus ik kan weer lekker aan de gang!
You have to go on and be crazy, craziness is like heaven.
Juffertje in het groen was op.

Kaneel basilicum en rucola 2017 wel gekregen. Die vind ik leuk. Ik ben benieuwd.



Tot nu zijn alle moestuintjes van 2016 ook ontkiemd. Peterselie, Tijm. Venkel, tomaatjes doen het allemaal nog.
Afgelopen week het laatste Moestuintje van 2016 gezaaid.
Ze zijn tot juni 2017 houdbaar. Maar een aantal zijn wel ontkiemd, maar ze hebben het hier moeilijk door de temperatuur en omslag van het weer.
Ik moest wel een paar planten buiten neer zetten vanwege de fruitvliegjes of wat voor vliegjes het ook zijn.
Het is echt schipperen met water zodat het niet te nat en niet te droog wordt.

Vorig jaar heeft de sla het niet overleefd. Daar zat bladluis in. Met een keiharde straal van plantenspuit lukte het wel om de beestjes weg te spuiten. Totdat er een wesp kwam die boos werd.
NU slamix, rucola, doperwt en venkel nog een poging gegeven. Rucola is van dit jaar.

Verder niemand?
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik had de moestuintjes gespaard voor nicht maar die was ze vergeten mee naar huis te nemen dus zelf opgekweekt. Alles is opgekomen. Man heeft een groot raamwerk getimmerd met vakken van 20x25 cm. Ik heb tomaat, bonen, biet, paksoi, bloemen en kruiden. Zelf had ik nog zaad van bosui, boerenkool en sla. Boerenkool al uitgedund
Alle reacties Link kopieren
De paksoi is opgegeten door een slak. Veder gaat het redelijk..
Ik heb beestjes in mijn planten. Er was een winterkoninkje aan het eten. ik hoop de beestjes uit de planten.
Ik heb een van de doperwten (gevallen en de tweede keer gebroken) vervangen door het zaad van rode punt paprika zaad.

O ja, compost zelf maken in de stad. Voor 70 euro kan je een speciale emmer kopen. Er horen wel speciale korrels bij die de GFT in 2 tot 4 weken versneld omzetten in compost. Die korrels moeten wel aangevuld worden om het proces gaande te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven