Andijvie: Hebben jullie een vaatwasser?

21-08-2014 10:46 256 berichten
Een stomme vraag op deze donderdagochtend. Mijn vader is ervan overtuigd dat geen vaatwasser hebben alleen iets is voor studenten, ik denk dat er stiekem nog best veel huizen zijn zonder vaatwasser. Dus vandaar dat ik de vraag hier stel.

Heb je een vaatwasser?

Totaal aantal stemmen: 158

Ja (67%)
Nee (33%)
Alle reacties Link kopieren
En tussendoor vaak nog even een klein beetje afwassen zodat je niet de hele dag vuile afwas hebt staan, daar heb ik namelijk een hekel aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 21 augustus 2014 @ 12:34:

[...]





In de vaatwasser gaat ook wel meer vaat dan dat enkele wasje die je doet. Vergelijk het met 2 of 3 handwasjes of 1 he-le grote.Oke, dat moet ik dus ook nog mee nemen in mijn berekening. Twee keer een handafwas van mij, is ongeveer één keer een vaatmachine was.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel bijna zeker dat mijn vaatwasser zuiniger is dan met de hand.

Er gaat voor zeker 3 a 4 handwassen in.

Incl pannen. Scheelt best wat water.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik heb geen vaatwasser omdat ik er geen plek voor heb (of beter gezegd: ik wil er geen keukenkastje aan opofferen.) Mijn voornaamste reden om er één te willen is, dat je dan niet steeds vuile vaat op het aanrecht hebt staan. Net afgewassen en hop, daar staan alweer een paar bekers/glazen. Afwassen op zich vind ik niet erg.

Ik heb wel een droger. Nadat de oude was stukgegaan, heb ik bijna een jaar zonder gedaan, maar ik heb er toch weer één gekocht. Ik gebruik hem niet voor alles, maar zeker in de winter vind ik het toch wel erg handig.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 21 augustus 2014 @ 12:35:

En tussendoor vaak nog even een klein beetje afwassen zodat je niet de hele dag vuile afwas hebt staan, daar heb ik namelijk een hekel aan.



Mijn man en ik eten al ruim 40 jaar van hetzelfde ontbijtbord als we 's ochtends naar ons werk gaan. Dat ene bord dat dan op het aanrecht staat terwijl we op ons werk zijn, vind ik niet zo erg hoor.



Hoe meer ik hier lees over apparaten, lange of korte programma's, extra zachte handdoeken, 20 liter en De Vaat, hoe meer ik me realiseer hoe lekker het is dat wij alles nog zo studentikoos simpel doen. Een makkelijk huishouden waarin zo weinig nodig is, daar kan ik echt van genieten!
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_zilver schreef op 21 augustus 2014 @ 12:41:

[...]





Mijn man en ik eten al ruim 40 jaar van hetzelfde ontbijtbord als we 's ochtends naar ons werk gaan. Dat ene bord dat dan op het aanrecht staat terwijl we op ons werk zijn, vind ik niet zo erg hoor.



Hoe meer ik hier lees over apparaten, lange of korte programma's, extra zachte handdoeken, 20 liter en De Vaat, hoe meer ik me realiseer hoe lekker het is dat wij alles nog zo studentikoos simpel doen. Een makkelijk huishouden waarin zo weinig nodig is, daar kan ik echt van genieten!



haha, nou gelukkig maar. Ik leef ook heel simpel en studentikoos, maar de enige luxe die ik me permitteer, daar geniet ik ook intens van.



Ik heb ook veel te weinig kleding om dat de hele week op een droogrek te laten hangen, dus die droger is wat dat betreft ook nog heel handig. Het zou wat zijn, als ik in mijn nakie naar mijn werk moet, omdat mijn kleren nog niet droog zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 21 augustus 2014 @ 12:45:

[...]





haha, nou gelukkig maar. Ik leef ook heel simpel en studentikoos, maar de enige luxe die ik me permitteer, daar geniet ik ook intens van.



Ik heb ook veel te weinig kleding om dat de hele week op een droogrek te laten hangen, dus die droger is wat dat betreft ook nog heel handig. Het zou wat zijn, als ik in mijn nakie naar mijn werk moet, omdat mijn kleren nog niet droog zijn De hele week? Maar kleding drogen duurt toch geen week? Huizen verschillen misschien in luchtvochtigheid, maar hier is kleding de volgende ochtend droog.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 21 augustus 2014 @ 12:40:

Ik weet wel bijna zeker dat mijn vaatwasser zuiniger is dan met de hand.

Er gaat voor zeker 3 a 4 handwassen in.

Incl pannen. Scheelt best wat water.



Heb je dan niet heel veel pannen nodig? En heb je dan ook andere keukenspullen dubbel? Ik heb bijv. maar een maatbeker en zo zijn er meer dingen die ik vrijwel dagelijks nodig heb en er maar een van heb. Met het aantal pannen dat ik heb, kan ik misschien net twee dagen koken. Vier dagen zou ik niet redden.

Ik spaar mijn afwas altijd op en doe het een keer per dag.



Verder vind ik het prima als mensen het wel fijn vinden om een vaatwasser, of droger te hebben. Ik hoef het zelf alleen niet te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 21 augustus 2014 @ 12:45:

[...]





haha, nou gelukkig maar. Ik leef ook heel simpel en studentikoos, maar de enige luxe die ik me permitteer, daar geniet ik ook intens van.



Ik heb ook veel te weinig kleding om dat de hele week op een droogrek te laten hangen, dus die droger is wat dat betreft ook nog heel handig. Het zou wat zijn, als ik in mijn nakie naar mijn werk moet, omdat mijn kleren nog niet droog zijn Dat kleding een "hele week" moet drogen, geloof ik niet. En anders kun je er toch een paar kledingstukken bij kopen? Dat is nog altijd milieuvriendelijker dan zo'n apparaat laten draaien omdat je een paar kledingstukken tekort zou komen.
quote:MadameQetesh schreef op 21 augustus 2014 @ 12:40:

Ik weet wel bijna zeker dat mijn vaatwasser zuiniger is dan met de hand.

Er gaat voor zeker 3 a 4 handwassen in.

Incl pannen. Scheelt best wat water.

precies, als ik alles van de hele dag op de hand doe, gebruik ik 2 teiltjes water. En van te voren ook nog spoelen, dus ga maar uit van 3 teiltjes water.

Als ik met de borden en bekers klaar ben, is het water gewoon al zo vies en afgekoeld dat ik voor de pannen weer nieuw nodig heb.
Ja, zat al in de keuken toen we dit huis kochten. Ons vorige huis had wel een vaatwasser, maar die deed het niet, nooit erg gevonden, altijd gewoon met de hand afgewassen.
en de stroom die het ding verbruikt compenseer ik weer met de droger die ik zeer weinig gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik geloof dat ik toch niet kan afstappen van het simpele idee dat kleren vanzelf drogen.
Alle reacties Link kopieren
"Heb je dan niet heel veel pannen nodig? En heb je dan ook andere keukenspullen dubbel? Ik heb bijv. maar een maatbeker en zo zijn er meer dingen die ik vrijwel dagelijks nodig heb en er maar een van heb. Met het aantal pannen dat ik heb, kan ik misschien net twee dagen koken. Vier dagen zou ik niet redden. "



Valt mee. We eten veel eenpansgerechten. Of we wokken ( die past er niet in).

Maatbekers en dat soort spul heb ik idd dubbel.

Hij gaat zo om de dag/twee dagen aan.

Heel soms trek ik er idd een pan uit en was ik die af omdat ik hem nodig heb.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_zilver schreef op 21 augustus 2014 @ 12:47:

[...]





De hele week? Maar kleding drogen duurt toch geen week? Huizen verschillen misschien in luchtvochtigheid, maar hier is kleding de volgende ochtend droog.Dat schrijf ik net in een eerdere poging, maar in mijn huis duurt het dus een week (ja, ik was ook verbaasd). En ik heb echt geen zin in altijd maar een wasrek in mijn huiskamer, de enige plek waar het past.
Ik heb wel een afwasmachine (zat al in de keuken toen ik hier kwam wonen) maar ik gebruik hem nooit. Wij zijn met zijn zessen dus de afwas van de hele dag past er toch niet in. En om dat ding nou twee keer per dag te laten draaien, inladen en uitladen zie ik ook iet zitten. Met de hand afwassen eigenlijk ook niet, dus meestal doe ik 's ochtends zuchtend de aangekoekte afwas van gisteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 21 augustus 2014 @ 12:45:

[...]





haha, nou gelukkig maar. Ik leef ook heel simpel en studentikoos, maar de enige luxe die ik me permitteer, daar geniet ik ook intens van.





Lekker, toch!

Ik leef ook heel sober. Qua keukenapparatuur heb ik: wasmachine, koelkast, vriezer, oven, gasfornuis, mixer. (Meer niet, zelfs geen koffiezetter.)

Andere zaken die op stroom werken: Stofzuiger, laptop, mobiele telefoon en lampen natuurlijk. Verder niets (Geen tv, stereo etc.)

Daardoor bespaar ik behoorlijk op mijn energierekening, maar ik ben wel dol op lang douchen. Dat is een luxe die ik mezelf gun en natuurlijk ook veel energie kost.
Alle reacties Link kopieren
"melissa-x, 2 minuten geleden

Tja, ik geloof dat ik toch niet kan afstappen van het simpele idee dat kleren vanzelf drogen."



Doen ze ook. Gewone kleding doe ik altijd ong 5 min in de droger en daarna ophangen.

Ik merk dat ik ze dan niet meer hoef te strijken.

Direct ophangen: kreukels. Te lang in de droger: kreukels.

Zo is het precies goed.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 21 augustus 2014 @ 12:57:

[...]





Dat schrijf ik net in een eerdere poging, maar in mijn huis duurt het dus een week (ja, ik was ook verbaasd). En ik heb echt geen zin in altijd maar een wasrek in mijn huiskamer, de enige plek waar het past.Oeh, jeetje, dat is wel erg lang! En zou je in plaats van een wasrek geen plek in huis weten waar je lijnen kunt ophangen? De slaapkamer waar je overdag niet komt? Bij ons hangt het vrij hoog en op plekken waar we overdag niet komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:marco321 schreef op 21 augustus 2014 @ 12:50:

[...]





Dat kleding een "hele week" moet drogen, geloof ik niet. En anders kun je er toch een paar kledingstukken bij kopen? Dat is nog altijd milieuvriendelijker dan zo'n apparaat laten draaien omdat je een paar kledingstukken tekort zou komen.



Ik leef via andere zaken al heel milieuvriendelijk (vele malen milieuvriendelijker dan menig ander, dus ik vind dat ik me deze luxe wel mag permitteren). En ja, mijn was moet dus de hele week drogen, of je het nu gelooft of niet. Ik kon het ook niet geloven. En ik kan er ene paar stukken bij kopen, maar dan heb ik ook een kast extra nodig, die ik niet zo even op de wasmachine kan zetten.



Tsja, mijn huishouden, mijn keus om een droger aan te schaffen en na 3 jaar ben ik nog altijd heel erg blij met deze keuze. Van mij mag je anders vinden hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 21 augustus 2014 @ 12:59:

"melissa-x, 2 minuten geleden

Tja, ik geloof dat ik toch niet kan afstappen van het simpele idee dat kleren vanzelf drogen."



Doen ze ook. Gewone kleding doe ik altijd ong 5 min in de droger en daarna ophangen.

Ik merk dat ik ze dan niet meer hoef te strijken.

Direct ophangen: kreukels. Te lang in de droger: kreukels.

Zo is het precies goed.Centrifugeren doe ik wel, maar een droger heb ik niet. Hier is de meeste kleding kreukvrij als we het netjes ophangen. Strijken doe ik inderdaad ook niet, dat vind ik zonde van mijn tijd.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toevallig!

As we speak zit hier een monteur onze eerste vaatwasser in te bouwen.



5.5 jaar zonder gedaan en nu er toch maar voor gekozen om eentje te kopen,

Met de hand wassen vond ik niet vervelend hoor, zelf ontspannend op zijn tijd. Het lijkt me wel fijn om, als je eens wat minder tijd, de vaatwasser het werk te laten doen.

Vandaar dat hier nu een jongeman steunend op zn knieen zit
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
quote:melissa-x schreef op 21 augustus 2014 @ 13:00:

[...]





Oeh, jeetje, dat is wel erg lang! En zou je in plaats van een wasrek geen plek in huis weten waar je lijnen kunt ophangen? De slaapkamer waar je overdag niet komt? Bij ons hangt het vrij hoog en op plekken waar we overdag niet komen.



Nee, want de slaapkamer staat vol met bed;) Mijn huis is ook niet vrij standaard ingedeeld. Dus of je komt binnen en ziet meteen wasrek hangen/staan, of je staat in de keuken en ziet wasrek of je zit in de woonkamer en ziet wasrek. In de douche wil ik niet eens proberen;)



Ik vind het ook niet erg, ik ben meteen van die lappen in het zicht af. Ik heb eigenlijk nog geen een reden gezien om mijn was hier op een rek te drogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 21 augustus 2014 @ 13:01:

[...]





Ik leef via andere zaken al heel milieuvriendelijk (vele malen milieuvriendelijker dan menig ander, dus ik vind dat ik me deze luxe wel mag permitteren). En ja, mijn was moet dus de hele week drogen, of je het nu gelooft of niet. Ik kon het ook niet geloven. En ik kan er ene paar stukken bij kopen, maar dan heb ik ook een kast extra nodig, die ik niet zo even op de wasmachine kan zetten.



Tsja, mijn huishouden, mijn keus om een droger aan te schaffen en na 3 jaar ben ik nog altijd heel erg blij met deze keuze. Van mij mag je anders vinden hoor.Kleding lijkt me ook niet lekker ruiken als het een week duurt voordat het droog is. Als het niet snel genoeg droogt, krijg je toch een muffe geur. Dus ik snap heel goed dat jij voor een droger kiest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 21 augustus 2014 @ 13:01:

[...]





Ik leef via andere zaken al heel milieuvriendelijk (vele malen milieuvriendelijker dan menig ander, dus ik vind dat ik me deze luxe wel mag permitteren). En ja, mijn was moet dus de hele week drogen, of je het nu gelooft of niet. Ik kon het ook niet geloven. En ik kan er ene paar stukken bij kopen, maar dan heb ik ook een kast extra nodig, die ik niet zo even op de wasmachine kan zetten.



Tsja, mijn huishouden, mijn keus om een droger aan te schaffen en na 3 jaar ben ik nog altijd heel erg blij met deze keuze. Van mij mag je anders vinden hoor.Ja, het schoot me even te binnen, de optie om dan meer kledingstukken te kopen. Maar natuurlijk respecteer ik je keuze! Ik heb er tenslotte geen last van dat jij een droger gebruikt. (En ik heb te veel auto's om te zeggen dat ik alles goed doe wat betreft milieu. )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven