Anti allergische hond: fokker of uit asiel? Tips gevraagd!

20-04-2014 21:07 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Wij willen dolgraag een hondje. Het moet een beetje een klein ras zijn ivm handzaamheid, makkelijk meenemen en grootte van het huis én het moet een anti allergisch hondje zijn. Wij dachten zelf aan een Maltezertje.



Maar wat is de beste plek om zo'n hondje te kopen? Bij een fokker (maar helaas hoor je ook al vaak nare verhalen over doorgefokte hondjes die toch gewoon bij een fokker vandaan komen...) of uit t asiel (minder kans op doorfokken??)? Wie heeft tips of misschien wel de naam van een goede en betrouwbare fokker?

Of tips over andere kleine, anti allergische hondjes?



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:clementien schreef op 21 april 2014 @ 09:39:

Je bent over het algemeen niet allergisch voor haar, maar voor huidschilfers. Die heeft een naakthond ook.Juist en bij een naakthond wordt die huid nog minder bedekt. Dus nog meer reactie.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit begrepen dat allergie voor honden en katten niet wordt veroorzaakt door hun haar maar door huidschilfers. Al neem je dus een kale hond, dan zul je er nog steeds last van hebben.



Anti-allergische honden bestaan niet.



Ik zou héél goed van te voren uitgebreid uitzoeken of het hondje dat jullie willen nemen inderdaad geen reactie veroorzaakt. Anders moet dat arme dier straks weer weg en als iets zielig is, is het wel van dat gesjouw van dieren van baasje naar baasje.



Een huisdier is trouwens geen speelgoed en veel honden en katten trekken het niet rondom kleine kinderen. En vaak krijgt de hond/kat er dan de schuld van.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips!

We hebben er wel degelijk heel goed over na gedacht, dus daar hoeven jullie je geen zorgen om te maken!

Het is idd zo als bij jou Vrouwtje: uit de test kwam: zeer allergisch voor katten en een beetje voor honden (waardes weet ik even niet uit mn hoofd), maar vroeger ook opgegroeid met een hond en dat ging heel goed. Maar we willen zo min mogelijk risico nemen en daarom idd voor een geschikt hondje gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook heel allergisch voor honden (als in: bij fysiek contact kan ik richting ziekenhuis) mijn broer en zijn vriendin hebben een koiker hondje. Deze staan ook bekend als anti allergie hondje en dit is ook de enige soort waar ik gezellig mee kan wandelen of knuffelen.

Ik zou zeker eens op dit type hondje googelen
Alle reacties Link kopieren
Kooiker.. Sorry.. Forum mobiel en krijg post niet aangepast
Alle reacties Link kopieren
Dank gordeldiertje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven