Bejaard konijn, wat te doen?

15-01-2017 00:23 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn konijn van 11 jaar oud heeft steeds terugkerende haakjes op zijn kiezen waardoor hij veel kwijlt en langzaam en minder eet.

Ik laat bij de dierenarts iedere vier weken de haakjes weg slijpen (met gasnarcose).

Deze behandeling is erg stressvol voor mijn bejaarde konijn en ook vraag ik me af hoe lang hij steeds narcose nog trekt?

Ik ben elke keer bang dat hij er niet meer uitkomt



Na de behandeling wil hij vaak een paar dagen niet eten, dan dwangvoer ik hem en geef hem natuurlijk pijnstilling.

Pas drie weken geleden zijn de haakjes weer geslepen, hij kwijlde daarna wat minder maar nu kwijlt hij helaas alweer heel erg.

De dierenarts heeft gezegd dat eventueel zijn hele gebit kan worden verwijderd, maar dat dit een erg zware operatie is en het zeer onzeker is of konijn dit zal overleven.



Ik sta erg in dubio..... wanneer is het genoeg? Hij is stokoud maar lijkt nog te genieten van het gezelschap van zijn voedster waar hij gek op is, van lekker rondrennen (al wordt dat ook steeds minder) en van zijn dagelijkse portie science selective, andijvie, lof en kruiden.

Maar steeds weer de narcose, de pijn die hij daarna heeft, de pijn die hij heeft als de haken weer terug groeien, het dwangvoeren... moet ik het oude beestje dit nog wel allemaal aandoen?



Konijnenkenners, wat zouden jullie doen/adviseren?
...
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met je voedster, calamitycat, heeft ze al een leuke ram op het oog?



En met jouw konijn Oddish?
Ik vroeg me ook al af hoe het gaat!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat goed! Iedere dag even een kort telefoontje met de medewerkster van de opvang en het stel lijkt het erg goed te kunnen vinden inmiddels. Morgen kan ik ze ophalen

Ik kijk er erg naar uit om weer 'leven' in de ren te zien als ik uit het keukenraam naar buiten kijk of door de tuin loop.



Ik ben ook erg benieuwd hoe het met de voedster van Oddish is...
...
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je elke dag een telefoontje krijgt, dat je ze morgen mag ophalen en dat ze goed samen gaan <3 Heerlijk! Is het die ene geworden die zo op je oude ram lijkt of een ander konijn?



Met mijn voedster gaat het goed ^^ Ben nog wel beetje argwanend qua eten, maar ze moest vooral de klik maken en dat ging gisteren opeens :D Nog wel medicatie voor darmstimulatie maar verder niks meer. Ben nog wel beetje argwanend eigenlijk haha maar dat komt wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het beter gaat met je voedster Oddish!



Hier een verliefd stel die volop hun 'nieuwe' ren aan het verkennen is. Alles moet gemarkeerd worden natuurlijk

Het is inderdaad het rammetje geworden die veel op mijn oude ram lijkt, maar vind ik geen probleem. Belangrijkste is dat ze het goed kunnen vinden samen en dat is absoluut het geval. Blij dat ze terug is en een fijn nieuw maatje heeft.
...
Ah Oddish klinkt goed! Gewoon goed in de gaten houden maar volgens mij gaat het prima! Heel fijn.



En calamitycat, super!!! ben heel blij voor jou en voor de 2 nijntjes die nu niet meer alleen hoeven te zijn. Voor jou zal het nog een beetje dubbel zijn maar aan de andere kant maakt je gelukkige koppeltje een hoop goed denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Absoluut!
...
Alle reacties Link kopieren
ohhh fijn Calamitycat <3 Dat geurmarkeren vind ik zo schattig he :p Hoe gaat het nu na t wee dagen?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hartstikke goed. Net nog even wezen kijken bij ze en andijvie gebracht en ze zaten heerlijk dicht tegen elkaar aan
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven