Bijna de sleutel...

26-10-2014 07:37 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis.

Een nieuwbouwwoning. Ik heb al veel vragen gesteld op het forum en veel antwoorden gekregen. Mooie plaatjes gezien en veel tips opgedaan.



En nu is het bijna zover. De tekening van het huis kon ik dromen en nu kan je er al in rondlopen, dat is zo gek, je eigen ideeën uitgewerkt zien.



Van alle keuzes tot nu toe nog geen spijt.



Maar huis is casco, dus er moet nog veeel gebeuren

En dat is leuk. Dat wilde ik delen, ik ben blij



Na de sleutel ontvangst gaan we aan de borrel, proosten dat het ons toch uiteindelijk gelukt is ons droomhuis te kopen.



En ik ga veel vragen hebben tussendoor en die ga ik hier stellen



Maar nu ben ik blij, en dat wil ik delen.



DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! Forumsgewijs hoop ik toch stiekem op een paar tegenvallertjes her en der
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Enne Djoels.. Kies je wel een goede vloerenboer en een ander bankie? Of staat de Krampfors nog?

(Ben stiekem best een beetje fan van je )
Alle reacties Link kopieren
De kramfors staat er nog, helaas.

Maar ja, zoveel andere prioriteiten dat deze bank het nog even moet doen. Maar ik háát die bank!



Een goede vloerboer deze keer..



Echt ik hoop op een relaxte klusperiode deze keer. Maar hoe niet merk ik nu.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
We blijven in de regio miss. I.

Terug naar het dorp, op het platteland. Dat je 's morgens de koeienstront ruikt en denkt 'heeeerlijk'.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 28 oktober 2014 @ 06:47:

De kramfors staat er nog, helaas.

Maar ja, zoveel andere prioriteiten dat deze bank het nog even moet doen. Maar ik háát die bank!





Echt ik hoop op een relaxte klusperiode deze keer. Maar hoe niet merk ik nu.

OOoojaaaaaa hilarisch die Kramfors.......hemels wat heb i, gelachen toen.

Ik ben ook net verhuisd meisje.Jij toen zonder kids of partner en ik in een hele erge vechtscheiding.

Waar blijft de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik deze even omhoog halen? Ik ben fan van Djoels. Kan mij niet voorstellen dat Djoels en een cascohuis vlekkeloos verloopt. En zo wel, wat ik je van harte gun, dan kun je vast leuk schrijven over de zaken die wél goed gingen toch?

Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Echt ik moet zo hard lachen...



De vloer dat ging mis,



Verkeerde ondervloer gebruikt
DTEEZ!
Djoels!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom hier nog wel wat verhalen vertellen, vanaf de laptop. Ik ben lang van stof...
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
ik lees je graag... kanniewachten
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
tvp



Alle reacties Link kopieren
Vertel, vertel, vertel!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa, Djoels vloer!!
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Nou even denken hoor, wat ging er allemaal mis......



Heel eerlijk, niet zo heel veel, dat is wel tof he...



Maar die vloer....... ondervloer erin, planken erop, leggen, leggen, leggen...

Ik bel naar de vloerboer... 'ik heb niet genoeg ondervloer voor boven'

Vloerboer snapt er niets van.

Stelde vragen en werd stil.

Ik zei 'HOLY SHIT IK VOEL HET AL'



De ondervloer voor boven....... lag er beneden in........



Echt man man man wat irritant!!!



En de ondervloer die er beneden in lag..... kon ik niet laten liggen, want degene die beneden moet, is speciaal voor vloerverwarming.



Afijn.



Ik ben dus in mijn eentje planken eruit gaan halen. Allemaal nummeren. Rij 1 plank 1 en dan de laatste plank eindplank rij 1

En zo de hele benedenverdieping door.

Dat was een beste klus.



Vervolgens de andere ondervloer erin gegooid.......





en weer keurig met mijn genummerde planken in de weer..... diezelfde avond lagen alle planken er weer goed in. Met speciale dank aan mijn JG en goede vriend.....



Man man man...... wat was dat stom





En verder...



Nou met klussen gaat het wel goed, de stucadoor deed het perfect, de aannemer was een geweldige kerel die alles goed deed, de installateur kon ik wel zoenen..... wat dat betreft hoezee holladijee....





Maar...



Ik heb een nieuwe buurman en die is op zijn zachtst gezegd een beetje vreemd. An sich echt aardig, begrijp me niet verkeerd. Maar hij zegt alles wat hij vindt....... en hij vindt nogal iets.....

We wonen dus nieuwbouw, wij hebben niet alles standaard, vrij weinig eigenlijk. Wij hebben keuzes gemaakt die hij niet heeft gemaakt, ook logisch, kwestie van smaak en zo...



Ik zal even een paar leuke oneliners erin gooien..





We waren druk aan het klussen. Buurman komt aanwaaien en vraagt of hij even bij ons mag komen kijken, bij een uitbouw. Dat mag.



Wij hebben de keuken iets vergroot en daardoor heb je dus een klein muurtje in je woonkamer lopen, dat is een keuze, ik wilde niet op de zijkant van mijn keukenkastjes kijken en ik houd van hoekjes en zo. De buurman kwam binnen en zei 'godallemachtig waarom heb je in vredesnaam dat muurtje verlengd, dat ziet er niet uit.'



Okee...



ik stamelde iets van ' ja joh, wij wilden de keuken graag iets groter'. zijn antwoord 'zou ik nooit doen' mijn antwoord 'daarom heb je het ook niet gedaan, mooi toch'



Mijn JG is druk bezig met de schouw, we hebben een gashaard, de schouw maakt hij zelf.



de buurman zegt 'Wat is dat voor een nephaard, met gas? een haard is met vuur klaar.'



ik zeg 'ja dat klopt, echt vuur is inderdaad ook een haard, of dit nu nep is of niet, maakt mij niet uit , ik vind het gewoon prachtig'



'oh, ik niet' zegt hij



Moet ik nog even doorgaan???

want het grappigste moet nog komen...
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Jij en vloeren .



Ga vooral door!
Alle reacties Link kopieren
We gingen naar boven.



Wij hebben de badkamer verplaatst naar een andere kamer, en hebben nu echt een hele grote badkamer. Werkelijk waar, ik vind 'm zo mooi....... maar dat zat er nog niet in toen hij kwam.....



we gingen naar boven, hij keek naar de ruimte waar de badkamer komt en zegt.....





'jezus waarom neemt iemand in vredesnaam zo'n grote badkamer dat is echt zonde'





echt





Ik zei 'ja maar ik wil gewoon een hele grote badkamer, en ik vind dat niet zonde, ik vind dat geweldig, dat is wat ik altijd wilde hebben!'



'Dat snap ik echt helemaal niet, wat stom'



Toen zei zijn vrouw 'nou het is gewoon een kwestie van smaak'

'Nou mijn smaak is het niet' zei hij.



Op dat moment had ik echt de slappe lach, ik kwam echt niet meer bij........ en ik heb gewoon een heerlijke badkamer, maar ook geen badkamersuite van 20m2 of zo





Toen gingen we naar zolder. Ik mijn zolder. En we gingen naar boven en bij ons staat de CV ketel op een hele andere plek als bij hen. Omdat wij de badkamer verplaatst hebben....... Afijn, we liepen naar boven en hij kwam boven en zei 'dat is mooi'



Ik stikte erin.



'fijn dat je ook iets mooi vindt' zei ik met een grap, echt ik moest gewoon zo hard lachen, het was bijna erg...



De CV opstelling, op zolder, die was prachtig...





De afgelopen maanden is hij diverse keren langsgekomen.... en echt hij is zo ontzettend aardig, maar ik denk dat er ergens iets niet klopt bij hem. Ik denk ook niet dat hij het zegt om te kwetsen of zo, maar gewoon omdat hij dat zo vindt en bepaalde vorm van tact is hem denk ik echt onbekend.



Van de week kwam hij ook langs toen we met de tuin bezig waren echt tranen over mijn wangen....



Oh wacht ik moet nu de deur uit, maar kom die zinnen ook nog wel opschrijven, het is zo hilarisch..



Ik hoop alleen niet dat hij mij herkend hier op het forum...... dat zou ik lullig vinden omdat ik hem echt wel aardig vind....
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Prachtig.



Djoels, heb je een buitenkraan? In de winter niet vergeten af te sluiten hoor.
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
quote:Galileo schreef op 22 april 2015 @ 11:58:

Prachtig.



Djoels, heb je een buitenkraan? In de winter niet vergeten af te sluiten hoor.







Ik heb er dus speciaal eentje (twee) genomen waarbij dat niet meer hoeft
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Hé Djoels, goed je weer hier te lezen



Ik ben wel benieuwd naar de 'tuin en buurman'-uitspraken
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Heerlijke verhalen alweer Djoels, ga vooral door
.
anoniem_206419 wijzigde dit bericht op 01-01-2016 12:34
Reden: Foutje
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven