boom kappen, wat met hout doen?

03-12-2010 11:48 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben in onze tuin drie bomen die eruit moeten. Kapvergunning is geregeld en we hebben inmiddels een offerte van een prof die het wel wil doen. Maar nu zit ik met het hout hij neemt dit wel mee maar het levert ons niets op. Mijn gevoel zegt me dat we hier best geld aan kunnen verdienen. Het gaat om drie essen en dat is heel mooi hard hout.

Het gaat echt om heel veel hout, dus misschien moet ik allang blij zijn dat het zo wordt meegenomen, maar als er een mogelijkheid is om de kosten van het kappen een beetje te compenseren zou dat toch mooi meegenomen zijn.

Heeft iemand een idee of ervaring hiermee?



mikkie
Alle reacties Link kopieren
quote:robo schreef op 03 december 2010 @ 12:00:

[...]

Noord-Frankrijk.



Kan me niet voorstellen dat die prijzen zo enorm verschillen tussen NL en FR trouwens.



Grondprijzen zijn in Frankrijk gemiddeld veel lager per hektare.
Alle reacties Link kopieren
Het hout komt van een bedrijf dat muziekinstrumenten maakt.

.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaatjuh schreef op 03 december 2010 @ 11:56:

@Elninjoo...dat kan ook, maar het wordt al moeilijker als de boom niet vrij kan vallen of iets dergelijks. Dan kan je toch echt beter iemand erbij hebben die weet hoe en wat ;)



Is idd met al die kleine tuintje in Nederland en de dichte bebouwing al snel het geval. Veel boomsoorten groeien één a anderhalve meter per jaar, dus wie te lang wacht komt dan al snel uit bij een professional die de boom van boven naar beneden onttakelt.

Kan erg gevaarlijk zijn als je dat zelf gaat proberen......
Alle reacties Link kopieren
jee wat eeh boel reactie in zo'n korte tijd. dank!

Het gaat echt om een heleboel hout, denk in vrachtwagenladingen i.p.v. aanhangertjes. De grootste boom heeft een omtrek van bijna 3 meter. Dat hak je ook niet even in haardhout blokjes.

We hebben ook een paar semie profs gevraagd om de boel te kappen maar die durven het niet aan. De bomen kunnen op deze plek niet omgetrokken worden dus er gaat een zager in die tak voor de tak de bomen gaat ontmantelen.



Iemand vroeg in welke regio, het is in de kop van overijssel, stukje boven zwolle.
Alle reacties Link kopieren
* verwijderd ivm beleid Viva*
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben eens bomen om laten zagen en zij hebben dat gelijk laten kloven door dat bedrijf zodat ze het zelf op konden stoken.



Dat kloven was goedkoper dan dat de bedrijf voor de afvoer van al dat hout zou zorgen.



Je kunt het ook gewoon zelf verkopen, moet toch zeker 45 euro per kuub opbrengen. Gekloofd duurder.
Alle reacties Link kopieren
* verwijderd ivm beleid Viva*
Alle reacties Link kopieren
quote:Yraatje schreef op 03 december 2010 @ 11:52:

Mijn vader wil vast wel kosteloos die boom omdoen... als hij dan het hout mee mag nemen Mijn vriend ook wel...
Alle reacties Link kopieren
Oei lees nu pas verder, 3 meter in omtrek daar zou mijn vriend niet aan beginnen :-) Zelf hakken en zagen is geen optie zonder grof materiaal....
Alle reacties Link kopieren
3 meter! Weet je hoelang ze daarover hebben gedaan? En dat gaan jullie omhakken... boohoo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sim69 schreef op 03 december 2010 @ 13:16:

3 meter! Weet je hoelang ze daarover hebben gedaan? En dat gaan jullie omhakken... boohoo.ja dat weet ik! maar de boom is ziek en moet dus weg voor hij een keer omgaat met een flinke storm. en hij heeft genoeg kinderen (die weer net zo hard groeien) nagelaten . dus er blijven er nog wel een paar over. Ik hoef geen boomloze tuin, maar als ze een gevaar worden dan moeten ze weg.
Alle reacties Link kopieren
He jakkes, jammer dat ie ziek is. Wel begrijpelijk dat ie dan weg moet. Als ik de ruimte had zou ik 'm ook wel op willen halen. 3 meter... daar moet wel een aardige tuinbank uit te maken zijn
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven