buurtkinderen in de voortuin

13-04-2015 19:15 93 berichten
Naast ons huis is het buurt speeltuintje. Heel erg leuk dat er voor de kinderen in de buurt iets geregeld is alleen zit ik met de volgende ergernis.

Als de kinderen verstoppertje gaan spelen wordt onze voortuin ook gebruikt. Kinderen komen tot aan ons raam omdat hier een goed muurtje zit

Ik weet niet wat ik nog kan doen, na op het raam kloppen, naar buiten lopen en het zeggen. Ze maken niet iets kapot ofzo maar als ik op de bank zit vind ik het niet fijn dat de kinderen voor mijn raam staan.



Misschien ben ik een zeikerd, dan heb ik nu in elk geval FF mijn gal kunnen spugen
quote:guirne schreef op 13 april 2015 @ 19:29:

Verstoppertje spelen: leuk! Zolang ze niets kapot maken leen ik daar mijn voortuin voor uit hoor. Ze zien je soms op de bank zitten? Dan zwaai je even, dat is wel zo gezellig.

Ik snap het probleem niet zo.



Als je echt een spelbreker wil zijn loop je even naar buiten en roep je naar de zoeker " ze zitten hier hoor!"Jahoor.
Klein hekje plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:brenne schreef op 14 april 2015 @ 19:18:

[...]





Oei.

Ik ben niet echt wat je noemt een kindervriend maar dit vind ik erg rigoureus.

Hiermee kom je gegarandeerd in de problemen als een kind zich verwondt en verslag doet bij de ouders...

Maar dit was niet serieus bedoeld toch? Hoop ik?



Hoe kunnen ze aantonen dat jij daar expres dat glas hebt neergelegd en dat niet iemand anders het in jouw tuin heeft gegooid?



Dat verwonden valt allemaal wel mee. Een sneetje. Heb me zo vaak gesneden. Ik leef nog steeds en heb alles nog.
Maar een klopje op het raam wanneer er kinderen in de tuin zitten lijkt me ook duidelijk toch? Zeker als je er een gebaar bij maakt. Misschien moet je het vaker herhalen maar uiteindelijk komt de boodschap echt wel over.
Alle reacties Link kopieren
quote:CaafDracula schreef op 15 april 2015 @ 21:50:

Maar een klopje op het raam wanneer er kinderen in de tuin zitten lijkt me ook duidelijk toch? Zeker als je er een gebaar bij maakt. Misschien moet je het vaker herhalen maar uiteindelijk komt de boodschap echt wel over.Dat ligt aan het gebaar. En hoe hard dat klopje is.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 14 april 2015 @ 18:22:

Kapot glas in je tuin leggen op de plek waar ze zich verstoppen.Gebakken spons is dus ook een optie voor katten/honden haters?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Zijn daar geen speciale korrels voor, net als tegen katten ? Of anders even in de voortuin plassen, territorium afbakenen.
Alle reacties Link kopieren
Wij kinderen waren vroeger doodsbang voor een vrouw waarvan we dachten dat ze een heks was. We kwamen echt niet in haar voortuin. Als je nog wat verkleedkleren hebt liggen?
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 14 april 2015 @ 17:37:

[...]





Het punt is dat de meeste ouders van nu het ook niet zouden accepteren. Alleen die weten het niet, ze zien het ook niet, want ze zijn er niet. Ze moeten werken, van alles doen, etc. Ik weet zeker dat er nu minder toezicht op de kinderen is dan vroeger, toen er nog iemand thuis aanwezig was.Ja joh, vroeger hielden ouders altijd toezicht op het verstoppertje spelen
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:iones schreef op 14 april 2015 @ 17:37:

[...]





Het punt is dat de meeste ouders van nu het ook niet zouden accepteren. Alleen die weten het niet, ze zien het ook niet, want ze zijn er niet. Ze moeten werken, van alles doen, etc. Ik weet zeker dat er nu minder toezicht op de kinderen is dan vroeger, toen er nog iemand thuis aanwezig was.Vroeger kreeg je gewoon een pets van de buurvrouw......hup uit die tuin ga maar ergens anders spelen. Tegenwoordig word je direct aangemeld bij het AMK. Maar alle gekheid op een stokje....vroeger was niet meer toezicht: mijn moeder had het hartstikke druk met het huishouden. Wassen, apart centrifugeren en ophangen aan de lijn. Geen robotstofzuiger maar overal zelf bij langs. Geen senseo maar zelf bij de pot wachten tot het klaar was. De huisvrouw van toen had echt geen tijd om die snotapen in de gaten te houden.
Alle reacties Link kopieren
ik zou voor een hutje op de hei gaan ipv een flat, anders heb je last van mensen die langs je flat lopen.

Je kiest er zelf voor om naast een speeltuintje te gaan wonen, daar spelen kinderen, en ja dan heb je dit soort dingen... (Of een bal in je tuin ed)
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 15 april 2015 @ 22:00:

[...]





Gebakken spons is dus ook een optie voor katten/honden haters?Want die kinderen eten het glas en overlijden eraan? Zoals jij geen dieren in je tuin wil, wil een ander geen kinderen in hun tuin.
Alle reacties Link kopieren
quote:007washere schreef op 15 april 2015 @ 23:48:

ik zou voor een hutje op de hei gaan ipv een flat, anders heb je last van mensen die langs je flat lopen.

Je kiest er zelf voor om naast een speeltuintje te gaan wonen, daar spelen kinderen, en ja dan heb je dit soort dingen... (Of een bal in je tuin ed)Dus als je naast een speeltuintje woont, moet je kinderen op jouw erf toelaten? Waar staat die regel in het BW of plaatselijke verordening? Wie betaalt huur aan TO over het gebruik van haar tuin?
even uit het raam roepen dat ze achter het muurtje verstopt zitten dan is die verstopplek snel niet zo goed meer
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 15 april 2015 @ 23:54:

[...]





Dus als je naast een speeltuintje woont, moet je kinderen op jouw erf toelaten? Waar staat die regel in het BW of plaatselijke verordening? Wie betaalt huur aan TO over het gebruik van haar tuin?Ik vind het gewoon zeiken in de categorie van; naast Schiphol gaan wonen en dan zeiken dat je zon last hebt van de vliegtuigen. In een flat gaan wonen waar een ambulance garage onder is gebouwd en dan zeiken dat je zon last hebt van de herrie. Als je last hebt van spelende kinderen ga dan niet naast een speeltuintje wonen, dan krijg je kinderen in de tuin, belletje trek en ballen in de tuin. Dat is gewoon een feit.
Alle reacties Link kopieren
quote:007washere schreef op 16 april 2015 @ 11:03:

[...]





Ik vind het gewoon zeiken in de categorie van; naast Schiphol gaan wonen en dan zeiken dat je zon last hebt van de vliegtuigen. In een flat gaan wonen waar een ambulance garage onder is gebouwd en dan zeiken dat je zon last hebt van de herrie. Als je last hebt van spelende kinderen ga dan niet naast een speeltuintje wonen, dan krijg je kinderen in de tuin, belletje trek en ballen in de tuin. Dat is gewoon een feit.

nee hoor, kinderen mogen niet in je tuin komen. Of er nou een speeltuintje is of niet.

Net zo goed als dat de buurman niet in mijn tuin mag komen zonder toestemming

En TO zoekt een aardige manier om ze een beetje weg te houden, ze zet niet haar hek onder stroom (wat dus nog zou mogen ook)
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 15 april 2015 @ 21:56:

[...]



Dat ligt aan het gebaar. En hoe hard dat klopje is.Te hard kloppen en je hebt idd glas in je tuin.
Alle reacties Link kopieren
quote:007washere schreef op 16 april 2015 @ 11:03:

[...]





Ik vind het gewoon zeiken in de categorie van; naast Schiphol gaan wonen en dan zeiken dat je zon last hebt van de vliegtuigen..Als het vliegtuig in je tuin zou landen ja, dan heb je idd een punt. Verder is het geen vergelijk. TO zeikt niet over de kinderen zelf maar om het feit dat ze in HAAR tuin zitten.
Ik zou de ouders aanspreken. Je hebt de kinderen al aangesproken en dat werkt niet. Ik zou ook niet regelmatig kinderen in de tuin willen hier (die ik niet ken). Privacy enz. Net als dat ik ook geen katten wil in mijn huis en in mijn tuin omdat ze mijn kussens kapot maken en uitwerpselen achterlaten, en dat gebeurd ook regelmatig. Gelukkig zijn ouders meestal wat beter aan te spreken dan mensen die hun poezen als kindjes beschouwen (getuige de vele topics). Ik zou het geen probleem vinden als je mij zou aanspreken als mijn kinderen dit doen. Ik wil het zelf ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:toffifee schreef op 16 april 2015 @ 11:23:

Ik zou de ouders aanspreken.maar dat zegt ze, die kent ze niet
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ze teveel lawaai maken, laat je de zoeker weten dat ze bij jou in de tuin zitten.



Dat heeft tot effect dat ze minder snel zich in jouw tuin verstoppen en dat wanneer het nog eens gebeurd, ze het veel zachter en rustiger doen om te voorkomen dat jij het door hebt.



Voor de rest, plak een strook anti-inkijk folie op het raam zodat ze minder makkelijk naar binnen kunnen gluren als dat het is dat je stoort.



Een tuinhekje scheelt ook al iets.





Wees blij dat er nog kinderen zijn die buitenspelen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 16 april 2015 @ 11:43:

Wees blij dat er nog kinderen zijn die buitenspelen.

TO zegt nergens dat ze daar niet blij om is, ze zeikt niet, ze wil gewoon liever geen kinderen voor haar raam, in haar tuin.

Heeft niks met een brede maatschappelijke buitenspeel-discussie te maken
quote:Pantax schreef op 14 april 2015 @ 19:52:

[...]





Daarom spelen die kinderen ook op straat, omdat de ouders werken. Scheelt een hoop bso. Doe ik ook met de mijne, ideaal joh.

Dat ik daar nog nooit aan gedacht heb! En wij ons maar blauw betalen aan de BSO. Zou het voor die van 2 ook al kunnen? Hij is nog wat jong voor verstoppertje, maar als de oudste van 7, die wel echt de verstoppertje leeftijd heeft, een beetje op m let, kan het best.

Doe ik hem wel schoenen met dikke zolen aan voor het geval er een mafkikker gebroken glas gaat strooien.



TO, ik zou eens beginnen met gewoon tegen de kinderen te zeggen dat je tuin geen verstopplek is. (En dan niet tegen 1 kind dat net in de tuin zit, maar tegen de hele bups in één keer. )
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 15 april 2015 @ 22:00:

[...]





Gebakken spons is dus ook een optie voor katten/honden haters?

Jij vindt een sneetje met wat bloed net zo erg als de dood als gevolg van een gebakken spons? Beetje appels met peren vergelijken.



Ik vind dit een beetje hetzelfde verhaal als katten die je tuin terroriseren, en die eigenaars ken je ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Als ik er achter zou komen dat iemand bewust glas neer zou leggen waar kinderen spelen zou die persoon een bijzonder groot probleem hebben. Ook wanneer het niet mijn kinderen zijn.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven