Buurvrouw al een tijdje niet gezien, kan ik de politie belle

05-09-2016 09:32 466 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met de buurvrouw direct naast mij is geen contact, niemand in de flat heeft contact met haar.

Zie haar weinig maar vaak hoor ik haar wel dagelijks. Hoor haar deur van slot gaan en dat ze stofzuigt.



Onze katten zijn vriendjes. We hebben met onze deel van de flat een gezamenlijk dak terras, die afgedekt is met gaas. Mijn kat is er dagelijks te vinden, haar kat was hier ook veel. Heb hem daar al een week niet gezien.

Hoor de kat wel in het appartement. S'nacht roepen deed hij al vaak s'nacht, nu doet hij het ook veel overdag de laatste week.



De flat heeft EKV-blokverwarming. Als de verwarming aan is dan kunnen de onderburen dit aan de huizen van de verwarming voelen. De onderbuurvrouw geeft aan dat ze het zo raar vind dat de verwarming al een week aanstaat. (Algemeen bekend probleem in de flat is dat de verwarming soms spontaan aanslaat.) Maar dan draai je hem toch meteen weer dicht,je voelt dat hij aanstaat.



Heb al aangebeld en er word niet opengedaan. De gordijnen etc. hangen al een week hetzelfde. Naar binnen kijken kan niet omdat alles pot dicht zit.



Dat ze op vakantie is lijkt mij raar aangezien de kat er is en er niemand voor de kat komt.



Wat kan ik het beste doen? Politie bellen?
Ik begrijp het hoor, je wil natuurlijk dat poes zich echt op zijn gemak voelt. Een hoge kast bereikbaar maken met een boekenplankje of iets dergelijks kan al onwijs helpen. Lief dat je zo aan de kat denkt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet de kat weg?

Jr kinderen moeten er toch ook niet de hele dag mee spelen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Heftig, sterkte.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn lief voor dieren, heb zelf een kat en hond. Alleen is vooral mijn dochter soms iets te lief en wil ze knuffelen. Mijn kat vind die heerlijk en laat het allemaal gebeuren. Een rondje over het dakterras in de kinderwagen vind hij ook heerlijk. Hij vind het allemaal prima, ik vind het prima zolang ze lief tegen hem is.



De pers die is dus meer op zijn rust gesteld. Voor hem heel vervelend als dochter steeds met hem wil knuffelen. Voor mij vervelend dat ik er constant iets van moet zeggen.
quote:IggyC schreef op 12 september 2016 @ 12:26:

Vind het een beetje moeilijk.



Mijn kat is inderdaad bevriend met hem, ze kenden elkaar omdat ze geregeld samen met nog een paar katten uit de flat op het terras waren.



Hij is geschikter voor mensen die geen kinderen hebben denk ik.

Hij is super lief. Maar erg op zijn rust gesteld, hij wil wel knuffelen en spelen alleen maar even en wanneer het hem uitkomt.



Dat van de kast is een goede tip! Heb eigenlijk geen hoge plekken waar hij kan liggen, mijn eigen kat kan niet klimmen. Hij is een pers en ontzettend lui maar kan het altijd proberen. Mischien vind hij dat wel fijn.



Ik zou het toch ook echt een kans geven. Als hij gewoon een plekje heeft waar hij zich kan terugtrekken wanneer hij daar behoefte aan heeft dan is er toch niets aan de hand? Als hij een hekel zou hebben aan kinderen dan had hij die van jou echt niet opgezocht hoor. Ook niet voor even. Niet elke kat vind constante aandacht leuk. Is heel normaal.



En alleen willen spelen en knuffelen wanneer het hem uitkomt is echt heel normaal kattengedrag hoor.
sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hè gadver. Het was de meest aannemelijke verklaring voor het hele gebeuren, maar je hoopt natuurlijk op wat anders.

Wel fijn dat ze gevonden is, dan is er in ieder geval afsluiting.
quote:IggyC schreef op 12 september 2016 @ 11:59:

Buurvrouw is gister avond gevonden.

Ze heeft zichzelf van het leven beroofd.



Oh bah :( Wat triest... We waren er al bang voor...



Ik ben blij dat jij in ieder geval die kat nog hebt kunnen redden.



En wat het sceptische twijfelvolk (meestal dezelfde mensen) hier op het VF betreft: ga je rotschamen
Alle reacties Link kopieren
Wat een naar bericht To, wel te verwachten aangezien de spullen die ze op tafel had achtergelaten. Maar lijkt me toch een schok. Poes lijkt het goed te hebben bij jullie, een paar hoge verstop plekken en hij is helemaal in Zijn element. Persoonlijk zou ik hem niet nog een keer verhuizen, verhuizen is best heftig voor een kat.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het toch wel mooi dat er een buurvrouw is geweest die opmerkte dat het stil was in huis. En dst er moeite is gedaan. Mocht ze zich eenzaam hebben gevoeld was er toch nog iemand die aan haar dacht in die paar ellendige dagen. To je verdient een schouderklopje. Al is het maar om de betrokkenheid naar de kat.
Zolang kat goed weg kan komen en uit bereik van je dochter kan gaan liggen is er niks aan de hand. Ik zou het ook een kans geven.
quote:AlejandraLaura schreef op 12 september 2016 @ 13:22:

Wat een naar bericht To, wel te verwachten aangezien de spullen die ze op tafel had achtergelaten. Maar lijkt me toch een schok. Poes lijkt het goed te hebben bij jullie, een paar hoge verstop plekken en hij is helemaal in Zijn element. Persoonlijk zou ik hem niet nog een keer verhuizen, verhuizen is best heftig voor een kat.



Voordeel is natuurlijk ook dat deze buurt bekend is voor de kat.



Wat een naar bericht TO. :(
quote:Antroposoofje schreef op 12 september 2016 @ 13:24:

Ik vind het toch wel mooi dat er een buurvrouw is geweest die opmerkte dat het stil was in huis. En dst er moeite is gedaan. Mocht ze zich eenzaam hebben gevoeld was er toch nog iemand die aan haar dacht in die paar ellendige dagen. To je verdient een schouderklopje. Al is het maar om de betrokkenheid naar de kat.Mooi gezegd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Antroposoofje schreef op 12 september 2016 @ 13:24:

Ik vind het toch wel mooi dat er een buurvrouw is geweest die opmerkte dat het stil was in huis. En dst er moeite is gedaan. Mocht ze zich eenzaam hebben gevoeld was er toch nog iemand die aan haar dacht in die paar ellendige dagen. To je verdient een schouderklopje. Al is het maar om de betrokkenheid naar de kat.Helemaal mee eens! maar wat een trieste afloop zeg.... Je hebt het heel goed gedaan TO, echt!!
En nú in één keer goed
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een vreselijk bericht. Heel veel sterkte!
Daar was ik dus al bang voor. Wat een eenzaamheid
Als het katje het naar de zin heeft bij jou zou ik 'm gewoon houden. Anders zou ik z.s.m. een ander huis zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Hè bah

Wat ontzettend naar zeg!



To, ik sluit me aan bij de rest, goed gedaan.

Maar goed ook dat je zo snel hebt ingegrepen voor de kat, anders zat hij er waarschijnlijk nog met zijn vieze bak.



Ik denk dat je dat beest een goed leven kan geven als je voor een plek buiten bereik van je dochter zorgt. Als je dat wil tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Wat een droevige afloop
Je meent het..
Oh jeetje ik wilde net vragen of er nog nieuws was maar dat hoeft niet meer.. Wat vreselijk TO.
Wel mooi idd wat je nog voor haar hebt kunnen doen. Zonder jou waren ze niet gaan zoeken, of veel later. Sterkte! Triest hoor. De zelfmoordcijfers ook trouwens. Hoop dat ze nu rust heeft.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijke afloop... Zo jong nog en de dood als enige uitweg zien, wat zal ze zich afschuwelijk gevoeld hebben.

Ook zó triest voor haar moeder die nu haar dochter kwijt is...



TO, je hebt fantastisch gehandeld, dankzij jou is haar kat in leven gebleven, want zijn eten was natuurlijk op een dag gewoon op geweest. Hoop dat de kat bij jou mag en kan blijven, dat zou fijn zijn voor het beestje.

Jij ook veel sterkte, al kende je haar niet goed, kan me voorstellen dat als je zo'n bericht krijgt het er toch enorm inhakt.

...
Erg goed gedaan TO, fijn dat je actie hebt ondernomen, ook vooral voor de kat (stel je voor dat dat dier ook gestorven was omdat het water/brokjes opwaren...) wat zal het ook heftif voor de moeder vd buurvrouw zijn, om zo'n bericht over je dochter te horen.... Zij heeft haar dus ook niet kunnen redden.

Wat triest.
Gecondoleerd. Pff wat triest. Al was dit te verwachten, dat dit bericht zou komen.

Wat zullen jullie ook geschrokken zijn van dit bericht?!



Heel veel sterkte.
Naar bericht, TO. Hopelijk vind je een goede oplossing voor haar kat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven