Colporteurs/Jehova getuigen...

28-10-2014 14:27 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik vraag me af hoe jullie er mee omgaan als er colporteurs en/of jehova's getuigen aan de deur staan.

Er komen hier in de wijk namelijk aardig wat langs en ik ben waarschijnlijk te beleefd, laat mensen vaak hun verhaal doen. Soms laat ik me dan weer wat "aansmeren". (zoals loten voor een loterij die ik later weer af moet zeggen...)

Ik wil weten hoe ik mensen op een vriendelijke manier zo snel mogelijk kan laten weten dat ik niet geïnteresseerd ben.

Dus; hoe reageer jij op colporteurs en/of Jehova's aan je deur? Misschien kan ik er nog wat van opsteken...
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 28 oktober 2014 @ 14:38:

[...]





De meeste mensen die aan de deur komen om iets te verkopen zijn ook niet beleefd. Dus waarom zou jij dan wel beleefd zijn.



Ze zijn meer dan vreselijk. Al zeg je 5x nee, ze blijven doorgaan. Inmiddels kap ik ze dus ook botweg af en doe de deur dicht, ook als ze het woord weer nemen.



Het makkelijkst ben je ervan af door te zeggen dat je al lid/donateur of wat dan ook bent. Dat doe ik ook wel eens, met een stralende glimlach.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Istar_ schreef op 28 oktober 2014 @ 14:43:

Hier is een loterij erg hardnekkig met bellen. Zodra ik hoor wat het is zeg ik netjes "geen interesse. Fijne avond." en hang op.

Meer dan die 4 woorden vind ik zonde van mijn tijd



Neem vaak niet op bij een afgeschermd nummer, alleen maar verkoopgelul. maar als ze dan 25 x bellen ( NEM en een loterij) dan neem ik wel op en vraag waarom zij het nodig vinden om mij zo vaak te blijven bellen. Dat is puur lastigvallen En of ze het bel me niet register niet begrijpen, vraag naam en afdeling om ze te melden



Doe ik niet maar de NEM en de loterij bellen nu ook niet meer.
ik doe de deur open met "nee dank u wel, ik moet nog altijd zo'n sticker opplakken"



meestal is dat afdoende
Ook een keer meegemaakt dat een gast aan de deur kwam ivm rioleringsproblemen, gemeente enz.. Was gewoon aan het liegen. Bleken alle bejaarden gedacht te hebben dat het een dienst van de gemeente was en hadden ze een abonnement afgesloten om hun riolering door te spuiten een keer per jaar.

Kosten per jaar 150 euro.

Aangegeven dat ik at dus niet nodig had, doe de deur dicht, schiuft ie een briefje in de bus dat ik een nummer moet bellen als ik NIET een abo wilde en niet wilde dat ze langskomen om te spuiten op die en die datum.



Ik niks gedaan. Staat er een gast 2 weken later voor de deur om te komen spuiten. Echt niet. Vette rel, heb de deur dicht gedaan
ik ga rustig met jehova`s in discussie. nou ja ligt aan mijn humeur. in het begin zeiden ze nog: ik kom licht brengen. ik zei: goh volgens mij heb ik dat al, drukte op lichtknop en zei verdomd, je hebt gelijk, en toen was er licht en nu tot ziens. af ten toe meteen beginnen met vloeken( heb geen geloof), dan schrikken ze ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivachantal schreef op 28 oktober 2014 @ 14:43:

Als ik ze aan zie komen lopen stuur ik onze herder naar de voordeur. Die is afgericht op grommen/lip optrekken/blaffen. Laatste keer wisten ze niet hoe hard ze moesten rennen.



Mocht ik het niet doorhebben en de deur open doen is t een vriendelijk maar duidelijk 'nee bedankt' en gaat de deur dicht.



Zo'n sticker is een goed idee!



Belachelijk zeg, de hond op ze af sturen.

Kortaf zijn en nee zeggen is toch voldoende?

Als ze echt vervelend zijn en doorgaan dan snap ik dat,maar er gelijk een hond op af sturen zonder dat ze ook maar één woord gezegd hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een intercom bij de poort, dus in het zeldzame geval dat hier in de middle of nowhere een Jehova belandt, hang ik meteen op als ik aangegeven heb geen interesse te hebben.



Toen we nog in ons vorige huis woonde, was het schering en inslag met Jehova's, colporteurs en collectes. Als ze onbeleefd waren en aan het doordrammen, rekende Brutus met ze af. Zo heeft ie eens tegen het been van een nogal aanhoudende Jehova staan rijden. Maar meestal was het genoeg om te zeggen dat ik hem niet te baas kon en echt de deur moest sluiten voordat er ongelukken zouden gebeuren. Totale onzin, maar Brutus speelde dat spelletje altijd zo leuk mee.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 28 oktober 2014 @ 14:34:

Vaak komt dan de vraag: 'Mag ik vragen waarom niet?' En dan zeg ik: 'Ja hoor dat mag u vragen, maar ik ga er niet op antwoorden, want ik ga nu verder met waar ik mee bezig was.'



Dan zeg ik altijd 'nee' zijn ze gelijk stil

Ik kap ze ook altijd af, ik zeg gewoon u hoeft niet verder te praten, want ik heb geen belangstelling. Zegt die man laatst, dus u wilt geen geld besparen? Dus ik zei, nee ik heb geld genoeg! Toen droop hij af

Aan de telefoon zeg ik al meteen nadat ze hun naam zeggen, dat ik geen belangstelling heb. Maar mevrouw, u weet nog niet eens waar ik voor bel? Nee, en dat hoef ik ook niet te weten!

Zeggen dat je het niet kan betalen werkt ook heel goed. nog nooit iemand gehad die dan door zeurt.
Alle reacties Link kopieren
Geen last meer van maar we hadden ooit een jehova die gewoon stug volhield, dan gooide ik gewoon de deur dicht.



Normaal gesproken zei ik "Nee bedankt, geen interesse." en deed ik de deur gewoon dicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:chinchilla schreef op 28 oktober 2014 @ 14:57:

ik ga rustig met jehova`s in discussie. nou ja ligt aan mijn humeur. in het begin zeiden ze nog: ik kom licht brengen. ik zei: goh volgens mij heb ik dat al, drukte op lichtknop en zei verdomd, je hebt gelijk, en toen was er licht en nu tot ziens. af ten toe meteen beginnen met vloeken( heb geen geloof), dan schrikken ze ook.Ooit gezegd.. "Parkeer maar in de tuin." werkt ook goed..
Alle reacties Link kopieren
Zo'n sticker zou ik op zich wel handig vinden, maar dan zonder collectes erbij, daar geef ik namelijk wel altijd aan.
Alle reacties Link kopieren
Hier komen de laatste tijd echt vééél Jehova's aan de deur.

Ik vertel ze vriendelijk dat ik weet wat het geloof inhoudt, maar dat ik er niet in geïnteresseerd ben. En wens ze veel succes bij de volgende.
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 28 oktober 2014 @ 14:49:

ik doe de deur open met "nee dank u wel, ik moet nog altijd zo'n sticker opplakken"



meestal is dat afdoendeDoe dat dan ook... Scheelt andere mensen ook weer tijd.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
@mundy: Knip je dat stuk er toch gewoon af?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:straaltjezon schreef op 28 oktober 2014 @ 15:03:

[...]





Ooit gezegd.. "Parkeer maar in de tuin." werkt ook goed.. 'We hebben er al een' werkt ook prima ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 28 oktober 2014 @ 14:58:

[...]





Belachelijk zeg, de hond op ze af sturen.

Kortaf zijn en nee zeggen is toch voldoende?

Als ze echt vervelend zijn en doorgaan dan snap ik dat,maar er gelijk een hond op af sturen zonder dat ze ook maar één woord gezegd hebben?

Ja ik snap dat ook niet. Net als dat je zou moeten vloeken tegen jehova's getuigen. Ik zeg gewoon 'nee bedankt' en als ze doorgaan zeg ik 'nee, echt niet. Fijne avond' en dan doe ik de deur dicht.



Ik heb laatst gecollecteerd voor mijn vrijwilligerswerk en vrijwel alle mensen waren gewoon heel vriendelijk, of ze nou iets gaven of niet. Een vriendelijk 'nee sorry' is ook prima. Een lompe/vervelende reactie is behoorlijk onnodig vind ik eigenlijk. Die mensen hebben ook werk nodig of iets te doen..
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op Jehova's! Maar meestal zijn ze zo snel weg, volgens mij houden ze er niet van als ik over Satan begin en vertel dat de gehele mensheid toch al verdoemd is. 😁



De laatste keer sloegen ze me zelfs over (altijd dezelfden hier) , ben nog even naar buiten gelopen om ze te vertellen dat ik dat wel heel flauw vond. 😜



Bij verkopers pas ik deze aangepast toe:

www.freekschrijft.wordpre ... ter-agent-gek-te-trollen/
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
Jehova's getuigen komen niet meer aan de deur, die hebben nu een andere manier gevonden om het geloof te verspreiden, op straat zoals de politieke partijen dat doen als er nieuwe verkiezingen zitten aan te komen. Als er iemand belt die ik niet herken op het schermpje neem ik niet eens de moeite om te reageren. Als het dringend is weten ze me wel te vinden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:upperclass schreef op 28 oktober 2014 @ 15:06:

[...]



'We hebben er al een' werkt ook prima ;)
Alle reacties Link kopieren
Nog niet zo lang geleden werd hier gebeld, boven, kennelijk stond de toegangsdeur van de hal open. Er stond een man voor de deur die de gasleidingen kwam controleren. Hij had bij meer mensen gebeld maar overdag is hier bijna niemand thuis. Toen heb ik de politie maar gebeld want in de wijde omtrek is hier geen gasleiding te vinden. Helaas was de vogel gevlogen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n sticker besteld bij nietaandedeur.nl

Ik heb een ja/nee sticker:

Ja voor collectes
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 28 oktober 2014 @ 15:05:

@mundy: Knip je dat stuk er toch gewoon af?Oja, dat kan natuurlijk ook! Blond...
Alle reacties Link kopieren
Hier komen de jehova's nog wel langs de deuren, alleen slaan ze ons over wij staan op hun zwarte lijst. En dat is op ons eigen verzoek.. en dan mogen ze niet meer bij je aanbellen.



verder hebben we hier een sticker op de deur, en als ze toch bellen vraag ik altijd, Kan je/U niet lezen??? ondertussen op de sticker wijzen en dan gaat de deur dicht...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt nak, ik heb meteen een sticker besteld. De 'NEE, geen verkoop aan de deur' sticker.
Alle reacties Link kopieren
goedenavond , ik mag u een nieuwe telefoon aanbieden..



Mooi stuur maar op. je hebt mijn telefoonnummer dus ook mijn adresgegevens, ik zie hem dan wel verschijnen, goedenavond .. tuut tuut tuut :D
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven