Dopje wastafelkraan niet los krijgen

03-03-2015 15:50 49 berichten
ik wil een waterbespaarder in mijn kraan stoppen. Mijn ikea tang en waterpomptang zijn te klein om eromheen te krijgen. Maar de geleende grote waterpomptang kan ik geen kracht mee zetten. Er zit een doekje tussen want anders krijg ik krassen (zit er helaas nu al 1 op).



Hoe doen mensen dit normaal? Zoiets simpels als het dopje van de kraan losmaken?
quote:lionlily schreef op 03 maart 2015 @ 16:31:

[...]





Irritant he, komt wel goed, schatje. We hebben dat allemaal een keer moeten leren . Ik heb ooit een sifon opengedraaid met mijn gezicht eronder en geen emmer. Dat doe je ook maar één keer.Ooh das toch dat ding onder de wastafel in de buurt van de zwanenhals? Ooit die term gehoord. Klok, klepel
anoniem_6537ae3e04527 wijzigde dit bericht op 03-03-2015 16:34
Reden: klok... Geen klep
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 03 maart 2015 @ 16:33:

[...]





Ooh das toch dat ding onder de wastafel in de buurt van de zwanenhals? Ooit die term gehoord. Klep, klepel Klopt, hij was verstopt en laten we zeggen: ik heb nog 3 keer mijn haar moeten wassen voordat de geur eruit was
quote:lionlily schreef op 03 maart 2015 @ 16:31:

[...]





Irritant he, komt wel goed, schatje. We hebben dat allemaal een keer moeten leren . Ik heb ooit een sifon opengedraaid met mijn gezicht eronder en geen emmer. Dat doe je ook maar één keer. sorry, ik zag het meteen voor me.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 03 maart 2015 @ 16:30:

Tickel, wij klussen echt op dezelfde manier! Leuk Ik geef niet zo snel op, al draai ik die verdomde kraan helemaal krom
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 03 maart 2015 @ 16:35:

[...]



Ik geef niet zo snel op, al draai ik die verdomde kraan helemaal krom ja en flink wat gescheld en geram tot het pokkeding het doet zoals IK het WIL!
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens nieuwe wastafelkranen en afvoeren gekocht. Heel hip met een duwding ipv een rubber stop. Heeft me heel veel rubberen ringen gekost voordat ik dat waterdicht kreeg. Toen ik dat voor elkaar had was de afvoer te "hoog" voor de lade in het meubel. Heb wat afgevloekt toen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste IKEA-kast was verkeerd om. Was ook grappig. Nu achteraf, 10 jaar later
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 03 maart 2015 @ 16:41:

Mijn eerste IKEA-kast was verkeerd om. Was ook grappig. Nu achteraf, 10 jaar later

Ikea meubels "doen"dat met je. Had het met een 3-deurs kledingkast. Bijna op het punt om omhoog te sjouwen, zitten de gaten aan de verkeerde kant van het binnenpaneel. *zucht*



De 2e kast ging een stuk sneller
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
En een huilbui! Zo van: waahaarom gaat t nou nooit eens in 1x zoals ik t wihill. En andere variaties op dat thema
Alle reacties Link kopieren
Whaha ik lig krom van deze reacties.. Top! Succes ermee en laat de baco smaken!
Ik ga zo wel stofzuigen en dweilen, dat lukt me nog wel eens in 1x als ik de motivatie kan vinden
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 03 maart 2015 @ 16:46:

En een huilbui! Zo van: waahaarom gaat t nou nooit eens in 1x zoals ik t wihill. En andere variaties op dat thema







Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 03 maart 2015 @ 16:46:

En een huilbui! Zo van: waahaarom gaat t nou nooit eens in 1x zoals ik t wihill. En andere variaties op dat themaHuilen doe ik niet. Ik ben wel boos als het andere wel lukt en mij niet. Ik snap dat ook gewoon niet. Hoe moeilijk kan zoiets zijn?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 03 maart 2015 @ 16:46:

Ik ga zo wel stofzuigen en dweilen, dat lukt me nog wel eens in 1x als ik de motivatie kan vindenGooi gelijk ff dat lappie met azijn om de kop.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 03 maart 2015 @ 15:58:

Ik heb tegen de klok in gedraaid.Probeer het dan nu eens met de klok mee. Grote kans dat het dan beter gaat.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is er een kans dat je juist naar rechts moet draaien. Daar staat me vaag iets van bij over klussen in de badkamer. Ik vraag het mijn vriend wel even. Moet ik wel ff smsen. Bespaart jou de schande van het aan een man moeten vragen. Dat zou ik dus pas doen als de hele badkamer in puin ligt.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Ah Bitje was me voor. Moet ik vriendlief nog smsen?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Ach, waarom ook als je google hebt. 'Badkamer losdraaien' ingetikt. Eerste hit: "Verwijder de kraan en plaats de rozetten. Wind loctite met de klok mee om de vrije uiteinden van de S-koppelingen."

 

hier
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:gladoortje74 schreef op 03 maart 2015 @ 17:15:

Ach, waarom ook als je google hebt. 'Badkamer losdraaien' ingetikt. Eerste hit: "Verwijder de kraan en plaats de rozetten. Wind loctite met de klok mee om de vrije uiteinden van de S-koppelingen."

 

hierWoooow. Ik wil alleen t doppie eraf daar Aan t einde waar t water uitkomt haha. De rest mag lekker blijven zitten ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 03 maart 2015 @ 17:08:

Volgens mij is er een kans dat je juist naar rechts moet draaien. Daar staat me vaag iets van bij over klussen in de badkamer. Ik vraag het mijn vriend wel even. Moet ik wel ff smsen. Bespaart jou de schande van het aan een man moeten vragen. Dat zou ik dus pas doen als de hele badkamer in puin ligt.Woooow, sterk staaltje van omgekeerd seksisme.
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 03 maart 2015 @ 16:13:

[...]





Als je de kraan minder ver open draait heb je minder waterdruk, met zo een dopje komt er minder water uit maar blijft de druk hetzelfde. Je bespaart dus water zonder dat je verschil merkt in de druk waarmee het water uit de kraan komt.En het probleem is? Als ik weinig water nodig heb, zie ik niet in waarom dat onder hoge druk de kraan zou moeten uitspuiten. Zet ik dus gewoon de kraan minder ver open, dan komt er minder water uit, klaar. Heb ik toch geen waterbespaarder voor nodig?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 03 maart 2015 @ 17:15:

Ach, waarom ook als je google hebt. 'Badkamer losdraaien' ingetikt. Eerste hit: "Verwijder de kraan en plaats de rozetten. Wind loctite met de klok mee om de vrije uiteinden van de S-koppelingen."

 

hier

Ze wil helemaal niet die kraan eraf hebben.



Mosterd





Oké het heet officieel: straalregelaar
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:pejeka schreef op 03 maart 2015 @ 19:06:

[...]





En het probleem is? Als ik weinig water nodig heb, zie ik niet in waarom dat onder hoge druk de kraan zou moeten uitspuiten. Zet ik dus gewoon de kraan minder ver open, dan komt er minder water uit, klaar. Heb ik toch geen waterbespaarder voor nodig?Ja en dan gezellig een half uur gaan wachten op warm water zeker :p. Een collega van me heeft zulke dingen en t scheelde toch een paar kuub per jaar
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 05 maart 2015 @ 17:44:

[...]





Ja en dan gezellig een half uur gaan wachten op warm water zeker :p. Een collega van me heeft zulke dingen en t scheelde toch een paar kuub per jaar



Warm water gebruik ik alleen voor: douchen, afwassen, emmer volgooien om te soppen,en dergelijke dingen meer, waarbij je dus gewoon de kraan kan opendraaien. In elk geval niet voor toepassingen waar ik een ieniemieniebeetje water voor nodig heb. Zou niet weten waar ik 3 druppels warm water voor nodig zou hebben tenminste. Bovendien is het water hier altijd snel warm, kwestie van een goede warmwaterinstallatie.



En wil ik verder minder water hebben, zet ik de kraan gewoon wat minder ver open. Is de druk iets minder, klopt, maar ook niet zo erg dat het er in een slap straaltje uit druppelt. En als ik minder water nodig heb (om even een doekje nat te maken ofzo) hoeft het er ook niet in een megasterke straal uit te spuiten. Dus ik zie het probleem niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven