Een kat in een studentenhuis? Ervaringen?

25-11-2011 13:48 52 berichten
Het lijkt mij en mijn huisgenoten leuk om een kat in huis te hebben. Maar ik maak me zorgen over een paar dingetjes.



We wonen met 5 meiden aan een weg in de binnenstad. Er is eigenlijk altijd wel iemand thuis. In het weekend komt het sporadisch voor (eens in de 3 maanden?) dat er 2 dagen niemand thuis is. In de vakanties is eigenlijk ook altijd wel iemand thuis (m.u.v. bepaalde dagen zoals kerst en pasen). Het lijkt me onwijs gezellig, zo'n poezebeest. En ook handig tegen de muizen.



Maar.. Ik vind het eigenlijk zielig als zo'n beestje soms een paar dagen alleen is en daarnaast niet naar buiten kan. En ook dat eens in de zo veel jaar mensen verhuizen. Als wij allemaal weg zijn, (bijv over een jaar of 6) gaat poes dan met 1 van ons mee? Of blijft het de huiskat?



Een rustig eigen plekje creëren voor de kat is geen probleem.

Dierenarts kosten, inentingen etc. ook niet (wij hebben een buffer op de huisrekening van minimaal ¤400. Potje onvoorzien zeg maar.)



Ik ben eigenlijk opzoek naar ervaringen zodat ons huis een goede beslissing kan nemen. Áls er een kat komt, zal dat pas rond maart/april zijn. We willen er eerst écht goed over nadenken. Oh en we willen sowieso 1 uit het asiel natuurlijk .



Alvast bedankt!





ps: In ons contract staat níet vermeld dat we geen huisdieren mogen hebben. Er heeft 5 jaar geleden ook een kat in dit huis gewoond, die was specifiek van 1 huisgenote en ging dus met haar mee uit huis. De huisbaas vond dit goed (vanwege de muizen).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren in een studentenhuis gewoond met kat, en het kan wel degelijk goed gaan. We hadden een aftekenlijst voor eten e.d. en ook een huisrekening met genoeg geld voor dierenartsbezoek. Voor de zomervakantie maakten we altijd een planning, zodat de kat niet alleen zou zijn. Een paar keer een buurman/vrouw gevraagd om een weekje voor de kat te zorgen. Bij ons was de regel: de kat is van het huis, niet van iemand. Wij kozen altijd nieuwe bewoners dus het was een voorwaarde om van katten te houden en ervoor te willen zorgen.

Oftewel: als je goede afspraken maakt kan het best.
Alle reacties Link kopieren
Ook bij mijn studentenhuis hadden we een kat. Onwijs lief beest, wat ook gewoon goed verzorgd werd. We hadden een afstreeplijst voor het eten en dat werd dus ook nog overgeslagen. Wij woonden in een studentenflat, en als wij echt allemaal een weekend weggingen, brachten wij de kat naar de bovenburen (die d ekat ook erg goed kenden omdat ze erg goed bevriend waren met de studenten en er vaak over de vloer kwamen). De kat zat vrijwel nooit alleen, had altijd vriendjes om zich heen. 's Avonds sliep hij bij mij of een andere vrouwelijke student op de kamer, omdat hij dat heerlijk vond. Overdag ging hij lekker zijn eigen gang en kwam vaak tegen je aan kroelen.



Ik heb hem helaas achter moeten laten, maar heb wel gezegd dat als er op een gegeven moment niemand meer voor hem wilt zorgen, ik hem met alle liefde kom ophalen! Ik zie de hem nog regelmatig en altijd ben ik weer helemaal verliefd. Wat een onwijs leuk beest is het. Super sociaal, heel aanhankelijk en gewoon echt ene lieve kat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven