een nieuw bed kopen, waar moet ik op letten..?

29-03-2009 17:55 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opzoek naar een nieuw tweepersoons bed. inclusief matras natuurlijk.

Mijn budget is maximaal 900/1000 euro.



Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten?

En kun je bij ikea echt goede matrassen kopen?



Ik hou eigenlijk van een zo simpel mogelijk bed, geen grote omlijstingen, nachtkastjes, hoofdbord, en dergelijke.



Maar wat ik vooral belangrijk vindt, is een heerlijk matras!

Hoe bepaal ik nou in een winkel welk matras ik lekker vind?

Ik heb lichte rugklachten met name door mijn werk, dan is een stevig matras denk ik wel beter voor mijn rug, toch?



ik heb altijd in tweede..(derde) hands bed geslapen, en nu wil ik graag een echt supernieuw bed voor mezelf kopen! en tis een flink bedrag dus wil wel een goede keuze maken!

kwa afmetingen denk ik aan 80/200 kwa afmetingen van het bed.

hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Wat tegenstrijdig zeg! Ik heb gezien wat jij bedoelt...

Als je kijkt naar de link die ik stuurde staat daar wat anders. Ik denk dat ik Ikea nog maar even ga bellen... (Ze hadden geweigerd omdat matrassen niet konden worden teruggenomen...)



Ja, ik zou inderdaad goed nadenken over de verschillende matrassen. We hebben het eindelijk (provisorisch) opgelost, maar ja... Dat was verre van ideaal. Liever ahd ik gewoon een tweepersoonsmatras gekocht in plaats van zo te kl**ien zeg maar :-)
Alle reacties Link kopieren
Voor degene die een dekmatras gebruiken bij 2 losse matrassen. Welke dikte dekmatras hebben jullie dan? Wij hebben nu verschillende keren gekeken. De dunste lijkt ons niet dik genoeg, maw, nog voor een gat in het midden te zorgen.



Bij de diktste hebben we het idee dat we onze eigen matras niet meer voelen. (en daar lig ik juist zo lekker op)
Alle reacties Link kopieren
quote:celova schreef op 30 maart 2009 @ 14:06:

Jeetje, ik sta even te kijken...

Wij hebben laatste twee losse matrassen bij de Ikea gekocht en hadden er daarna toch spijt van. (Na +/- 2 weken) en wij mochten de matrassen dus NIET meer terugbrengen!! Die 90 dagen terugbreng policy geldt voor alles behalve matrassen zeiden ze tegen ons...



Ik heb even op de site gekeken:



http://www.ikea.com/ms/nl ... ices/ikea_services.html#7



Hier staat:

Terugbrengen en ruilen bij IKEA

Binnen 90 dagen mag je terugbrengen en ruilen, conform onze verkoopvoorwaarden. Breng de ongebruikte artikelen terug met hun originele verpakking, samen met de kassabon, en je ontvangt van ons het aankoopbedrag terug. De artikelen kunnen naar alle vestigingen teruggebracht worden.



Matrassen, banken-, hoezen- en werkbladen op bestelling, artikelen uit de koopjehoek, tijdschriften, planten, gloei-, spaar-, halogeen- en TL-lampen en artikelen die per strekkende meter verkocht worden, kunnen helaas niet retour genomen worden.



Ik ben dus wel benieuwd of iemand zijn matras wel heeft kunnen terugbrengen bij Ikea?



Waarom we niet tevreden waren: we hadden beide matrassen van dezelfde dikte genomen, alleen was die van mij zachter dan die van mijn partner. We hadden ook een dekmatras erbij voor het gat in het midden zeg maar.

Omdat mijn matras zachter is, kwam er toch een hoogteverschil, waardoor we gewoon scheef lagen. Dat dekmatras werkte eigenlijk als een soort glijbaantje, maar zonder ontstond er een gat...

Ik moest elke keer na een paar uur slapen mijn vriend bij me vandaan rollen. Niet dat hij niet tegen me aan mag liggen hoor maar als ik wil slapen heb ik wel een beetje ruimte nodig.

Zwaar irritant dus. We hebben nu uiteindelijk een soort van latje onder mijn matras geplakt waardoor we even hoog liggen, en nu is het dus wel in orde. Ik hoop dat het zo blijft, want het was écht irritant!



Betreft de kwaliteit van de matrassen, die is naar mijn idee wel goed. Alleen zou ik de volgende keer niet meer zo snel voor twee losse matrassen gaan...



Ja, ik heb omgeruild.

Op de site staat het wel vermeld, misschien alleen voor de Sultan matrassen?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook mn IKEA matras omgeruild.



Er zijn twee verschillende dingen: binnen 90 dagen terugbrengen van spullen in de verpakking, daar vallen matrassen en keukenbladen enzo niet onder.

Die 90 dagen voor matrassen, vertelde de verkoopster mij, is een aparte "garantie" die niet in de normale voorwaarden staat.

Is ook eenmalig en alleen omruilen, geen geld of tegoedbon dus.



Maar na 1,5 maand deden ze bij mijn matras dus helemaal niet moeilijk. Ze vroegen wel waarom. Matras was te zacht voor mij, dus dat heb ik verteld. Was geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een matras van de Ikea, we hebben hem nu een paar jaar. Het was toen een voordelige oplossing om aardig te slapen maar voor mijn volgende bed gaan we toch echt naar een speciaalzaak. We liggen op het Ikea matras allebei in een kuil, we draaien hem regelmatig om etc maar die kuil zit er aan alle kanten gewoon in. We zijn allebei normaal van postuur dus daar ligt het ook niet aan. Mijn conclusie is dat het gewoon flutkwaliteit is.



En dat het positief uit de consumentenbond komt dat klopt maar je moet je wel bedenken dat het getest is op gezonde jonge mensen met een normaal postuur, zonder rug-nek klachten of oudere mensen, en die groep mensen slaapt overal lekker op. En dat er naar prijs-kwaliteit verhouding gekeken wordt. Een bed uit een speciaalzaak van 5000 euro kan niet worden vergeleken met een ikea matrasje. Dat is appels en peren.
En nog een uppie.



Sorry, dames, maar het is voor het goede doel, zo ga ik niet onnodig nieuwe topics openen.
Alle reacties Link kopieren
Mss een beetje laat maar zag dit forum en wilde ff laten weten dat ik vorige week online een bed heb gekocht, namelijk deze:



Het is een soort van boxspring, maar dan met lattenbodem, en stukken goedkoper dan een echte boxspring.



Hierbij heb ik gekozen voor een pocketveringsmatras omdat ik dit persoonlijk het lekkerste vind, maar volgens mij is dit ook het meeste verkochte matras...



Voor als jullie geinteresseerd zijn, ik heb het gekocht bij www.onlinebedkopen.nl



Groetjes Ellen
Alle reacties Link kopieren
Het allerbelangrijkste: koop niet zo'n hard matras. Vooral niet als je zelf vrij licht bent (tot 70 kg). Gewoon lekker zacht matras. Bv. binnen vering.

Ik heb zelf ook een lekker (niet te) zacht matras van Auping ( al vrij oud...). Mijn dochter van 10 jaar heeft een heerlijk matras van Ikea (waar de lucht uit moet). Ik val soms in slaap naast haar..

Het valt mij op dat sommige mensen nieuw duur bed kopen en dan keihard matrassen (bv.oudere mensen).

Verder vind ik spiraal prima of lattenbodem.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een 180x200 boxspring kijken wel belangrijk om te weten is dat je moet kiezen voor een boxspring met een bonnel veringsinterieur en dat het matras een pokketveringinterieur heeft.

Mijn bed heb ik via internet gekocht bij bedworld, heb uiteindelijk gekozen voor de New York boxspring heb wel een meerprijs van 100 betaald voor een pokketveren matras.
Alle reacties Link kopieren
quote:qwuinty schreef op 01 januari 2011 @ 21:07:

Ik zou voor een 180x200 boxspring kijken wel belangrijk om te weten is dat je moet kiezen voor een boxspring met een bonnel veringsinterieur en dat het matras een pokketveringinterieur heeft.

Mijn bed heb ik via internet gekocht bij bedworld, heb uiteindelijk gekozen voor de New York boxspring heb wel een meerprijs van 100 betaald voor een pokketveren matras.



Ik heb dezelfde gekocht 5 jaar geleden.

Bed ligt nog heerlijk, maar wil nu ook voor de 180 gaan, in het vorige huis was 160 het maximale wat we kwijt konden.

Ben wel eerst even langs de winkel gegaan om te kijken of het wat was.



Edit: ik heb bij bed4less gekocht, wel zelfde model
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Een goede lattenbodem is ook belangrijk.



Ik heb zelf bij de ikea in de aanbieding een compleet bed(frame, lattenbodem en matras) gekocht voor 300 euro. Ik slaap als een roos! Maar ik ga het maar 2 jaar ofzo gebruiken. Als je er langer mee wilt doen kun je beter meer investeren aangezien het toch niet de allerbeste kwaliteit is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven