Ervaring TEMPUR

08-10-2008 16:50 39 berichten
Hallo Allen,



Morgen wordt bij mijn vriend zijn nieuwe bed bezorgd. :cheer:

Twee tempurmatrassen met bijpassende bedbodems op poten en twee hoofdkussens.



(Een paar weken geleden gingen we voor één nieuw hoofdkussen naar een beddenwinkel, vandáár........!)



Ik heb al flink wat rond gegoogled, maar wil graag weten of er hier ook mensen zijn met recente Tempur verhalen.



Moet er ook een matrasbeschermer tussen bodem en matras en ook een molton óp het matras?

Ik heb wel al gelezen dat je het matras nooit meer om hoeft te draaien, dus dat is gunstig.



Hoe bevalt jullie Tempur matras?



Bedankt voor je reaktie,

:blob

Beter Laat
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een boxspring van Pullman, echt ideaal. Ik heb een kussen van Tempur en ik kan niet meer zonder. Ik had altijd veel last van hoofdpijn, sinds ik dat kussen heb niet meer. Ik moet eerlijk zeggen dat een matras van Tempur me niks lijkt, zak je helemaal in weg! Ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, Hastens ligt zalig. Heb er eens bij vrienden op geslapen. Maarrrrr, paardenhaar klit samen en je moet er tegen kunnen om in een holletje te liggen, want dat gaat gegarandeerd gebeuren.



En je moet een bak met geld meenemen.



Zoals ik al zei slapen wij prima op onze boxspring van Ikea. We hebben van alles het duurste genomen tot en met de topper aan toe, en we waren klaar voor exact 1000 euro.



Ik zou sowieso voor een boxspring gaan. Laat je goed voorlichten over wat bij jou past en dan vind je vast wat je zoekt.
Alle reacties Link kopieren
boxspring lijkt me idd dan een betere keuze.



gezien de temperatuur gevoeligheid v tempur.
Alle reacties Link kopieren
Evidenza schreef op 09 oktober 2008 @ 12:11:

[...]





Nou nee, dat ligt aan de omgevingstemperatuur. Als je zoals wij altijd een raam open hebt staan, ook in de winter, dan lig je vanaf november eerst 20 minuten op een blok beton. En in de zomer wordt het ding smoorheet.



Niet doen dus Sarah.
Ik slaap altijd op een koude kamer (vind ik lekker).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds een maandje of 3 ook een nieuw bed met tempur matras. Althans, het is geen matras van het merk Tempur maar vergelijkbaar. We hebben gekozen voor een gewoon springveren matras met iets van 2000 veren en die is echt onzettend dik en stevig. Daar bovenop ligt een apart matras van ongeveer 10-15 cm dik en dat is memory foam. Geen idee welk merk het is (woon in UK).

Ik vind het echt super en zou niks anders meer willen. Het ligt enorm lekker en voor ons was het belangrijkste dat mijn wederhelft niet wakker zou worden als ik me omdraai (ben een onrustige slaapster). En daar heeft hij nu dus totaal geen last meer van want we liggen alletwee ontzettend vast :)

Ik slaap echt stukken beter nu, veel dieper dan voorheen en het gedraai is ook veel minder omdat ik veel comfortabeler lig.

Ik vind niet dat het matras te hard is als ik in bed stap maar ja, ik ben dan wel gewend aan een hard matras.

En koud vind ik het ook niet.

Dus wat mij betreft een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t een RAMP!!



Mijn schoonouders hebben t, en wij passen wel eens op t huis en dan een week daar slapen...ow ow wat een ramp.

Je ligt in een kuil en pijn in mijn nek etc.



Overig hoorde ik pas ook weer dat een matras van alleen traagschuim echt niet goed is voor je...je hebt te weinig ondersteuning.

Pocketveer is beter en die heb je ook met traagschuimbovenlaag. Heb ik zelf ook...heerlijk!!!
Wat gek al die negatieve reacties!! Hier sinds 3 jaar een Tempur bed (verstelbare bodems, matrassen en kussens). Wij vinden het ideaal.



Inderdaad is het 's winters net een plank als je kamer vrij koud is. Maar dat is maar 2 minuten zo, dus echt problematisch is het niet. En van warm in de zomer heb ik nog niet veel gemerkt eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ons (veel te ) dure Tempur Matras is 8 jaar oud en we hebben al jaren klachten over de veerkracht van het matras, de verkoper raadde ons tempur onderschotels aan, daarmee is de klacht bijna niet verholpen en nu een aantal jaar later zitten we beide met vreselijke rugpijn. Er zit een enorme kuil in ons matras. Daar gaat je matras van 2000 euro en de service is echt heel slecht! 8 jaar voor een matras van zoveel geld is veel te kort, wij doen dit NOOIT WEER. Wij hadden een betere service verwacht! ( man loopt zelfs in de ziekte wet , hebben nu leenmatras en het gaat stukken beter)
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook al 8 jaar tempur en ik wil nooit meer iets anders. Even hard inderdaad als het koud is maar binnen 5 minuten is je bed echt wel warm hoor. 'swinters is elk bed koud als je erinstapt, dus dat is nu eenmaal nooit fijn. Ook 's zomers ben ik zeer tevreden. Ik draai de hele nacht rond en heb velen malen minder last van rug en nek dan in al die jaren ervoor. Wij hebben er wel een molton opliggen, als extra bescherming.
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega had ook Tempur matrassen, een nachtmerrie. De helft van het jaar zakte hij weg en de andere helft van het jaar was het de eerste 30 minuten beton. Na 13 maanden deze te dure matrassen vervangen door pocketveer matrassen.
De boxspringtips zijn leuk, maar een boxspring is een bodem en geen matras. Je ligcomfort wordt voor 90% bepaald door het matras.. Boxsprings zijn wel erg goede en over het algemeen prettige 'dragers' voor je matras.

Misschien bedoelt men hier een pocketveringsmatras, deze worden veel op een boxspring verkocht. Hier gaat het om kleine zakjes met in ieder zakje een aparte veer en deze veren kunnen onafhankelijk van elkaar bewegen. Dit zodat je lichaam optimaal kan worden ondersteund.

Tempur schijnt dit echter nog veel beter te doen!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een boxspring van pullman. Heerlijk bed!

Onze kussens zijn van Tempur. Bevalt erg goed. Ik ben een echte hoofdpijnklant, maar is nu echt minder..

Voor ons is deze combi perfect!
Mijn ouders hebben nieuwe tempur matrassen en die hebben zich volgens mij wat te veel laten inpalmen door de verkoper aldaar. Ze liggen nu niet lekker en het voelt te zacht en te koud aan. Ik vertel ze de hele tijd dat ze terug moeten gaan naar de dealer en hun geld terug moeten vragen maar daar twijfelen ze nog over. In ieder geval, ik heb er ook even op gelegen en ik ben geen fan van tempur. Ik hou het bij mn eigen fijne bedje met een pocketvering matras van eigen merk
Alle reacties Link kopieren
Ben ik dan echt de enige liefhebber van natuurlatex? Een zacht natuurlatex matras met een verende lattenbodem, ik wil nooit meer iets anders en slaap sinds ik dat heb ontdekt als een roos!
Spreuken 18:2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven