Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WOEH! Geer en Goor! hahaa ik lig nu al in een deuk :D



Hoe bedoel je zoek contact met een pension?
Misschien dat de fantasie van de anderen daar een antwoord op geeft.



Fijne zomer nog.
Alle reacties Link kopieren
Pumps, succes met je fantasie en evt B&B.

Birdhie, zou idd hilarisch zijn om die twee te vragen.



Vandaag verder gewerkt aan een popje voor schoonma, de col, haren moesten nog. Kom ik erachter dat ze ook nog een mondje en oren nodig heeft.

Wat ook nog op mijn lijst staat is Muis Jantje;



In andere kleuren dan.
Weekend!!!



Die muis is leuk, Stephen. Welke kleur heb je in gedachten?



Hier een drukke week gehad en niets geknutseld.



Morgenavond een feestje en ik zit nog te denken wat we gaan geven. Misschien nog iets last minuten knutselen. Maar wat???
Alle reacties Link kopieren
weekend!



Wat voor feestje smart? Ik wil wel even mee denken hoor ;)



Ik heb morgen een housewarming ... Maybe had ik ook even na moeten denken over een home-made present.

Anders geef ik wel een tegoedbon voor een zelfgemaakt kado
Het is een zogenaamde alles-in-1 feestje. Verjaardagen, zoveel jaar getrouwd enz.



Dat maakt het lastig qua kadootje want normaal geef je al snel geld en nu vind ik dat juist zo raar om te geven.



Het is op een externe locatie en ook nog eens een behoorlijk feest qua aantal mensen.
Het is een zogenaamde alles-in-1 feestje. Verjaardagen, zoveel jaar getrouwd enz.



Dat maakt het lastig qua kadootje want normaal geef je al snel geld en nu vind ik dat juist zo raar om te geven.



Het is op een externe locatie en ook nog eens een behoorlijk feest qua aantal mensen.
Alle reacties Link kopieren
aha ! hm.. Zo eentje heb ik er vanavond ook, maar dan in miniversie

Snel een kussenhoesje haken en het aantal jaar getrouwd+verjaardag+datum erop borduren? Hoewel dat misschien wat enthousiast is voor op een zaterdagmiddag haha!
Ik zie op tv regioned (en ene Rieki Oltwater heeft een expositie van haar borduurwerk in het Vunderink museum IJbergen.

Heel erg mooi. Dat kan je met recht kunstwerk noemen. (Dit is de reden om dat hier te posten.)



Meteen erna kwam nog een man die het straatje van Vermeer op straatstenen tekent.

Alle reacties Link kopieren
Smart, de kleuren worden roze en paars. Dezelfde kleuren als Oma Saartje (trust me komt een foto). Zag ik dat je de ogen en de oren erin kunt haken, dus uithalen. Hoeft pas over iets meer dan een week STRESS af te zijn.



Is het kadoo gelukt Smart?



En hier in het Noord-Limburg regent het weer voor de afwisseling.....Verder alles goed, geen overstromingen.
Alle reacties Link kopieren
regen?? Hier 3 drupjes (midden van het land) gister ook niet zo veel. De planten smeken hier om meer water ;)

Vanavond naailes. Eindelijk zomerjas afmaken en starten met de jurk voor de bruiloft van mijn broer!
Alle reacties Link kopieren
Desigual: eat your heart out! Ik maak kleurrijke kleding gewoon zelf



Zomerjas
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook van kleurrijke kleding! Mooi zeg, Birdieh



Hier is het nu droog, maar wat heeft het de afgelopen dagen veel geregend.

Ik ben net verhuisd naar mijn appartement; in de grote stad nu. Hond sinds zondag ook bij me.

Er moet hier heel veel gebeuren qua schilderwerk, en dat ga ik allemaal zelf doen. Maar dan wordt het super denk ik, want ramen over de hele lengte van de kamer, uitzicht op bomen (derde verdieping). Verder niks anders creatiefs, geen projecten, alles zit in een doos of is doorgegeven aan iemand anders (zelfs de quiltspullen). Het is echt een nieuwe start, vanaf het begin. Vanaf de kale vloer, letterlijk :-)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Noord-Limburg, Steph? Dan woon je vlakbij mij, denk ik. Hebben we het daar niet al eens over gehad? Ik weet het niet meer. Enfin, nu misschien iets minder dichtbij; ik ben verhuisd naar de stad verderop. Die van het Evoluon als dat je iets zegt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Birdieh, knap gemaakt. Kan Designual niet aan tippen



Al je quiltspullen afgegeven EV? Wauw, knap van je.

Volgens mij woon je nu iets verder dan in je vorige woonplaats B. Ik weet waar Evoloun staat. Ik woon iets onder Snjokorn. Je weet wel waar.



Ben nu steeds aan de takken bezig van de kerstboom, nog veel te gaan maar wel leuk.

Vanmiddag op mijn hobbymiddag (soms avond) ga ik het cadeau voor schoonma afmaken. Ga het as maandag afgeven.
Steph, het is uiteindelijk een spaarvarken geworden haha.

Je hebt nog ruim de tijd voor de kerstboom. Lig je op schema?



Birdieh, wat een gave jas! Super leuk!



EV, een echt nieuw begin voor jou. Fijn dat de hond er nu ook is. Pas je wel op dat je wel de tijd neemt en niet te snel wil?



Hier de dagen van oudste weer achter de rug. Erg veel emoties weer.

Nu rustig bedenken wat ik ga oppakken. We hebben besloten voorlopig niet te gaan verhuizen dus nu kunnen we gaan beginnen met herdecoreren van de slaapkamers etcetera.
Alle reacties Link kopieren
Smart, succes met het herdecoreren van alle kamers. Is nl ook leuk. En iedereen op zijn/haar oude stekkie brengt misschien ook rust.

Leuk een spaarvarken gemaakt.



De takken ga ik één of twee per dag (ligt eraan of er nog een project tussenkomt).

Over een week gaan we op vakantie en dan is het wel makkelijk om een leuk project te haken in de bus. Dus in overleg met Lief ga ik oranje garen meenemen (scrat en kerstboom moeten even wachten) om een oranje kater te maken. Word heel erg dikke kater.

Nu naar de tandarts, laatste fase van een implantaat , vanmiddag poets en en een patroon vertalen voor een vriendin.
Alle reacties Link kopieren
thanks allemaal! Ben ook wel trots op de jas



EV: als je hondje thuis is, is alles goed. (althans, zo voel ik dat. Want als mijn hond er niet is vind ik het er maar raar stil)



Smart: leuk! kamers opknappen is leuk werk. succes!



Steph: Heerlijk! vakantie! waar gaan jullie heen? Veel plezier en succes met de jeweetwelkater



Ik heb hier een nieuw project bedacht. Er moet natuurlijk een kado mee naar mijn broer voor zijn trouwen. Hij en zijn meisje zijn allebei race fanaten en ik heb bedacht om een grote sprei te haken. Zwart/wit geblokt als een finishvlag met een rood/wit/blauwe rand erom heen. Zij is namelijk engelse en het thema van de bruiloft is rood/wit/blauw. Ik heb dus nog wat werk te doen. De eerste granny squares liggen al klaar.

Wanneer er schot in de zaak zit uiteraard foto's.
Alle reacties Link kopieren
Birdieh, vanwegen evt inbraken plus privacy, kan ik niet zeggen waar we heengaan (gelukkig wel veel sociale controle in de straat, zeker tijdens de zomervakantie). Inbrekers lezen ook op internet mee (en nog zijn mensen zo stom om foto's op social media te zetten als ze op vakantie zijn).

Het is niet een jeweetwelkater, dat patroon is te koop via de Leprastichting en de teckel ook. Maar een dikkie Dik meer.

Wat een groot project heb je aangenomen, knap zeg.
Alle reacties Link kopieren
Hehe, een Engels haakpatroon vertaald. Vond het best goed van mijzelf. Nu weer haken voor schoonma.
Het is dat ik er geen tijd voor heb, maar hier heb ik een stapel kleurrijke dunne shirts - met gaatjes.

Die zijn dus kapot, maar zo mooi van kleur.



Daar zou dus een mooi matje van gemaakt kunnen worden. Katoen en dus lekker in de badkamer.

Alleen heb ik nu een tip gelezen voor een badmat. Een echte is lekker dik, maar droogt slecht en voor hygiëne wil je die toch wel wassen.

De tip is om twee handdoeken te nemen en die aan elkaar te naaien. Die was je gewoon mee en het droogt snel.



Maar prettig weekeinde met . Ik ga weer verder.

Mooie jas en andere dingen gezien hier!
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 16 juni 2016 @ 10:15:

Birdieh, vanwegen evt inbraken plus privacy, kan ik niet zeggen waar we heengaan (gelukkig wel veel sociale controle in de straat, zeker tijdens de zomervakantie). Inbrekers lezen ook op internet mee (en nog zijn mensen zo stom om foto's op social media te zetten als ze op vakantie zijn).

Het is niet een jeweetwelkater, dat patroon is te koop via de Leprastichting en de teckel ook. Maar een dikkie Dik meer.

Wat een groot project heb je aangenomen, knap zeg.



Houden inbrekers tegenwoordig ook al rekening met het reisdoel van de vakantieganger?

Verder schijnt het erg mee te vallen, inbraken door mededelingen op fb. De meeste inbrekers willen toch in een bekende buurt "werken"en hebben geen zin, om via jouw fb eerst uit te zoeken waar je woont, dan daar nog eens de vluchtwegen te ontdekken, en dan nog eens in te gaan breken. Liever een wandelingetje door de eigen stad om de boel te verkennen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 17 juni 2016 @ 15:29:

[...]





Houden inbrekers tegenwoordig ook al rekening met het reisdoel van de vakantieganger?

Verder schijnt het erg mee te vallen, inbraken door mededelingen op fb. De meeste inbrekers willen toch in een bekende buurt "werken"en hebben geen zin, om via jouw fb eerst uit te zoeken waar je woont, dan daar nog eens de vluchtwegen te ontdekken, en dan nog eens in te gaan breken. Liever een wandelingetje door de eigen stad om de boel te verkennen



Ik heb vorig jaar met een wijkagent gesproken en zelfs met het reisdoel houden de inbrekers rekening. Hier in de straat zijn gelukkig maar twee vluchtwegen, eentje voor de auto/fiets en de andere is alleen voor fietsers. En we wonen in een veilige straat. Maar ik wil ook privacy op internet.



Voor iedereen:

WEEEEEKEND

Verjaardagskado voor schoonma, de mond moet nog steeds gedaan worden en van de muis vier staarten.
Steph, een muis met 4 staarten? wat is dat voor gemuteerd soort?

Lekker hoor vakantie in het vooruitzicht.



Birdieh, Wat een project zeg, dat kado voor het bruidspaar. Wel leuk om te doen.



Het herdecoreren was van korte duur. De garderobekast die we voor smartje willen is de komende maanden niet leverbaar en stiefkind weet nog niet wat voor thema het moet worden. Iets van angry birds maar dat lijkt ons antwoord korte duur dus we wachten nog even.



Verder wil ik ontzettend graag aan wat projecten beginnen maar ik ben te moe. Smartje slaapt zo slecht en momenteel kan ik er niet zo goed tegen. Blegh.
Alle reacties Link kopieren
Smart, dit is Muis Jantje (niet de mijne):

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven