Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Het is heerlijk knutselweer, mits je over een auto of regenkleding bezit. Gelukkig heb ik regenkleding al had ik liever een auto gehad.
Alle reacties Link kopieren
.........

iets fout gedaan, oorspronkelijke post kwijt
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Hallo knutselaars,



Is iedereen hard aan het knutselen? Het is hier zo rustig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 25 september 2014 @ 20:17:

Doorpitten is het verbinden van de verschillende lagen van een quilt met elkaar. Bovenlaag (de top), tussenvulling, achterkant. Nu heb ik bij deze spijkerbroekenquilt maar 2 lagen, omdat het spijkerstof al zo dik is. De achterkant is een fleecedeken.



Zo gaat dat officieel in zijn werk:

[afbeelding]Ja hoor, vraag ik of iedereen hard aan het knutselen post EV een minuut voor mij ja dus.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik van iemand iets leuks gezien: een tasje gemaakt van oude plastic draagtasjes. Dat zag er echt geweldig uit. Ze heeft me voorgedaan hoe je de repen knipt van oude draagtasjes. Ik wil het zelf ook gaan proberen. Kijk, dit is een voorbeeld:







En hier wat uitleg:

http://www.rijkerleven.com/comments.php?l=NL&tipid=326
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Of een telefoonhoesje:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 25 september 2014 @ 20:21:

Gisteren heb ik van iemand iets leuks gezien: een tasje gemaakt van oude plastic draagtasjes. Dat zag er echt geweldig uit. Ze heeft me voorgedaan hoe je de repen knipt van oude draagtasjes. Ik wil het zelf ook gaan proberen. Kijk, dit is een voorbeeld:



[afbeelding]



En hier wat uitleg:

http://www.rijkerleven.com/comments.php ... ipid=326Zo leuk dat tasje. En waarom niet plastic hergebruiken, nu nog enorm veel plastic tasjes.
Alle reacties Link kopieren
WEEEEKEND :jump::jump:



Als het goed is wilt poncho nu wel hier plakken



Kan hem helaas niet draaien terwijl foto normaal genomen is. Dus allemaal even het hoofd draaien. Er komen nog 5,5 toeren aan en het garen moet nog ingestopt worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi Steph!



En bedankt voor de uitleg Ev. Dus er komt ook nog vulling tussen? Wordt wel lekker dik dan



Ik was vanmiddag in een 'scandinavisch winkeltke' geen idee hoe het heet, maar er zijn allerlei goedkope frutsels en ik heb daar meer katoen gekocht en nog een haaknaald. Ik wil, na deze minion, vierkantjes gaan haken en daar uiteindelijk een plaid ofzo van maken.



Weekend!



En voor mij zelfs een week vakantie!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor Dream :quote:Nu heb ik bij deze spijkerbroekenquilt maar 2 lagen, omdat het spijkerstof al zo dik is. De achterkant is een fleecedeken.(Aan vakantie toe? )



Gave poncho!

Daar wil ik wel even mijn hoofd voor draaien!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren




Oke, normaliter komt er dus vulling tussen.. Dat was het





Ik heb gewoon de ipad gedraaid
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft trouwens jaren terug hoedjes gehaakt van plastic zakjes in Spanje. Die krijg je daar zoveel en ze zat er 5 maanden per jaar dus had er ook heel veel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh hoedjes ja, dat is ook een leuk idee.

Heb je daar toevallig patronen van? Ik heb net een stukje zitten haken, ha, ik weet het nog een beetje van vroeger. Maar voor de echte steken zal ik toch op internet moeten gaan kijken. Als ik het wil doen zoals het hoort.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen Ipad, maar hé, hetzelfde kan ook met mijn telefoon
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren


WEEKEND





Lange radiostilte van mijn kant, maar ik ben meestal teveel op na het werk om nog te reageren hier, laat staan knutselen...

Lees nog wel trouw mee!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Btw: net een kussen leeggehaald voor jongste, om te voorkomen dat hij te hoog ligt, en dus een stapel vulsel over. Iemand interesse? Wil het best opsturen!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 26 september 2014 @ 19:40:

Oh hoedjes ja, dat is ook een leuk idee.

Heb je daar toevallig patronen van? Ik heb net een stukje zitten haken, ha, ik weet het nog een beetje van vroeger. Maar voor de echte steken zal ik toch op internet moeten gaan kijken. Als ik het wil doen zoals het hoort.

Zoek op youtube gewoon haaksteken op, krijg je er veel. Succes ermee.



Bedankt voor de complimenten. Morgen laat ik het haken voor wat het is en ga ik kleuren, nieuw boek gekocht en daar heb ik zin in.



Akakia, dikke leuk dat je nog meeleest. Hopelijk krijg je weer eens tijd om iets te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisterenavond 2 minion-armpjes gehaakt. De ene is een keer zo breed als de ander. Vandaag nog een armpje maken en kijken welke 2 het best bij elkaar passen



Nee, geen patroon EV, van een hoedje. Eerst zo'n ronde pannenlap, denk ik, dan een koker maken, door niet meer te meerderen en vervolgens heel veel meerderen, zodat je een flaphoed krijgt :-)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren




Zoiets
Later is nu
Alle reacties Link kopieren




Deze is helaas gebreid
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha, die laatste!

Die rode is leuk.



Ja, ik moet gewoon wat op internet gaan rondkijken, maar nog geen tijd voor gehad. Vandaag andere en leuke dingen gedaan!

Komt wel een keer.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Die rode is idd leuk, die andere (komt misschien door het breien) kan echt niet hoor.



EV, wat heb jij geknutseld vandaag? Nog iets in je kleurboek gedaan?



Hier een toer gehaakt, nu nog 5,5. En vanochtend een stukje van een mandala gekleurd, zo relaxed want mijn ogen vielen om half 12 dicht.
Alle reacties Link kopieren
Zo relaxed is mandalakleuren nou..

Ik merk het rustgevend effect van het kleuren in de Huiskamer ook elke keer weer. Fijn.



Ik heb vandaag wel wat geknutseld: ik ben hele kleine stukjes glas (restjes-opmaak-project) op een mooi glaasje aan het plakken met glaslijm. Dit moet in gedeeltes, omdat het glas rond is en daardoor alles gauw verschuift, dus ik doe steeds een klein stukje. Maar het wordt gááf, al zeg ik het zelf.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ja, nu zijn we nieuwsgierig natuurlijk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Komt nog, komt nog.

Goedemorgen!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven