Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
-
pochacco wijzigde dit bericht op 02-08-2015 14:53
Reden: Link naar foto werkt helaas niet...
% gewijzigd
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te zien dat dit topic nog steeds zo goed loopt..!



Ik heb de laatste berichtjes ff doorgelezen, maar niet alles sinds ik hier v het laatst was hoor



Leuk dat je dat v die travel-boeken doet, EV..! Heb dat altijd al een leuk en inspirerend concept gevonden. Gratis boeken rond laten reizen, om ze te kunnen delen met iedereen. Super! Ik ben er zelf ook al wel eens eentje tegengekomen die ik las en weer ergens achterliet.

Ik heb nu op mijn tablet de E-books ontdekt. Die kun je dan kopen bij Bol. (Vast ook op andere plekken maar dat heb ik nog niet door ) Ik vind het wel wennen dat je betaalt voor iets dat je niet daadwerkelijk fysiek in handen krijgt. Toch heb ik al een aantal E-books gekocht nu. Zo fijn dat je ze koopt en dan 5 seconden later al kunt lezen.



Weinig geknutseld de laatste tijd. Vakantie gehad, weg geweest, nu weer terug en morgen weer werken. Nu heb ik de 'apres-vakantie-blues'... En ook een soort van zwart gat omdat ik mijn opleiding afgerond heb. Afgelopen jaren waren erg druk, studie en stage naast mijn werk. En nu valt dat ineens weg: die drukte. En duikt natuurlijk de vraag op WAT NU....? Ga ik iets DOEN, met dit papiertje..? Want dan zal ik energie moeten pompen in het opstarten van iets nieuws. Energie die ik eigenlijk niet voel.

Nouja....

Wil hier niet na zo'n lange tijd binnenkomen met m'n geklaag en gesomber.

Mss moet ik gewoon maar even niet teveel plannen maken en even wat gaan doodelen, zentanglen, een boom gaan wildbreien, speksteen bewerken oid...
Alle reacties Link kopieren
Pochacco, helaas werkt de link bij mij niet.



EV en Smart, zijn troostboeken van die chicklits?

De vrije val valt wel mee, maar hij draait zolang.





IBI, welkom terug . Je mag altijd zoveel schrijven als je wilt.

Gefeliciteerd dat je je opleiding hebt afgerond

Hopelijk vind je na de apres-vakantie-dip weer de energie om iets te gaan maken. Jouw kennende komt dat vanzelf.

E-books vind ik persoonlijk vervelend, heb liever echte boeken in mijn hand.



Mijn kikker gaat goed, nu bezig met achterpoot 1. Nog een paar toeren en dan de tenen weer.... Het einde is in zicht, nou ja op het vastzetten na dan.
Alle reacties Link kopieren
Heee IBI, leuk om je hier weer te zien!

Gefeliciteerd met je papiertje! (Ben even vergeten wat het ook weer voor studie was..)

En schrijf gerust wat je wilt schrijven, dat doen wij ook. WB!

Ik kan me wel voorstellen dat je na al die drukte nu een beetje in een 'gat' valt.

Kijk maar eens door het topic heen, misschien vind je nog inspirerende dingen om te doen! Zentanglen is heel rustgevend, vind ik zelf. En anders simpel kleuren in een kleurboek. Hoef je helemaal niet bij na te denken.



Chicklit hou ik niet zo van, eerlijk gezegd. Troostboeken kan bij mij vanalles zijn. Liefst een verhaal met veel sfeer en liefde, ontwikkeling in karakters zodat je echt kunt meeleven; zoiets. Ik hou trouwens ook het liefst een boek in mijn hand. Tot nu toe heb ik nog niets met een E-reader; nog niet in de verleidin gekomen om er een te kopen. Ik struin ook graag in een boekwinkel rond, lekker de geur van nieuwe boeken opsnuiven.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Zie toevallig een site www.vakantiebieb.nl maar let op met MB's.

Hoe het verder me de kosten zit. Dat heb ik niet kunnen ontdekken. Gaat over een e-reader die je kan downloaden. Ik lees liever anders. Scherm moet voor buiten geschikt zijn.....



Fijne vakantie! Er is er eendje die vakantie heeft.
Ibi gefeliciteerd met je opleiding! Knap hoor, je mag best trots zijn op jezelf.



Sinds vorig jaar heb ik een ereader. Gekregen van mijn man omdat ik teveel boeken mee op vakantie wilde nemen

Ben er erg blij mee. Het is een Kobo Aura met backlight waardoor je makkelijk buiten of in het donker kan lezen zonder problemen.



Toch blijf ik de boeken van een paar schrijvers fysiek kopen. Die belanden in de kast.



Mijn favorieten zijn toch wel Zweedse thrillers en een specifieke Amerikaanse thriller schrijver.



Ik ben ondertussen druk met breien. Uit angst voor te weinig wol gooi ik er nog een kleur in waardoor ik zeker weet dat ik genoeg heb. Ben er nog wel wat avondjes zoet mee. Eerlijk gezegd vind ik dat heerlijk!



Deze week gaat smarttje 2 nachtjes logeren dus we gaan lekker een terrasje pakken en naar de nieuwe Mission Impossible van Tom C. Heerlijk tijd samen doorbrengen. Maar overdag moet er gewoon gewerkt worden helaas.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor alle felicitaties mbt opleiding..! (Ik had hier overigens niet vermeld voor welke opleiding, EV, dus dat kan kloppen dat je je dat niet herinneren kan )

Ik wil het echt weer een beetje op gaan pakken; fröbelen, knutselen, hoe je het ook noemt; maakt niet uit WAT. Gewoon lekker zonder al teveel nadenken bezig zijn met je handen. Dat kan echt rust brengen, je hoofd leegmaken, en voldoening geven.



Ik hou ook niet van chicklit. Er zijn wel een aantal pakkende boeken momenteel in de boeken-top-10. Persoonlijk vind ik Marion Pauw erg goed, ben nu bezig met haar nieuwste boek. Ook "Paaz" vond ik erg goed geschreven, v Myrthe vd Meer, en het "Meisje in de trein" (spannend!). Op het strand op vakantie heb ik ook het liefst gewoon een papieren boek. Hoef je niet bang te zijn als je per ongeluk zeewater op je Tablet drupt, of dat er zand tussen de knopjes komt ofzo.



Lekker om er even (2 nachtjes) tussenuit te gaan, smart. Filmpje pakken. Goed idee! Ga ik komende week ook tijd voor vrijmaken. Ik wil nog naar die tekenfilm die nu draait, waarin ze zo goed uitleggen van de verschillende emoties die samenwerken in iemands hoofd. Briljant hoe ze dit in beeld weten te brengen op een luchtige maar duidelijke manier.



Ben benieuwd naar je kikker, Steph! Ben ik de foto misgelopen..? Of komt die nog als hij klaar is..?
Alle reacties Link kopieren
Oh oké IBI, dan hoef ik niet aan mezelf te twijfelen

Ik vergeet namelijk tegenwoordig nogal eens wat, vandaar.



Fijn dat je weer ruimte voelt om knutselen etc. weer op te gaan pakken.

Jij was het toch die zo'n mooie knutselkamer of zoiets had ingericht, klopt dat?

Waar je ook lekker alles kon laten liggen?

Ik ben de laatste tijd veel met tekenen bezig. Nu met lettering.

Had het boek 'Taal is zeg maar echt mijn ding' bij de BookCrossing-boeken zitten, en die cover inspireerde mij meteen.

Dus nu ben ik met datzelfde lettertype mijn eigen spreuken/oneliners aan het tekenen. Ik denk dat ik daar ook kaartjes van ga maken (natuurlijk van de mooie Action-kaartjes).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Dit dus:

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ken het boek (heb het, en de 2de ervan; de blauwe, ook: ERG goed, fris en lekker nuchter)

Wat een leuk idee om op die manier met de belettering bezig te zijn! Crea! Je moet er maar opkomen. En met je geheugen zit het wel goed hoor; ik was dat idd die een hobbiekamertje had ingericht waar ik lekker alles kan laten liggen

Helaas werkt dit laatste een beetje AL te goed: ik heb vanalles ZO lang 'lekker laten liggen' dat het nu een jungle is van schetsjes, maakseltjes die niet af zijn, projectjes die ooit vol goede moed gestart zijn, en liggen te wachten op nieuwe moed of inspiratie...

(*is dus eigenlijk gewoon één ordinaire schandalige teringbende )
Alle reacties Link kopieren
IBI, niets gemist wat de kikker betreft. Moet nog 6 tenen en dan kan hij in elkaar worden gezet.

Tevens ook nog een beer voor schoonma aan het haken. En andere dingen maar die hoeven nu niet.



EV, dat zijn leuke boeken van Taal is echt mijn ding. Staan hier ook, en zijn gelezen. Leuk dat je geinspireerd bent om de actionkaarten ermee te maken.


Weekend!



Lekker breien, buiten zitten, naar Blijdorp. Een leuk weekend in het vooruitzicht!



Jullie ook?
Ik ben ook weer aan het klooien geslagen. Ben voor het eerst een hardcover notitie boekje aan het maken, met de hand genaaid. Het is de bedoeling dat er een penhouder bij komt, een envelop achterin voor kaartjes, bonnetjes en ander klein spul en dat je hem met linten dicht kan knopen.

Als het gelukt is zal ik een foto maken van het resultaat.



Moet nog een heel eind maar ooralsnog is het erg leuk om te doen.
Bedenk me net dat ik 10 pagina's terug een plompverloren ben binnenkomen vallen met mn briefpapier doosje voor een vriendin (ze was er erg blij mee)

Maar voor de vaste schrijvers misschien leuk om iets meer te weten.



- Ik teken en schilder voornamelijk, al sinds ik een potlood vast kan houden eigenlijk. Tegenwoordig helaas niet zo veel tijd meer.

Voorbeeldje schilderwerk en tekenwerk:





Het liefste gebruik ik potlood, inkt en acrylverf. Die laatste gebruik ik meer als een soort aquarelverf eigenlijk met heel veel water haha.

- Ik knutsel graag met papier

_ I Pinterest, Washi tape, kant, sticky notes en blokken scrapbook papier (al heb ik geen scrapbook hohum)

- Ik borduur en maak mijn eigen borduur patronen

- Probeer mezelf te leren haken, maar verder dan een mislukte eierdop kom ik niet
Tvp
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND

even weekenddansje doen, kijk straks bij de postings.
Prettig weekeinde!
Alle reacties Link kopieren
Smart, leuk vooruitzicht zeg.



Magdalan, je papierdoosje herinner ik me nog wel. Maar jemig zeg, wat kun jij mooi tekenen,schilder/kleur jij mooi. En dan een hardcover notitieboekje maken, wat kun jij mooie dingen maken.



Vriend begint morgen weer te werken, helaas, zijn weekend zit erop. Dus mijn huishoudtaken beginnen, maar ook haakwerk.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat papierdoosje herinner ik me ook nog!

En wow, wat een mooie tekening/schilderwerk!! Geweldig.

Ik zelf ben gek op notitieboekjes etc. en kijk er altijd naar in winkels. Eentje zelf maken was nog nooit bij me opgekomen. Heb jarenlang in drukkerijen gewerkt en vind boekbinden (zeker met de hand) heel mooi en interessant. Maak je ook zelf papier? Dat heb ik weleens gezien. Zulke notitieboekjes kun je trouwens ook kopen, met van dat handgeschepte papier. Supermooi (maar duur).

Ik ben dus heeeel benieuwd hoe dat van jou gaat worden.

Leuk als je ons op de hoogte houdt!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Elmervrouw schreef op 07 augustus 2015 @ 21:22:

Ja, dat papierdoosje herinner ik me ook nog!

En wow, wat een mooie tekening/schilderwerk!! Geweldig.

Ik zelf ben gek op notitieboekjes etc. en kijk er altijd naar in winkels. Eentje zelf maken was nog nooit bij me opgekomen. Heb jarenlang in drukkerijen gewerkt en vind boekbinden (zeker met de hand) heel mooi en interessant. Maak je ook zelf papier? Dat heb ik weleens gezien. Zulke notitieboekjes kun je trouwens ook kopen, met van dat handgeschepte papier. Supermooi (maar duur).

Ik ben dus heeeel benieuwd hoe dat van jou gaat worden.

Leuk als je ons op de hoogte houdt!



Thanks! Ja ik heb zelf wel eens papier gemaakt haha, met watermerk er in ook nog. Dat was een onderdeel van mijn opleiding. Hier thuis heb ik er de materialen niet voor, maar het is zeker leuk om te doen. En die notitieboeken ken ik ja! Mooi maar erg duur.



Steph, jij ook bedankt!

Ik zal zeker foto's maken en hier plaatsen als ik verder/klaar ben. Momenteel zijn de katernen klaar (alleen nog in naaien) en de kaften zijn een heel eind onderweg.
Oops, quote in plaats van edit.
Ik kom even een vraagje stellen. Een paar jaar geleden was het een trend om simpele effen gympen en stoffen sneaker te beschilderen. Dat was echt een hype. Weet een van jullie dat nog?



Mijn VRAAG is of jullie weten wat voor stiften ervoor werden gebruikt?

Op dit moment kan je heel veel kopen met beschilderingen.

Ik heb net een paar sneakers gekocht die ik eigenlijk een beetje te fel vind en denk er over om dat weg te werken met wat kleurtjes.

Ik vind ze zelf wel mooi, maar donker past wel beter bij andere kleding en is dan ook nog een unieke sneaker.)



KORT: Weten jullie met welke - niet al te dure stiften - je textiel kan kleuren zonder dat het afgeeft bij regen? Ik plaats even geen plaatje.

Maar ondertussen wel. Maar zulke heb ik niet. Deze op het plaatje zijn wel leuk Bij die trend werd een effen kleur of wit helemaal gekleurd met afbeeldingen en zo.



Ik zoek alleen maar goedkope stiften waarmee het zou kunnen. Ik kan ze aan de binnenkant op onzichtbare plek proberen.
...
Alle reacties Link kopieren
Textielstiften zijn tegenwoordig helemaal niet meer zo duur. Voor de stof zou ik textielstiften of van die "sharpies" gebruiken. Op de foto zijn de rubberen randen als pianotoetsen getekend. Daar heb je natuurlijk geen textielstiften voor nodig. Gewoon met een zwarte benzinestift of sharpie doen dus. Succes!
Dank je voor de reactie. Ik hoef geen piano op de sneakers, maar vond het wel een leuk idee.

Ik heb nu zoiets. Deze stof is het. En ik had gedacht om een fel gekleurd vlak meer te kleuren zoals deze van Nike. Maar misschien moet ik gewoon de gok wagen en het met een zwarte of donkerblauwe proberen. Daar zijn veel stiften van die niet uitgewassen kunnen worden. Of wordt het gewoon na een regenbui zoals deze.



(Bleek en wasmiddel tast het textiel aan. Dan gaat de rek er uit. Dat heb ik gemerkt bij mijn oude. Die had ik met fijnwasmiddel schoon gemaakt.)



EDIT: En ik vind steeds meer plaatjes nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven