Het grote knutseltopic, deel 4

21-01-2017 11:42 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 4 van het grote knutseltopic voor geopend. 



Iedereen is welkom! 

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend. 



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag. 

En met foto's zijn we helemáál blij.



Deel 3 : Het grote knutseltopic - deel 3
Alle reacties Link kopieren
Hier ook IBI. Te druk met allerlei andere dingen.

Het komt er gewoon niet van. Zelfs de kleurboeken liggen hier gewoon maar een beetje te liggen. Dat vond ik echt veel leuker om in een groepje te doen, zoals eerder in de Huiskamer.



Hoe gaat het verder?

En de anderen: hoe gaat het met jullie?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Nou, ik heb wat filmpjes ontdekt op youtube met deels DIY.

Nu weet ik dat ik per ongeluk mijn aardbeienplanten op de goede manier de winter door heb geholpen.

Er was ook een voorbeeld van een goede toren voor aarsbeien.



Ik heb ze nu in een emmer en die fungeert als een soort van toren.

Goed dat de koude nachten er waren, want ik had verkeerde potgrond in gedachten.

Maar ... het kan op meerdere manieren. Dat maakt het moeilijk. Bij de een lukt het wel en bij de ander niet.



Komend weekeinde wordt mooi.

Dus prettig weekeinde!!
Nou, ik wilde een paar boosten geven aan dit topic.
Gewoon voor de lol, maar dat viel tegen.

Maar ik dacht aan kerst en versiering voor sinterklaas en cadeautjes.
Knutselen past in deze tijd.
Ik ga het zelf niet doen, maar zag een of twee jaar geleden een idee voor een slinger.

Een papieren strook nemen. Lang en smal opvouwen in allemaal blokjes.
Dat knippen volgens een bepaald patroon (poppetjes) en uitvouwen.
Dan heb je een leuke slinger.

Ik zag dus een slinger van grachtenpand huizen. Heel leuk en speciaal voor Sinterklaas bedacht.

Dus van zoiets een slinger maken. Maar dan op de manier zoals het mannetje of vrouwtje in een lange rij.
Afbeelding

EDIT: Het idee komt uit een LIBELLE met bijlage voor surprise en artikel met eenvoudige ideeën om de avond feestelijk te maken.
Je kan bijvoorbeeld ook een oud tijdschrift met vogels of wat dan ook gebruiken. Als het papier maar stevig genoeg is. Het voorbeeld kan ik niet meer terug vinden. Staat een foto op camera, maar heb er gewoon geen tijd voor om dat over te zetten en te plakken.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 11-11-2017 11:37
20.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Helemaal uit het oog verloren, dit topic.
Zelf niets aan het knutselen. Wel binnenkort beginnen met breien. Ik ben dit weekend naar de Krea-doe geweest en heb zo'n grote bol wol gekocht, waaruit je een heel vest kunt breien (en dan nog garen overhoudt). Het zal me benieuwen, want het is jaren geleden dat ik nog gebreid heb.

Zag er trouwens veel leuke inspirerende dingen. Ik zou nog weleens willen leren handboekbinden (misschien een rare zin dit, haha). Hoe is het met je, Pumps?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Breien valt niet mee. Eerst een proeflapje doen met oude wol.
Ik dacht vorig jaar ook even, maar dat viel tegen. Ik heb het weer weg gelegd.

Ja, gaat redelijk. Koud vind ik het wel.
De laatste tijd knutsel ik vooral nieuwe recepten in elkaar.

Ik ben van het forum af, maar vond het leuk om even wat topics omhoog te halen.
Het nieuwe forum is lastig om ze te vinden.

Ik ben ook niet aan het knutselen. Ben veel te druk met andere zaken.

Maar misschien komen de anderen ook nog even hier kijken.
Sinterklaas en surprises knutselen.
Dat vond ik een aanleiding om hier even te UPPEN. :)

Groetjes

EDIT: Mijn vervroegde Sinterklaas surprise. Hier een idee plakken. Maar ik zie die goede man nergens. Ik ben dus nog iets te vroeg. :)
Ik had een setje kopjes van de kringloop en die vond ik te duur. Er was een actie - gratis bij aan aantal pakken koffie. Voor mijn gebruik te veel (heerlijk al die soorten thee).
Nu was er een ondankbare ontvanger en die heeft ze ongebruikt weg gegeven. Ik heb ontdekt dat sommige kopjes ideale vallen zijn voor zilvervisjes. De oude staan dus achteraan in de kast. Maar dat terzijde.
KERST is ook een leuke tijd om surprise en knutselwerk te doen.
Maar dat Sinterklaascadeau was aanleiding om even een paar topics te heropenen, omdat er toch een groep is die daar veel plezier aan beleven. Verder heb ik ook onvoldoende tijd. Maar zo tegen het einde van het jaar is het altijd even terug kijken.
Succes met alles!!! Ik ga lekker hard aan de slag met te veel. Geen tijd meer voor het forum. Jammer, want soms is het handig als inspiratie.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 11-11-2017 11:30
44.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook het forum even uit het oog verloren. Het is ook niet meer zo gebruiksvriendelijk, allemaal rare reclame popups, het werkt anders, dus even een drempeltje over als ik iets wil schrijven op het forum. :@@:

Ik ben wel hard aan het werk, ben inmiddels heel veel afgevallen, (van maat 46 naar 38 door sporten in combinatie met mijn dieet,) bezig met relatietherapie, het is een erg dynamisch jaar geweest. :)
Knutselen heeft even op een zijspoor gestaan, maar ik trek me nog wel regelmatig even terug op mijn knutselkamertje met bijv een kleurplaat, kacheltje op standje sauna, muziekje aan, ff alleen zijn met mijn gedachtes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven