Het scootertopic :-)

04-10-2015 19:00 35 berichten
Hallo allemaal! Ik ben aan het overwegen om een scooter aan te schaffen. Eerder kocht ik er al eentje tweedehands, maar die was vrij snel kapot en de hoge reparatiekosten hebben me doen besloten hem te verkopen.

Nu wil ik er toch weer eentje want ik vond het rijden op zo'n ding echt tof.

Maar nu vraag ik me af hoe andere mensen dat doen wanneer hij kapot is. Laten jullie hem dan ophalen en zoja, betaal je daar dan extra voor? Hoeveel zijn jullie per jaar ongeveer kwijt aan onderhoud? Welk merk is het beste? Ik zit naar goedkope chinese scooters te kijken omdat ik eigenlijk niet meer wil uitgeven dan 1000 euro, maar ik lees best vele negatieve recensies over die dingen. Ook veel goede trouwens, dat maakt het wel lastig om een keuze te maken.

Ik heb nu een piaggio Zip 50 4-takt op het oog. Die is best aan de prijs (1600 euro), maar er loopt nu een actie waarbij je dat bedrag in 3 jaar mag afbetalen zonder rente. Zoiets zou ik wel ok vinden, dan betaal ik een paar tientjes per maand en dat merk ik niet echt.

Wel wil ik de reparatiekosten laag houden, maarja, hoe weet je van tevoren dat het geen schroot is wat je koopt?



Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Alle reacties Link kopieren
Stiefdochter heeft een of ander onbekend Chinees merk. Kost weinig, maar ze heeft er veel plezier van.

Jaarlijks 100-200 euro onderhoud/reparatie. Verder prima tevreden.



Vriend heeft een kymco dink. Al bijna 8 jaar. Mankeert zo nu en dan wat, maar nooit dure reparaties. Meestal ook 100-200 euro per jaar.



Ik had een kymco sento. Heel weinig op gereden, maar ik was niet tevreden. Het vrije gevoel van een scooter vond ik fijn, maar met regen viel hij nog wel eens uit. Voelde heel

onveilig/onbetrouwbaar.
Hihi, ik las Honda Snoopy

Ja, ik denk dat Honda ook wel iets betrouwbaarder is dan al die chinese merken bij elkaar. Het probleem is dat ik er veel tegenstrijdige berichten over lees. Bij de een staat hij constant stil, bij de ander rijdt hij al jaren zonder problemen. En met duurdere scooters is het ook niet automatisch zo dat je daar nooit problemen mee krijgt.

Maar ik wil dus ook geen 2dehands scooter meer, heb daar slechte ervaringen mee en bovendien vond ik ze nog best duur. De meeste verkopers bieden de boel aan zonder papieren en aangezien ik geen verstand heb van scooters kan ik onmogelijk zien of iets een miskoop is of niet.



Helaas kan de scooter niet binnen staan. Ik kan hem in een rustig doodlopend straatje parkeren waar hij niets opvalt, maar ideaal is het natuurlijk niet...
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik weet is dat Piaggio een heel goed merk is. Mijn vriend heeft zijn Piaggio Fly uit 2011 te koop voor een mooi prijsje, mocht je een tweedehandsje overwegen :-)
Alle reacties Link kopieren
Koop nooit iets op afbetaling, als je hem in de prak rijdt dan heb je nog wel je schuld 3 jaar en geen scooter. Daarnaast kan je op you tube wel 100 filmpjes vinden hoe je een scooter kan repareren en zijn er ook scooterfora voor als je problemen hebt.
ach, het geld blijft toch hetzelfde wanneer je geen rente betaalt? het maakt mij dan niet uit dat ik 3 jaar lang een "schuld" heb, het geld is sowieso weg. Ik vind het juist wel een fijn idee dat ik het bedrag niet in 1 keer hoef op te hoesten. Ik kan het makkelijk betalen, daar niet van, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een piaggio liberty 50 4 takt uit 2007. Ik heb en nu 4 jaar. Tweedehands gekocht voor 800 euro. Zat maar 6000 km op. Superblij mee. Beste scooter met grote wielen.
Alle reacties Link kopieren
quote:evaq schreef op 04 oktober 2015 @ 21:17:

Ik heb eind vorig jaar een tweedehands Honda Scoopy gekocht voor 250 Euro. Ik dacht uit 2006 (stond op het kentekenbewijs), maar hij blijkt uit 1998/1999 te zijn ... Oei, hoort het kentekenbewijs niet bij jouw scooter? Of heeft dit te maken met overgang verzekeringsplaatje naar kenteken?
Alle reacties Link kopieren
quote:miss011 schreef op 05 oktober 2015 @ 07:08:

[...]





Oei, hoort het kentekenbewijs niet bij jouw scooter? Of heeft dit te maken met overgang verzekeringsplaatje naar kenteken?Dat laatste.
Alle reacties Link kopieren
Kymco zijn ook goede scooters als je de chineze varianten laat staan. Ook Sim ,Honda,Piaggio en ook Yamaha zijn erg goed maar laatste 2 ook veel duurder.



Zou gewoon ff doorsparen en zelf nieuw kopen rij je zo eerste jaren zonder onkosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb persoonlijk wel goede ervaringen met de Kymco Scooters. Ben nu zelf bezig aan de tweede en heb er nooit echt kwaliteitsproblemen mee gehad. Maar het ligt er heel erg aan wat je wil en voor welke prijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven