Het tegen-tegeltuinentopic 3

23-03-2017 22:36 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel drie alweer, en we zijn nog steeds tegen tegeltuinen.

Tegeltuinen zijn dieronvriendelijk, hemelwater na een flinke regenbui wordt niet afgevoerd met alle gevolgen van dien, tegeltuinen zorgen voor een stijgende temperatuur en zijn bovendien ook vooral erg ongezellig.

Elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur. Kortom, tegels eruit, plantjes er in!

In dit topic delen we onze passie voor tuinieren, inspireren we elkaar, klagen we over lelijke tegeltuinen en keuvelen over alles wat met groene, bloeiende paradijsjes te maken heeft, scheppen we op over onze egeltjes en/of vogelnestjes en willen we laten zien dat een groene tuin niet perse groene vingers vereist of veel werk is.

Iedereen is welkom hier, laten we met z'n allen proberen Nederland weer wat groener te maken.
Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons.

Dit is geen tuin
Afbeelding

Dit wel
Afbeelding

Link naar deel 1 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299

Link naar deel 2 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
calamitycat wijzigde dit bericht op 29-10-2017 21:33
15.63% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
duet schreef:
09-04-2018 19:03
OK, dat valt dus wel mee. Dat moet dan wel lukken. Bij ons was dat veel minder, maar wij dachten ook gras groeit overal, zelfs tussen stoeptegels.
En het gele stukje gras is niet zo groot. De meeste fundering ligt onder ons terras.
Succes verder met jullie klus, hopelijk kunnen jullie snel met het leukere werk beginnen: het aanplanten van mooie plantjes!
Border 1 is klaar en ingeplant! Dat is ook de grootste, dus het meeste werk is gedaan. Wel goed in de gaten houden ivm de grondkwaliteit, het eerste gedeelte is nog keurig met voornamelijk aarde, het tweede gedeelte is zand gemengd kokosaarde, dus ik denk maar af en toe maar een handje compost strooien, misschien ergens wormen bestellen en loslaten ter verbetering van de grond.

De moestuinbakken staan ook, gedeeltelijk ingezaaid, er staat ook nog een en ander voor te kiemen. Nu alleen nog langs de aanbouw een rij tegels weg voor klimplanten, kamperfoelie ofzo, ik zag ook ergens winterjasmijn (denk dat het zo heette). Oh, en de bakken aan de schutting krijgen nog bloemetjes, maar daar is het nog te vroeg voor. Ik volg mijn moeder in deze, bloemetjes waar ik de naam steeds van vergeet, allerlei kleuren, geen omkijken naar, bloeien lang door, mama roept wel als het tijd is 😉
Alle reacties Link kopieren
nevyn, stap je mee over naar topic deel 4? Anders blijf je hier zo alleen achter... ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven